- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Overspel
Overspel
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Sinds 8 september 2011 is er een nieuwe serie te zien op donderdagavond om 20.25 bij de VARA op Nederland 1: Overspel.
Het is een psychologische thriller over een onmogelijke liefde. De hoofdrollen worden vertolkt door: Sylvia Hoeks, Fedja van Huêt, Kees Prins, Ramsey Nasr en Rifka Lodeizen. Tot nu toe vind ik het een erg goede serie, met goede acteurs en een mooie sfeer. Wordt deze serie door meer mensen gevolgd?

Voor wie het gemist heeft of meer informatie wil is hier de website.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ik heb het eerste deel gezien en ben nog niet helemaal overtuigt. Het acteer werk is prima maar er is weinig diepgang maar kijk vandaag deel 2.
Decec
-
- 6741 messages
- 8581 votes
Ik heb 1e deel gezien, het is wel spannend verhaal, maar je moet echt verhaal goed volgen.
Acteerwerk is prima. De rest moet ik nog zien...
wimaroca
-
- 762 messages
- 643 votes
prachtige serie
zeer sterk geacteerd,eigenlijk door iedereen
herder
-
- 425 messages
- 0 votes
'Sterk' acteerwerk in een Nederlandse serie? Er klopt iets niet 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
@herder: Eerst kijken dan pas commentaar leveren.
Voor wie wel oprecht geïnteresseerd is: Volgend jaar krijgt Overspel een vervolg. Er gaat een tweede seizoen gemaakt worden. Ik ben er wel benieuwd naar hoe ze dat qua verhaallijn gaan invullen, want zoals het er nu naar uitziet is het eerste seizoen een redelijk afgerond verhaal.
herder
-
- 425 messages
- 0 votes
Nee nee, ik ga toch niet kijken. Genoeg kansen gegeven destijds.
herder
-
- 425 messages
- 0 votes
Ik bedoel dat ik geen zin meer heb in series kijken. Altijd maar drama om niets.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Hoeft ook niet, maar hou dan je commentaar voor je.
herder
-
- 425 messages
- 0 votes
Moviemeter is juist de site om je commentaar niet voor jezelf te houden.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Behalve als je niet weet waar je over praat.
Je geeft toe nooit een aflevering te hebben gezien, maar denkt wel te kunnen zeggen of het goed is of niet. Het wordt tijd dat jij als newbie gaat stoppen met overal trollberichten achter te laten.
stinissen (crew films & series)
-
- 23435 messages
- 76919 votes
Heerlijke serie met als uitschieter Kees Prins en dat is ook mijn favoriete personage.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Heerlijke serie.. .
Sylvia Hoeks is mijn aangename verrassing van de serie; Rifka Lodeizens performance is daaren-tegen erg wisselend, lijkt niet altijd goed bij de les.
PS
DVD boxset is gratis bij jaarabonnement op Varagids van € 8,50. Wacht op Blu-ray release; slechte ervaringen met DVD boxset van 'Schavuit van Oranje')
Bron: overspel.vara.nl: Home
Decec
-
- 6741 messages
- 8581 votes
Nou ik hoef geen dvd hebben,.
Maar goed nieuws, er komt vervolg, seizoen 2

Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Nou ik hoef geen dvd hebben,.

Trailer seizoen 1
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Vond Kees Prins de hele serie erg goed, Rifka Lodeizen pas in de laatste aflevering.
Decec
-
- 6741 messages
- 8581 votes
Acteurs Sylvia Hoeks, Fedja van Huêt, Kees Prins, Ramsey Nasr en Rifka Lodeizen spelen ook de hoofdrollen in het vervolg, dat vanaf het voorjaar van 2012 opgenomen wordt.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Goed nieuws. Ik ben echt benieuwd naar het vervolg. Echter vrees ik ook dat het niet zo goed zal worden als het eerste seizoen. Maar we wachten af.
Gisteren de laatste aflevering gezien. Deze serie is niet goed voor je bloeddruk. Ik heb echt de hele aflevering op het puntje van mijn stoel gezeten. Ben er echt onder de indruk van. De manier van filmen maakt ook dat je het nog spannender ervaart, denk ik. Ergens had ik geen open einde verwacht, maar om er een nieuw seizoen aan vast te kunnen knopen, moest dat op de een of andere manier wel. Ik vind dat ze dat subtiel gedaan hebben.
Echt een topserie zoals we die in Nederland maar een paar kennen.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Acteurs Sylvia Hoeks, Fedja van Huêt, Kees Prins, Ramsey Nasr en Rifka Lodeizen spelen ook de hoofdrollen in het vervolg, dat vanaf het voorjaar van 2012 opgenomen wordt.
Bron.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Mijn moeder bleef me wijzen op deze serie en dat het iets voor mij is, al sprak het me in eerste instantie helemaal niet aan en had ik weinig zin in een serie vol 'vreemdgangers'. Maar ik moet toegeven dat ik er inhoudelijk weinig over weet en er misschien een verkeerd beeld van heb. Misschien toch maar eens een kans geven.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
@Elineloves. 'Overspel', seizoen 1 (alle afleveringen). (pilot duurt 1 1 /2 uur.)
Serie is veel meer dan 'alleen' overspel, is hooguit aanleiding...
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Vermakelijk en vlot, maar weinig diepgaand, wisselend geacteerd en de plot heeft wel een erg groot 'en toen, en toen, en toen'-gehalte. Hierdoor is het allemaal niet meeslepend of ontroerend (met al dat overspel, bedrog en geweld/moord zou toch wel iets je moeten raken?) genoeg. Haalt het niet bij recente series als Vuurzee, Bloedverwanten en Penoza, maar desalniettemin zeer aardig kijkvoer.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Staat op mijn lijstje. Net als mevrouw Hoeks overigens. Sjezus wat een leuk ding.
patrick17
-
- 613 messages
- 448 votes
Ik heb eindelijk de serie afgekeken. Ik had hem al sinds eind November thuis liggen
maar had in het begin van de serie als ik een aflevering bekeek niet het gevoel snel het volgende deel te kijken. Dit gevoel had ik pas bij de laatste paar afleveringen.
De serie is niet onaardig, alleen het aller laatste is natuurlijk een beetje een vreemde situatie.
Heel de zaak ging over Louie en aan het eind nog maar over de zaak van Steenhouwer.
Dit vond ik nogal vreemd, wellicht wordt hier meer bekend van in het tweede seizoen. Dat zou heel goed kunnen.
Sylvia Hoeks, zette haar rol prima neer in de serie. Alleen er mag wel wat meer vet aan zitten hoor. Fedja van Huet deed het ook zeker niet verkeerd. Moeilijkste rol is toch wel weggelegd voor Bjorn. Die blonde agente was wel een partij irritant...
Wellicht het tweede seizoen ook kijken als het gaat beginnen. Vind het geen topserie maar onaardig is het ook zeker niet.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Het was niet vreemd, want doordat Pepijn er achter kwam dat de zogenaamde moord op Louis geen moord, maar een stom ongeluk was, wist hij dat hij geen zaak zou hebben tegen Björn. Vanwege het overspel van Iris wilde hij wraak nemen op Willem en probeerde hij hem veroordeeld te krijgen voor het in elkaar draaien van het alibi en de moord op Mireille.
patrick17
-
- 613 messages
- 448 votes
@SelmaDuim, hier dacht ik in eerste instantie ook aan. Het kwam alleen wat vreemd over.
Tevens was het vaag dat als een persoon iemand beschiet, niet wordt opgepakt want Elsie was gewoon thuis...
Voor de rest een prima serie, seizoen 2 zal ik ook zeker kijken tegen die tijd.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
@patrick17: Dat Elsie thuis was is inderdaad vreemd. Normaal gesproken zou ze direct in preventieve hechtenis worden genomen tot aan de rechtszitting en daarna naar de gevangenis gaan om haar straf uit te zitten. Gezien de ernst van het strafbare feit, poging moord waarschijnlijk, is het niet logisch dat ze nog even thuis is geweest. (Oei, er klinkt wel door in deze post dat ik voor justitie werk.)
Dridge
-
- 297 messages
- 1304 votes
Aardige serie die hier en daar wat rammelt en kraakt maar gelukkig op de rails weet te blijven.
De serie is van meet af aan spannend en bouwt mooi op richting de ontknoping die zich 3 afleveringen voor het einde langzaam aandient.
in de allerlaatste aflevering gaat de serie voor mij onderuit.
Er wordt te hard geprobeerd er een krachtige finale van te maken waarin alle puzzelstukken op zijn plaats vallen. Er worden teveel antwoorden gegeven , door wat meer ruimte te laten had ik meer uitgekeken naar seizoen 2.
Het acteerwerk was op een aantal uitzonderingen in orde.
Zeer irritant vond ik het rechercheurskoppel. vooral die blonde griet.
Marit, de dochter van Willem en Elsie kon ik ook niet waarderen.
Fedja van Huet vertolkte zijn rol goed, hoe stoicijns die ook mocht zijn.
Kees Prinse was sprong er voor mij wel uit.
Verder vond ik "De Luistervink" niet erg origineel omdat dit duidelijk gepikt was van de speelfilm 'Das Leben Der Anderen' (Stasi-agent Wiesler)