• 177.924 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.314 votes
Profile

Overspel

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Wat een kutseizoen en wat een waardeloze laatste aflevering. Seizoen 1 was een aangename verrassing, 2 was al een flink stuk minder. Maar dit 3e seizoen is wel heel erg matig. Valt goed te zien dat de scenario-schrijver het niet meer wist.

stinissen (crew films & series)

• 23434 messages
  • 76919 votes

Nicholas wrote:

Wat een kutseizoen en wat een waardeloze laatste aflevering. Seizoen 1 was een aangename verrassing, 2 was al een flink stuk minder. Maar dit 3e seizoen is wel heel erg matig. Valt goed te zien dat de scenario-schrijver het niet meer wist.

Vind ik niet en 100000 maal beter als Penoza

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Nicholas wrote:

Dikke onzin.

De schrijvers wilden het tot een goed einde brengen en juist niet uitmelken zoals Penoza (een vermakelijke serie) dat natuurlijk bij lange na dit niveau niet haalt.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/article/detail/4138961/2015/09/10/Derde-seizoen-van-serie-Overspel-is-slotakkoord.dhtml

Die vergelijking met Penoza is aan mij niet besteed, aangezien ik die serie helemaal niet heb gezien. Sorry, prima als jullie er tevreden over zijn. Ik heb me, en ik was niet de enige, behoorlijk geërgerd aan het lachwekkende niveau.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Nicholas wrote:

http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/article/detail/4138961/2015/09/10/Derde-seizoen-van-serie-Overspel-is-slotakkoord.dhtml

Die vergelijking met Penoza is aan mij niet besteed, aangezien ik die serie helemaal niet heb gezien. Sorry, prima als jullie er tevreden over zijn. Ik heb me, en ik was niet de enige, behoorlijk geërgerd aan het lachwekkende niveau.

Wat vindt je wel leuk dan?

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Hoe bedoel je?

Norman Mailer

• 873 messages
  • 657 votes

(quote)

Daar jij vól op het orgel gaat betreffende Overspel, dient zich onvermijdelijk de vraag aan wat jij dan wél leuk vindt.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Welke serie? M'n nummer 1 serie aller tijden blijft toch wel Carnivále. X-Files heb ik inmiddels ook al een keer of 3/4 helemaal gezien. Series als Community, Frasier en Seinfeld hebben een hoge herzieningswaarde, dus die kijk ik nog wel eens voordat ik ga slapen.

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd maar weinig series heb geprobeerd/gekeken die me echt konden boeien. Heb een paar weken geleden The Walking Dead geprobeerd, maar na 3 afleveringen had ik dat ook wel gezien. Ga nu binnenkort aan Homeland beginnen.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Nu maar wachten op een Blu-ray boxset met alle 3 seizoenen.

P8371G

• 24 messages
  • 11 votes

Prima NL serie op een heel hoog niveau, 1 van de beste NL series gemaakt, 1 persoon springt er voor mij uit qua acteren en dat is Silvia Hoeks ,ik vind dat zij haar rol echt heel erg goed en overtuigend speelt , maar ook de andere acteurs zijn zeer overtuigend ,en het verhaal zit prima in elkaar.

Kortom een uitstekende NL serie die mij positief heeft verrast.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Inmiddels op Blu-ray!

P8371G wrote:

1 persoon springt er voor mij uit qua acteren en dat is Silvia Hoeks ,ik vind dat zij haar rol echt heel erg goed en overtuigend speelt .

Tav Silvia Hoeks: mee oneens; vind haar juist 1 van de mindere acteurs: erg houterig, weinig mimiek, te vaak onverstaanbaar door binnensmonds mompelen. Kees Prins springt er dan toch eerder uit.

Qua NL TV-thrillers:

1. Overspel; 2. Klem; 3. Ik weet wie je bent; 4. Penoza.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Dogie Hogan wrote:

Qua NL TV-thrillers:

Klem tòch beter dan 'Ik weet wie je bent' Dogie

Goedzo!

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

@de grunt. Door irritante en matig acterende Daan Schuurmans en het toch wel vreemd einde.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

De TV-serie heet "Overspel", maar eigenlijk is "De Couwenberg Dynastie" toepasselijker. Maar "overspel" klinkt veel commerciëler, dan die 13-in-een-dozijn titel. "Overspel" slaat eigenlijk op de 1e episode (heeft nu knullige titel), daar begint "alle ellende" mee; verder gaan de 3 seizoenen toch merendeels over wat Huub Couwenberg uitspookt en uitgespookt heeft, en de gevolgen daarvan voor zijn naasten en (aan-)verwanten.

Bestaat er eigenlijk een totaaloverzicht van die geweldige nummers, die deze Huub Couwenberg alle seizoenen gedraaid heeft? Kon die op IMDb namelijk niet vinden.

1. The Tracks of My Tears - Smokey Robinson & The Miracles (tevens soundtrack van Overspel)

2. Moody-Blues - Night in White Satin (episode 1.5)

3. Earth & Fire - Storm & Thunder (episode 1.5)

etc.

Overspel - seizoen 1 t/m 3 op Blu-ray: boxset.

• 23434 messages
  • 76919 votes

Dogie Hogan wrote:

De TV-serie heet "Overspel", maar eigenlijk is "De Couwenberg Dynastie" toepasselijker. Maar "overspel" klinkt veel commerciëler, dan die 13-in-een-dozijn titel. "Overspel" slaat eigenlijk op de 1e episode (heeft nu knullige titel), daar begint "alle ellende" mee, verder gaan de 3 seizoenen toch merendeels over wat Huub Couwenberg uitspookt en uitgespookt heeft en de gevolgen daarvan voor zijn naasten en aanverwanten.

Bestaat er eigenlijk een totaaloverzicht van die geweldige nummers, die deze Huub Couwenberg alle seizoenen gedraaid heeft? Kon die op IMDb namelijk niet vinden.

1. The Tracks of My Tears - Smokey Robinson & The Miracles (tevens soundtrack van Overspel) en van de cult film Platoon

2.

• 23434 messages
  • 76919 votes

stinissen. Tekst ?
zie punt 1 achteraan

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

stinissen wrote:

(quote)
zie punt 1 achteraan
Van het 3e seizoen moet ik de prachte singles, die Kees Prins ("Huub Couwenberg") per episode draait (immers, op een voor hem cruciaal moment trekt hij zich terug om op 1 van zijn platenspelers een hitsingle uit die periode te draaien) nog noteren, maar van de 1e 2 seizoenen heb ik, naast de seriesoundtrack van Smokey Robinson etc., inmiddels deze lijst kunnen samenstellen:

- Seizoen 1:

Home Is Where the Heart Is – Gladys Knight & the Pips

Papa Was a Rollin' Stone – The Temptations

Nights In White Satin – The Moody Blues

Storm and Thunder – Earth & Fire

The Tracks of My Tears – Smokey Robinson & The Miracles (tevens titelsong serie)

Child in Time – Deep Purple

New York Mining Disaster 1941 – Bee Gees

Sebastian – Steve Harley & Cockney Rebel

Riders on the Storm – The Doors

When You are a King – White Plains

These Dreams – Jim Croce

- Seizoen 2:

Tears in the Morning – The Beach Boys

White Rabbit – Jefferson Airplane

Since I Fell for You – Lenny Welch

Scarborough Fair – Simon & Garfunkel

Monday, Monday – The Mamas & Papas

I'd Rather Go Blind – Etta James

Yesterday When I Was Young – Charles Aznavour

Albatross – Fleetwood Mac

I've Got Dreams to Remember – Otis Redding

Need Your Love So Bad – Fleetwood Mac

Georgia on My Mind – Ray Charles

Black Sabbath – Black Sabbath

Time in a Bottle – Jim Croce

Dazed and Confused – Led Zeppelin

Where Do You Go To My Lovely – Peter Sarstedt

Disney Girls – The Beach Boys

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Overspel 1 - 3: voorspel:

Overspel - -3: naspel:

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Zoals toegezegd de soudtracks uit Overspel,

- seizoen 3:

Give Up Your Guns – The Buoys (ep3.1)

Walk on the Wild Side - Lou Reed (ep3.2)

Samba Pa Ti – Santana (ep3.3)

Hurt – van Johnny Cash (ep3.4)

Never Marry a Railroad Man – Shocking Blue (ep3.5)

Don't Worry Baby – The Beach Boys (ep3.6)

How Can You Mend A Broken Heart - Al Green (ep3.7)

The End - The Doors ( s3.8)

I Close My Eyes and Count to Ten – Dusty Springfield (ep3.8)

Solitaire - Neil Sedaka (ep3.9)

Crying - Roy Orbison (ep3.9)

If You Don't Know Me By Now - Harold Melvin & The Blue Notes (ep3.10)

Tussen haakjes de desbetreffende episode. (Hurt van Johnny Cash wordt door een bajesklant gespeeld)

Vooral in 1e seizoen van Overspel heeft personage "Bjorn" o.a. deze songs via de autoradio:

50 Cent - Candy Shop

In Bloom (nevermind version)- Nirvana

Polly – Nirvana

Zag dat op IMDb de soudtracks in de 3 seizoenen van Overspel niet op IMDb staan. Die ga ik nu eerst updaten. Daarna enkele songs van dit 3e seizoen in muziek-topic MM.

Cast 2e seizoen:

Cast 3e seizoen:

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

https://i.postimg.cc/1zFWmfZ5/croc-bl.jpg ISBN: 978-1612250014

...wordt uit voorgelezen in Overspel en is via Google meest gezochte kinderboek van 2011. Echter niet in NL-taal uitgegeven. Commentaar BNN/VARA, quote: Het boek ‘De Blauwe Krokodil’ is speciaal voor de serie Overspel gemaakt. Het is helaas niet verkrijgbaar."

Volgens de schrijver en regisseur Frank Ketelaar (zie filmpje op site Overspel: "Vragen aan Frank Ketelaar"), heeft hij het verhaal zelf geschreven en heeft zijn vrouw de tekeningen gemaakt.

Overspel - deleted scenes:

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Weggevallen in mijn vorige bericht: filmlocaties Overspel: Overspel - NL Film & TV Locaties - nlfilmtvlocaties.weebly.com

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Nicholas wrote:

Wat een schoonheid, die Sylvia Hoeks. Die ziet er volgens mij nog goed uit als ze net uit haar nest komt.

Miss Hoeks kon toen blijkbaar niet fietsen en had (heeft) geen rijbewijs. Als enigste van de cast zien we haar namelijk in fietsstad Amsterdam zich hooguit verplaatsen per taxi. De verdere cast zien we daarentegen wel geregeld onderweg van A naar B (per auto, scooter of fiets), maar alleen het personage van Silvia Hoeks is steeds al op de locatie. Hoe is zij steeds naar dat atelier van haar gegaan bijvoorbeeld? (Willem, Pepijn en die onderzoeksjournalist zien we daar wel arriveren en ook waarmee.) Is het script en editing op haar "mobiele beperking" aangepast? Scène als deze zou in Overspel toch niet onlogisch geweest zijn…

Los van bovenstaande, er wordt heel wat (mobiel) afgebeld in Overspel.

(Inmiddels wel duidelijk, dat ik onlangs de 3 seizoenen achter elkaar gekeken heb.)

P8371G

• 24 messages
  • 11 votes

Op netflix nog eens helemaal bekeken , mijn al eerdere opmerking hier bevestig ik nog eens; Uitstekende NL serie met als absolute toppers qua acteerwerk; Iris Hoegaarden, Willem Steenhouwer en Huub Cauwenberg zij waren met zijn 3en de beste acteurs ,speelden hun rol fenomenaal goed.

Opvallend ook het goede acteerwerk van de overige acteurs, wat de basis is van een goede serie.

4 sterren waardige serie voor mij , Kijk niet zo heel veel NL series vind Overspel en Unit 13 de beste tot nu toe.

P8371G

• 24 messages
  • 11 votes

Dogie Hogan wrote:

Inmiddels op Blu-ray!

(quote)
Tav Silvia Hoeks: mee oneens; vind haar juist 1 van de mindere acteurs: erg houterig, weinig mimiek, te vaak onverstaanbaar door binnensmonds mompelen. Kees Prins springt er dan toch eerder uit.

Qua NL TV-thrillers:

Vind Sylvia Hoeks fenomenaal goed qua Emotie ,kreeg veel voor haar kiezen en had niets te lachen in de serie vandaar dat ze veel mompelde omdat ze eigenlijk gewoon depressief was , uitstekende rol van haar evenals Willem Steenhouwer en Huub Cauwenberg zij staken er met zn 3en bovenuit.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.