- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Terra Nova (2011)
Terra Nova (2011)
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Nja moet wel zeggen,voor een serie die 80 miljoen heeft gekost zijn de special effects wel lachwekkend,zeker niet storend maar ze konden zeker véél beter doen
Die 80 miljoen worden er natuurlijk niet gelijk in gepompt. Het budget ligt per aflevering zo op 5 miljoen Dollar. Dat het uiteindelijk totaal zo'n plaatje oplevert(vooral door vertraging in het begin van het seizoen) heeft daar verder niet veel mee te maken.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Toch raar. Ook die serie heeft ook een hoog budget en trekt minder kijkers dan Terra Nova. De wereld is soms raar... Toch krijgt die keer op keer een nieuw seizoen.
Fringe (TV series) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Terra Nova (TV series) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Lkw
-
- 86 messages
- 75 votes
Ik begrijp de denigrerende berichten hier niet zo. Afgelopen week heb ik alle 13 afleveringen bekeken en ik heb me prima vermaakt. Sympathieke serie en cast. Animaties verre van storend en het verhaal blijft aantrekkelijk door de serie heen. Hopelijk komt er ooit nog een tweede seizoen.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Vanavond eerste twee afleveringen gekeken. Even lastig omschakelen want het niveau is stukken lager dan de series gewend ben. Gelukkig was ik hierop voorbereid.
Al met al een vrij boeiend concept maar visueel valt het nogal tegen. Ook de cast is verre van goed, maar dit is dan waarschijnlijk ook een typische hap-slik-weg serie.
Tot nu toe 2,5*
Actionfreak
-
- 454 messages
- 0 votes
Heerlijke serie na Lost en Prison Break mijn favo TV Serie. 4*
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Heerlijke serie na Lost en Prison Break mijn favo TV Serie. 4*
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Ziet er opzich gaaf uit. Is dit wel een serie om te volgen? Qua setting vind ik het wel gaaf en verhaal ook.
@ 606
Bedoel je dat Terra Nova na seizoen 1 is afgelopen of heb ik het gewoon verkeerd gelezen?
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Terra Nova is inderdaad na het eerste seizoen gecancelled.
De setting is inderdaad gaaf (en dat is ook het grootste pluspunt), Dino's zien er verder behoorlijk slecht uit, zeker wanneer vergeleken met het 5 jaar oudere Primeval.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Hoge of lage kwaliteit, het speelt beide geen rol bij het stop zetten van een serie. Het gaat puur om de kijkcijfers. In dit geval, lig ik er niet wakker van.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Waarom gestopt? Niet goed genoeg?
De kijkcijfers vielen tegen in verhouding tot de hoge productiekosten van de serie.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ziet er opzich gaaf uit. Is dit wel een serie om te volgen? Qua setting vind ik het wel gaaf en verhaal ook.
@ 606
Bedoel je dat Terra Nova na seizoen 1 is afgelopen of heb ik het gewoon verkeerd gelezen?
*Thijs*
-
- 136 messages
- 275 votes
Zo jammer dat deze serie ook al gestopt is, net als The Event.
Eindelijk weer een serie in een heel andere setting en genre en de stekker gaat er na 1 seizoen alweer uit.
En de doorsnee crimi-series die allemaal op elkaar lijken? Die gaan vrolijk door.
Helaas, het was zo'n mooie Droomwereld, dat Terra Nova.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Thijs, allicht kan je Primeval eens proberen?
Speelt zich welliswaar grotendeels gewoon op normale locaties af maar wel met prehistorische dieren (T-rex, Pteranodon, mammoet, terror birds, enz. enz.) en heul veul betere CGI als Terra Nova 
Toegegeven de setting van Terra Nova was verder prachtig en ik ben het met je eens dat het zonde is dat ook deze serie al weer gecanceled is 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Zo jammer dat deze serie ook al gestopt is, net als The Event.
Eindelijk weer een serie in een heel andere setting en genre en de stekker gaat er na 1 seizoen alweer uit.
En de doorsnee crimi-series die allemaal op elkaar lijken? Die gaan vrolijk door.
Helaas, het was zo'n mooie Droomwereld, dat Terra Nova.
moviefreak1986
-
- 10 messages
- 8 votes
maken ze hier echt geen 2de seizoen van ofwa ????
echt wel jammer dan want ik ben al echt kieskeurig op de laatste series die uitkomen,
en dan vind je er eentje zalig en perfect en dan stopt dat weer na 1 seizoen !!!!!!
IK WIL ECHT WEL EEN 2DE SEIZOEN ZIEN VAN TERRA NOVA !!!!
hoe dat die 1se seizoen stopt alleen al daarom wil ik verder kijken en zeker en vast voor de prachtige beelde en prehistorische dieren
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Ik heb het al eerder geroepen hier, voor de prehistoische dieren is Primeval ook een aanrader (een heel stuk beter zelfs als Terra Nova):
wolferl
-
- 22 messages
- 166 votes
In het kader van 'oude series voor het eerst zien' waagde ik mij tot Terra Nova.
Wat voor hoopvol begon in een futuristisch distopisch Chicago, veranderde al snel in een jungle from hell.
Het verhaal is stompzinnig en idioot. De acteurs zijn belabberd. Volgens mij kregen zij tegoedbonnen als salaris, want het hele budget is opgegaan aan CGI dino's, die gemaakt zijn door de afdeling ontwerp en montage van de plaatselijke blinden school. Want zelfs jurassic park (1993 mensen) zag er qua dino's en hun mimieken beter uit dan Tering Nova.
Acteurs betreft zat er totaal geen bezieling in, emoties werden razendsnel afgewisseld met het tegenovergestelde. En dat pamperige gedoe om de kinderen *puke*.
De verhaallijnen per aflevering waren warrig, ondoordacht en van een amateur niveau.
Kom vrinden, laten wij 5 kilometer van het zwaarbewaakte kamp drank gaan distileren. En ons niet even bezig houden waarom we zo zwaar bewaakt en beveiligd worden. Verrek potjandorrie, Sixers (niet de basketballers) hebben onze accu gestolen. Laten we door de jungle rennen naar het kamp (met tientallen uitgehongerde dino's ontworpen door blinden).
Wellicht dachten de bedenkers een super goed idee te hebben, en dat hadden ze ook. De eerste scène zag er veel belovend uit. Maar wisten zij niet wat ze met het idee moesten. Dan krijg je crap zoals tering nova.