• 177.948 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.669 votes
Profile

Homeland

martijnk

• 774 messages
  • 310 votes

Tja nu wordt quinn neergeschoten en heeft ie weer toevallig geen vest aan. Beetje jammer. Wanneer het uitkomt voor het verhaal heeft ie wel of geen kogelvrij vest aan.

Verder is het seizoen tot nu toe prima alleen dat soort dingen mogen ze van mij wel beter op letten.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

martijnk wrote:
Tja nu wordt quinn neergeschoten en heeft ie weer toevallig geen vest aan. Beetje jammer. Wanneer het uitkomt voor het verhaal heeft ie wel of geen kogelvrij vest aan.

Verder is het seizoen tot nu toe prima alleen dat soort dingen mogen ze van mij wel beter op letten.

Quinn had geen kogelvrij vest aan omdat hij er van overtuigd was dat de opdracht van Saul kwam.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Ik hoor het Saul nog zeggen in het vorige seizoen: ''What the fucking fuck?'' Nu herhaal ik het nogmaals, na het zien van S05E4. Wederom een erg sterke aflevering met, ja daarom komt ie weer, een ''What the fucking fuck?'' moment: eerst Allison die het bewuste telefoontje beantwoord en vervolgens het exploderen van het vliegtuig.

Norman Mailer

• 873 messages
  • 657 votes

Ik doe ook nooit een kogelvrij vest aan als ik naar m'n postbus slof.

martijnk

• 774 messages
  • 310 votes

Jellesteeg wrote:
Ik hoor het Saul nog zeggen in het vorige seizoen: ''What the fucking fuck?'' Nu herhaal ik het nogmaals, na het zien van S05E4. Wederom een erg sterke aflevering met, ja daarom komt ie weer, een ''What the fucking fuck?'' moment: eerst Allison die het bewuste telefoontje beantwoord en vervolgens het exploderen van het vliegtuig.

Was zeker een sterke aflevering! Maar ik ben toch benieuwd hoe het zit nu is die CIA madame nu een russische double agent ofzo? Het zit iig weer vol met intriges zoals we gewend zijn bij Homeland. Echt een geweldig seizoen tot dusver.

martijnk

• 774 messages
  • 310 votes

Norman Mailer wrote:

Ik doe ook nooit een kogelvrij vest aan als ik naar m'n postbus slof.

Ja idd misschien ben ik nu iets TE kritisch Ik vond alleen die sniperscene niet zo heel sterk maar verder is S5 denk ik wel één van de betere seizoenen, tot nu toe althans dus ik ga het er niet meer over hebben

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Mensen vergeten dat een kogelvrij vest maar tot de heup gaat dus je onderbuik is vrij. Nu kan het zijn dat door het weglopen iemand schuin van onder je raakt op een hoger punt.

Desalniettemin zijn er altijd wat foutjes te bespeuren maar ik moet eerlijk toegeven dat het toch van aardig hoog niveau is.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Elke nieuwe aflevering van seizoen vijf is tot nu toe een groot feest. Hopelijk blijven ze dit hoge niveau vasthouden.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ik vind het echt een enorme deceptie, dit seizoen. Waar ik bij het vorige seizoen al helemaal geen gevoel van urgentie meer voelde (voor mij draaide Homeland helemaal om de wisselwerking tussen Brody en Carrie - zodra Brody weg was zakte de serie als een kaartenhuis ineen...). Dit seizoen is nog pathetischer en saaier. Het zal wellicht aan mijn verwachtingen liggen, maar wat ooit een top 5 serie was sterft nu een wat tragische dood..

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Ben het echt oneens met je danuz. Seizoen één en twee waren natuurlijk fantastisch met de wisselwerking tussen Brody en Carrie, maar seizoen drie was een totaal drama. Ik was juist ook enorm blij met de dood van Brody. Seizoen vier was naar mijn idee vervolgens weer enorm goed. Die lijn hebben ze door weten te trekken, waardoor ik seizoen vijf ook weer erg goed vind.

Maar ja, wat je zelf al zegt: misschien ligt het aan je verwachtingen.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ik vind dit seizoen prima. Carry die wel las heeft van haar kuurtjes maar minder aanwezig en de subplotjes zijn leuk bedacht. Mijn verwachting was laag maar vind het goed te doen.

Majestics

• 322 messages
  • 43 votes

Raffael77 wrote:

Ik vind dit seizoen prima. Carry die wel las heeft van haar kuurtjes maar minder aanwezig en de subplotjes zijn leuk bedacht. Mijn verwachting was laag maar vind het goed te doen.

Maar zou een serie eigenlijk niet 'geweldig' moeten zijn in plaats van 'goed te doen' ? Wellicht kan je die uurtjes beter besteden dan aan dit seizoen van Homeland.

Norman Mailer

• 873 messages
  • 657 votes

Majestics wrote:

(quote)

Maar zou een serie eigenlijk niet 'geweldig' moeten zijn in plaats van 'goed te doen' ? Wellicht kan je die uurtjes beter besteden dan aan dit seizoen van Homeland.

Op momenten dat ik gewoon wat laagdrempelige verstrooiing zoek, vind ik 'effe een Homelandje' wel prima. Of desnoods wat indutten bij een aflevering van Penoza.

Als ik op voorhand reeds merk dat ik niet met m'n volle aandacht zal kijken, vind ik het zonde om, momenteel bijvoorbeeld, een episode van Bron/Broen S3 of Fargo S2 op te zetten.

martijnk

• 774 messages
  • 310 votes

Norman Mailer wrote:

(quote)

Op momenten dat ik gewoon wat laagdrempelige verstrooiing zoek, vind ik 'effe een Homelandje' wel prima. Of desnoods wat indutten bij een aflevering van Penoza.

Als ik op voorhand reeds merk dat ik niet met m'n volle aandacht zal kijken, vind ik het zonde om, momenteel bijvoorbeeld, een episode van Bron/Broen S3 of Fargo S2 op te zetten.

Ik denk dat je Homeland daarmee veel te kort doet. Homeland valt bij mij toch nog altijd wel in de categorie A+ series in het rijtje Mad Men, Fargo, Dexter etc. Tuurlijk heeft het z'n mindere seizoenen maar die heeft elke show.

Bij laagdrempelig vermaak denk ik toch meer aan The Last Man on Earth ofzo of Hell on Wheels. Homeland is toch net iets dieper uitgedacht. En trouwens bij Fargo S2 hoef je nou ook niet echt na te denken.

Maargoed smaken en meningen verschillen

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Majestics wrote:

(quote)

Er zijn series voor vermaak zoals Homeland, Penoza of Grimm en serie die ik echt geweldig vind zoals Rectify, Banshee of The Knick.

kelama3

• 343 messages
  • 179 votes

1 t/m 4 gekeken,topserie tot nu toe!

Zodra je gaat denken: ja,nu weten we het wel,gebeurt er weer iets heftigs. Niets is wat het lijkt!

Ik hou normaal gesproken niet zo van dat pro-Amerikaanse gedoe,maar deze serie laat beiden kanten van de medaille zien.

De actie-reactie is van alle partijen begrijpelijk, logisch,en helaas realistisch.

Op naar seizoen 5!!

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Episode 11 eindigt met een sterkte cliffhanger. Kijk nu wel uit naar de laatste van dit seizoen hoor.

martijnk

• 774 messages
  • 310 votes

Wat een cliffhanger inderdaad die laatste pffff puntje van je stoel heel de aflevering. Wat een meesterlijk seizoen is dit.

Ik moet er trouwens wel aan toevoegen dat het soms niet erg realistisch is lol. Maar dat mag de pret niet drukken. Ik wilde niet dat deze episode zou eindigen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Seizoen 5 in enkele dagen volledig gekeken, was echt geen klap aan. Serie had na seizoen 2 moeten eindigen, sindsdien is het echt enorm matig, met hier en daar een kleine opleving. Alleen Saul is nog de moeite. Ook stond Homeland synoniem voor nagelbijtende spanning, maar dat is wel van jaren geleden.

Uit routine kijk ik het volgende seizoen ook vast wel, maar het staat ergens onderaan mijn prioriteitenlijstje.

Stilicho

• 1 messages
  • 62 votes

Net de laatste aflevering gekeken. Vond het een tegenvallende afsluiter van een niet bijzonder sterk seizoen. Had naar aanleiding van aflevering 11 nog wel hoge verwachtingen voor de finale, maar de spanning verdween al wel heel snel en het tempo werd ook een stuk lager. Ze hadden naar mijn mening de scene rondom de terroristische aanval wat beter kunnen uitwerken. Ging wel een beetje snel, ook als je kijkt naar de tijd die ze aan deze verhaallijn hebben besteed. Vond het verder nogal ongeloofwaardig dat Carrie het al dan niet doen slagen van de aanslag liet afhangen van een twijfelende terrorist. Ze had beter meteen zelf kunnen ingrijpen, levens stonden op spel. Nu was de aanslag bijna gelukt.

Terugkijkend op dit seizoen vond ik dat de verschillende verhaallijnen niet sterk werden neergezet en dat de chemie ontbrak. Ze hadden zich beter kunnen focussen op de spionage-verhaallijn rondom Allison of alleen op de terroristenclub. Dan was er meer uit dit seizoen te halen denk ik. Hoogtepunt van dit seizoen was toch wel de scene waarin Quinn het gifgas kreeg toegediend. Ook de een na laatste aflevering was zeer sterk. Wel jammer dat met de dood van Quinn een sterk personage verdwijnt.

Al met al vind ik dit seizoen samen met seizoen 3 het minst geslaagde seizoen, al heeft seizoen 3 nog een lichte voorsprong vanwege het sterke einde. Hopelijk wordt seizoen 6 weer wat beter en gaan ze zich weer richten op operaties en terrorismebestrijding in het Midden-Oosten, terugkeren naar het klassieke Homeland !

Arnie

• 1082 messages
  • 1881 votes

Ook seizoen 5 weer van ouderwets niveau wat mij betreft. Goed onderhoudend vermaak door spannende intriges inspelend op actualiteit, onvoorspelbare (hoewel soms ook wat ongeloofwaardige) plotwisselingen, goeie karakters, en een ongezien subtiele benadering van het veiligheidsvraagstuk.

En toch... ik las vandaag een artikel in The New Yorker, dat alsnog gehakt maakt van dit zogenaamd subtiele perspectief op de oorlog tegen terreur. Het betoogt dat het door onder meer een uiterst stereotiepe benadering van de moslimwereld (ondanks Carries goede contacten) de bestaande ideeën in stand houdt over de westerse wereld die door moslims wordt bedreigd. Immers, het plot is in ieder seizoen hetzelfde: hoe slaagt Carrie erin een Westerse stand van een jihadistisch complot te vrijwaren? Ook worden religieuze of linguïstische diversiteit in moslimlanden compleet genegeerd, maken de islamitische personages, in tegenstelling tot de Westerse, nauwelijk ontwikkeling door, en wordt gedaan alsof iedere IS-strijder heilig in de Koran gelooft en die dagelijks leest (Quinn, S5E01).

Maar bovenal: ondanks alle oprechte twijfels die worden uitgesproken door de verschillende hoofdpersonen over het doden van onschuldige mensen en hun strijd voor het goede, komen ze toch altijd uiteindelijk weer uit bij de Amerikaanse veiligheidsdiensten. Dat rechtvaardigt natuurlijk de oorlog tegen terreur, en kiest daarmee positie.

Ik vind het lastig te oordelen hierover. De aantijgingen kloppen stuk voor stuk, maar volgens mij valt ook te redeneren dat de subtiele benadering van de serie, Carries oprechte twijfels, en de inkijk in het functioneren en dus ook falen van veiligheidsdiensten al een behoorlijk boekje open doet en de kijker aan het denken zet. Je kunt bovendien ook zeggen dat het voorbijgaan aan linguïstische en religieuse diversiteit in het Midden-Oosten een beslissing is omwille van kijkbaarheid - je zou ook kunnen wijzen op de Nederlandse vlaggen die uit heel wat huizen wapperen tijdens enkele scenes in Amsterdam - eveneens belachelijk. Wat vinden jullie hiervan?

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Ik vind dat de serie in seizoen 1 een genuanceerder beeld van de Islam gaf dan in seizoen 5. Toen zagen we Brody ondergedompeld in de islamitische wereld, zagen we mensen in Afghanistan (als ik het me goed herinner) die Amerikaanse bomaanslagen te verduren kregen, etc. Nu ligt de focus op het perspectief vanuit Duitsland, en zien we alleen nog maar terroristische moslims.

Dat gezegd hebbende, verwacht ik van een serie - die voor mij puur ter vermaak dient - niet iets te leren over de wereld. Het is per definitie fictie, en alles staat in dienst van het plot. Dit soort kritiek interesseert me dan ook niet zoveel. "How Homeland Helps Justify the War on Terror", pff, alleen al zo'n provocerende titel zorgt ervoor dat ik het artikel niet ga lezen. Kennelijk zijn er massa's mensen die hun wereldbeeld ontlenen aan series?

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Uitstekend vijfde seizoen tot dusverre.

martijnk

• 774 messages
  • 310 votes

BlueVelvet wrote:

Ik vind dat de serie in seizoen 1 een genuanceerder beeld van de Islam gaf dan in seizoen 5. Toen zagen we Brody ondergedompeld in de islamitische wereld, zagen we mensen in Afghanistan (als ik het me goed herinner) die Amerikaanse bomaanslagen te verduren kregen, etc. Nu ligt de focus op het perspectief vanuit Duitsland, en zien we alleen nog maar terroristische moslims.

Dat is wel een beetje jammer ja, het vette aan de eerste seizoenen was juist dat Homeland het verhaal van beide kanten liet zien en geen partij koos, door de recente gebeurtenissen lijkt het echter dat ze meedraaien met de publieke opinie en nu wel overduidelijk een kant kiezen.

Seizoen 5 laat in dat geval wel een dubbel gevoel achter ik hoop dat ze met 6 weer teruggaan naar de basis. Het zou jammer zijn als HL net zoiets wordt als 24 of al die andere cliche series met de VS tegen te terroristen.

Arnie

• 1082 messages
  • 1881 votes

BlueVelvet wrote:

Dat gezegd hebbende, verwacht ik van een serie - die voor mij puur ter vermaak dient - niet iets te leren over de wereld. Het is per definitie fictie, en alles staat in dienst van het plot. Dit soort kritiek interesseert me dan ook niet zoveel. "How Homeland Helps Justify the War on Terror", pff, alleen al zo'n provocerende titel zorgt ervoor dat ik het artikel niet ga lezen. Kennelijk zijn er massa's mensen die hun wereldbeeld ontlenen aan series?

Denk dat je wel gelijk hebt wat die eerste seizoenen betreft, en dat nuanceert dan direct de stelling van het artikel dat ik postte. En je hebt natuurlijk gelijk met de verwachting dat een serie ter vermaak dient.

Dat neemt echter niet weg dat de grondaanname van de hele serie er wel een is die de oorlog tegen terreur als rechtvaardig afschildert, doordat de karakters ondanks hun twijfels altijd weer terugkeren bij de veiligheidsdiensten en doorgaan met die strijd. Eerder dan kritisch die strijd benaderen, bevestigt de serie de juistheid ervan. En het is goed daarvan bewust te zijn lijkt me.

Wat het laatste seizoen dan stiekem wel correct doet, is het weergeven van het perspectief zoals dat in het Westen inderdaad gangbaar is, van moslims die het constant op het Westen gemunt hebben: de aanslagen in Parijs bijvoorbeeld werden strict geïnterpreteerd als aanslagen op 'onze' waarden, terwijl in dezelfde week aanslagen plaatsvonden in Algerije, op een Russisch vliegtuig, de dagelijkse strijd in Syrië en Irak, en nu ook in Istanbul. Maar dat is een andere discussie...

Laten we idd hopen dat het volgende seizoen zich weer 'gewoon' in Pakistan, Irak of Syrië afspeelt.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Arnie wrote:

ondanks hun twijfels altijd weer terugkeren bij de veiligheidsdiensten en doorgaan met die strijd. .

Idd, alhoewel die Amerikaanse journalist dan weer het Snowden-geweten vertolkte.

Arnie wrote:

Laten we idd hopen dat het volgende seizoen zich weer 'gewoon' in Pakistan, Irak of Syrië afspeelt.

Ijdele hoop:

Het wordt New York.

Arnie

• 1082 messages
  • 1881 votes

Aha. Jammer. Vreemd trouwens dat ze in dat bericht nog in het midden laten of Quinn al dan niet leeft. Voor mij was vrij duidelijk dat Carrie de stekker eruit trak. Sowieso zou een recovery bijzonder onwaarschijnlijk overkomen.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Ik ben zeer teleurgesteld in het einde van deze redelijke (verre van briljante) serie Homeland, season 1. Ik leefde erg mee met de soldaat in kwestie en vond zijn dochter (een soort Zoey Spears) een verschrikkelijke zeurkous. Dat zij de wereldvrede heeft gered met haar gedram, is onacceptabel!

In het echte leven juich ik het redden van de wereldvrede alleen maar toe.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Ja hoor, Showtime gaat het weer doen: een serie verkloten met een zevende en achtste seizoen. Seizoen zes zal in januari 2017 van start gaan. Kan ik nog wel naar uitkijken. Maar nog twee seizoenen daarna? Kan gewoon niet goed gaan.

Dexter-scenario? Ik hoop het niet maar ben er wel bang voor.

des1

• 1736 messages
  • 993 votes

Dat viel niet mee. Ik kan merken dat ik (en misschien wij allen) wel een beetje terrorisme moe worden. Gisteravond de eerste afevering op BNN. Hoofdpersoon Carrie Mathison was wel erg hyper en bitchy in deze eerste aflevering van het nieuwe seizoen. Misser: in deze serie gaan de makers ervan uit dat de President-elect een vrouw is.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.