- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Terra Nova (2011)
Terra Nova (2011)
mrdig
-
- 499 messages
- 2687 votes
Komt dit najaar op FOX:
FOX Broadcasting is teaming up with Steven Spielberg, Peter Chernin, Brannon Braga, René Echevarria and Aaron Kaplan to bring a new series Terra Nova.
In the year 2149 the planet earth is a mess, most of the plant and animal life has become extinct. Scientists can't reverse the damage but find a way to travel back to prehistoric times to save the human race
Mr. Jack
-
- 19 messages
- 43 votes
Beetje Avatar meets Jurassic Park. Maar goed, ziet er leuk uit. Hopelijk bouwen ze net als in Jurassic Park wat suspense op bij de gevaarlijke dino's.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Keek hier eerst wel naar uit, maar de eerste reacties zijn redelijk matig, de jungles en de dino's zien er een beetje goedkoop uit (maar ja, wat wil je met een serie?), en Steven Spielberg staat er gewoon puur bij zodat de interesse van mensen sneller is gewekt waarschijnlijk (betwijfel of ie echt actief bezig is met dit project).
mrdig
-
- 499 messages
- 2687 votes
Dat betwijfel ik ook, als het maar niet zo'n tegenvaller wordt zoals Falling Skies. As maandag (26e) begint het in elk geval met een dubbele episode (genesis part 1 & 2).
De verwachtingen/hype rond deze show is vrij groot in elk geval.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En maar hopen dat Spielberg er met zijn poten afblijft, dan wordt het misschien nog wat.
Qua opzet enorm huge natuurlijk en ik verwacht er enorm veel van. Kan bijna niet mis gaan denk ik. Nog een paar dagen!
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Wel jammer dat Fox het uitzendt. Zit toch vaak wel veel kwaliteit verschil tussen de basic cable en de premium cable programma's.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Maar met af en toe wel degelijke shows en dit lijkt me dan ook wel een prima serie voor het best bekenen network van de states. Prima show ook om met het hele gezin te kijken.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Dat lijkt me juist jammer. Falling Skies heeft ook dat probleem elke keer van die familie lijntjes. Leek de trailer ook een beetje op te hinten. Maar ga het wel even een kans gunnen natuurlijk.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Daar heb je wel een punt overigens, krijg vaak ook wel vlekken in mijn nek van die PG-13 lijntjes.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En ja hoor, de voortekenen zijn goed. Geen perfecte premiere maar wat je op voorhand hoopt is toch wel in orde. Belangrijkste is dat de production value erg hoog is, de cast prima is en het schrijfwerk ook solide is. We lijken eindelijk weer een lekker tussendoor serie te hebben, met high production value, fijne setting met zeer solide schrijfwerk + cast. Eerst vanavond maar zien maar blij dat de angsten wat betreft Terra Nova weggenomen zijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Sinds het vreselijk slechte Falling Skies (echt, wat een bagger!) ben ik een stuk voorzichtiger geworden met een hype rondom een Spielberg serie. Ik wacht hier wel een paar weken jullie meningen af voordat ik de eerste afleveringen ga proberen.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Net de eerste aflevering gezien en ik vond het wel vermakelijk. Niet hoogstaand maar wel leuk om te kijken als tussendoortje. Veel actie, drama en genoeg corny familie momenten waarbij de muziek dat nog eens goed aandikt. Naar mijn mening niet erg, maar ik denk niet dat iedereen dat gaat waarderen. Komt toch hier en daar aardig cheesy over, gelukkig kan ik dat goed hebben en is dit voor mij dus totaal geen stoor factor.
Het enige waar ik even aan moet wennen zijn de dino's, die zien er toch behoorlijk cheap uit, en daar heb ik toch wat moeite mee. Maar het is ook weer niet zodanig slecht dat gelijk de hele serie niet meer om aan te zien is. Personages vind ik tot nu toe ook goed, de familie waar het in deze eerste aflevering om draait word goed gespeeld door de acteurs, en je krijgt als kijker toch wel gelijk sympathie voor hun. Tenminste dat was mijn gevoel.
Ja ik vond het wel vermakelijk. eigenlijk ook precies wat ik ervan verwacht had. Heel leuk voor tussendoor, mede door de goede cast, lekkere sfeer en overtuigende familie drama.
PascaL
-
- 203 messages
- 2282 votes
Denk dat ze me dat pilot erg inhouden met effecten.. begrijpelijk
Westania
-
- 20 messages
- 177 votes
Clichématig begin naar mijn mening. Alles gaat te snel, het mocht wel wat rustiger beginnen met wat meer inhoud. Zo te zien willen ze gewoon veel kijkers scoren en hier een hit serie van maken met behulp van de special effects.
En dat achtergrond muziek, pfff tenenkrommend. Lost had ook van die dramatische deuntjes maar die vond ik juist mooi klinken. Maar dit? Nee niet mijn stijl, het klinkt zo afgezaagd.
Lost begon ook wel rommelig, alles ging heel snel. Maar zij hadden tenminste nog de flashbacks waardoor je ze meer leerde kennen en zo werd het ook wat inhoudelijker.
Ik ga het nog wel even blijven volgen, maar de eerste indruk is matig. Als het zo blijft word het maar een middelmatige serie. Misschien leg ik de lat wel te hoog, omdat ik series zoals Sopranos, Breaking Bad en The Wire gewend ben geraakt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Tja als maatstaf HBO/AMC nemen, dan kan je maar beter stoppen met kijken.
Anyway, toch wel aardig verrast. Qua opzet toch behoorlijk huge en qua sets en sfeer doet Terra Nova eigenlijk alles goed, ook de dino's, die hoeven van mij dan ook niet state of the art te zijn. Het begint al erg sterk met dat stadje in de toekomst, zag er prima uit en eenmaal in Terra Nova wordt het er niet slechter op.
Tuurlijk zit er veel clichématige zaken in en soms ook wel iets te dik aan gezet maar dat mag geen probleem zijn. De setting is gewoon zo voortreffelijk en ben ook wel een sucker voor dergelijke environments met een man vs nature setting. Lost binnenkort ook maar weer eens oppakken, al is de vergelijking tussen de twee een gevalletje van de plank misslaan. Grootste pluspunt is natuurlijk Stephen Lang
.
Deze serie komt er wel en vond het heel erg boeiend. Fijn set pieces, sfeer en qua narratief ook meer dan aardig. Vond het segment met the slashers ook best een fijne spanningsboog hebben.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Sinds het vreselijk slechte Falling Skies (echt, wat een bagger!) ben ik een stuk voorzichtiger geworden met een hype rondom een Spielberg serie. Ik wacht hier wel een paar weken jullie meningen af voordat ik de eerste afleveringen ga proberen.
Jij noemt dat slecht maar eigenlijk is het acteer werk daar beter de setting beter vanwege lage budget en het heeft meer inhoud.
Terra Nova zit vol clichés en is soms mier zoet en met het budget wat ze hebben gebruikt een zeer matige setting neer gezet. Niet dat de serie slecht is maar vind het allemaal vrij standaard overkomen en sommige dingen uit LOST gejat. The others zeg maar en dat mysterieuze met die tekens bij dat waterval maar geef de moed niet op en kijk nog wel een paar afleveringen voordat ik ermee stop.
l-d
-
- 276 messages
- 641 votes
Start van de serie is oké, niet super spannend, het kan nog alle kanten opgaan! Beetje een lost gevoel van groepje mensen in een jungle, met vage tekens en rare beesten, al greep die serie me wel vanaf dag 1 erg aan!
Afwachten dus..
Vind het trouwens een apart gezin: kind met donkerblond haar en blauwe ogen en 2 donkere meisjes...(zouden toch echt geen broertjes en zusjes kunnen zijn...laatste 2 van de melkboer?
)
mrdig
-
- 499 messages
- 2687 votes
Zojuist de pilot en de eerst normale episode gezien. De pilot vind ik bovengemiddeld. Als scifi, en uiteraard dino liefhebber, kan ik hier prima naar kijken. Ziet er allemaal prima uit en qua acteerwerk is het ook in orde. Dat er weer een familie centraal staat is wat jammer maar op een paar tenenkrommende scenes na kan het ermee door. De 3e episode was iets minder, was meer een filler episode als je het mij vraagt. Ik had iets meer antwoorden verwacht op alle vragen die de pilot wel degelijk oproept. Toch: al die birds zag er best goed uit!
Voor mij zeker een blijvertje dit!
darkerist
-
- 10 messages
- 22 votes
de eerste episode gezien.
verschrikkelijk..
het verhaal is in principe ok.. maar amateuristisch en cliche uitgevoerd.
het enige wat ontbreekt is een hoempapa muziekje en een bandrecorder met aplaus.
sorry.. ik had er veel van verwacht.. maar lijkt in de verste verte niet op lost.. eerder op kleine huis op de prairie met dino's en een stuntelige papa turns hero.. en dan heel doordacht..
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Derde episode vond ik iets minder maar vergroot vreemd genoeg wel mijn vertrouwen in de serie. Redelijke aflevering dat wel.
De corny familiemomentjes hoeven niet maar zijn ook niet zo storend. Creature design is in orde en ook de production value blijft erg hoog. De sfeer blijft gewoon zeer aangenaam en dat maakt dit zo'n fijne serie.
Ja, wat mij betreft een blijvertje, als je zelfs door een wat mindere episode vertrouwen weet te houden doe je iets toch wel erg goed.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Na het zien van deel drie denk ik toch dat ik ga afhaken. Het is toch behoorlijk matig gedaan voor zo'n hoog budget. De serie heeft iets zoets en dat maakt het nog minder leuk.
Niet getreurd maar heb een nieuwe serie ontdekt Person Of Interest
Westania
-
- 20 messages
- 177 votes
Episode 3 was weer verschrikkelijk. Serie bevat tot nu toe weinig inhoud, en met de eind scene van deze episode willen ze de kijkers als nog blijven prikkelen. Waar ik me door niet laat misleiden, dat maakt het als nog niet goed met wat we voorgeschoteld hebben gekregen tot nu toe.
Heel misschien kijk ik seizoen 1 af, maar als de volgende 2 episodes net zo slecht zijn als deze, dan haak ik af.
Serie blijft vol zitten met cliche's, achtergrond muziek is te zoet en dat familie gedoe is tenenkrommend. Had het wat rauwer en killer verwacht met al de dinosaurussen en de zogenaamde others.
jstinissen
-
- 336 messages
- 17991 votes
eerste 3 afleveringen gezien de 3de daar begint het pas
vindt het wel een leuke serie
net zoiets als Primevall en Falling skies allebei goed
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Falling Skies heeft ook wel iets goeds vind ik. Prima acteer werk. Voor een lager budget toch nog aardige aliens of robots en het blijft boeien vanwege een soort rauwheid in de manier van filmen.
Terra Nova is mierzoet en vooral wanneer je de familie samen ziet lijkt het wel een ATWT aflevering0 Ook zijn de Dino's niet zo mooi en al helemaal niet die klote vogels van afgelopen keer. Wat zagen die er nep uit zeg..
mrdig
-
- 499 messages
- 2687 votes
Episode 4 was voorspelbaar en over het algemeen matig. Er moet nu echt wat meer suspense en storyline over meerdere episodes inkomen anders gaan er veel mensen afhaken en dat betekent al snel geen 2e seizoen. Dat zou ik persoonlijk jammer vinden.
Deze recensie over episode 4 liegt er ook niet om (wel vermakelijk om te lezen):
Westania
-
- 20 messages
- 177 votes
Episode 4 was voorspelbaar en over het algemeen matig. Er moet nu echt wat meer suspense en storyline over meerdere episodes inkomen anders gaan er veel mensen afhaken en dat betekent al snel geen 2e seizoen. Dat zou ik persoonlijk jammer vinden.
Deze recensie over episode 4 liegt er ook niet om (wel vermakelijk om te lezen):
Briljant! 
Zo voel ik me dus ook.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Heb me door de pilot heen geworsteld, maar naar ik lees wordt het er allemaal niet beter op. Erg pathetisch vond ik het allemaal, met een goedkope poging tot Lost-achtig mysterie (rotswandtekeningen) en vooral heel veel sentiment. Suffe cast ook.
Westania
-
- 20 messages
- 177 votes
Zo te zien zijn de meeste hier gestopt met kijken. Wel begrijpelijk, ik namelijk ook.