- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Yep, that's the one
. Ook graag die blauwe cloak van haar, ook heel erg mooi.
Hopelijk gaan er mensen al eerder (kans is groot want ik ga pas de 25e) hier dat ze dit even kunnen bevestigen
.
Ik ga maandag, de 20e dus
Kan het zeker checken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Een heads-up zal ik zeer zeker op prijs stellen
.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Aangezien de meeste series die ik volg nu zowat teneinde zijn gekomen, ben ik van de week ook maar eens met deze serie begonnen en ik moet zeggen dat het wel episch is.
Vannacht het eerste seizoen afgerond en draken FTW. 
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
De Targaryen-fans lijken verdomme de overhand te krijgen.
Tijd voor the Faceless Men om actie te ondernemen 
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Is ook niet zo vreemd dat ze de overhand krijgen, als je ziet hoe belachelijk de verhaallijnen van the Starks ,Stannis (en Loras) zijn geschreven
Stannis is the king Westeros deserves, but not the one it needs right now. So they'll reject him, because he can take it.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Niet zo vreemd inderdaad, house Targaryen is the backbone of ASOIAF
.
Nee, gelukkig is het wat betreft Targ nog wel spot on maar als je de Bran storyline neemt, echt pover hoor.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Niet zo vreemd inderdaad, house Targaryen is the backbone of ASOIAF
.
Nee, gelukkig is het wat betreft Targ nog wel spot on maar als je de Bran storyline neemt, echt pover hoor.
Klopt, incest en gestoordheid is een belangrijke thema in ASOIAf 
De verhaallijn van Bran is eigenlijk het makkelijkste verfilmen, hij hoort gewoon goede gesprekken te voeren met the Reeds. Ik vind het nog steeds erg jammer dat ze the oath van the Reeds niet in de serie hebben gezet.
Maar het is niet alleen de verhaallijn van Bran dat mankeert maar ook die van Robb en Sansa .Ik moet wel zeggen dat er een verbetering is in het verhaallijn van Jon Snow vergeleken met de grote teleurstelling van vorige seizoen.
Wat ik erg jammer dat ze in de serie magie, dromen , legendes en voorspellingen erg beperken. Al kan ik snappen bijvoorbeeld dat ze the tower of joy hebben weggehaald in de serie (al is het 1 van mijn favoriete hoofdstukken in de boeken).
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
Daenarys heeft idd wel de mooiste character development. Komt daar nog eens de geweldige Ser Jorah bij. Waar de scenes in Essos voor mij meestal wat tegenvielen de eerste episodes is het nu telkens een beetje uitkijken naar meer Daenarys scenes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Helemaal eens D.K. Geldt voor al de Stark lijntjes maar met Bran maken ze het m.i. wel heel erg bont, terwijl die inderdaad het makkelijkst te verfilmen is. Het 'magie' element - en die belangrijke nuance is makkelijk te doen in subtiele kleine dingen - ontbreekt inderdaad nog te veel. Wat betreft Jon hebben ze zich wel herpakt, op het einde van episode 6 na dan. Dat was toch pijnlijk slecht.
Tower of Joy vind ik ook een heel interessant ASOIAF element.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Komt daar nog eens de geweldige Ser Jorah bij.
. Eén van mijn favoriete personages en hoor hier toch te weinig lofuitingen over. aSoS kent hele fijne Jorah segmenten, you'll see
.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Voor de niet-lezers die geïnteresseerd zijn in the tower of joy en de boekversie van the house of undying
Tower of Joy:
The house of Undying ( het is een bewerkte versie , dus er zijn wat dingen er uit gehaald)
A.u.b niet de comments onder de filmpjes lezen als je niet gespoilerd wil worden.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
So much for the no-nudity clause voor The Mother of Dragons.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Weer een prima episode. Het was een mengeling van verhaaltjes en een kleine aanleiding tot de volgende episode, waarin de berucht Red Wedding te zien zal zijn.
Al vanaf seizoen 1 (toen ik bezig was met wat vergaring van info op de speciale wiki-pagina's) kwam ik de naam keer op keer tegen. Er werd steeds naar gerefereerd, maar ik probeerde dat steeds te ontwijken. Nu weet ik in grote lijnen waar het over gaat: een bloedbad bij de bruiloft binnen The Twins, maar het concrete hoe en wat heb ik mooi ontweken. Zeer benieuwd naar de "echte" ontknoping van dit seizoen zoals de episodes 9 toch kunnen worden genoemd (Ned Stark's onthoofding, Battle of Blackwater en nu the Red Wedding.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Een iets te duidelijke hint over wat er komen gaat.
Je verpest een beetje het kick in the balls moment naar mijn mening...
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Een heads-up zal ik zeer zeker op prijs stellen
.
Ik ben net dus geweest! Er zijn twee outfits van Daenerys, maar zowel niet de blauwe als de witte jurk
Haar Dothraki outfit staat er en haar outfit in Qarth als ze de The house of the undying in gaat.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dankjewel Anne. Ik had er ook geen rekening mee gehouden omdat de seizoen 3 kostuums heel shcaars aanwezig zijn, bij de volgende expo dan maar
. Ik ga zaterdag, ben benieuwd.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Geweldige aflevering weer. Ok, ik ben biased omdat Daenerys weer naakt is maar soit
.
Succes van de aflevering zit 'm vooral in het feit dat de episode afwisselt in de verhaallijnen die erg goed werken dit seizoen. In de Riverlands is het The Hound die Arya up to speed brengt, en in The North Beyond the Wall is wat Samwell/Gilly altijd welkom. Zijn gevonden dolk blijkt een white walker destroyer te zijn. Pretty fucking sweet voor Sam en Gil. In Dragonstone wordt er meer bekend over de functie van Gendry, Ser Davos weer terug en Dillane blijft genieten hoor.
Hoogtepunten komen weer vanuit Essos uiteraard en ook in King's Landing is het feest. Nou ja, feest? Eerste scene tussen Dinklage en Turner is fingerlicking good. Cersei en Margaery, Cersei en Loras, niks mooier dan een hechte familieband. Gleeson die zich weer van zijn meest volwassen kant laat zien. Arme Tyrion. Dan Dance weer die laat zien dat ie met de meest minimale screentime veel doet, de perfecte Tywin Lannister en no bedding ceremony. Crap. Daarna het onvermijdelijke onderonsje en Tyrion doet wat je verwacht van 'm.
Hoogtepunt bevindt zich voor mij natuurlijk weer in Essos. Beginnen met iets wat heel belangrijk was voor mij dit seizoen en dat is hoe geloofbaar is Ed Skrein als Daario Naharis, toch wel één van mijn favoriete personages. Ik ben heel erg verheugd met Skrein. Ook al is zijn appearance niet helemaal spot on maar dat vind ik helemaal geen punt. Vind Skrein als Daario vele malen fijner dan hoe ik 'm had voorgesteld. Ook hele fijne chemie met Clarke, en dat is ook wel nodig met Dany en Daario. Ook het onderhoud met Prendahl is erg sterk en ook daar is de oprechte affectie van Daario al erg sterk vertolkt. Dan tot slot de bathing scene
, omschrijving wat ik daarvan vond laat ik verder maar in het midden
en dan uiteraard het loyaliteitsgebaar van Daario. Stormcrows ftw.
Erg benieuwd naar The Red Wedding. Zin in.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Geweldige aflevering weer. Ok, ik ben biased omdat Daenerys weer naakt is maar soit
.
Daario. Stormcrows ftw..
Je bedoelt The Second Sons 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Ik ben vooral erg benieuwd hoe Fairley het gaat doen in ep 9 
Wordt 9 de aflevering die Martin zelf in zijn geheel gaat schrijven zoals vorig jaar met blackwater?
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Geen Coldhands. Na de synopsis en de preview had ik daar toch wel op gerekend. Ben nu bang dat ´ie er uit geknipt wordt.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ik ben vooral erg benieuwd hoe Fairley het gaat doen in ep 9 
Wordt 9 de aflevering die Martin zelf in zijn geheel gaat schrijven zoals vorig jaar met blackwater?
Dat was 7 volgens mij al.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
The Bear and The Maiden Fair inderdaad. Volgende die hij schrijft is de tweede aflevering van het volgende seizoen.
Bombong
-
- 480 messages
- 2704 votes
Zijn er mensen naar de tentoonstelling in Amsterdam geweest? Waren er lange wachtrijen? Mogelijk ga ik volgend weekend, maar om eerst helemaal uit Maastricht te komen en dan nog een uur in de rij te staan, daar heb ik weinig zin in. Ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat de serie zo populair is hier in Nederland. In mijn eigen omgeving ken ik maar één persoon die er ook naar kijkt.
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Zijn er mensen naar de tentoonstelling in Amsterdam geweest? Waren er lange wachtrijen? Mogelijk ga ik volgend weekend, maar om eerst helemaal uit Maastricht te komen en dan nog een uur in de rij te staan, daar heb ik weinig zin in. Ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat de serie zo populair is hier in Nederland. In mijn eigen omgeving ken ik maar één persoon die er ook naar kijkt.
Wij stonden vanochtend een half uurtje in de wachtrij denk ik. En we waren er rond tien voor tien (open om tien uur). Toen wij in de rij gingen staan, werd tot tien uur de wachtrij wel nog een stukje langer tot bijna het einde van de Korte Prinsengracht (en daarvoor was de wachtrij een keer een hoek omgegaan na de eerste straat). Toen we weer uit de kerk kwamen was de wachtrij niet veel langer geworden ofzo. Dus dat is wel prima denk ik.
Binnen moet je ook nog even een kwartiertje wachten, maar dan kun je op zich al chill beetje om je heen kijken enzo, ook naar de kerk en ook van afstand een beetje naar de expositie. Wij hadden ook het geluk vooraan te staan. Want ze laten zeg maar steeds groepen van 150 mensen tegelijk rondlopen bij de expositie voor 15 minuten (hoewel het voelde als 10, dus 15? Ik weet het niet zeker...).
Er staat ook best veel voor 15 minuten even rondlopen... Wij wilden ook nog foto's op de Iron Throne, dus dat kostte ons denk ik ook al tegen de 5 minuten. Dus ik kon niet echt bij de kledingstukken met name heel goed in detail gaan kijken en ik heb zelfs 1 hele vette vitrine gemist (ai!) van wildlings accessoires. Maar..., het was wel heel vet! Ondanks die 15 minuten en ondanks het niet écht kunnen kijken in detail, het was nice!
Gister was het trouwens nog veel drukker blijkbaar en stond de rij de andere kant de straat uit en daarna nog over de singel (!), toen waren er ook 3 acteurs bij enzo. Dat was vanochtend echt niet het geval.. Vanochtend was maar 130-150 meter ofzo (maar geen idee hoe het 's middags is).
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
The Bear and The Maiden Fair inderdaad. Volgende die hij schrijft is de tweede aflevering van het volgende seizoen.
Weer een bruiloft.
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
Als ik het goed begrijp is Gendry gewoon een vervanger voor Edric Storm? De serie blijft redelijk trouw aan het boek maar op sommige punten slaan ze een andere richting in. Toen Melisandre opeens oog in oog stond met Gendry, dacht ik alleen maar: 'Huh, heb ik dit gelezen?'. Blijkbaar moeten er toch enkele karakters sneuvelen, maar waarom dan nieuwe verzinnen zoals Ross?
Bombong
-
- 480 messages
- 2704 votes
Wij stonden vanochtend een half uurtje in de wachtrij denk ik. En we waren er rond tien voor tien (open om tien uur). Toen wij in de rij gingen staan, werd tot tien uur de wachtrij wel nog een stukje langer tot bijna het einde van de Korte Prinsengracht (en daarvoor was de wachtrij een keer een hoek omgegaan na de eerste straat). Toen we weer uit de kerk kwamen was de wachtrij niet veel langer geworden ofzo. Dus dat is wel prima denk ik.
Binnen moet je ook nog even een kwartiertje wachten, maar dan kun je op zich al chill beetje om je heen kijken enzo, ook naar de kerk en ook van afstand een beetje naar de expositie. Wij hadden ook het geluk vooraan te staan. Want ze laten zeg maar steeds groepen van 150 mensen tegelijk rondlopen bij de expositie voor 15 minuten (hoewel het voelde als 10, dus 15? Ik weet het niet zeker...).
Er staat ook best veel voor 15 minuten even rondlopen... Wij wilden ook nog foto's op de Iron Throne, dus dat kostte ons denk ik ook al tegen de 5 minuten. Dus ik kon niet echt bij de kledingstukken met name heel goed in detail gaan kijken en ik heb zelfs 1 hele vette vitrine gemist (ai!) van wildlings accessoires. Maar..., het was wel heel vet! Ondanks die 15 minuten en ondanks het niet écht kunnen kijken in detail, het was nice!
Gister was het trouwens nog veel drukker blijkbaar en stond de rij de andere kant de straat uit en daarna nog over de singel (!), toen waren er ook 3 acteurs bij enzo. Dat was vanochtend echt niet het geval.. Vanochtend was maar 130-150 meter ofzo (maar geen idee hoe het 's middags is).
Dank je voor je reactie, anne J
. Ik moet er nog eens over denken. 15 Minuten binnen vind ik wel erg kort.