- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik moet er ook een flink stuk voor rijden maar gelukkig is Amsterdam dan wel een stad waar je wat extra activiteiten in kan plannen. Ik maak er ook maar een dagje van.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Boek 3 uit. Epiloog
Arme Merret...
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Je verpest een beetje het kick in the balls moment naar mijn mening...
What did you say..? What.. did.. you.. SAAYY?!!
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Second Sons snijdt wat in het groot aantal verhaallijnen en focust zich voornamelijk op King´s Landing, Yunkai en Dragonstone.
Dinklage en Turner spelen exact zoals ze horen te spelen. Zou zo uit het boek kunnen komen, Joffrey is back to his usual self na een bijna sympathiek begin van het seizoen. Hello, goodbye zullen we maar zeggen. Cersei/Margaery was prima (hoewel Cersei wel érg direct was) en Cersei/Loras was een vermakelijk stukkie.
Skrein speelt Daario in een wat menselijkere vorm. Minder cartoony, zoals ze dat eerder met Vargo Hoat/Locke hebben gedaan. Vind hem alleen een beetje een raar smoeltje hebben. Vreemd genoeg geven de makers ook nog eens voer aan de theorie dat Daario Jaqen is.
Boobiehilt was wel een leuk detail.
Op Dragonstone heeft Gendry het zwaar te verduren als hij wordt mishandelt door Mel. Om maar even een knuppel in het hoenderhok te gooien: die vind ik persoonlijk een mooier figuur hebben dan Dany/Clarke.
Door de leechscene is duidelijk geworden wat de volgorde van sneuvelen gaat worden: Robb in 9, Balon in 10 (hence Yara in de trailer), Joffrey in 4.2. Benieuwd of we de val van die tweede gaan zien, betwijfel het eerlijk gezegd.
Interessant dat Stannis aan Davos vertelt wat hij nu precies in het vuur zag
Zoals al eerder aangegeven baalde ik wel dat we geen Coldhands kregen te zien. Verkeerde verwachtingen scheppen doet de uiteindelijke beoordeling weinig goeds.
Jammer ook dat de setup naar de RW in dezelfde aflevering moet worden gepropt. Daardoor ga ik er vanuit dat we het benoemen van Jon tot heir door Robb niet krijgen te zien.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
De eerste van vele. The North Remembers.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
De aankomende aflevering moet je blanco gaan kijken, toastje op tafel, enigzins verveeld door het lagere tempo van dit seizoen, wachtend of er nog wat komen gaat.
Een collega van mij vind seizoen 3 tot nu toe saai, ik lach me kapot. 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Wat had ik een medelijden met Merret, die had echt de verkeerde tegenover zich. 
<-- P.S. Even een nieuwe avatar in elkaar gephotosoept. 
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Game of Thrones trekt het laatste jaar (vooral onder downloaders & co) veel nieuw publiek. In mijn omgeving heb ik (onbedoeld) 3 personen enthousiast gemaakt om de serie te bekijken. Ze hebben de eerste twee seizoenen in één ruk uitgekeken. Enthousiast! Nu zijn ze, net als ik, elke week wachtende. Opvallend is dat ze nu gematigd positief zijn over de laatste afleveringen! Terwijl de kwaliteit hoger is dan ooit als je het mij vraagt!
Ik hoor dan opmerkingen als "ja.. het was niet zo actievol hè, deze aflevering", "veel gepraat" of "hmm.. er gebeurt niet veel hè?".
Ongeloofelijk maar waar. Ik denk dat het hem ligt in het feit dat deze mensen nu elke week braaf moeten wachten op hun aflevering en niet direct het grote geheel kunnen zien. Geef ze daarnaast een vinger (Blackwater) en ze willen je hele arm..
Persoonlijk vind ik het tempo binnen sommige verhaallijnen wel beduidend lager dan de eerste twee seizoenen (nog steeds Theon Greyjoy in marteling, nog steeds Winterfell kids on the road en nog steeds het Wolf-Fish-leger die een strategische keuze moeten maken).
Wat je er voor terug krijgt heeft aan de andere kant weer kwalitatieve voordelen: mooie dialogen, verdieping in personages en families, nieuwe gezichten en zo nu en dan een blik in het verleden.
Om die kwaliteit te erkennen moet je - zoals al eerder gezegd - een minicursus Westeros volgen (families en geschiedenis). Kennis wat bij de 3 personen in mijn omgeving onbreekt.
Neem pakweg de 3 à 4 afleveringen vóór Blackwater, dan vond ik dat toch het dieptepunt (voor zover je van een dieptepunt mag spreken) van de serie.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Vannacht de laatste vier afleveringen ook gekeken en ik ben weer helemaal bij, epische serie hoor.
Het mooie vind ik dat er niet echt een goed of slecht is, zelfs Jaime Lannister begint nu goede trekjes te vertonen.
Daarnaast ownt Tyrion nog steeds, het blijft een genot als hij in beeld komt. Peter Dinklage is een held.
Ik ben benieuwd hoe de laatste twee afleveringen zich zullen gaan ontvouwen.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Het mooie vind ik dat er niet echt een goed of slecht is, zelfs Jaime Lannister begint nu goede trekjes te vertonen.
Ja wat je zegt klopt. Alhoewel ik in de eerste twee seizoenen weldegelijk de Lannisters de slechte zijde vond (Tyrion als uitzondering) en de Starks de betere. Met alle dingen die hen is aangedaan kan dat bijna niet anders dan de bedoeling zijn.
Nu krijgt Jaime meer een gezicht als de gehate puppy en op sommige momenten heb je medelijden met de man die je in seizoen 1 en 2 het liefst zag worden onthoofd! Met Jaime en Tyrion als goedzakken, en Tywin die in seizoen 2 toch een sterker charisma krijgt, en de twee Lannister jongens die worden vermoord, hoeft alleen de andere helft van hen nog te worden onthoofd..
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Ongeloofelijk maar waar. Ik denk dat het hem ligt in het feit dat deze mensen nu elke week braaf moeten wachten op hun aflevering en niet direct het grote geheel kunnen zien. Geef ze daarnaast een vinger (Blackwater) en ze willen je hele arm..
Dit seizoen ontbreekt er ook een beetje een dreiging zoals de naderende veldslag in seizoen 2. Ik kan me voorstellen dat men ergens op zit te wachten.
Dragonslayer
-
- 236 messages
- 111 votes
(pas op, boekspoiler)
Door de leechscene is duidelijk geworden wat de volgorde van sneuvelen gaat worden: Robb in 9, Balon in 10 (hence Yara in de trailer), Joffrey in 4.2. Benieuwd of we de val van die tweede gaan zien, betwijfel het eerlijk gezegd.
Weet je het zeker? In het boek waren die volgordes niet gelijk aan elkaar. Maar het zou me inderdaad niks verbazen dat ze dat in de serie wel gedaan hebben.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ga er maar vanuit dat het klopt. We gaan Asha niet meer zien in Episode 9, maar we krijgen haar dit seizoen nog wel te zien. Seizoen 4, Episode 2 wordt de PW.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Is dit een reden waarom ik naar GoT moet kijken?
eltorro
-
- 898 messages
- 3054 votes
Ik heb een vraagje, zaterdag wil ik met wat vrienden naar de tentoonstelling van Game Of Thrones in Amsterdam gaan. Nu zeggen een paar mensen in mijn omgeving dat in verband met de drukte je maar een bepaalde tijd naar binnen mag om rondt te kijken. Weet iemand hier misschien of dat echt zo is, of dat je gewoon zo lang binnen mag kijken als je wilt?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wij stonden vanochtend een half uurtje in de wachtrij denk ik. En we waren er rond tien voor tien (open om tien uur). Toen wij in de rij gingen staan, werd tot tien uur de wachtrij wel nog een stukje langer tot bijna het einde van de Korte Prinsengracht (en daarvoor was de wachtrij een keer een hoek omgegaan na de eerste straat). Toen we weer uit de kerk kwamen was de wachtrij niet veel langer geworden ofzo. Dus dat is wel prima denk ik.
Binnen moet je ook nog even een kwartiertje wachten, maar dan kun je op zich al chill beetje om je heen kijken enzo, ook naar de kerk en ook van afstand een beetje naar de expositie. Wij hadden ook het geluk vooraan te staan. Want ze laten zeg maar steeds groepen van 150 mensen tegelijk rondlopen bij de expositie voor 15 minuten (hoewel het voelde als 10, dus 15? Ik weet het niet zeker...).
Er staat ook best veel voor 15 minuten even rondlopen... Wij wilden ook nog foto's op de Iron Throne, dus dat kostte ons denk ik ook al tegen de 5 minuten. Dus ik kon niet echt bij de kledingstukken met name heel goed in detail gaan kijken en ik heb zelfs 1 hele vette vitrine gemist (ai!) van wildlings accessoires. Maar..., het was wel heel vet! Ondanks die 15 minuten en ondanks het niet écht kunnen kijken in detail, het was nice!
Gister was het trouwens nog veel drukker blijkbaar en stond de rij de andere kant de straat uit en daarna nog over de singel (!), toen waren er ook 3 acteurs bij enzo. Dat was vanochtend echt niet het geval.. Vanochtend was maar 130-150 meter ofzo (maar geen idee hoe het 's middags is).
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
#GoTFans, There will be no new episode this Sunday. #Gameofthrones returns 6/2 @HBO. Watch a preview: http://itsh.bo/14KyVlm
Aldus @GameOfThrones 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Was toch al op voorhand bekend. Je zou wel heel stom zijn om op Memorial Weekend te gaan uitzenden.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Was toch al op voorhand bekend. Je zou wel heel stom zijn om op Memorial Weekend te gaan uitzenden.
Ik wist niet dat aankomend weekend memorial weekend was. Extra weekje geduld hebben dus. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Begrijpelijk. Qua kijkcijfers doe je het altijd minder dan, vandaar. Beter nu een break dan straks na episode 9
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ipv een nieuwe episode met wat mede fans zitten discussiëren. Dany's claim vs Stannis' claim. Wat ben ik doodop nu
.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Ipv een nieuwe episode met wat mede fans zitten discussiëren. Dany's claim vs Stannis' claim. Wat ben ik doodop nu
.
Technisch gezien zou je kunnen zeggen, Stannis heeft het recht op de troon puur als erfgenaam. Stannis zou dus op de troon horen te zitten. Toch, door het gebrek aan allianties met de heersende families, mag Dany doen wat ze wil, dus ook de troon heroveren 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Technisch gezien zou je kunnen zeggen, Stannis heeft het recht op de troon puur als erfgenaam. Stannis zou dus op de troon horen te zitten. Toch, door het gebrek aan allianties met de heersende families, mag Dany doen wat ze wil, dus ook de troon heroveren
Ik vraag me nog steeds af waarom de starks geen alliantie hebben gevormd met Stannis. Rob heeft geen interesse in de troon en is enkel uit op wraak. Stannis heeft meer aanspraak op de troon dan Joffrey en had Rob vast het noorden laten houden.
Maar goed, hoop uiteindelijk wel dat Dany op de troon zit.