- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Van God Los de serie
Van God Los de serie
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Het is wel hartstikke realistisch neergezet inderdaad, en ik voelde ook wel de angst op een gegeven moment (werd bijna Hannibal Lector achtig bij een bepaalde scène
), maar toch, de frustratie overheerst.
Einde snapte ik niet goed, ofja, ik vond het vreemd. Plots had Elvira borderline? Lijkt wel alsof iedereen dat tegenwoordig heeft (
) En tsja, werd Elvira niet juist belaagd door dat groepje? Zij had toch ook al de politie gebeld e.d. en nog steeds geen verzachtende omstandigheden bij haar vonnis? (soort van zelfverdediging?) Naima was tenslotte ook degene die geweld gebruikte tegenover Rochelle? *Wacht weer op SelmaDuim, haha*
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Dat element (Borderline) kwam voor mij ook uit de lucht vallen ja. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ja, vooral omdat het in aflevering 1 ook het geval was. Ik zag gewoon een meisje die niet door had wat ze aangericht had met haar acties en die te ver was gegaan met stangen/bitchen en daardoor het verkeerde groepje tegen zich kreeg. Ze verloor zichzelf in 'het spel' omdat juist zij en haar 2 vriendinnen degenen waren die in het begin telkens afgezeikt werden, en nu had zij de touwtjes in handen en dat gaf haar een machtsgevoel. Totdat ze besefte dat het linke soep werd (ook door al die telefoontjes / dreigsmsjes) en toen wist ze niet hoe snel ze weg moest komen. Vond het dan ook een raar vonnis.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik vond deze aflevering ook wat minder goed te begrijpen. Dat borderlineverhaal kwam ook mij rauw op mijn dak. Zoals het verhaal getoond werd was het een vorm van zelfverdediging, die misschien wel buiten proportioneel was. De situatie waarin zij is beland was in eerste instantie niet eens haar schuld. Ik vind de straf wel erg heftig. Waarschijnlijk hebben de makers van de film willen laten zien dat er een heel verhaal achter een daad kan zitten en dat je niet zomaar kunt spreken van één schuldige en dat de scheidslijn tussen dader en slachtoffer maar dun is. Helaas is het echter de woorden van het ene groepje tegen dat van het andere groepje en als je dan een wapen hebt en die ook nog gebruikt, trek je nogal snel aan het kortste eind.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik ga eens ' Een sessie met Van Marle aflevering 3 ' kijken, misschien zijn daar antwoorden.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Martin Schwab! Die zie ik altijd graag.
En Yolanthe zo te zien.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Eindelijk zit de serie weer op volle kracht. Mijn vooroordeel over Yolanthe moest ik heel erg bijstellen na gisteravond: wat acteerde zij GOED! Mooie rol ook van Martin Schwab - fijn om hem weer in een (hoofd)rol te zien ook. Prettig: het bleef lang onduidelijk wie dader en slachtoffer zouden gaan zijn.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik ben het niet helemaal met je eens. Misschien lag het ook deels aan de rol, maar ik vond het maar oppervlakkig acteerwerk van Yolanthe. Ik zou haar wel eens een uitgesproken emotie willen zien spelen. Kijken of ze dat aankan.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik vond Yolanthe ook maar matig. Heb haar toevallig vorige week nog gezien in Flikken Maastricht, daar vond ik haar ronduit slecht, maar ook hier vond ik haar niet overtuigend.
Martin.
Geweldige vent, hij stal de show. Vanaf het begin gewoon al, zeer sterk acteerwerk. Al moest ik wel even lachen bij het huwelijksaanzoek hoor.
Die laten er geen gras over groeien zeg, na 3,5 maand. Had n.a.v. de preview wel ander idee er bij gekregen, dacht dat Schwab een of andere persoonlijkheidsstoornis had en zich zou verkleden als vrouw en dat er ook iets met die tante zou zijn (en die bril in 't badkamerkastje), maar niet dus. Eigenlijk was het een vrij standaard verhaal zonder al te schokkende wendingen.
Best een goede aflevering, vooral door Schwab.
Op naar volgende week, met Chris Zegers.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Wat ont-zet-tend slecht geacteerd zeg. Met name door die griet. Wat verhaal betreft veel overeenkomsten met de eerste aflevering met Kim Feenstra, alleen dan slechter uitgewerkt. Tot nu toe de minst goede aflevering, vind ik.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik heb het halverwege afgezet, kon het niet meer aanzien. Wat een verschrikking die actrice!
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Degelijke aflevering, wat vooral te danken is aan de prachtige rol van Huub Smit. En een paar mooie montagescenes die de gabberscene m.i. redelijk goed weergaven - te danken aan de regie van Taihattu?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Huub Smit? Wacht es ff... Was dat die van New Kids??? Jezus, kom ik nu pas achter, omdat jij die naam zei.
Kwam me al zo bekend voor, maar kon het niet plaatsen.
Verder vind ik dit seizoen minder boeiend dan het eerste seizoen. Aflevering was beter dan vorige week, maar nog steeds niet enthousiast. Leuk om Ruben v/d Meer te zien en Huub Smit deed het inderdaad erg goed, maar verder... Spreekt me op de een of andere manier toch niet helemaal aan.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Voor de Vlamingen die digitaal kijken: 'Van God Los - de serie' begint ook te lopen
op dinsdagavond op 8. Men start wel degelijk met aflevering nummeer één.
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Verder vind ik dit seizoen minder boeiend dan het eerste seizoen. Aflevering was beter dan vorige week, maar nog steeds niet enthousiast. Leuk om Ruben v/d Meer te zien en Huub Smit deed het inderdaad erg goed, maar verder... Spreekt me op de een of andere manier toch niet helemaal aan.
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt.
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Wederom een degelijke aflevering, maar ik mis nog altijd het beklemmende gevoel dat de eerste serie zo goed maakte.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Inderdaad. Ik vind dit seizoen over het geheel gezien ook wat minder goed dan het vorige.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik vond er weer niet veel aan. Spanning ontbrak een beetje. Wederom een verhaal dat me niet echt aansprak. Wel leuk om Angela te zien, maar daar was ook alles wel mee gezegd.
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Eén voordeel: ik heb nu in elk geval niet de neiging om de serie te gaan kopen als die uit is. Scheelt weer geld - je bent Nederlander of niet 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Haha ja, ik zag de reclame aan het einde van de aflevering. Ik heb seizoen 1 in de kast staan, maar deze komt er niet naast. Weet nu al dat ik het toch niet meer kijk. De aflevering van volgende week lijkt me ook niet schitterend.
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Erg plezierige aflevering, de beste tot nu toe! Jammer van het ondankbare rolletje van Abbey Hoes, verder... top!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Arme vent. Hij kon echt helemaal niks goed doen, bij niemand. Ik vond hem zielig. Vooral toen hij zo moest huilen, was echt sneu. Een vriend van me zit momenteel in een soortgelijke (zonder het lesbienne perikel) situatie. Anyway, ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk dat is na al die jaren.
De twee vrouwen waren wel erg knap samen, vooral die blonde. Die moeder was wel een pokkewijf eerste klas zeg, met een gruwelijk irritant accent.
''Ik ga weg, naar Amsterdam, of een wereldreis.'' Ja leuk zeg, sleep je kind mee om bij je lesbische vriendinnetje te zijn, en wat de vader wil doet er niet toe, die raakt zijn kind kwijt.
Ontzettend zielig dat het kind 112 moest bellen. Wat erg zeg. De uitspraak had ik niet verwacht, gek genoeg wel enigszins blij mee.
Volgende week de laatste aflevering met Katja, ik ben benieuwd!
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Goede aflevering. Nog steeds heb ik niet dat benauwde gevoel van het vorige seizoen, maar dit is wel zo'n beetje de eerste aflevering in seizoen 2 waarbij ik me volledig kon inleven in de personages. Heel erg goed gespeeld, en de problemen thuis vond ik erg realistisch neergezet. En Bas Keijzer in een rol is altijd fijn.
Starmaster501
-
- 882 messages
- 174 votes
Wanneer komen er weer nieuwe afleveringen? Laatste die ik zag was met Jack wouterse, heb ik wat gemist of duurt het ff voordat er nieuwe komen?
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Het tweede seizoen is al een tijdje afgelopen. Deze is zelfs al herhaald. Ik denk dat het zeker nog wel tot volgend jaar duurt voordat er een nieuw seizoen komt (voor zover er een nieuw seizoen komt).
Edit: Er komt een derde seizoen en deze wordt in het najaar van 2013 uitgezonden bij BNN. Bron.
Starmaster501
-
- 882 messages
- 174 votes
Oh, haha okee.. Ben er een beetje laat ingekome dan, ik koop ze wel een keer op dvd.
Simon Smith (crew films)
-
- 1374 messages
- 4512 votes
De afleveringen van deze serie mogen volgens mij worden toegevoegd aan de site.
Dit staat in de wiki:
"Reeksen als Masters of Horror
Criteria:
Plot EN hoofdpersonages verschillen per deel en de verhalen hebben niets met elkaar te maken.
Dergelijke reeksen zijn volledig toevoegbaar."
Mee eens?
caelers8
-
- 83 messages
- 178 votes
Wanneer komen de nieuwe afleveringen? Zit er eigenlijk al sinds het eind van seizoen 2 op te wachten. Op de site staat (stond?) dat er vanaf September 2013 nieuwe afleveringen zouden worden uitgezonden, maar het is nog steeds aftasten.
Weet iemand meer??