- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Ze zullen Feast en Dance samenvoegen en dit dan, á la Storm of Swords, verdelen over 2 seizoenen. De Dany-fanaten hoeven zich dus geen zorgen te maken.
Ooh ok, dan maak ik me geen zorgen 
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Lol dat einde op de Wall, dat was me toch cliché.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Om Peter Jackson jeuk van te krijgen inderdaad.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Exclusief gelukkig, moet ik het straks nog jammer vinden dat ik pas die week daarna ga.
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Geweldige pagina
Thank you!
jester
-
- 806 messages
- 1245 votes
Melisandre (Carice) kwam trouwens aardig uit de verf in deze aflevering.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Carice is aan het oefenen op haar uitspraak, volgens mij.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Dat hoeft helemaal niet, ze hoort juist geen perfect Engels accent te hebben voor deze rol.
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
Maar ze hoort toch een wat mysterieuze, Oosterse uitstraling te hebben? Dan helpt dat lelijke Nederlandse bloemkolen-engels niet erg
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Alleen wij herkennen er bloemkolen in ben ik bang voor 
In dit geval hebben wij pech, bij Lost hadden bijvoorbeeld de koreanen pech met een koreaans sprekende amerikaan, Jin.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Waarom zou ze een oosters accent moeten hebben? Ze komt uit een fictieve plaats. Waarom zou de taal die ze daar spreken oosters moeten klinken?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes

Euh, omdat ze uit het verre zuid-oosten (Asshai) komt. Nog voorbij Ghaen, Ghiscar en Lhazar, ver The Red Lands in, bijna The Shadow Lands in zelfs. Als dat niet het oosten is wat dan wel?
Ze moest inderdaad een oosters exotisch accent hebben. Carice heeft haar accent wel wat bijgespijkerd, al wat exotischer dan voorheen iig
.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Het is toch een fictieve wereld? Waarom zou ze dan een Russisch/Indisch accent moeten hebben? Voor het zelfde geld lijkt de taal die ze in Asshai spreken wel op het Zweeds of het Chinees. Weet jij veel.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat zegt ie helemaal niet. Oosters is gewoon een accent/dialect die je in het oosten tegenkomt. Europa bestaat niet eens in het ASOIAF universum dus waarom je dat er nou bijhaalt. ASOIAF universum heeft ook gewoon een oosten hoor. Als Martin omschrijft dat Asshai'i een exotisch taal is, wie ben jij dan om dat te betwisten. Asshai'i is gewoo neen taal op zich, waar jij nou de behoefte vandaan haalt om het te vergelijken met een taal uit onze wereld is mij een raadsel.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Volgens mij bedoelen we gewoon hetzelfde hoor. Het enige wat ik wil aangeven is dat simpelweg dat ze in die wereld uit het oosten komt, dat dit niet per se betekent dat ze een, voor ons, oosters accent hoeft te hebben, Aangezien we niet weten hoe ze daar in het oosten praten, weten we ook niet hoe haar accent zou moeten klinken.
Mensen die zeggen dat ze een oosters accent moeten hebben, dat zijn toch de mensen die het vergelijken met een taal uit onze wereld
.
Hoe Carice accent klinkt maakt niet uit, zolang het maar een vreemd accent is.
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
Je hebt wel gelijk dat een Oosters accent in het ASOIAF- universum niet hoeft samen te vallen met de oosterse accenten in onze wereld. Maar het feit is dat het ASOIAF-universum wel heel erg gebaseerd is op onze middeleeuwse wereld. Westeros is wel heel erg gebaseerd op Groot-Brittanie en andere delen van West-Europa, terwijl Essos wel erg veel kenmerken heeft van het Midden-Oosten met uitbreiding tot Indië. Je zou de Narrow Sea als het ware als een soort van Middellandse Zee kunnen zien. Ik geloof nooit dat dat toevallig is. Naar die analogie zou Melissandre dus afkomstig moeten zijn van een plaats die kan vergeleken worden met het Middeleeuwse Indië. Het blijft natuurlijk een fictieve wereld, maar als de vergelijkingen Westeros- Europa en Essos- Midden-Oosten/Azie zo groot zijn dan stoort dat accent van Carice mij wel een beetje.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wel heel vergezocht. Dat het zich als inspiratie heeft getoond kan natuurlijk maar wel heel vreemd dat je die koppelingen zover doorvoert naar de analogie van The Known World. Niet de bedoeling lijkt me.
Volgens mij bedoelen we gewoon hetzelfde hoor. Het enige wat ik wil aangeven is dat simpelweg dat ze in die wereld uit het oosten komt, dat dit niet per se betekent dat ze een, voor ons, oosters accent hoeft te hebben, Aangezien we niet weten hoe ze daar in het oosten praten, weten we ook niet hoe haar accent zou moeten klinken.
Mensen die zeggen dat ze een oosters accent moeten hebben, dat zijn toch de mensen die het vergelijken met een taal uit onze wereld
.
Hoe Carice accent klinkt maakt niet uit, zolang het maar een vreemd accent is.
Ik denk ook niet dat wij zoveel verschillen qua mening. Al snap ik de koppeling naar onze wereld niet zo, staat er volledig buiten.
Verder wel eens dat het accent gewoon vreemd is, maar neemt niet weg dat het Engels van Carice beter mag. Het moet niet zo klinken dat ze de taal zelf niet onder de knie heeft. Wel word het accent van Melisandre omschreven als exotisch, daar is Carice wat mij betreft nog lang niet.
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
Dat het een persoonlijke ergernis is lijkt me wel duidelijk. Al is ergernis een groot woord. Ik heb de boeken niet gelezen dus al mijn indrukken zijn gebaseerd op de tv-serie. Ik heb dus geen idee hoe Martin zijn universum in de boeken voorstelt, maar het is toch wel vrij duidelijk dat de makers van GoT zich hebben gebaseerd op de gekende middeleeuwse wereld. Door het feit dat bijna alle andere personages wel redelijk overeenkomen met bestaande volkeren dringt die vergelijking zich nog erger op. Dat er mensen zijn die het ASOIAF-universum 100% los kunnen zien van onze middeleeuwse wereld zal best. Maar voor mij zijn de gelijkenissen te opvallend om er niet af en toe aan te denken. Als ik Melisandre dan zo'n raar accent hoor spreken dan vind ik dat wel een klein beetje storend/raar.
Want ik snap dan niet dat je zegt dat er zoiets bestaat als een Oosters dialect. Wij beschouwen iets als Oosters omdat dat de taal is die mensen spreken in de echte wereld. In de serie kan je toch niet echt spreken over een westers en een oosters dialect. Aangezien alles compleet fictief is zou het dus goed mogelijk kunnen zijn dat ze in één van de Free Cities een soort Zulu spreken terwijl ze in een andere Citie Fries spreken
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Seizoen 1 bekeken en ik ging er een beetje sceptisch in, want fantasy trekt me niet zo.
Maar goed, ik heb me dus erg vergist want wat een geweldige serie, vooral de laatste vier afleveringen waren grandioos! Daarvoor moest het wel even op gang komen, maar dan krijg je ook wat.
Nu op naar seizoen 2, die ik nog even moet aanschaffen op blu-ray.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Want ik snap dan niet dat je zegt dat er zoiets bestaat als een Oosters dialect. Wij beschouwen iets als Oosters omdat dat de taal is die mensen spreken in de echte wereld.
Nou nee. Als je te maken hebt met fictie en vooral een fictieve wereld gelden er andere wetten.
Wat een onzin. Tuurlijk kan je daar van spreken (alleen niet in de beperkte gedachtegang die jij etaleert, je moet het op geografische basis zien). Veel gebieden hebben hun eigen taal/dialect en als zo'n gebied in het oosten ligt kan je prima spreken over een oosters accent/dialect). Zo moeilijk is dat niet. 1 + 1 = 2.
Ik vind het ook maar vrij vreemd dat je dergelijke zaken in twijfel te trekt als je zelf niet eens de moeite neemt totaal up-to-date te zijn met de ASOIAF/GoT lore bent, vooral met de resources die beschikbaar zijn. Je mag je dan wel meer inlezen.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Richard Madden moet hebben geleden tijdens de opnames 
Episode 7 zet de opgaande lijn weer in, na de teleurstelling van vorige week. Daarbij wel de kanttekening dat hij het niveau van 4 en 5 niet haalt.
Maar het is in ieder geval een goed teken dat de tijd voorbij is gevlogen in deze aflevering.
Om te beginnen even een compliment aan zowel Clarke als Harrington. Zoals al vaker gezegd ben ik geen fan. Van beide niet. Echter, Clarke laat eigenlijk dit hele seizoen al een behoorlijk niveau zien en nu kan ook die tweede me bekoren. Krijg je er ook een vleugje Tormund Original bij.
Aardig dat in dit seizoen al een aantal Dance-elementen zijn verwerkt. Zoals in deze aflevering, waarin Melisandre een reference maakt naar haar verleden (Melony, Lot 7).
Mooie shots ook van Blackwater Bay en The Red Keep.
Confrontatie tussen Gleeson en Dance was ook dik in orde. Twee van de beste acteurs in de serie.
Confrontatie tussen Brienne en Bart was eveneens ok.
Benieuwd wat ze met Talisa gaan doen, aangezien ze nu het belangrijkste trade van Jeyne ook aan haar hebben toegekend. Ze zal aanwezig zijn bij de bruiloft, net als The Blackfish. Er wordt gespeculeerd dat die 2 zullen ontkomen.
Net de promo gezien van volgende week en daar heb ik hoge verwachtingen van. Bruiloft Sansa/Tyrion, leeches, Arya/The Hound, de introductie van o.a. Daario en naar alle waarschijnlijkheid een aanloop naar The Rains of Castamere.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Eindelijk. Daario
. Erg benieuwd naar zijn scenes met Dany en hopelijk een fijne chemie tussen Clarke en Skrein.
Maar eerst vanavond even de episode van vannacht. Zo benieuwd naar Yunkai.
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Toffe aflevering weer. Ik ben al vanaf seizoen 1 zwaar fan van Daenerys, dus dit hele seizoen zijn haar ontwikkelingen weer erg nice om te volgen.
Verder echt alle scènes weer boeiend.
Het enige waarvan ik denk van oke nou weten we het wel en waar the f*** gaat dit naartoe? is dat hele gedoe met Theon. Ik vind dat toch altijd al een stom, nietszeggend karakter en nou krijgen we al aflevering na aflevering die marteling te zien, wat een beetje irritant begint te worden. Het voegt naar mijn gevoel niks toe. Misschien komt dat nog maar goed, dat zullen we dan wel zien (ik hoef het ook niet te weten ofzo van iemand nu
). Anders mogen ze dat lekker skippen van mij.
Ik heb afgelopen weekend voor mijn verjaardag het eerste en tweede boek gekregen van vrienden, dus OMG! Ik ben nu nog in een ander boek bezig en daarna nog een andere, maar dan kan ik van de zomer ook chill beginnen met de GoT boeken! Dat wil ik echt al lang nu.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Toffe Grizzly shots 
De draken blijven ook indrukwekkend 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Magnifieke episode, samen met episode 4 de beste van het seizoen.
Laten we gelijk beginnen met de creme de la creme van de episode en natuurlijk speelt dat zich af Across The Narrow Sea. Ik keek erg uit naar Dany's entrance in Yunkai. Presence van Clarke is echt weer magnifiek, maar ze is over heel de serie al een tour de force. Ik was ook van plan of haar beruchtheid en haar daadkrachtig handelen als de breaker of chains ook de juiste uitwerking kreeg en ook daar ben ik heel tevreden. En oh god, wat zijn de draken toch mooi. Drogon is daadwerkelijk prachtig. Toch wel alle ode hiervoor. Zeer essentieel. Yunkai ook tof design maar Clarke laat maar eens zien dat haar personage niet alleen de ster van de reeks is maar zij als actrice ook.
Somewhere near Winterfell blijft Ramsay maar de show stelen, en ook al off-screen is dit wel de juiste manier om zijn 'wreedheid' een gestalte te geven. Wat hou ik van Ramsay. Torture tactiek at it's finest. Outside Storm's End een heerlijk kleine scene tussen Melisandre en Gendry. Arya en The Brotherhood stagneert nogal, ook hier weer soso maar het is dan gelukkig niet al te lang.
Het segment in Harrenhal is dan ook weer erg goed uitgevoerd. Coster-Waldau blijft echt gemaakt voor zijn rol en vind 'm ook niet meer dan magistraal. Ook erg blij dat ze gewoon voor een real life grizzly zijn gegaan. Karakterontwikkeling van Jaime blijft toch wel één van de highlight van de reeks. Ook zijn live action counterpart is enorm sterk. Kit Harrington gaat ten zuiden van The Wall totaal in beast mode. Heel erg sterk. En Robb/Tulisa!
In King's Landing is het ook een enorm feest. Tyrion en Margaery zijn een solide fundement maar ook hier geldt baas over baas. Want wat is Dance weer indrukwekkend, heerlijke wisselwerking ook met Gleeson. Want ook laatstgenoemde is weer in supervorm. Dance heeft in dit seizoen wel heerlijke one on one scenes zeg. Verhaallijn van Bran blijft een hekel punt. Die kunnen wel een tour de force castlid gebruiken. O ja Blackwater Bay en The Red Keep ook erg mooi, al gaat er niks boven het design van Ghaen op dit moment.
En dan eindelijk op naar Daario. Hopelijk is die Robe van Dany ook te bewonderen op de Game of Thrones expo van het handjevol kostuums die ze van het derde seizoen nog meebrengen. Godskolere, wat is dat ding mooi
.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Dat witte dingetje dat ze droeg? Stond haar bijzonder goed ja.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Yep, that's the one
. Ook graag die blauwe cloak van haar, ook heel erg mooi.
Hopelijk gaan er mensen al eerder (kans is groot want ik ga pas de 25e) hier dat ze dit even kunnen bevestigen
.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Yep, that's the one
. Ook graag die blauwe cloak van haar, ook heel erg mooi.
Hopelijk gaan er mensen al eerder (kans is groot want ik ga pas de 25e) hier dat ze dit even kunnen bevestigen
.
Ik ben zeker van plan om er naar toe te gaan, alleen weet ik nog niet de exacte datum van wanneer ik er naar toega. Het is niet eens kwartier van mijn huis