• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.317 votes
Profile

Game of Thrones

Hega

• 40 messages
  • 1322 votes

Heb weer met volle teugen genoten en veel spanning ook weer ervaren!
Die Petyr 'Littlefinger' Bealish is echt een absolute gluiperd.
Zag het met die draak wel een beetje aankomen (jammer genoeg); Bronn is ook echt een vuile gast zeg
En Jaime Lannister weet als geen ander maar te blijven overleven

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Heb van het slot kwartier hier ook echt genoten! Vond het vooral visueel overtuigen, erg verzorgde CGI en cinematografisch ook een paar geweldige shots. Geweldige final moment ook, waar ik toch even mijn hart moest vasthouden voor Jamie.

De afwezigheid van Miguel Sapochnik dit seizoen wordt voorlopig niet gemist.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

synec wrote:
Heb van het slot kwartier hier ook echt genoten! Vond het vooral visueel overtuigen, erg verzorgde CGI en cinematografisch ook een paar geweldige shots. Geweldige final moment ook, waar ik toch even mijn hart moest vasthouden voor Jamie.

Jamie mag wat mij betreft ook wel een x de pijp uitgaan. Er gaan te weinig main characters dood tot op heden imo. Uiteindelijk is hij ook niets meer dan Cersei haar bitch en niks neigt tot nu toe ook naar wat anders in zijn gedrag. Wil gewoon een hele aflevering vol battles zien en daadwerkelijke vooruitgang in wie er nou gaat winnen.

Je laatste opmerking snap ik niet helemaal. Zie dat ie 4 eps heeft geregisseerd, waarvan ik zie dat de laatste 2 gewoon goede afleveringen waren.

Anyway, nog 3 afleveringen te gaan. Ik ga er vanuit dat het dit seizoen toch wel beslist moet worden wie de oorlog wint. Laatste seizoen volledig op de white walkers richten. Het zou een teleurstelling zijn als dat in 1 of 2 eps wordt afgehandeld. Het tempo ligt hoog, maar niet hoog genoeg. Vond de 50 minuten eigenlijk te kort. Je kort al op het hele einde van de serie, dan mogen nutteloze zaken als Arya vs Brienne er ook wel uitgehaald worden en die vervangen door zaken die het grotere geheel dienen, of gewoon iets van de dreiging uit het noorden.
Normaal heb ik hier geen problemen mee, maar als je besluit om de serie in 13 eps af te sluiten kan je dat soort dingen niet meer veroorloven.
Bran vind ik trouwens maar een irritant personage. Is al een x een heel seizoen out of the picture geweest en komt nu enkel een aantal keren in beeld omdat ie waarschijnlijk aan het einde van de serie van waarde moet zijn met de white walkers.
Littlefinger mag elke week ook even als een pedo kijken, maar wat ie nou wil of doet is me een raadsel en begint gewoon meer te irriteren.

Zo. Dit zijn kort even mijn gedachten haha.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

synec wrote:

Ik moest hem even opzoeken, maar idd. Dat waren afleveringen.

hij maakt de overstap, of niet?. Twee feature films. Maar ik lees ook dat hij graag terug zou komen voor seizoen 8. We'll see.

Ik ken zelf vooral Jeremy Podeswa (6 afleveringen) van naam omdat ik hem bij veel series tegengekomen ben in de loop der jaren sinds Carnivale, en Michelle McLaren. Al zou ik David Nutter ook moeten kennen, zie ik nu. Castamere. brrr.

Ben overigens wel benieuwd hoe je zo snel zo'n fan-favorite als Sapochnik wordt. Voordat hij S05e07 The Gift maakte, zie ik weinig in zijn filmografie wat doet vermoeden dat hij opeens die sleutelafleveringen zou krijgen. of was Hardhome gewoon een mazzeltje waarmee hij zich bewees, en men dus aan hem dacht bij die latere afleveringen als eerste keus? Want daar doelt Synec op, rep_robert. The Winds of Winter (2016), Battle of the Bastards (2016) en Hardhome (2015) worden gezien als meer dan 'gewoon goed'. Die hebben alledrie een 9,9 op IMDb, over 62.000-144.000 stemmen. Nu hebben wel meer afleveringen leuke waarderingen, maar niet zo.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Oke, hij was er dus positief over. Dan las ik het even verkeerd haha. Zat nog met zweterige handjes te typen vanwege het einde haha

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Sapochnik heeft inderdaad Hardhome en Battle of Bastards geregiseerd. 'Key-episodes' natuurlijk maar deze hebben ook gewoon erg sterk regiewerk. Hij is een waar talentje in het in beeld brengen van actie en veldslagen. Vandaar dat ik (en vele fans trouwens) teleurgesteld waren dat hij niet terug keert dit seizoen. En na het zien van het einde van epi2 dit seizoen (yuck), was ik erg bezorgd om wat we gingen krijgen wat betreft de battles in GoT. Maar deze aflevering bewees gelukkig het tegendeel.

SillyBilly23

• 183 messages
  • 358 votes

Kort maar krachtig zoals verwacht. Dit seizoen is echt fantastisch, veel scènes kijk ik verschillende keren na mekaar en dan heb ik het ook vooral over de dialogen. Maar waarschijnlijk wil ik ook gewoon niet dat de aflevering eindigt.

Misschien wel de eerste keer dat ik een gevecht of liever afslachting zo verontrustend vond. Tyrion die op de heuvel fronst en denkt “waar zijn we in godsnaam mee bezig”. Jaime met een wanhoopsblik die we al te vaak hebben gezien dit seizoen. Op het einde even de gedachte: zouden ze nu echt?! (niet dus)

Daenerys hangt al even de keel uit maar ik had niet verwacht zo opgelucht te zijn om haar uit de lucht te zien vallen met Drogon. Dit moment was nodig. Ironisch dat we de persoon waarvoor we 3 seizoenen geleden nog zaten te juichen, nu liefst een slag in het gezicht willen geven en wakker schudden. Ben benieuwd of Tyrion haar opnieuw tot inzicht kan brengen. En anders moet Jon zijn charmes maar bovenhalen want zoals het nu verdergaat, zie ik ze liever niet op een troon eindigen.

Dat moment waarop Drogon over de rivier vliegt en met zijn krachtige vleugels door een boom snijdt zonder dat er een blaadje of takje afbreekt, was trouwens wel opvallend (of liever een opvallende fout).

"King Snow, isn’t it? No, that doesn’t sound right. King Jon?"

Ik kan me niet herinneren dat Davos zo geestig was in de vorige seizoenen, but I like.

Zitten we echt al over de helft

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

rep_robert wrote:

Jamie mag wat mij betreft ook wel een x de pijp uitgaan. Er gaan te weinig main characters dood tot op heden imo. Uiteindelijk is hij ook niets meer dan Cersei haar bitch en niks neigt tot nu toe ook naar wat anders in zijn gedrag. Wil gewoon een hele aflevering vol battles zien en daadwerkelijke vooruitgang in wie er nou gaat winnen.

Alsjeblieft niet zeg. Jaime heeft zich langzaam weten te ontpoppen als een van mijn favoriete personages. Wat een karakterontwikkeling heeft hij doorgemaakt en in vrijwel elke scène erg sterk. Sowieso denk ik dat er nog wel een rol voor Jaime is weggelegd. Wie weet misschien als 'Queenslayer' aangezien Cersei toch wat trekjes van de Mad King begint te vertonen. Deze episode kreeg Jaime duidelijk ook weer Mad King flashbacks toen hij al zijn troepen zag branden en besloot die zijn speer in Dany's rug te willen planten.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Maar zijn laatste poging om Dany te pakken laat wel zien dat hij vastberaden is om voor Cersei te vechten, ondanks alles. Wellicht dat hem wat verstand wordt bijgebracht nu hij in het water ligt. Overigens, wat maakt die ontwikkeling uit als hij zich maar als het schoothondje van Cersei blijft manifesteren? Wat dat betreft is hij in die situatie weer terug bij af. Maar hopelijk heb je gelijk

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Ik denk dat Arya de queen zal aanvallen of zelfs doden. Puur omdat ze werd uitgelachen toen ze het vertelde. Denk dat het uiteindelijk nog uit gaat komen ook.

filmfan0511

• 1092 messages
  • 1124 votes

Heerlijke aflevering, heb het laatste kwartier echt met open mond zitten kijken. En zo'n battle of the bastards vorig seizoen was natuurlijk ook geweldig, maar daar was het toch een beetje te zeer good vs evil. In deze battle heerst er een dubbel gevoel, want aan beide kanten zijn personages waarmee we gedurende de vorige seizoenen een band hebben opgebouwd. In ieder geval; de CGI en special effects en de hele vormgeving gewoon, alles was perfect. En natuurlijk is/gaat Jaime niet dood op zo'n manier; daarvoor is zijn rol nog te belangrijk. Want ja, Jaime is degene die Cersei moet eindigen, verhaaltechnisch en symbolisch is er geen andere optie.

Wat een knallen van een aflevering inderdaad, heb genoten!

Wat ik nog nergens gelezen heb is of andere mensen zicht ook zo afvragen wanneer er bij de rest duidelijk word dat Jon familie van Dany is.. de enige die het echt wist was Ed Start maar die is al even de pijp uit..

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Leonvanbergen wrote:
Wat een knallen van een aflevering inderdaad, heb genoten!
Wat ik nog nergens gelezen heb is of andere mensen zicht ook zo afvragen wanneer er bij de rest duidelijk word dat Jon familie van Dany is.. de enige die het echt wist was Ed Start maar die is al even de pijp uit..

In seizoen 6 aflevering 10 ziet Bran in een flashback dat Ned Stark de baby van zijn zus krijgt om hem te beschermen en door de montage wordt duidelijk dat die baby Jon Snow is. In de serie is het volgens mij nog niet duidelijk gemaakt wie de vader is, maar de boeklezers weten wat zich in die toren heeft afgespeeld met de zus van Ned. [/spoilers]

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Ik vraag het me ook af inderdaad.
Zoals jezelf en Cikx zeggen wist Ned het natuurlijk, en Bran nu. En verder is de enige persoon die het zou kunnen/moeten weten en nog leeft op dit moment Howland Reed, de vader van Jojen en Meera. Hij overleefde als enige samen met Ned het gevecht bij de toren en stak geloof ik in die vechtscène in seizoen 6 zijn zwaard door Sir Arthur Dayne's hoofd o.i.d., the sword of the morning. Waardoor Ned gered werd van de dood.
Maar ja, aangezien Howland Reed geen aandacht krijgt in de serie verder zal het waarschijnlijk Bran moeten zijn die het nieuws zal moeten verkondingen. En daar zit de serie ons weer lekker mee te f*cken natuurlijk door Bran in Winterfell te laten komen nadat Jon weg is gegaan.
Misschien dat ze erachter komen door een draakje dan bij Dragonstone? Ze zitten er al zo erg mee te teasen in alle afgelopen afleveringen.
We moeten maar gewoon afwachten en kijken denk ik.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Samwell gaat er ook achter komen.

Arri

• 913 messages
  • 347 votes

Zo dan, deze laatste aflevering tilt eigenhandig de lat omhoog voor alle series. Ongekend niveau.

filmfan0511

• 1092 messages
  • 1124 votes

anne J wrote:

Maar ja, aangezien Howland Reed geen aandacht krijgt in de serie verder zal het waarschijnlijk Bran moeten zijn die het nieuws zal moeten verkondingen.

Ook al gaat het idd waarschijnlijk Bran zijn die het nieuws aan Jon vertelt, ben ik er door deze aflevering wel van overtuigd dat we evenzeer Howland Reed nog te zien gaan krijgen volgend seizoen, met Meera die nu terug naar hem gaat.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik denk dat je Meera niet meer terug gaat zien.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Verhaaltechnisch begint het wel steeds slordiger te worden. Het is nu er maar gewoon voor zorgen dat er zo veel mogelijk bekende gezichten op één plek samen komen.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Vond het ook een vrij matige episode. Dat plan van Dany & co kan écht niet...

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Was ook iets minder enthousiast, maar ja. Het kan niet iedere week afgelopen week zijn
Dany was niet zo lief...

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ze proberen wel heel duidelijk een parallel te trekken met haar vader, hoewel ik niet geloof dat daar veel uit voort gaat komen.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Oh, wel restecp voor de Tarly's trouwens.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Wel leuk voor de personages dat ze nu gebruik kunnen maken van de "fast travel" functie

Westeros lijkt plots zo groot niet meer.

SillyBilly23

• 183 messages
  • 358 votes

Vond het wel een interessante episode, ondanks dat sommige delen wat overhaast leken. Veel spanningen maar net geen grote confrontatie, dat knaagde toch een beetje. Maar we zijn op dat gebied ook al erg verwend geweest. Knappe scène met Jon en de draak. Vreemde maar leuke dialogen tussen hem en Dany, ze zijn soms zo droog dat het grappig wordt. Slecht (maar waarschijnlijk ook goed) nieuws voor Sam nu hij nog de enige Tarly is die rondloopt.

Voor degenen die nog benieuwd zijn naar Sansa's brief: "here's what Sansa's letter said and why it's important"

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Hmm vrij slecht geschreven, deze aflevering.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Bran Stark is the Night King. Wat een spectaculaire fan theory is dat zeg. De uitgebreide redenatie die ik las heeft me overtuigd. (Let op, spoilers t/m huidige stand van zaken).

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

SillyBilly23 wrote:

Voor degenen die nog benieuwd zijn naar Sansa's brief: "here's what Sansa's letter said and why it's important"

Thanks. Bespaard me weer een Google sessie.
Hoe lang geleden was the Walk of Shame? Het wordt echt tijd dat Cersei haar haar weer laat groeien. Ze ziet er altijd uit als een jongetje op deze manier. Disgusting

Arri

• 913 messages
  • 347 votes

rep_robert wrote:

Thanks. Bespaard me weer een Google sessie.

Ik zou zeggen kijk wekelijks Alt Shift X op YouTube voor dit soort dingen. Geeft een mooie extra laag aan de serie.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Ik luister zelf elke week naar de "A Cast of Kings" podcast. Zeker een aanrader!

A Cast of Kings - A Game of Thrones Podcast on acast

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.