- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Homeland
Homeland
knusse stoel
-
- 3284 messages
- 4307 votes
Zit goed in elkaar, althans dat vind ik. Sommige zaken zoals het detectiepoortje en Brody die er door heen gaat met explosieven richting huis, mwah niet op letten. Het gaat mij om de hoofdlijnen en die zijn goed. Misschien hadden ze inderdaad iets meer diepgang in de serie kunnen gooien maar dan haken sommigen ook weer af.
Ben nu halverwege seizoen 2 en hoop dat het op dit niveau blijft met een verlenging van minimaal nog één seizoen.
Voor series kan je geen sterren geven maar kon dat wel, 3 1/2*
karilem
-
- 208 messages
- 935 votes
kij naar uit seizoen 3 ? ontzettend spannende serie - zou ik ook 4 **** geven. 
knusse stoel
-
- 3284 messages
- 4307 votes
En ben helaas einde seizoen 2. Waar blijft seizoen 3 want dit is geweldig, vergelijkbaar met de spanning in Breaking Bad. Twee topseries!!!
Seizoen 2 krijgt trouwens een dikke 4* van mij!
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Season premiere van S2 was weer vet. Zit er weer helemaal in!
Rachel_Vos
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik vond het op zich een goede serie, heb heb in een week helemaal uitgekeken. Het verhaal is leuk, er zitten een aantal onverwachte gebeurtenissen in het verhaal en het blijf je boeien.
Ik vond dat Damian Lewis een zeer sterke rol heeft gespeeld. Een prachtig staaltje acteerwerk van hem!
Maar wat ik niet begrijp is dit: Nicholas Brody wordt op den duur door Amerikaanse soldaten teruggevonden na 8 jaar in een grot. De beelden komen meermaals voorbij. Hij heeft lang haar, een vieze baard etc. Maar even later in de serie, zie je een stk waar Abu Nazir hem in huis neemt en hem verzorgt, zijn haar knipt, zijn baard afknipt etc. Hoe kan hij dan later worden teruggevonden door soldaten in een grot? Die baard laat je niet in een paar dagen groeien hoor.
Hij kan met zijn bomvest gewoon terug naar huis lopen door het detectiepoortje. Dat soort kleine foutjes zijn gewoon heel erg jammer.
Net als het feit dat een congreslid zogenaamd gewoon met een terrorist kan bellen via zijn mobiele telefoon. Net alsof een vicepremier-kandidaat niet wordt afgeluisterd en gescreend.
Verder heb ik me doodgeirriteerd aan Carrie. De volstrekt ongeloofwaardige rol die ze speelt, als held. En elke keer weer dat trillende kinnetje... Vreselijk. Ik heb meerdan regelmatig doorgespoeld wanneer Carrie weer ging lopen zemelen. Ik begrijp werkelijk niet hoe zij genomineerd is voor eenGolden Globe. Vreselijk!
Al met al geef ik de serie een 3, het acteerwerk van Lewis maakt veel goed! 
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Net S2 afgesloten. Geweldig genoten. Net als in S1 zijn er mindere gedeeltes, maar dat mag de pret absluuut niet drukken. Nu 7,5 maand wachten....
Claire Danes is geweldig!
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
In een week of drie tijd S1 en S2 gekeken. Begon erg goed, maar vanaf halverwege S2 begon de serie me toch wel te verliezen. Zitten gewoon teveel fouten/onlogische dingen in:
Met name stoor ik me aan het ongeloofwaardige gedrag van de CIA-agenten en andere officials:
- Brody die met bomvest door een detectiepoortje kan lopen
- CIA zou in werkelijkheid echt niet zo'n labiel persoon in dienst nemen als Carrie, zo'n bipolaire stoornis houd je echt niet verborgen bij een screening
- Het labiele gedrag van Quinn: alsof een doorgewinterde agent zich zo zou laten gaan bij een verhoring en iemand zou verwonden
- De zelfmoord van Aileen: in eerste instantie mocht ze niet eens in die algemene ruimte verhoord worden door Saul, later wordt ze er gewoon alleen gelaten als Saul even weggaat. Lijkt me dat er dan gewoon bewaking bij zou blijven staan. Ik had eigenlijk verwacht dat ze zelfmoord zou plegen door het raam zou proberen te springen oid.
- Nazir die zich verschuilt in de Mill. Alsof ze hem daar niet zouden vinden met zoveel zoekteams. Het is nu alsof ze een dagje gezocht hebben, maar het lijkt me dat ze normaal gesproken elke steen zouden omkeren. Al zou het een maand duren.
Ook begreep ik niet helemaal waarom Saul zich ineens ging verdiepen in Quinn en ze zelfs bij hem in gingen breken. Okay, er was wel wat wantrouwen, maar dit kwam een beetje uit het niets.
Verder vond ik die explosie aan het einde ook wel een letdown: alle terroristen en aanhangers die we hebben gezien zijn dood of gevangen genomen. Op misschien degene die Aileen en haar vriendje een paar keer waarschuwde na. Dit is echt weer zo'n erbij gesleurde handgreep om de serie nog maar even op te rekken.
Overigens vond ik Danes wel overtuigen in haar depressieve buien, met name aan het einde van seizoen 1 als ze praktisch doordraait. De lof voor Lewis snap ik minder. Degelijk geacteerd, maar niets bijzonders. Vind het jammer dat dit de Prison Break-kant uitgaat, ook zo'n serie die goed begon maar uiteindelijk volstrekt ongeloofwaardig ging. Zal over een jaartje wel kijken of ik hier nog mee verder ga.
Cijfers voor de seizoenen:
S1: 4*
S2: 3*
milannn
-
- 119 messages
- 1841 votes
De punten die jij opnoemt kloppen wel, maar daar had ik totaal geen last van. Vond zelf seizoen 2 sterker dan seizoen 1. De snelheid lag duidelijk hoger en daardoor nam ook de spanning toe. In seizoen 1 zaten nog een paar afleveringen waarbij ik echt dacht: Oké we zijn eigenlijk niks opgeschoten. Dan gebeurde er gewoon te weinig en dat vond ik bij seizoen 2 veel minder.
Seizoen 1: 3,5/4*
Seizoen 2: 4,5*
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Volg het nu op tv, n moet zeggen erg boeiend weer 
Zeriel
-
- 1395 messages
- 2636 votes
Door alle lof over deze serie, ook eens gaan kijken. Ik heb eerste 4 afleveringen gezien van serie 1. Het wil maar niet echt boeiend worden. De ontwikkelingen gaan zeer traag, de personages weten mij niet te overtuigen, en ook de gebeurtenissen kan ik niet al te serieus nemen. Ik voel geen spanning (meer), aflevering 1 wekte wel hoge verwachtingen.
Het geheel maakt op mij een nogal gekunselde indruk. Komt het nog goed, of gaat dit eindeloos zo door?
Ik heb Breaking Bad 3 net helemaal gezien, die vond ik ook wat minder dan zijn voorgangers, maar noch altijd veel leuker dan dit.
Luppie00
-
- 92 messages
- 347 votes
Door alle lof over deze serie, ook eens gaan kijken. Ik heb eerste 4 afleveringen gezien van serie 1. Het wil maar niet echt boeiend worden. De ontwikkelingen gaan zeer traag, de personages weten mij niet te overtuigen, en ook de gebeurtenissen kan ik niet al te serieus nemen. Ik voel geen spanning (meer), aflevering 1 wekte wel hoge verwachtingen.
Het geheel maakt op mij een nogal gekunselde indruk. Komt het nog goed, of gaat dit eindeloos zo door?
Ik heb Breaking Bad 3 net helemaal gezien, die vond ik ook wat minder dan zijn voorgangers, maar noch altijd veel leuker dan dit.
Seizoen 1 is, op het einde na, nog wel het meest boeiend. Seizoen 2 is voor mij gewoon pure ongeloofwaardigheid, het slaat door, begint op Prison Break te lijken.
Noud
-
- 544 messages
- 1156 votes
Zijn seizoen 1 en 2 nauw met elkaar verbonden? Of zijn het 'aparte' seizoenen met elk hun eigen verhaal? Ik moet nog beginnen met S1E1
Ok tnx.... iemand een vermoeden hoeveel seizoenen er komen? Seizoen 3 komt in Sept 2013?
Minken
-
- 668 messages
- 494 votes
Als ik jou was zou ik vanaf 1 beginnen. Loopt in elkaar door.
DannyDemon
-
- 6 messages
- 34 votes
gister seizoen 2 afgekeken! erg goed! maar snapt iemand waarom Brody alcohol drinkt terwijl hij moslim is..?
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Seizoen 1 is, op het einde na, nog wel het meest boeiend. Seizoen 2 is voor mij gewoon pure ongeloofwaardigheid, het slaat door, begint op Prison Break te lijken.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
gister seizoen 2 afgekeken! erg goed! maar snapt iemand waarom Brody alcohol drinkt terwijl hij moslim is..?
DannyDemon
-
- 6 messages
- 34 votes
nee natuurlijk niet. maar ik vroeg het mij alleen af
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Niet elke christen gaat op zondag naar de kerk, niet elke moslim vast, niet elke moslima draagt een hoofddoekje, niet elke jood heeft pijpenkrullen.
Geloof betekent niet dat je alle regels 100% volgt, nergens niet.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Klopt Pitakaas, ik ken een paar moslims die ook gewoon alcohol drinken, maar meestal volgen degenen die bekeerd zijn wél heel erg strikt de 'regels' en degenen die het van hun geboorte mee hebben zijn vaak soepeler.
Maar nu ik zo terug denk kan ik me geen scène herinneren waarin Brody alcohol dronk, maar ik heb daar ook niet bepaald op gelet, ik was eerder te geirriteerd door de vele andere dommige script keuzes denk ik...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Op de BBQ in episode 201 o.a. geloof ik.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Eerste seizoen 'getaped' van TV en helemaal bekeken. Kwam er meteen in maar stijl leunt toch sterk aan bij ordinaire televisie. Homeland is wel beter en krijgt dan ook een 7/10, desondanks de 'cop out' in de finale. Geen topper, daarvoor is het te oppervlakkig, maar kijkt redelijk makkelijk weg.
AFX
-
- 57 messages
- 229 votes
Voor de Vlamingen onder ons:
TomPSV
-
- 503 messages
- 443 votes
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iXOUIsu-E0Q[/embed]
Ziet er toch wel weer goed uit. Heb wel zin in het nieuwe seizoen 
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Net de laatste aflevering gezien van seizoen 1, en dat was ook gelijk de beste.
Man man wat een spanning met dat bomvest, zelden zo op het puntje van mij stoel gezeten.
Over het geheel ook een prima serie tot nu toe, mooi geschoten, prima acteurs en een frisse en originele aanpak.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Over het geheel ook een prima serie tot nu toe, mooi geschoten, prima acteurs en een frisse en originele aanpak.