• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.802 votes
Profile

Homeland

TomPSV

• 503 messages
  • 443 votes

De eerste twee episodes van het tweede seizoen zijn misschien nog wel beter dan seizoen 1 en dat is heel knap, want dat vond ik al erg goed. Vooral het einde van ep 2 was zeer verrassend. Ik had zeker niet verwacht dat ze het nu al zouden ontdekken van Brody. Normaal rekken ze dat een tijdje, maar in deze serie dus niet. Ben echt benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Ook de operatie om Abu Nazir te vermoorden werd mooi in beeld gebracht en daardoor zat ik op het puntje van mijn stoel.

Kortom is het nog steeds een zeer spannende serie en lijkt het alleen maar beter te worden

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ik vond het hele OP-gebeuren en de ontknoping ervan eerlijk gezegd allemaal wel érg toevallig (al lijken ze dat zelf ook wel te beseffen getuige Brody's opmerking dat hij liever niet temidden van de Joint Chiefs Nazir's leven moet redden met een SMSje), maar verder niets dan lof over het tempo dat de schrijvers aanhouden. Wat een motherfucker van een cliffhanger, jeumig.

Outblasty

• 167 messages
  • 779 votes

Erg sterke eerste twee afleveringen van seizoen 2 vind ik. Het is wel typisch zo'n serie die op den duur wel leuk geweest is (denk aan series als prison break en lost waar het op den duur allemaal wel heel vergezocht werd) maar voorlopig vind ik het super, erg benieuwd hoe dit verder gaat.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

timbo_ wrote:
Serie begon goed maar het extreem naar seizoen twee toeschrijven verpest veel. Ik haak in af na dit eerste seizoen

Om de één of andere reden toch maar weer begonnen en moet zeggen dat eerste twee afleveringen prima bevallen. Hoop wel enorm dat de cliffhanger van deze week nu eindelijk eens een vervolg krijgt en dat ze niet alle opgeklopte verwachtingen weer overboord gooien met bijvoorbeeld de de dood van Saul

Zou een enorm zwaktebod zijn waar bijna alle middelmatige series last van hebben. Hopen dat Homeland meer in zijn mars blijkt te hebben dan middelmatigheid.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

De pilot was nog iets te obvious qua opbouw, maar al snel wordt dit echt een heerlijk mysterieuze serie. Daarnaast komt ook nog eens het meer dan puike acteerwerk van Damian Lewis kijken. We zijn nu bij aflevering 08 van seizoen één en hebben dus nog even te gaan. Fijn!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

203 ook weer prima, spanning zit er vol in. Dat uur vliegt werkelijk voorbij.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Homeland in a stretch kijken met mijn vriendin, zin in. Lijkt me met de story arc wel wenselijk om gewoon door te kunnen kijken en dan maar wachten tot seizoen 2 op zijn einde loopt.

TomPSV

• 503 messages
  • 443 votes

203 was weer een goede aflevering inderdaad. Vooral de stukken met Brody waren erg spannend en ook de cliffhanger op het einde was weer goed. Dat belooft veel voor de rest van het seizoen.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Homeland in a stretch kijken met mijn vriendin, zin in. Lijkt me met de story arc wel wenselijk om gewoon door te kunnen kijken en dan maar wachten tot seizoen 2 op zijn einde loopt.

Geldt wat mij betreft voor alle series die ik gezien heb. Maar hier ook nog wel extra: enorme cliffhangers telkens. Wij hebben hier besloten om seizoen 1 nu eerst snel te zien, en dan even tot het einde van het tweede seizoen te wachten (16 december volgens mij).

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Klopt, hier ook. Alleen wat betreft comedyseries heb ik dat niet. Voor storyarc episodes werkt in één keer het best, haal je ook het meest uit de ervaring imho.

the new guy

• 1731 messages
  • 1591 votes

TomPSV wrote:

203 was weer een goede aflevering inderdaad. Vooral de stukken met Brody waren erg spannend en ook de cliffhanger op het einde was weer goed. Dat belooft veel voor de rest van het seizoen.

Ben ik helemaal mee eens. Wel vind ik die storyline over Brody's vrouw echt totaal niet interessant. Vervelend mens wordt het zo.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Weer aan begonnen en toch weer erg verheugd mee ben. Kwalitatieve serie en dat is de laatste jaren een utopie gebleken. Mooie cinematografie, ijzersterk acteerwerk, fijne personages en een goed geschreven story arc met een spanningsboog om u tegen te zeggen. Dan mogen de echt goede series wel schaars zijn, toch fijn dat er nog series mikken above mediocre-ness.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Seizoen 1 klaar, maar dankzij de enorme cliffhanger weet ik niet of ik tot het einde van seizoen twee kan wachten!

TomPSV

• 503 messages
  • 443 votes

204 was opnieuw een prima aflevering. Wat me opvalt aan dit seizoen is het tempo. Die is toch echt een stuk hoger dan in seizoen 1 en dat maakt het alleen maar spannender. Mooi einde ook, het kan nu alle kanten op

TomPSV

• 503 messages
  • 443 votes

Showtime heeft vanavond bevestigd dat Homeland een 3e seizoen van 12 afleveringen krijgt.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Echt opvallend hoe snel het allemaal gaat. Nergens ongeloofwaardig overigens, maar zat networks die hier zo 3 seizoenen over hadden gedaan.

Outblasty

• 167 messages
  • 779 votes

Gaat inderdaad erg vlug (bekijk wat er is gebeurd in de eerste 4 afleveringen van seizoen 2. Ik ben erg benieuwd waar dit heen gaat in ieder geval. Ik lees zojuist trouwens dat er een derde seizoen is aangekondigd dus dat lijkt me goed nieuws.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Fijn dat ze het inderdaad niet lang rekken, maar gewoon het verhaal flink door laten lopen. 204 is ook weer een sterke aflevering.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wat een heerlijke serie blijft dit toch. Spijtig om te horen dat het tweede seizoen wat overhaast maar zover ben ik gelukkig nog niet. De narratieve structuur is magistraal en de vertelling en de solide twists zijn toch wel ijzersterk. Daar bovenop ook nog magistraal geacteert. En de Arri Alexa blijft een prachtig ding, visueel echt sterk, mooi geschoten. Blijft samen met de LT toch wel de meest orgasmische apparatuur die je kan vinden. En ook erg goed gebruikt, ook niet onbelangrijk. Ode .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Overhaast is wellicht wat sterk. Het is gewoon fijn dat een serie niet lang wacht met de grote ontwikkelingen in het verhaal. Bij sommige series weet je dat je tot de laatste paar eps moet wachten voor er echt iets gebeurt, en dat is bij Homeland niet zo.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik zelf hou erg van een doserend tempo. Mij hoeven ze niet elke episode narratieve sensatie te bieden. Vooral Homeland niet, die naast narratieve kracht nog zoveel meer te bieden heeft. Maar dat is persoonlijk.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Doet Mandy Patinkin nog steeds mee? Heb vorig jaar de pilot gekeken maar daarna uit het oog verloren.

TomPSV

• 503 messages
  • 443 votes

Elineloves wrote:

Doet Mandy Patinkin nog steeds mee? Heb vorig jaar de pilot gekeken maar daarna uit het oog verloren.

Ja. Goede acteur is dat.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Dan toch maar weer eens een kans geven, ik ben dol op die man.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Zeker doen, Patinkin is een baas hier. Vond er altijd weinig aan in Dead Like Me, maar hier niet.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

En het seizoen zit er op. Blijft een heerlijke serie, erg strak geschoten met de Alexa , geweldig acteerwerk en een suspenseful storyline met de twists op de juiste momenten. Allemaal ziet het er erg strak uit. Lewis is echt geweldig maar Patinkin owns the place. Plain simple.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Vind het 2e seizoen wel minder. Carrie is compleet over de top gegaan en het gebeuren met die dochter interesseert me niet. Kijken welke kant het nu na het bloedbad op gaat.

Luppie00

• 92 messages
  • 347 votes

Toch maar eens aan begonnen. Heel goed de eerste 4 afleveringen, had ik niet verwacht. Alleen ben ik bang dat je over dit verhaal geen serie kan maken met meerdere seizoenen. Maar goed, daar kom ik snel genoeg achter. Het is nu in ieder geval genieten.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

207 was ook weer een prima aflevering. Homeland blijft boeien dankzij Danes en Lewis, en uiteraard de meesterlijke Patinkin.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

AHWA wrote:

207 was ook weer een prima aflevering. Homeland blijft boeien dankzij Danes en Lewis, en uiteraard de meesterlijke Patinkin.

Ja Patinkin heeft mij ook aardig gepakt met zijn acteerwerk, wat is die man geweldig.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.