- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Van God Los de serie
Van God Los de serie
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes

Synopsis:
Van God Los de serie bestaat uit negen op zichzelf staande afleveringen van vijftig minuten.De serie is geïnspireerd op waargebeurde misdaden.
Met o.a. Halina Reijn, Tanja Jess, Victoria Koblenko, Tygo Gernandt, Bracha van Doesburgh en Sergio Hasselbaink.
Credits:
Productie scripts: Paul Jan Nelissen
Naar een idee van: Pieter Kuijpers
Scenaristen: Paul Jan Nelissen, Bies van Ede, Michael Leendertse, Willem Bosch, Kees Vroege, Luuk van Bemmelen, Tijs van Marle, Anne Barnhoorn, Lotte Tabbers, Christian Sparborth
Regisseurs: Pieter Kuijpers, David Lammers, Lourens Blok, Remy van Heugten, Thomas Korthals Altes, Tim Oliehoek, Rita Horst, Johan Timmers
Producenten:
Pupkin, BNN
Van God Los | BNN.nl - sites.bnn.nl
Start: zondag 22 mei om 20:20 bij BNN op 3 (Aflevering 1)
filmamator
-
- 109 messages
- 250 votes
De verhalen zijn opzich wel te doen, alleen is het acteerwerk echt ver te zoeken.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Aflevering 1 t/m 4 had ik gezien, vanavond aflevering 5 gekeken. Best een fijne episode, de drie puberjongens waren goed gecast en hadden voor mij vrij bekende koppen (uit Gtst, Spangas) en waren ook erg geloofwaardig, zelfs het meelopertje met zijn zwoele blikken.
Actueel onderwerp, die homohaat. Ook fijn dat het niet zo voorspelbaar was, had geen idee wat er zou gebeuren Wel iets met die pa,maar wat precies....
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Vind het erg afwisselend. Vond volgens mij aflevering 2 en 3 echt slecht (afl. 3 heb ik afgezet) en daarna vond ik het weer redelijk tot goed. De aflevering van Oliehoek vind ik tot nu toe het best.
Het is alleen bijzonder jammer dat de serie zijn soundtrack bij elkaar jat. (heb zelfs het doodgebruikte piano thema van 'Lost' voorbij horen komen.
)
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Net aflevering 7: "Kortsluiting" teruggekeken en dit is voor mij (tot nu toe) wel de beste aflevering. Erg goede acteerprestaties van Halina Reijn, Isis Cabolet en Tygo Gernandt. Het verhaal greep me ook behoorlijk aan.
Tot nu toe vindt ik het een erg interessante serie. Ik ben benieuwd naar seizoen 2, maar eerst nog even de laatste twee afleveringen van het eerste seizoen terugkijken.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Komt er een tweede seizoen? Dat is mooi.
De aflevering die mij het meest bij is gebleven is met de homoseksualiteit, en die met Tygo inderdaad. Verder is het vrij wisselend, niet alle afleveringen zijn even sterk maar wel redelijk.
gorelover
-
- 487 messages
- 278 votes
erg goede serie.
helaas 3 afleveringen gemist.
heb de serie besteld bij bnn voor 5.95.
aflevering 5 en 7 het beste.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Dat is toch dat je voor een jaar lid bent van BNN als je 5,95 overmaakt, en dan de DVD Box van Van God Los krijgt?
FredKrueger
-
- 125 messages
- 72 votes
Ik vind het wel een gave serie, maar die allereerste aflevering vond ik echt geen ene barst aan, ik vond het gewoon te zielig voor die Kim
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Prachtige aflevering van Oliehoek, dat 'Doodslag'. Erg filmisch ook ,waar het in de eerste vier afleveringen nog wel eens aan ontbrak. Maar tot nu toe een bovengemiddelde serie, met 'Doodslag' als echte uitschieter. Ben benieuwd naar de rest.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Eerste aflevering viel toch wat tegen, maar dat lag misschien eraan dat ik het milieu waarin deze zich afspeelde al iets te vaak ben tegengekomen. Teun Kuilboer was erg goed maar speelt elke keer wel dezelfde rol, en aan het stemmetje van Kim moest ik erg wennen. De motieven van haar personage bleven me ook nogal onduidelijk.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Jammer dat het een beetje tegenviel! Ik ga hem zo terugkijken, heb het gisteravond gemist. Verheugde me er best op, ben benieuwd. Wat Teun betreft heb je overigens gelijk, die speelt inderdaad (te) vaak dezelfde soort rol.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Hoor juist erg goede verhalen over de aflevering. Moet hem zelf ook nog zien, overigens.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
@BlueJudaskiss: Ik denk ook niet dat er echt een motief van Joyce was. Op mij kwam zij over als een typisch meisje met borderline persoonlijkheidsproblematiek (aantrekkken / afstoten). Ze is een meisje dat veel aandacht nodig heeft, op de verkeerde mannen valt (net als haar moeder) en die steeds weer uitprobeert hoe ver, in dit geval, Stan en Bart voor haar zouden gaan. Hierdoor heeft zij ze (onbedoeld?) tegen elkaar uitgespeeld wat uiteindelijk heeft geleid tot het plegen van het delict. Zo is hoe ik het zie.
Ik vond het overigens erg goed geacteerd door Kim Feenstra, Robert de Hoog en Teun Kuilboer (idd wel alweer dezelfde soort rol).
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Selma: bedankt voor de uitleg. Ik heb hier geen verstand van, maar je verhaal klinkt erg plausibel.
Wat ik ook jammer vond: de scenes met de reïntegratie-ambtenaar, overigens erg leuk gespeeld door Sarah Jonker. Ik begreep het nut wel - aangeven dat het personage van Robert de Hoog de 'good guy' is (voor zover je daarvan kan spreken) maar de scenes waren te kort, te vluchtig.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Goed geacteerd, maar ergens loop ik tegen hetzelfde aan als BlueJudaskiss. Het wist me niet helemaal te grijpen, naar het einde toe wel steeds meer. Wat SelmaDuim zegt over Joyce lijkt mij ook het meest aannemelijke, erg goed gespeeld (de details ook, het nerveuze nagelbijten bijv.). Teun is inderdaad, zoals al vaker gezegd, weer veel van hetzelfde. Toch vind ik hem altijd erg overtuigend. Ben benieuwd naar volgende week, met Johnny.
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Ben benieuwd naar volgende week, met Johnny.
Ik ook. Hoop echt voor hem dat hij zich daar kan profileren als acteur na de (onterechte) kritieken op zijn rol in Zwartboek...
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Goed gespeeld weer. Toch een beetje een onbevredigend gevoel er aan over gehouden. Volgens mij begrijp ik het gewoon niet helemaal. Hij heeft dit veroorzaakt tijdens zijn ontbijtje, om te voorkomen dat zij zwanger zou worden? Net zoals bij zijn ex-vriendin, die 'tegen een boom was gereden?' Maar niemand heeft daar een vermoeden van, vandaar geen 'verklaring' aan het einde van de aflevering? Lottie vind ik sowieso een erg leuke actrice, maar vooral Johnny vond ik wel opvallen met zijn personage. Lijkt me lastig joh, samenleven met zo iemand. Hij had ook een bepaalde (autistische) stoornis toch? *Kijkt naar SelmaDuim voor een antwoord* 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Hehe.. 
Volgens mij was hij ook een beetje autistisch (Asperger?) inderdaad. Een atypische rol voor Johnny de Mol. De scene ergens aan het einde waarin er heel lang werd ingezoomd op zijn gezicht vond ik sterk. Moeilijk om zo geloofwaardige emoties te tonen. Ik worstel ook nog een beetje met het motief. Misschien kon hij het idee dat hij een kind zou krijgen helemaal niet aan, omdat het zijn gestructureerde leventje in de war zou schoppen. Omdat hij geen "nee" durfde te zeggen en zijn vriendin niet wilde teleurstellen, koos hij voor de rigoureuze oplossing om haar om te brengen, net als hij met zijn vorige vriendin heeft gedaan?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ja, zoiets dacht ik dus ook. Grote angst voor verandering omdat een huilerig en aandachtvragend kind niet in zijn leventje past. Nou dan heb ik het dus w.s. wel goed begrepen. Snap alleen nog niet hoe hij het heeft gedaan, misschien nog maar even terugkijken, heeft hij gif op haar boterham gedaan? Hoe dan ook, erg overtuigend gespeeld inderdaad.
Op naar de 'bitches' van volgende week.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Hij heeft inderdaad iets chemisch/giftigs (poeder) op haar boterham gedaan
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Ik vond 'Bitches' wel 'n overtuigende aflevering.
Ik volg de serie eigenlijk niet echt (je kan niet alles
)
Maar aangezien ik hoorde dat Maryam Hassouni erin meespeelde 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik kan echt heel slecht tegen dit soort... tsja, bitches. Dat taalgebruik, die arrogantie, die houding. Blegh. Dus ja, het was niet echt mijn aflevering deze keer. Stelletje zogenaamde populaire wijven met een grote bek.
Ik kon geen '' Eujjj zij is echt lui man die big.'' , '' Fock op man, oprotten nou.'' , '' Wat een h**r'' meer horen.
Die scène in de bus, ik werd echt boos joh. Verschrikkelijk zeg. Pokkewijven.
Nee, niet meer te veel aan terugdenken want ik voel een woede aanval opkomen. 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Blij kan ik er ook niet van worden.
Maar ze zijn er wel, en dat vond ik wel goed neergezet.
Niet echt opwekkend die kijk op dat soort van meisjes.