• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.925 votes
Profile

Homeland

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Zo halfweg seizoen twee toch wel duidelijk paar klasses beter dan eerste seizoen.

DMF

• 1042 messages
  • 385 votes

Inmiddels episode negen van het tweede seizoen achter de kiezen. Het tweede seizoen is nog sterker dan het eerste. Seizoen één kakte halverwege wat in, maar dat geldt voor seizoen twee zeker niet. Mooie ontwikkelingen, altijd boeiend verhaal. Erger me soms wat aan het gedrag van Carrie, maar dat hoort er een beetje bij gezien haar karakter. Ben erg benieuwd naar de seizoensfinale, maar er zitten nog twee afleveringen tussen gelukkig.

cor1946

• 1178 messages
  • 1601 votes

Zit nu naar seizoen 2 te kijken. Deel 1 en 2 zijn goed.

Peter C

• 31 messages
  • 229 votes

Toch wel een ijzersterk seizoen 2 hoor! Heerlijke serie. Fantastisch acteerwerk.

Elke aflevering blijft weer boeiend, verassende verhaallijnen.

Zeer benieuwd naar de laastste aflevering volgende week, en dan op naar seizoen 3!

Norman Mailer

• 873 messages
  • 657 votes

Dat gezanik van die dochter begin ik stilaan zo beu als koude pap te worden. Ook die tienerrelatie perikelen zijn volkomen irrelevant.

TomPSV

• 503 messages
  • 443 votes

Helaas was S02E11 wel de slechtste episode van dit seizoen. Er zaten wel heel veel dingen in die ongeloofwaardig waren. Het kon me niet bekoren. Rest van het seizoen is wel geweldig, dus ben benieuwd naar de finale.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Inderdaad belachelijke verwikkelingen rond Nazir. Kan sowieso niet echt enthousiast worden over dit seizoen. Derde seizoen is al aangekondigd, maar ik weet niet of ik daar nog aan ga beginnen.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Wanneer begint seizoen 2 in NL.

Norman Mailer

• 873 messages
  • 657 votes

606 wrote:

Wanneer begint seizoen 2 in NL.

"In Nederland moeten we er nog even op wachten, Nederland 3 heeft er pas in het voorjaar van 2013 plek voor."

Volkskrant.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

De tweede helft van het tweede seizoen is inderdaad een stuk minder; het begint allemaal wat clichématig en repetitief te worden.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Norman Mailer wrote:

(quote)

"In Nederland moeten we er nog even op wachten, Nederland 3 heeft er pas in het voorjaar van 2013 plek voor."

Volkskrant.

Oke dankjewel.

TomPSV

• 503 messages
  • 443 votes

De seizoensfinale vond ik dan weer erg goed. Dan heb ik het vooral over het tweede deel, in de eerste 30 minuten gebeurde er niet zoveel en was het een beetje langdradig. Maar toen die bom ontplofte zat ik op het puntje van mijn stoel. Ook het einde met die zaal met lijken was erg indrukwekkend. Saul lijkt in het 3e seizoen een nog grotere rol te krijgen nu Estes dood is en dat vind ik erg leuk. Saul is namelijk een absolute eindbaas.

En nu maar weer een jaar wachten

DMF

• 1042 messages
  • 385 votes

Ik was er niet heel erg over te spreken. De plot gaat nogal naar een Prison Break achtig idee, ben ik bang. Met Brody, al dan niet terecht, op de vlucht. Eerste half uur was echt vreselijk doorbijten, bweh. Van Nazir had ik nog wel een laatste truc verwacht, die ging te makkelijk uit de serie. Er zijn nog wel een aantal leuke vragen open voor het derde seizoen, maar dat jaartje wachten zal ook geen probleem worden. Jammer, het tweede seizoen begon zo geweldig, maar de laatste drie afleveringen zijn nogal teleurstellend.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Seizoen is dus weer klaar? Nice, even de boel binnenhalen.

TomPSV

• 503 messages
  • 443 votes

Naomi Watts wrote:

Seizoen is dus weer klaar? Nice, even de boel binnenhalen.

Helaas wel ja. Jij hebt mooi nog een heerlijk seizoen (op een paar afleveringen na) voor de boeg.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ik vond het juist geweldig dat de serie dit seizoen inderdaad leek te verzanden in een wat meer rechttoe rechtaan thriller (zeg maar hoe de CIA graag heeft dat het zou lopen) om er dan toch weer een fantastische draai aan te geven. Op zeker meta-niveau word je hier op een behoorlijk unieke manier geconfronteerd met je eigen verwachtingspatronen, en die van de CIA zelf. Ik zag het wel aankomen toen er zoveel aandacht aan Nazir's begrafenis werd besteed en Langley volstroomde, maar ik moest nog maar zien of de makers het zouden doorzetten.

Uiteindelijk blijft de basis van Homeland die in S1 is gelegd, dan toch intact. Door het tot in het extreme uitdiepen van de relatie tussen Brody en Carrie denk je dat je naar oprecht handelende mensen zit te kijken, maar zeker bij Brody houdt de serie nu toch weer een slag om de arm. Willoos slachtoffer van brainwashing of toch welbewust Carrie bespeeld?

Patinkin mag van mij trouwens ook wel een prijsje krijgen. Hij trekt niet veel verschillende gezichten (deels door toedoen van de baard natuurlijk), maar wat een presence heeft die vent, niet normaal.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ja voortreffelijke serie dit. Snap de kritiek op het lijntje met de dochter ook niet. Geeft de serie meer gevoel en maakt het menselijker. Nasir leek inderdaad wat makkelijk gepakt maar natuurlijk zat er meer achter. Maar wat vooral weer geniaal is, is de cast, Carry, Brody en Saul zijn niets minder dan geniaal.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Wat een ontknoping van seizoen twee!

Blijf het een geweldige serie vinden, alhoewel er toch het één en ander aan op te merken valt (teveel drama in de subplotjes [ze lijken wel heel bang om te de kijker wat rust te gunnen] en soms wordt het wel heel erg een 'kijk-mij-eens-moeilijk-kijken' show).

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

OK de ontknoping mocht er zijn Mocht ook wel na dat eerste half uur

Norman Mailer

• 873 messages
  • 657 votes

otherfool wrote:

OK de ontknoping mocht er zijn Mocht ook wel na dat eerste half uur

Man man, wat was dát tergend saai. Nu was ik het geleuter van de twee tortelduifjes al zo beu dat het alleszins niet fraai meer was, halverwege de slotaflevering snakte ik ook nog eens naar het einde.

Maar inderdaad, het eindigde met vuurwerk.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Heerlijke serie zeg! Ben er deze week mee begonnen. Aflevering 1, 2 en 3 nu bekeken en ik zit er helemaal in. Grappig dat capt. Winters uit Band of Brothers de hoofdrol speelt, goede acteur gelukkig. En je merkt ook zeker dat makers van 24 hieraan hebben gewerkt. Ik vind die complotverhalen altijd wel mooi als ze goed uitgewerkt worden.

Luppie00

• 92 messages
  • 347 votes

Heb nu 4 afleveringen gezien van seizoen 2 en ik geniet er weer van. Alleen heb ik, wat ik ook na het einde van seizoen 1 had, het idee dat je nu niet meer verder kan gaan. Ik heb nu net gezien dat Brody is opgepakt en dan zou je toch zeggen dat het verhaal klaar is. Maar goed, het niveau blijft in ieder geval hoog, dus tot nu toe heb ik niets te klagen. Alleen hoop ik niet dat we straks in seizoen 4 aankomen en dat Brody één of andere secret CIA missie moet doen om heel Amerika te redden en al die onzin. Je kan eigenlijk de klok erop gelijk zetten dat dat wel gaat gebeuren. Ach, zoals ik al zei, als het niveau hoog blijft en het niet uitgemolken wordt a la Prison Break dan vind ik het eigenlijk allemaal best.

Nu maar even snel aflevering 5 kijken. Ben er weer helemaal aan verslingerd.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Het is hard gegaan, seizoen 1 binnen enkele dagen volledig gekeken. Verslavende serie zeg, ben maar blijven kijken en kijken. Je merkt zo duidelijk dat de makers van 24 hier achter zitten. De sfeer, de opbouw, de spanning...het kwam allemaal weer terug en ik was er blij mee. Het verhaal kakte zo halverwege wel een beetje in, maar al snel herpakte het zich en werkte het met veel spanning toe naar de lange slotaflevering. En die stelde dan wel weer deels teleur.

De serie had toch best na 1 seizoen al fraai kunnen eindigen als de vice-president gewoon was opgeblazen. Beetje jammer dat het nu allemaal vrij toevallig mis liep. De explosieven gingen niet af en nog opvallender, hoe kwam hij weer buiten? Want dan moet je toch ook door de detectiepoortjes weer heen lijkt me? En wat ik me ook afvroeg, zou helemaal niemand van de overheid het verhaal van Carrie hebben willen checken? Het gaat toch om de staatsveiligheid lijkt me.

Gelukkig blijven er nog wel genoeg boeiende plotlijnen over dat ik heel snel ook met het volgende seizoen ga beginnen. Tot nu toe een heerlijke serie. Ook met sterk acteerwerk, wat het weer geloofwaardig maakt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Inmiddels met het tweede seizoen begonnen maar valt vies tegen voorlopig. Alexa and all allemaal prima maar het verzandt wel iets teveel in een straight forward sensatie-actie serie zeg. Gebeurt wel heel veel, de gebalanceerde pace van het eerste seizoen wordt wel volledig omgegooid. Hoop dat dit nog goed komt en Homeland niet zo'n simpele serie wil worden.

Luppie00

• 92 messages
  • 347 votes

Mwa, dat einde van seizoen 2 heeft mij besloten om geen start te maken met seizoen 3. Allemaal te onwaarschijnlijk. Echt lachwekkend afgeraffeld.

Saul speelt wel heerlijk, dat dan weer wel.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Hm, spijtig om te horen, had gehoopt dat het nog wel goed zou komen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Aflevering 1 van S2 gekeken, best aardig om voor enkelen een nieuwe situatie te zien, maar het wist me nog niet meteen te pakken. Ben wel benieuwd naar het vervolg.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Seizoen 2 afgekeken. Jammer dat seizoen 3 zoals het er nu op lijkt een Prison Break seizoen 2, 3 en 4 met Carrie en Brody wordt. Dat past niet in het concept van deze serie. Verder valt in laatste afleveringen wel weer op dat de makers van 24 hierbij betrokken zijn. Spektakel, terrorisme maar ook onlogische zaken, zoals Carrie die even alleen ontdekt waar Nazir zit, terwijl een heel team hem niet kon vinden op dezelfde locatie. Wat is Carrie trouwens enorm sexy zeg, dat mag ook vermeld worden. Benieuwd wat seizoen 3 in petto heeft. Ik vrees voor een teleurstelling.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Gisteren per toeval de eerste aflevering van seizoen 1 gezien (wordt vertoond op Belgische commerciële zender 2BE), en moet zeggen dat die eerste aflevering alleraardigst was. Helpt natuurlijk dat ik Damian Lewis en Claire Danes (wat ziet zij er goed uit zeg!) geweldige acteurs vind!

Verder ga ik dit topic mijden om spoilers te vermijden

Cinemaniak

• 566 messages
  • 513 votes

Seizoen 2 was over de gehele lijn toch iets minder dan seizoen 1, maar de laatste 3 episodes vind ik echt ijzersterk. Erg knap gedaan en maakt voor mij persoonlijk een hoop goed voor seizoen 3!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.