- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Mwah, vind Tywin in de serie opvallend sympathiek.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
In vergelijking met, de voor mij onbekende, boeken?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ja, ook dat. Al doet ie nog vrij weinig wat 'm onsympathiek maakt. Uithuwelijken komt in Westeros op regelmatige schaal voor. Robb, Sansa, Daenerys, om er maar een paar te noemen. En in Tywin's defense, tonen Cersei en Tyrion zich waardige Lannisters? Niet echt. Aangezien Tywin de Lannisters als House op het punt gebracht heeft waar ze staan vind ik zijn eisen wat betreft de Lannister legacy niet eens zo onredelijk.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Hij is constant bezig om de naam Lannister groter te maken. In dat kader is het wel interessant dat je hem in de eerste 2 afleveringen alleen maar brieven ziet schrijven.
Some wars are won with swords, others with quills and ravens
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
De reactie van Tywin op Robb 
Dragonslayer
-
- 236 messages
- 111 votes
Whaha dat had ik nog niet gezien. Game of thrones op facebook. Hilarisch.
The hound has been removed from the brotherhood without banners.
Arya Stark likes this. 
Ik vind dit seizoen toch wel het beste seizoen tot nu toe. De spanning zit er goed in. In seizoen 2 vond ik dat bepaalde verhaallijnen (daenarys en Jon vooral) gewoon stil lagen. In dit seizoen is echt elke scène interessant. Een week moeten wachten is een enorme hel.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Aflevering 6, The Climb:
Na 2 sterke afleveringen nu weer een mindere.
Hoogtepuntjes waren Roose, Littlefinger vs. Varys, het eerste stukje flaying en de ontmoeting tussen de BWB en Mel. Een ontmoeting die er in de boeken nooit is geweest, maar naast het oppikken van Gendry nog een bedoeling lijkt te hebben.
Aardig om het Valyrian weer te horen, deze keer uit de monden van de 2 rode priesters.
Ook interessant is de face to face van Arya met The Red Woman. Ben Mel's woorden nog steeds een beetje aan het na gaan. Volgens mij zei ze ook dat ze elkaar weer zouden zien? Hoe dan ook, een geslaagde "gemaakte" scène.
En een hoop book-fans zullen verheugd zijn met de dood van een specifiek personage in deze aflevering. Wat mij betreft zonde, maar dan kijk ik niet zo naar haar verhaallijn als wel haar mooie gezichtje. Ik had dit van tevoren al gelezen, anders was het een complete verrassing voor me geweest. Misschien een beetje cheap om een niet bestaand personage na 3 seizoenen zo te laten eindigen. Maar het zal wel bijdragen aan de scare-factor van Littlefinger (en Joffrey).
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
If you think this has a happy ending, you haven’t been paying attention.
Niet zo een sterke aflevering als de vorige twee maar blijft nog wel een hoog niveau houden.Ik vond de veranderingen van het verhaal van dit seizoen niet zo erg tot dit deel . Met name de Bran verhaallijn , we krijgen al erg weinig van hem te zien en dan komen met zo een slecht geschreven scene. Ik had liever dat de verhaal van the knight of the laughing tree verteld zouden worden. Olenna vs Tywin vond ik niks en het drastisch veranderen van Loras (het hele seizoen al eigenlijk) ook niet. Bwbb met Mel was wel leuk zeker haar interactie met Thoros, alleen de manier hoe Gendry werd meegenomen vond ik weer verkeerd.
Wel leuk om de echte Tormund met zijn humor te zien en natuurlijk hoe Varys outplayed werd door Littlefinger. Wel grappig dat Joffrey door Margaery het idee heeft gekregen om iemand te doden met een kruisboog.
Waarschijnlijk word de volgende aflevering The bair and the maiden fair een knaller.(En hopen dat we CH te zien krijgen)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Matige aflevering. Aflevering zit iets te vol gestopt met elementen die volledig niet lekker lopen in de serie. Dan heb ik het vooral over de personages die niet uit de verf komen. En de verhaallijn van Bran is ook niet om over naar huis te schrijven. Wat ze daar mee aan het doen zijn. Ook voelt de dosering en pacing tussen de verhaallijnen niet fijn aan. Wel wat pluspuntjes zoals de dood van Ros, Varys en Petyr, Melisandre en Thoros. Ramsay is baas.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Mooie aflevering maar Daenerys schittert door afwezigheid.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wen er maar alvast aan
. Vooral als je dit boek over twee seizoenen verspreidt. Wat wel een goede keuze overigens. Zet je maar schrap als ze a Feast of Crows aan gaan doen. Helemaal geen Dany.
Al is het afwachten hoe ze het aan gaan pakken. Het blijft een riskant 'chapter'.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Verwacht zelf wel dat ze wat gaan tweaken, geloof niet dat ze dat aandurven.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Ja dat zal...alles letterlijk overnemen zal niet gebeuren. Hoewel ik, zoals je weet, niets van de boeken weet. Dus ik kan het niet vergelijken. Komt Dany weer in S6 ofzo? 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Met het vijfde boek a Dance With Dragons komt het wel goed met je Daenerys fix
.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Mijn aandacht begint, net zoals bij de boeken, in dit derde seizoen wel een beetje te verslappen. Er staan natuurlijk nog wel leuke ontwikkelingen te wachten uit boek 3, maar de intriges en machtstrijd maken steeds meer plaats voor personages die maar een beetje doelloos rond lijken te wandelen van plek A naar B.
Gezien ik boek 4 en 5 niet zo interessant vond ben ik bang dat we het beste van deze serie wel achter de rug hebben.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Wen er maar alvast aan
. Vooral als je dit boek over twee seizoenen verspreidt. Wat wel een goede keuze overigens. Zet je maar schrap als ze a Feast of Crows aan gaan doen. Helemaal geen Dany.
Al is het afwachten hoe ze het aan gaan pakken. Het blijft een riskant 'chapter'.
Ze zullen Feast en Dance samenvoegen en dit dan, á la Storm of Swords, verdelen over 2 seizoenen. De Dany-fanaten hoeven zich dus geen zorgen te maken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat wist ik niet, bedankt voor de info. Wel opmerkelijk trouwens, aangezien Martin wat Dany hoofdstukken in aFoC wou opnemen maar het niet kon ivm continuïteit.
Al is het in verband met de kijkcijfers wel verstandig.
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Mijn aandacht begint, net zoals bij de boeken, in dit derde seizoen wel een beetje te verslappen. Er staan natuurlijk nog wel leuke ontwikkelingen te wachten uit boek 3, maar de intriges en machtstrijd maken steeds meer plaats voor personages die maar een beetje doelloos rond lijken te wandelen van plek A naar B.
Gezien ik boek 4 en 5 niet zo interessant vond ben ik bang dat we het beste van deze serie wel achter de rug hebben.
Ik dacht juist dat het beste er nog aan zou komen. Ik heb de boeken niet gelezen, maar het leek alsof ze naar een of meerdere climaxen toewerken.
Ik ga GoT wel nog een keer herzien, want het heeft toch een snel tempo als je de boeken niet gelezen hebt, waardoor het geen ontspannende serie is om te volgen. Dit vind ik overigens geen minpunt.
Na de laatste aflevering ben ik het meeste fan van John Snow en Ygritte geworden
Die dikke mogen ze van mij wel de serie uitschrijven. Ik hoop niet dat dat ook opeens een aparte verhaallijn wordt, zoals het er nu naar uitziet.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ik dacht juist dat het beste er nog aan zou komen. Ik heb de boeken niet gelezen, maar het leek alsof ze naar een of meerdere climaxen toewerken.
Geen zorgen, er staat nog genoeg te gebeuren in seizoen 3.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Heb wat flarden uit de boeken verderop meegekregen en om daar nu zo lang op te wachten, ik weet het inderdaad ook zo net nog niet. Lijkt een beetje meer van hetzelfde politieke geneuzel en middeleeuws wapengekletter te worden, maar dan met andere personages.
Wat dat betreft wel props voor hoe ver ze hier durven te gaan. Niemand is veilig. Jong, oud, man, vrouw, konijn. Al hebben ze inmiddels ook wel weer een behoorlijk legertje aan karakters opgebouwd om om zeep te helpen, dus één meer of minder merk je niet zo veel van.
Maar dat flayen, damn... 
De_Hollander
-
- 348 messages
- 372 votes
Jee zeg wat is dit een saaie serie, steeds dat zelfde gekneuzel, het komt geen moment verder, en totaal geen verhaal. Tot nu heb ik tot seizoen 3 afl 6 gekeken, maar ik stop ermee.
Veeeeeelse saai.
De_Hollander
-
- 348 messages
- 372 votes
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Wen er maar alvast aan
Boek 3 heeft tot waar ik nu ben ook nog geen theon. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Sterk punt. Ik moet niet zo op de zaken vooruit lopen, de boeke nzijn geen enkele garantie
.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Laten we inderdaad hopen dat ze gewoon in dat seizoen zit. Al is het alleen maar voor de eye-candy.
Wat een prachtmeid! 
Dragonslayer
-
- 236 messages
- 111 votes
We hebben net een aflevering achter de rug waar veel mensen inclusief mij niet bepaald positief over waren. Na 'The Climb' ben ik niet veel wijzer geworden dan na de vorige aflevering. De aflevering bestond naar mijn mening voor het grootste deel uit gebeurtenissen die we al zagen aankomen ten gevolge van de vorige aflevering. Meerdere scènes voelden wat overbodig. Bran krijgt een stukje met wat gedoe over konijnen, Tarly zingt een liedje enzovoort. Tot nu toe vind ik seizoen 3 erg goed, maar ik hoop toch echt dat de serie niet in de vertraging gaat schieten vanwege vele stukjes van doelloos rondlopende personages die zo af en toe even een scène nodig hebben.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Te veel personages. Dat is misschien ook wel het probleem van deze serie. Misschien hadden ze er gewoon een paar moeten schrappen (of hebben ze dat ook gedaan?). Maar tot nu toe vind ik het derde seizoen erg goed, op die laatste aflevering na heb ik het idee dat er meer gebeurd dan in seizoen 2.