• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.714 votes
Profile

Game of Thrones

Wintermaandendilemma: Aan de boeken beginnen of opnieuw aan de serie?

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Allebei

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Wij gaan ook over een weekje of twee opnieuw aan de serie beginnen

Maar eerlijk is eerlijk, als er eindelijk eens nieuws komt over de definitieve release datum van het boek (hopelijk vóór het nieuwe seizoen), dan begin ik ook opnieuw aan beiden tegelijkertijd, kan niet wachten

love-power

• 10 messages
  • 360 votes

Dear ladies and gentlemen,

I would like to invite you to participate in my survey. It is part of my graduation project at the University of Amsterdam. The purpose of this survey is to evaluate how people experience watching Game of Thrones. It will take approximately 5 minutes to complete the survey.

I would really appreciate it if you could help me with my graduation project.

Yours sincerely, Jolyn Waij

Survey

love-power

• 10 messages
  • 360 votes

love-power wrote:

I would like to invite you to participate in my survey. It is part of my graduation project at the University of Amsterdam. The purpose of this survey is to evaluate how people experience watching Game of Thrones. It will take approximately 5 minutes to complete the survey.

I would really appreciate it if you could help me with my graduation project.

Survey

The survey is closed. Thank you all for completing my survey. I really appreciate all your support!

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

De eerste twee seizoenen vind ik goed, maar nu, halverwege seizoen 3, begint de verveling toch wel wat toe te slaan. Wordt meer van hetzelfde en stroperig.

Wordt het later nog weer beter? Of is dit een mooi punt om te stoppen?

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Persoonlijk vond ik vier nog erg goed (én het einde van seizoen drie, ik weet niet hoe ver je bent). Veel belangrijke plotontwikkelingen en een paar ijzersterke episodes. Vanaf vijf gaat de serie geleidelijk aan steeds meer afwijken van de boeken, en dat komt de kwaliteit niet altijd ten goede (lees: scriptschrijvers en makers die niet altijd meer lijken te weten welke richting ze exact willen inslaan).

Nog altijd vond en vind ik de serie zeer de moeite, maar gezien je gematigde enthousiasme zou ik je eerder aanraden vier een kans te geven en daarna te beslissen over het al dan niet verder kijken.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Thanks! Ik ben nu bij 3.4.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Stoppen nee, vier is erg goed, zeker wel. Gaan toch wel veel dingen gebeuren nog, overigens ben ik een groot fan van Khalisee, met haar draken en leger.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ben toch gestopt. Kwam er niet meer doorheen en heb nog zoveel andere series klaar liggen.

Dat plot rond Khaleesi was ook net het enige wat me nog boeide.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Misschien later nog eens oppikken. Ik kan me herinneren dat ik aan het begin van S03 ook een paar afleveringen wat minder vond (maargoed, dat had ik in seizoen twee net zo goed wel).

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Het punt is alleen dat HBO Nederland per 31 december stopt. Ik vind dat sowieso al niet chill, zo gehaast kijken.

Vind dat de serie in elk seizoen redelijk traag op gang komt en dan ineens, bam, zit je er weer middenin en is het weer voorbij..

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14962777_919552288145497_2950978900857226830_n.jpg?oh=12a93f92125ce94f06d7dcc4f238b1b4&oe=5891D16E

Wat zou dit dan betekenen? Zie het net op Facebook van The Mountain voorbij komen. Het laatste seizoen eindigde toch met Mountain/Septa? Zit ook een video bij, je gaat je toch afvragen wat er daar in die kamer gaat gebeuren

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ontzettend gaaf einde van seizoen 4, weer totaal onverwachts.

Pauller026 wrote:
(afbeelding)

Wat zou dit dan betekenen? Zie het net op Facebook van The Mountain voorbij komen. Het laatste seizoen eindigde toch met Mountain/Septa? Zit ook een video bij, je gaat je toch afvragen wat er daar in die kamer gaat gebeuren

Haha was blijkbaar de teaser voor een campagne voor Sodastream.. Wel tof gedaan!

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Zwolle84 wrote:

Ben toch gestopt. Kwam er niet meer doorheen en heb nog zoveel andere series klaar liggen.

Dat plot rond Khaleesi was ook net het enige wat me nog boeide.

Je kan nog altijd boeken gaan lezen (en serie niet kijken).

SillyBilly23

• 183 messages
  • 358 votes

Lijkt me geen strak plan. Als de tv-serie je niet meer boeit, waarom die kanjers van boeken dan beginnen lezen? Zijn trouwens ook wat complexer dus zou ik niet aanraden

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ik heb al jaren dezelfde leesachterstand, dus dat lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ligt er een beetje aan wat de reden is voor het stoppen met de serie.

Thorongil

• 1619 messages
  • 690 votes

Vind het een beetje onnozel om de boeken te lezen. Heb ooit de 1e en 2e gelezen maar god weet hoelang het duurt vooraleer Winds Of Winter (2017 misschien?) uitkomt. Er zit telkens 6 jaar tussen de laatste boeken. Dus daar van uitgaand komt het 7e en laatste deel in 2023 uit.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Al zou Martin morgen de pijp uitgaan (75 % kans, maar dat roep ik praktisch iedere dag), dan nog heb ik er geen spijt van dat ik t/m 5 alles gelezen heb.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Mee eens. Winds of Winter krijgen we nog wel te lezen. En dat laatste deel gaat hem ook lukken. Positief blijven denken.

Ik wacht ook al tien jaar op een nieuwe cd van TooL.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

tbouwh wrote:

Al zou Martin morgen de pijp uitgaan (75 % kans, maar dat roep ik praktisch iedere dag), dan nog heb ik er geen spijt van dat ik t/m 5 alles gelezen heb.

Inderdaad, hoewel hij het begrip "de tijd voor iets nemen" wel heel erg letterlijk neemt.

Ik ben geen persoon die van elke verfilming de boeken leest en zich wel eens heeft geërgerd aan mensen die "het boek altijd beter vonden dan de serie". Maar na het lezen van ASOIAF kan ik me daar wel iets bij voorstellen.

SillyBilly23

• 183 messages
  • 358 votes

Heb destijds het derde boek gelezen nadat ik de eerste 2 seizoenen had bekeken en niet kon wachten op het derde. Maar vond dat toch niet zo ideaal

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ben nu halverwege het eerste seizoen van Game of Thrones. Gaat dit nog iets worden? Op Sean Bean na wordt er nauwelijks echt de moeite genomen tot acteren. Aidan Gillen loopt hier weer rond alsof die thuis voor de spiegel staat te acteren. Maar het dieptepunt is toch wel Nikolaj Coster-Waldau met zijn gladgestreken kop uit de toekomst. Peter Dinklage is nog wel aardig op dreef maar die speelt zo'n vervelend personage dat ik hem nauwelijks kan luchten.

Ken de schrijver van de boeken niet maar de Bijbel en In de Ban van de Ring zijn duidelijk inspiratiebronnen. Maar dit is van een niveau van plat vermaak. Rode draad tot nu toe lijkt: intriges, heerschappij, moord en lust. Thema's die me zelden echt interesseren.

Geef mij maar Carnivàle, Deadwood of Rome. Wat is er aan de hand met HBO?

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Malick wrote:

Geef mij maar Carnivàle, Deadwood of Rome. Wat is er aan de hand met HBO?

The Leftovers, dan houdt het wel op op dit moment.

Hoewel ik Deadwood niet te pruimen vond

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Malick wrote:

Rode draad tot nu toe lijkt: intriges, heerschappij, moord en lust. Thema's die me zelden echt interesseren.

Ik zou mooi een leuke andere serie zoeken. Dit gaat niet jouw ding worden.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Malick wrote:

Rode draad tot nu toe lijkt: intriges, heerschappij, moord en lust. Thema's die me zelden echt interesseren.

Geef mij maar Carnivàle, Deadwood of Rome.

Nou heb ik Carnivàle en Deadwood niet gezien, maar de aangegeven thema's die je zelden echt interesseren zijn toch zeker ook in Rome een rode draad.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ja, precies, het Shakespeariaanse Rome is een bijzondere uitzondering op de regel! Een intelligent schaakspel. Ik heb nog twee afleveringen te gaan en dan zit het eerste seizoen erop. Beslis ik dan wel of ik seizoen twee en drie - die hier nog liggen op BR - weggooi of toch stiekem door kijk. Volgens mijn broer is het derde seizoen veruit het beste. Wie kan dat bevestigen?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.