• 177.924 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.314 votes
Profile

Overspel

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Onbegrijpelijk dat ipv Kees Prins die Rifka L. een NFF-2012 prijs heeft gekregen..

Ew_MK1

• 202 messages
  • 82 votes

Goeie serie, zeker. Kijk uit naar het vervolg.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik ook! Iemand enig idee wanneer seizoen 2 op tv komt?

Djarune

• 296 messages
  • 903 votes

26 oktober en vanaf 10 augustus wordt seizoen 1 herhaald.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Mbt seizoen 2: acteer- en ook de beeldkwaliteit ligt hoger dan bij Penoza III.

Sommige acteurs zitten zelfs in beide series, met uiteenlopende acteerprestaties.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Amper posts hier; ben ik ook hier de eenzame fietser?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik denk dat de meeste wachten op de dvd release. Voor velen is een serie volgen op TV niet meer van deze tijd.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Naomi Watts wrote:

Ik denk dat de meeste wachten op de dvd release. Voor velen is een serie volgen op TV niet meer van deze tijd.

Waarom? Uitzendingen zijn in tegenstelling tot DVD in HD kwaliteit en ook (gratis) op te nemen, mocht je verhinderd zijn. Discussie na een uitzending is dan ook niet mogelijk.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Discussie is hier bij het live volgen ook niet mogelijk . Veel willen gewoon de vrijheid hebben wanneer en hoeveel kijken als ze zelf willen. Niet verplicht worden om elke week op een aflevering te wachten.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

De meesten willen op hun eigen tempo een serie kijken. Als je elke keer een week moet wachten om het vervolg te kennen verlies je bepaalde details uit het oog. Een aflevering is ook snel gedaan dus uiteindelijk blijf je op je honger zitten als je weer eens een week moet wachten. Dat heb ik toch.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Wat een schoonheid, die Sylvia Hoeks. Die ziet er volgens mij nog goed uit als ze net uit haar nest komt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Niet alleen een prachtige vrouw, ook de actrice die in haar eentje het hoge acteerniveau van Nederlandse actrices in stand houdt.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Acteerwerk van de meesten was vanavond weer behoorlijk, en al bijna zo spannend script als Penoza-III.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Met finale Penoza III is er voorlopig nog deze NL serie met thriller element. Na aanvankelijke goede start kakt e.e.a. onverwacht wat in. Zou me op dit moment een overweging voor nog een seizoen (zoals bij Penoza) niet kunnen voorstellen.

Van de 'oude cast' lijkt Kees Prins dit seizoen te trekken; Guido Pollemans acteert ook nog steeds erg goed. Rifka Lodeizen acteert daarentegen weer amateuristisch en miss Hoeks vind ik dit seizoen tot nu toe flets.

Sigrid ten Napel zou zo van de set van Penoza naar deze set gelopen te zijn: ze is ook hier 'de dochter van'. Zie nauwelijks verschil in rolinvulling (Marit vs Nathalie).

Opvallend is dat in dit 2e seizoen nieuwe acteurs (vooral politiemedewerkers) aardig wat screen-time krijgen t.o.v. de oude vaste cast, waardoor serie wat op verhoudingen in Penoza gaat lijken.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

In de twee afleveringen daarvoor leek het tempo uit de serie, maar dat werd gisteravond ruimschoots goed-gemaakt! De a.s. laatste episode van dit seizoen moet te kort zijn om alles op te lossen. De scriptschrijvers lijken met deze aflevering geweten te hebben, dat er een budget is voor een 3e seizoen.

Opvallend: de leading-roles van het vorige seizoen en verantwoordelijken voor de titel van de serie ('Iris' en 'Willem') hebben echter ditmaal een bescheiden inbreng. Zelfs 'Bjorn' heeft meer screentime en importantie.

Het prima script, acteerwerk en beeldkwaliteit maakt 'Overspel' inmiddels genietbaarder dan 'Penoza III'.

Naomi Watts wrote:

Niet alleen een prachtige vrouw, ook de actrice die in haar eentje het hoge acteerniveau van Nederlandse actrices in stand houdt.

Haar bijdrage tot nu toe aan dit 2e seizoen 'Overspel' is te gering om dat te beoordelen.

Hopelijk gaat die NFF-2013 nu wel naar Kees Prins!

Alleygator

• 108 messages
  • 92 votes

Op het moment dat ik dit schrijf, is de serie bijna ten einde. . Het acteerwerk is heel redelijk; het verhaal een beetje te mager. Inderdaad een gevolg van zachte dwang van de omroep om Overspel 2 te maken, denk ik. Wat mij betreft krijgt de serie een vervolg maar als het kan , wel een beetje spannender.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Halverwege leek de serie tempo er uit te hebben; in laatste aflevering moest alles toch afgerond worden en maakt daarom een rommelige en afgeraffelde indruk, haast een samenvatting.

De nieuwe crew van dit seizoen had er wel zin in, maar bij de crew van 1e seizoen leek de vlam aardig gedoofd, vooral Sylvia Hoeks. Zelfde eigenlijk bij Penoza III, waar leading-role Monic Hendrickx ('Carmen') een uitgebluste indruk maakte, eigenlijk al in interview bij Umberto Tan, kort voor start 3e seizoen.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Was te verwachten, maar dat einde voelde wel een beetje aan als een cop out. Een keer de dans ontspringen, oké. Bij de tweede keer nuh uh. Fijne mensen ook eigenlijk, die twee (Steenhouwer/Hoegaarden)

Derde seizoen zouden de bekende gezichten terug komen, maar ik zou wel eens willen weten welke kant ze daar mee uit willen. Lijkt een beetje op een dood spoor te belanden. Als je dan toch per sé door wilt gaan kun je beter een nieuwe cast onder de oude werktitel introduceren.

Met dat afgeraffelde einde ben ik het ook wel eens,jammer. Er had eigenlijk nog een episode bijgemoeten met de rechtszaak enzo. En toen Willem zijn kinderen weer in de armen sloot had ik wel wat meer emotie verwacht. Toch al met al een spannende serie hoor,elke week weer balen dat het afgelopen was. Nog één puntje van kritiek: kon Prins nou echt niet bedenken wie er achter die sms-jes zat? Misschien niet gelijk,maar op den duur zou er toch een lichtje moeten gaan branden lijkt me....Hij wist toch dat Iris een relatie met Willem had,en dat haar ex daar op zijn zachts gezegd getergt over was? Nou ja,het zij zo.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Zelden zo'n afgeraffeld einde gezien van een verder zo'n sterk geheel, bijna genant gewoon. Kijken wat seizoen 2 nog brengt. Hopelijk dwaalt het niet zover af als Penoza deed... Kees Prins is wel echt geniaal!

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Doordat ik het tweede seizoen besteld en inmiddels ontvangen heb ben ik begonnen aan een her kijk beurt van seizoen 1 van Overspel.
Nadat ik het in eerste instantie geen onaardige serie heb bestempeld moet ik daarop terug komen en vind ik het toch wel een behoorlijke serie.
De situatie die komt te ontstaan. De tussenloop scenes en het uiteindelijke verraad van meerdere personen maakt het toch een boeiende serie met een toch wel wat losse eind nadat er geschoten is.

Ik ga geboeid naar het 2e seizoen kijken !!!

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Seizoen 2 heeft na 3 afleveringen alvast niet zo'n kalme opbouw als 1. Dreigt alvast een stuk meer grotesque te worden. Verder nog niet echt iets negatiefs op te merken behalve dan dat de acteurs wat op de automatische piloot gaan, vooral Ten Napel is ronduit saai. En na Vuurzee, Bloedverwanten en dit in korte tijd gezien te hebben begin ik ook wel een beetje moe te worden van Hoeks. Botst met wat ik eerder bij Vuurzee zei. Het blijft dan ook een zeer degelijke actrice, al merk ik ook wel dat ze niet zo veelzijdig was als ik aanvankelijk dacht... Gelukkig blijft haar verschijning daar genoeg van afleiden. Dat langere haar <-- (L) Bovendien hebben we Prins, Van Huêt en Pollemans nog... Nasr haalt trouwens wel echt het bloed onder je nagels vandaan. Weet niet of hij echt ook zo is maar hij straalt een nare vibe uit. Zoniet, dan doet hij dat uitstekend.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ramsey Nasr is inderdaad een heerlijke nare man in Overspel. Ik vind het echt mooi hoe hij de rol van Pepijn weer neer te zetten.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Zeker! Had aanvankelijk wat medelijden met hem toen hij zo hard gedumpt werd door Iris, maar zijn persoonlijkheid wat beter leren kennende snapte ik het al snel wat beter. Hopelijk worden ze het wel minstens eens over de voogdij, hehe?

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

niethie wrote:

Seizoen 2 heeft na 3 afleveringen alvast niet zo'n kalme opbouw als 1. Dreigt alvast een stuk meer grotesque te worden. Verder nog niet echt iets negatiefs op te merken behalve dan dat de acteurs wat op de automatische piloot gaan, vooral Ten Napel is ronduit saai. En na Vuurzee, Bloedverwanten en dit in korte tijd gezien te hebben begin ik ook wel een beetje moe te worden van Hoeks. Botst met wat ik eerder bij Vuurzee zei. Het blijft dan ook een zeer degelijke actrice, al merk ik ook wel dat ze niet zo veelzijdig was als ik aanvankelijk dacht... Gelukkig blijft haar verschijning daar genoeg van afleiden. Dat langere haar <-- (L) Bovendien hebben we Prins, Van Huêt en Pollemans nog... Nasr haalt trouwens wel echt het bloed onder je nagels vandaan. Weet niet of hij echt ook zo is maar hij straalt een nare vibe uit. Zoniet, dan doet hij dat uitstekend.

Hoeks maakt in 2e seizoen een uitgebluste indruk. Wat een verschil met 1e seizoen. Nasr vind ik nu ook wat vlak, op de automatische piloot. V. Huet heeft ditmaal te weinig screen-time om goed te beoordelen.

Prins is de enigste acteur die beide seizoenen uitblinkt en die politievrouw (Sophie van Winden) vind ik aangename verassing van dit seizoen!

Verder wordt het halverwege erg traag en de laatste aflevering maakt mede daardoor een afgeraffelde indruk, jammer.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Het einde was toch een stuk beter als dat van seizoen 1, al hangt het wel weer aan elkaar van de toevalligheden die zich in de laatste minuten nog allemaal even aandoen. Zo vond ik die toenadering van Iris en Pepijn een stuk mooier als het moment waarop Willem weer kom opduiken. Ben benieuwd wat ze van seizoen 3 maken. Nog niet alles is afgesloten maar het kan bijna niet anders dat het een heel andere kant op zal zijn... Nu even rust van Nederlandse series en dan straks weer plukken uit de oude doos: Unit 13, Pleidooi en Oud Geld...

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Vandaag de laatste aflevering van seizoen 2 bekeken.

In het geheel een prima serie waar ik geboeid naar gekeken heb toch zit de serie te veel
vast aan toevalligheden en onwerkelijke dingen.
Zoals iemand van justitie die voor de tweede maal aan een zaak kan werken waarbij hij veels te nauw betrokken is. Normaal gesproken behoort iemand dan van de zaak gehaald te worden.
Het telefoontje wat nou net gevonden wordt, en waarom zou je in iemand zijn / haar telefoon kijken.
De smsjes die verstuurd werden op een gegeven moment zou er een lampje moeten gaan brandden dat het vanuit de politie / justitie gedeelte zou komen.

Iets te veel toevalligheden en of onwerkelijke dingen maar alsmede heb ik de serie toch vlot en geboeid uitgekeken.

Ik moet zeggen dat ik fan ben geworden van de acteur van Huet. Al een aantal series dat hij me opvalt.
Erg benieuwd of de serie nog verlengd wordt want met deze cast valt er weinig meer uit te halen vermoed ik.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Eerste twee afleveringen van het tweede seizoen stemmen me weinig hoopvol. Hopelijk komt het gewoon erg langzaam op gang allemaal ...

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Gelukkig inderdaad het geval. Zit nu bij de voorlaatste aflevering. Uiteindelijk wordt het juiste ritme wel gevonden en is het zelfs bijzonder meeslepend.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.