• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.072 votes
Profile

Waar keek jij als kind altijd naar?

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

sinterklaas wrote:

(afbeelding)

Als kind? Nu kijk ik het wel eens op internet.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Waar op Internet kun je het dan bekijken? En zijn het hele afleveringen?

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2861 votes

robin00787 wrote:

Kent iemand Eerie, Indiana nog. Echt een gewedlige serie. Vond m vroeger best wel eng op bepaalde momenten. Echt een serie die ik nog een keer op DVD wil.

Ja dat was wel een toffe serie Heeft Joe Dante ook aan meegewerkt (regisseur van The Gremlins)

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

sinterklaas wrote:

Waar op Internet kun je het dan bekijken? En zijn het hele afleveringen?

Soms wel op google video.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Dan ga ik maar es checken.

sherena

• 261 messages
  • 123 votes

zoebelyzoe

gummieberen

wuzzels

nils holgerson

om er een paar te noemen

sherena

• 261 messages
  • 123 votes

Er was eens................. en dan de diverse series ervan ( het leven de ruimte, de mens)

sherena

• 261 messages
  • 123 votes

Sesamstraat

Tiktak

Rubenthaler? Rappelkiste

Löwenzahn

Film van Ome Willem

Die Sendung mit der Maus

De familie knots

Dr. Snuggles

Heidi

Barbapappa

Pippi Langkous

Smurfen

Dinosaurs

Pumuckl

Robbi, Tobbi und das Fliewathüt

Transformers

tja als je ff terug kijkt bij anderen...... dan komen alle oude herrinneringen boven.

sherena

• 261 messages
  • 123 votes

nog een paar dan:

Jason and the wheeld worriors

big foot (over auto's op groote wielen)

mask

macron 1(en nog div van dat soort films waar ik de naam niet meer van weet)

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik Mik Loreland

En ik ben nu alle afleveringen aan het pindakazen en dan ga ik binnekort op mijn vrije vrijdag de hele dag ongegeneerd kijken naar de avonturen van Mik en Karbonkel

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

IcU wrote:

Ik Mik Loreland

En ik ben nu alle afleveringen aan het pindakazen en dan ga ik binnekort op mijn vrije vrijdag de hele dag ongegeneerd kijken naar de avonturen van Mik en Karbonkel

Leuk!!!!!!!! Vond ik in groep 3...

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2861 votes

Dat was in mijn herrineringen een knettergekke serie Zal nu ondertussen wel meevallen, maarja toen vond ik het erg apart.

FixX

• 622 messages
  • 456 votes

sherena wrote:

nog een paar dan:

Jason and the wheeld worriors

big foot (over auto's op groote wielen)

mask

macron 1(en nog div van dat soort films waar ik de naam niet meer van weet)

sherena wij zitten op 1 lijn hahaha bijna alles wat jij keek keek ik ook

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Zoals Nkyou al plaatste:

(afbeelding)

En nog steeds kan ik er uitermate van genieten, geweldig mooi blijft het..

De website die SelmaDuim een paar jaar geleden hier plaatste blijft een fijne database waar vrijwel alles op terug te vinden is: KinderTV

Minority_Check

• 877 messages
  • 3301 votes

saved by the bell was altijd al leuk

voor de rest niet echt veel meer

Twiggertje

• 167 messages
  • 453 votes

Ivanhoe

Batman

Bonanza

The High Chaparral

Big Valley

Lucy shows

en in weekend vaak films op duitse zenders want op nederlandse zenders had je toen nog niet vaak(goeie) films, ik spreek over jaren 60.

Ik kan me nog herinneren van de duitse tv dat er elke maand een horror film kwam onder de naam 'der fantastische film' en wunchfilm der woche.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Mijn favoriete series uit mijn jeugd:

Ulysses 31

Robotech

He-Man and the Masters of the Universe

Macron 1

Maar dit is DE serie die ik het liefst terug zou zien: Star Fleet

Geweldige tune! Als ze dit nu eens op dvd uit brengen…

(afbeelding)

Pas een half seizoen He-Man aangeschaft. Stiekem al zo'n 15 afleveringen gekeken. Erg cheesy nu (vooral met de eindmoraal), maar heerlijk nostalgisch.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

niels holgerson of zo iets.

matthew star.

alf.

fun factory. elke zaterdag en zondag 4 uur lang.

a team

dukes of hazard.

knight rider. (dit vond ik echt te gek)

en zo zijn er nog wel een paar..

Ewing Oil

• 146 messages
  • 49 votes

Chainsaw wrote:

(quote)

Die Japanse Wizard of Oz serie was/is ook één van mijn all-time favorieten. Hoop nog steeds dat die ooit op DVD verschijnt. En dan het liefst in de Nederlandse versie. Zelden zo'n uitstekende Nederlandse nasychronisatie gehoord.

Geweldig leuke serie!

(afbeelding)

Hoi Chainsaw,

In Japan en Frankrijk is deze serie op dvd uitgebracht, ik zelf heb de franstalige dvd-boxen, natuurlijk mis je wel de Nederlandse humor in de serie, maar ik merk dat in de franstalige versie ook veel humor in zit, ik vind zelf dat sommige characters leukere stemmetjes in het frans hebben dan de Nederlandse versie.

Hier de franstalige dvd-boxen die ik heb, ik ben er in ieder geval blij mee, de Nederlandse versie zie ik nog niet zo snel op dvd verschijnen.

aflevering 1-26

http://www.dvdanime.net/ima...

aflevering 27-52

http://www.dvdanime.net/ima...

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Alfred J. Kwak

Kuifje

Floris

Bush bush ( over een koe of zoiets)

The A- team

Knight Rider

Sesamstraat

Ja, dat waren nog eens tijden

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Zeker, als je kijkt met wat voor een troep kinderen vandaag de dag opgescheept worden dan wordt ik daar eigenlijk wel een beetje treurig van, ik bedoel kinderen (hoe klein ze ook zijn) hebben ook toch ook recht op goede televisie.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

niethie wrote:

Zeker, als je kijkt met wat voor een troep kinderen vandaag de dag opgescheept worden dan wordt ik daar eigenlijk wel een beetje treurig van, ik bedoel kinderen (hoe klein ze ook zijn) hebben ook toch ook recht op goede televisie.

Het is ook jammer, maar eigenlijk vind ik tv sowieso om somber van te worden. Alles wordt al voorgekauwd en voorgeschoteld. M'n ouders die opgroeide in de jaren 50, zijn nooit opgegroeid met het medium tv. Alle kinderen speelde in de jaren 50 buiten, de autopet enz. Dat is eigenlijk het beste, buitenspelen.

Maar ja, aangezien de tv tegenwoordig deel is van de maatschappij en het gezin kan je zeker zeggen dat het niveau van de programma's ernstig achteruit gaat. In de wereld van de televisie is er bijna geen ruimte voor de eigen fantasie en moet je maar aannemen wat je ziet.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Sja zo kan je het natuurlijk ook bekijken, ik persoonlijk kan me geen leven zonder tv meer voorstellen simpelweg omdat ik er mee opgegroeid ben, er ontzettend vaak naar kijk en ik er niet zo van houd om buiten te spelen (vooral niet in mijn buurt) maar goed ik vind het niveau van de programma's tegenwoordig op tv gewoon bedroevend, neem nou sbs en rtl met al die talenten jachten dat is toch te verschrikkelijk voor woorden, of al die soaps GTST en ONM zijn jeugdsentimenten en daar kijk ik om heel eerlijk te zijn nog steeds regelmatig naar (zonder dat ik het echt goed vind) gewoon oude gewoontes, en ja dan heb je natuurlijk ook nog talk shows bv Jensen is nog te doen maar een hoop andere dingen oa Dr Phil (met zijn moralistische en politiek correcte gelul) enzo zijn van bedroevend niveau om nog maar te zwijgen over wat er 's nachts te zien is, die Belspellen zijn gelukkig afgeschaft maar nu worden we nog doodgegooid met Sekscommercials, Helderzienden tv en natuurlijk die eeuwige herhalingen van Hart van Nederland en De Wereld Draait Door, inplaats dat ze gewoon een goede film uitzenden zul je mij niet horen klagen.

Dan hebben we nog de films, eens in de zoveel tijd komt er nog wel eens eentje die ik wil zien, maar de films op de nederlandse tv zijn al een jaar of vijf alleen maar hetzelfde, altijd de zelfde films soms wel drie keer per jaar om gek van te worden, vooral op sbs en rtl, op nederland een, twee, canvas, bbc worden soms nog wel goede (buiterlandse) klassiekers uitgezonden) dat is toch wel een lichtpuntje..

Maar goed aan de ene kant heb je ook wel gelijk, onze ouders/grootouders hadden vroeger ampel tv (en als ze het hadden) zaten er maar twee zenders op, maarja men vermaakte zich in die tijd wel op andere manieren (kijk maar naar That 70's Show)

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Nou ja, ik kan ook moeilijk zonder de tv leven, ook voor dezelfde reden als jij. Maar ( wat jij zegt klopt ook zeker) het is slecht gesteld met de programma's en zenders. De commerciëlen zenden voornamelijk pulp/ onzin/ leedvermaak uit, en eigenlijk gaan de publieke zenders er ook niet echt op vooruit.

(Goede) films komen altijd op belachelijke tijdstippen, zelfs de kinderprogramma's zijn niet meer wat het is geweest. Geen sfeervolle kinderprogramma's maar programma's die met de tijd mee gaan, en waar de leegheid je letterlijk om de oren vliegt. ( Spongebob vind ik dan om eerlijk te zijn nog wel leuk )

De commercials zijn inderdaad ook een plaag, was het vroeger hooguit een of twee reclames tussendoor, zijn het er nu minstens tien tussen de films in.

Tja, het is een rare wereld. De zender proberen op de behoeftes van de maatschappij in te spelen, maar dan is uiteindelijk de maatschappij alsnog niet tevreden.

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

Waar ik als kind naar keek, en wat me tot nu toe is bijgebleven:

- Tovenaar van Oz

- Saved by the bell

- Telekids

Eigenlijk is 'Telekids' al genoeg om een groot en leuk programma-aanbod mee aan te geven.

De kinderen van nu hebben het maar klote zonder Telekids..

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

niethie wrote:

maar een hoop andere dingen oa Dr Phil (met zijn moralistische en politiek correcte gelul)

Sorry, maar ik hou wel van Dr Phil. Wanneer ik 's avonds laat weer eens in een neerslachtige bui ben weet ie me altijd op te beuren met zijn hartelijke shows. De soms aangrijpende, maar ook vaak luchtige en leuke perikels van mensen die daar aan bod komen -en hoe Dr Phil ermee omgaat- vind ik erg boeiend kijkvoer. Natuurlijk wordt het op een wat aangezette en typisch Amerikaanse manier gebracht allemaal, maar dat vind ik fijn. Ik ben ervan overtuigd ook dat Dr Phil echt wel die mensen wil helpen, en het niet enkel voor het geld doet. Ik vind hem iets heel menslievend over zich hebben en hij kan erg grappig uit de hoek komen. Ik vind het een wijze vent en een toffe show, kan er niets aan doen.

Ik keek vroeger veel naar een bepaalde paranormale reeks trouwens. Echt maffe verhalen (een kerel die plots 50 jaar ouder wordt door ergens op verboden terrein gelopen te hebben enzoverder), waarvan men claimde dat ze gebaseerd waren op waargebeurde feiten. Jammer dat ik de naam van die serie kwijtben.

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

Ik vind Dr. Phil iemand die probeert een hele groep mensen in zijn greep te houden door met een te algemeen antwoord te komen.

Hij probeert elk risico uit te sluiten om gelijk te krijgen..

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat Dr Phil per se gelijk krijgt over iets. Hij probeert enkel een probleem op te lossen, bemiddelen veelal. Hij zegt zelf dat het niet de bedoeling is om zijn mening op te dringen, enkel suggestief dat er eens over nagedacht wordt enzo, hopende dat er een oplossing gevonden wordt.

Uiteraard zijn er altijd zaken waar ie min of meer op hamert, maar dan gaat dat over vanzelfsprekendheden ten aanzien van een oplossing voor een bepaald probleem (bv dat iemand zeker naar het afkickcentrum moet blijven gaan ofzo).

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

Ik ben het oneens met je eerste zin...ik denk dat hij wél persé gelijk moet krijgen voor zijn programma..

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Sja keek de show vroeger wel eens op tv en heel af en toe nog steeds wel eens, het probleem is dat het gewoon allemaal zo nep overkomt, ik bedoel hij zal vast en zeker een goede psychiater zijn die zijn vak verstaat maar hij is veels te mediageil en moralistisch over bepaalde dingen (bv drugsgebruik), neem nou zijn manier van spreken hij weet het altijd beter en af en toe probeert hij ook nog eens grappig te zijn (en dan moet het hele publiek) altijd zo hard lachen en klappen en dan zit hij daar een beetje met zo'n trots gezicht te kijken en dan heb ik het nog niet eens gehad over de manier waarop de show altijd eindigt hij loopt weg met zijn vrouwtje (die net iets teveel botox in haar kop heeft zitten en gek genoeg bij iedere show aanwezig is alsof ze niets beters te doen heeft als naar dat gezeik van haar man te luisteren) met zo'n grote grijns van kijk mij het perfecte leventje hebben, nee gatverdamme Dr. Phil is duidelijk niet aan mij besteed...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.