- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Verhoeven, als het gehele eerste seizoen je al niet is bevallen zou ik er geen vervolg aan geven.
En als ik je een goede raad mag geven (waar ik me zelf in het verleden aan hield, maar de laatste tijd helaas ook niet meer
), dan zou je welke serie dan ook pas moeten gaan bekijken als ze zijn voltooid.
Dat zou pas verstandig zijn! 
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
En als ik je een goede raad mag geven (waar ik me zelf in het verleden aan hield, maar de laatste tijd helaas ook niet meer
), dan zou je welke serie dan ook pas moeten gaan bekijken als ze zijn voltooid.

Hoop je in aflevering negen of tien eindelijk een veldslag te gaan zien, krijg je heel flauw een korte scène van het slachtveld. Wat overigens een goed voorbeeld is van hoe 'cheap' deze serie is. Eigenlijk bestaat alles uit dialogen binnen kastelen en tenten. Werkelijk geen moment krijg je tijd om iets te laten bezinken. We gaan van de ene dialoog naar de andere. Heel af en toe krijg je een beeld van de omgeving, de natuur, de wereld, et cetera. Maar die gepolijste beelden zitten helaas vol met CGI.
Ondertussen ben ik aan een nieuw hoofdstuk begonnen omdat ik benieuwd was naar de draken. Maar tot mijn grote schrik heeft Nederlands meest beroerde exportproduct nu ook een rol in deze serie. Als je denkt dat het niet beroerder kan. Overigens is de tweede aflevering van seizoen twee ook meteen de meest verwerpelijke. Tijd om te stoppen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Seizoen 7 begint op 16 juli.
http://www.ad.nl/show/seizoen-7-hitserie-game-of-thrones-begint-op-16-juli~a32d7174/
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Gek genoeg kijk ik er toch minder naar uit dan vorig seizoen..en het seizoen daarvoor...
Ze (=Weiss & Benioff) moeten het nu echt gaan waarmaken.
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Yeahh, kan niet wachten! 
Dacht eerst dat het nieuwe seizoen pas in de herfst zou komen, dus 16 juli is geweldig nieuws 
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Ik tel de dagen af hoor, alleen wel jammer dat het geen 10 afleveringen zijn...
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Hopelijk heel ver terug in de tijd.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Dat was te verwachten (HBO heeft nog steeds geen nieuw project dat in staat is om Game of Thrones te vervangen), maar toch leuk om het bevestigd te zien. Mogelijkheden genoeg ook.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Mij lijkt Robert's Rebellion het meest voor de hand liggen. Het publiek heeft al een connectie met veel van de hoofdrolspelers in dat conflict en het voorziet de huidige gebeurtenissen met de nodige achtergrond. Daarnaast heeft het alles wat mensen aantrekkelijk vinden in Game of Thrones.
Maar daarnaast zijn er inderdaad nog een hoop andere opties, waarom Blackfyre Rebellion, maar ook de Greyjoy Rebellion (die heeft ook een hoop bekende personages), Aegon's Conquest, Dance of Dragons, etc. En dan is er nog de mogelijkheid van side stories - over de achtergrond van Bronn, Varys, Oberyn Martell, Daario ... mogelijkheden genoeg om het Game of Thrones universum nog jaren uit te buiten.
Het is natuurlijk wel de vraag of het de kwaliteit van GOT kan aanhouden zonder de basis van de boeken.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
George R. R. Martin sluit Robert's Rebellion en Dunk & Egg (voorlopig) uit als spin-offs. Verrassend, want dat waren toch twee van de meest voor de hand liggende opties. Ik ben benieuwd welke verhalen dan wél in ontwikkeling zijn. Een dappere keuze om voor relatief "nieuwe" periodes te kiezen in ieder geval.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
5 scenario's. Dat zullen wel wat variërende verhalen zijn. Mogelijk ook nog niet vertelde verhalen; zo'n grote wereld is het wel. Misschien Euron's reis over de wereld (zou cool zijn, een echte antagonist als hoofdpersonage) of Gerion Lannister in Valyria. Sowieso wil ik heel graag meer van Valyria zien. Met wat budget misschien de doom doen, opkomst van de FM en de uittocht van het Targaryen Trio.
Verder lijken mij de Blackfyre rebellies erg fijn. Meerdere verhalen, veel intriges, enigszins bekende personages en Targs! Of wat vroege Stark verhalen in de vroege winters. Of de Night King. Harrenhall komt nog in mij op. Met de Mad Kings Kingsguard kun je ook wel wat actie op het scherm brengen.
Greyjoy rebellie lijkt mij ietwat te kort. Volgens mij ook maar een grote zeeslag (Victarion vs Stannis). Dan zouden ze er een soort anthology serie van moeten maken. Ieder seizoen een apart verhaal. Zou ik niet erg vinden als Greyjoy fan.
SillyBilly23
-
- 183 messages
- 358 votes
Jij bent vlug
Super benieuwd naar het nieuwe seizoen maar vind de trailer niet zo speciaal. Close-ups van de (belangrijke) personages, een quote of 3 en een draak op het einde. Ik merk een patroon. Ze moeten niet teveel weggeven natuurlijk, zo hou ik het nog wel een maandje of 2 uit.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Ze laten juist best veel zien imo. Jaime die zich niet op zijn gemak voelt in de huidige situatie, Daenerys die Casterly Rock binnenvalt, Melisandre in Dragonstone, Jon Snow buiten The Wall, Jon Snow die Littlefinger beu is, Jorah's arm (vanuit een cel?), Dorne being Dorne ... ze laten er weinig twijfel over bestaan wat de centrale verhaallijnen van dit seizoen zullen zijn. Verder is het inderdaad een typische GOT-trailer, met veel conflicten, geweld en spektakel en een vleugje seks. Ik heb er wel weer zin in.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ik krijg het idee dat er weinig plotwendingen meer gaan komen en dat men nu, met waarschijnlijk wat overbodige lijntjes, richting het voorlaatste gevecht gaat. Toegegeven, ik heb een plot-leak opgedoken, maar ik hoop op nog een enkele tasty nugget.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Het nieuwe seizoen mag dan maar 7 afleveringen hebben, maar ze zijn in ieder geval lekker lang (bron):
Aflevering 1: 59 minuten
Aflevering 2: 59 minuten
Aflevering 3: 63 minuten
Aflevering 4: 50 minuten
Aflevering 5: 59 minuten
Aflevering 6: 71 minuten
Aflevering 7: 81 minuten
filmfan0511
-
- 1092 messages
- 1124 votes
Vooral de lengte van de laatste 2 afl klinkt als muziek in de oren. Dus in principe is het een 8 episode seizoen gestopt in 7 afleveringen.
Triller
-
- 49 messages
- 40 votes
Ongelooflijk hoe komt deze serie aan zo een hoge notering en punten, alleen maar onzin het verhaal gaat alle kanten op en iedereen waarschuwt elkaar maar en iedereen heeft wat meegemaakt dat ze met een mooi muziekje en in ge zoemde camera emotioneel aan elkaar vertellen. Alles wordt maar aan elkaar geplakt en alles kan in deze serie. Echt zelfs een 0. 5 is te veel gaat helemaal nergens over en over 80 dingen door elkaar, iedereen wordt verliefd op elkaar maar ook weer niemand, en o ja als je geesten kan sturen om iemand dood te maken, stuur ze dan gelijk naar al je vijanden. Kanloos
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Kippenvel.
Game of Thrones liet me eerst volledig koud. Ooit aan het eerste seizoen begonnen maar al snel gestopt. Een jaar later nog eens geprobeerd en toen in een paar weken 6 seizoen verslonden!
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Ongelooflijk hoe komt deze serie aan zo een hoge notering en punten, alleen maar onzin het verhaal gaat alle kanten op en iedereen waarschuwt elkaar maar en iedereen heeft wat meegemaakt dat ze met een mooi muziekje en in ge zoemde camera emotioneel aan elkaar vertellen. Alles wordt maar aan elkaar geplakt en alles kan in deze serie. Echt zelfs een 0. 5 is te veel gaat helemaal nergens over en over 80 dingen door elkaar, iedereen wordt verliefd op elkaar maar ook weer niemand, en o ja als je geesten kan sturen om iemand dood te maken, stuur ze dan gelijk naar al je vijanden. Kanloos
Dus jij vindt dat de serie net zo samenhangend is als je recensie?
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
en o ja als je geesten kan sturen om iemand dood te maken, stuur ze dan gelijk naar al je vijanden. Kanloos
Zo makkelijk is dat niet
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik was ook tevree. Lekkere dialogen.
Tijdens die montage met Samwell Tarly en zijn po's met schijt kreeg ik bijna de slappe lach. Bijzondere komische noot voor GoT.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Prima seizoensopener inderdaad. Opmerkelijke cameo trouwens van Ed Sheeran.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes

Hoop je in aflevering negen of tien eindelijk een veldslag te gaan zien, krijg je heel flauw een korte scène van het slachtveld. Wat overigens een goed voorbeeld is van hoe 'cheap' deze serie is. Eigenlijk bestaat alles uit dialogen binnen kastelen en tenten. Werkelijk geen moment krijg je tijd om iets te laten bezinken. We gaan van de ene dialoog naar de andere. Heel af en toe krijg je een beeld van de omgeving, de natuur, de wereld, et cetera. Maar die gepolijste beelden zitten helaas vol met CGI.
Ondertussen ben ik aan een nieuw hoofdstuk begonnen omdat ik benieuwd was naar de draken. Maar tot mijn grote schrik heeft Nederlands meest beroerde exportproduct nu ook een rol in deze serie. Als je denkt dat het niet beroerder kan. Overigens is de tweede aflevering van seizoen twee ook meteen de meest verwerpelijke. Tijd om te stoppen.
Weet de exacte budgetten niet, maar het wordt qua "echte grootsheid waarin je budget ziet" pas echt spectaculair in de latere seizoenen. Als je het daarom zou kijken vallen de eerste seizoenen sowieso tegen. Dat had iedereen je wel kunnen vertellen.
De tijden zijn ook erg veranderd in de 7 seizoenen dat GoT nu draait en dat merk je goed aan de serie zelf. De seizoenen worden korter en de afleveringen zijn duurder.
Dragonslayer
-
- 236 messages
- 111 votes
Tijdens die montage met Samwell Tarly en zijn po's met schijt kreeg ik bijna de slappe lach. Bijzondere komische noot voor GoT.
Haha, het deed me denken aan een youtube remix.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Heerlijke epi, s07e02. Fijne dialogen ook.