• 178.048 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.727 votes
Profile

Game of Thrones

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Aangezien ze een Targaryen is is dat allemaal gerechtvaardigd natuurlijk.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Stannis zou het daar niet mee eens zijn.

the new guy

• 1731 messages
  • 1591 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

"Ik wil dit, ik wil dat. Ik heb hier recht op, ik heb daar recht op. Boehoehoe"

Aan het zaniken ja. Nu doet ze er tenminste iets aan.

Ik zou me toch ook lichtelijk benadeeld voelen en misschien wat terug eisen.

Maar wel heftigste aflevering ooit!!!

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Geen kwaad woord over The mother of dragons!

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

laundromat wrote:

Geen kwaad woord over The mother of dragons!

Spoilers seizoen 1 en 2

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik mis alleen nog: My name is King Joffrey (of wie dan ook) and I approve this message.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Na dit filmpje lijkt het me duidelijk dat enkel Stannis Baratheon de enige echte koning van Westeros is.

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

Echt een sterke aflevering. Voor mij was het schokkendste het 'uiteenvallen' van de crows. Dat zag ik even niet aankomen. Ook de laatste scène was heel sterk. Voor mij is dit veruit de beste serie die loopt op dit moment.

Ik vind het fijn dat HBO de aflevering al 1 dag na de Amerikaanse uitzending in Nederland uitzendt.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Nog steeds in shock door wat ik gisteravond heb gelezen, ben benieuwd of het in het 3e seizoen gaat gebeuren.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Jaime Lannister sends his regards?

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Juist!

Zal het dit seizoen nog gaan gebeuren? Ik kan me zelfs voorstellen dat het de serie kijkers gaat kosten.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Neem de titels van de afleveringen van dit seizoen nog maar eens door.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Inderdaad, kan niet missen. Iemand krijgt ook de acteer-uitdaging van zijn/haar leven.

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

D.K wrote:

(quote)

Spoilers seizoen 1 en 2

(embed)

Just love her!

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Curly1985 wrote:

Inderdaad, kan niet missen. Iemand krijgt ook de acteer-uitdaging van zijn/haar leven.

Dat kan een scene zijn waar diegene een emmy ervoor kan krijgen.

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Op vier dagen alle afleveringen er nog eens doorgejaagd, ben weer helemaal mee. De beste personages blijven Jon Snow, Tyrion en Bronn, Arya, Lord Varys en vooral mijn favoriet Ser Jorah. Daenarys heeft dan weer de mooiste ontwikkeling doorgemaakt. Mooi ook om te zien dat Ser Barristan terug is. Heel erg mooi trio daar. Ik hoop wel dat Daenarys die perfecte combinatie van wreed en rechtvaardig blijft aanhouden. Ook enkele geweldige minor characters: Sam Tarly, Gendry en vooral Podrick, wat een geweldige gelaatsuitdrukkingen.

Minpuntje blijft wel die enorme toevloed van nieuwe personages, zorgt er toch voor dat verschillende verhalen echt traag vorderen. Robb heeft nu al 15 afleveringen nauwelijks vooruitgang geboekt. Zwakste verhaal blijft Stannis met Melisandre. Vreselijk personage (geen idee of dat enkel door Carice komt)

Vraagje voor de mensen die de boeken hebben gelezen. Komen daar nog veel andere dingen aan bod die niet in de serie worden uitgelegd? Wie zijn nu eigenlijk die Brotherhood without Banners? En als ik het goed voor heb is Theon dus in handen gevallen van de Bolton Bastard, die hem dan weer vrij laat, zijn eigen mensen vermoordt om hem dan terug gevangen te nemen?
En waar komt Jojen Reed opeens vandaan?

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Wat ik vooral mis in de serie is the backbone. In de boeken krijg je veel meer geschiedenisles. Bovendien zit er in de boeken ongelooflijk veel foreshadowing en prophecies. Zo´n scène met Dany in The House of The Undying zag er in de show anders uit dan in de boeken. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar het zijn vaak mooie passages die je graag op het scherm zou willen zien.

Ik moet wel zeggen dat men daar in seizoen 3 meer rekening mee lijkt te houden. Al een aantal keer heb ik wat references opgemerkt, onder andere over de geschiedenis van de Targaryens. Behoorlijk wat belangrijke onderwerpen hebben ze echter nog nauwelijks aangesneden en ik ben benieuwd of en hoe ze daar aan gaan werken.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik vind dat nou juist zo fijn. De info verschaffen die de boekenlezers al kennen zou de serie vermoeiend maken voor een groep lezers, en dat is nou net niet de bedoeling. Serie is hiermee nou lekker subtiel, met veel subtle cues. Nee, erg blij met deze aanpak.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Volgens mij zou het vooral vermoeiend worden voor niet-lezers. Veel lezers zouden graag wat meer van de elementen die ik mis in de serie terug zien. En dan ben ik nog niet eens een hardcore purist.

Wel is het zo dat je gebonden bent aan een tijdsschema: de makers hebben 10 x 1 uur per seizoen om minimaal de helft van een dikke pil te verwerken. Dus zoals ik al zei, in dat opzicht snap ik het wel. Ik hoor en lees nu al vaak dat kijkers personages niet goed uit elkaar kunnen houden. Al moet ik zeggen dat een aantal van die vergissingen beschamend zijn.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Patchface was creepy, maar Shireen die zijn tekst overneemt is dat ook. I know, I know, oh oh oh.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Tering, wat is Maisie Williams een prachtige Arya. Past helemaal met het beeld dat Ned Stark van haar heeft.

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

Nicholas wrote:

Wel is het zo dat je gebonden bent aan een tijdsschema: de makers hebben 10 x 1 uur per seizoen om minimaal de helft van een dikke pil te verwerken. Dus zoals ik al zei, in dat opzicht snap ik het wel.

Een aflevering duurt volgens mij maar 40 minuten.

Seizoen 3 is al weer aardig op gang aan het komen. Er wordt veel gepraat in deze serie, maar dit is zo goed uitgevoerd dat het uiterst interessant blijft. Dit komt mede door de erg goede acteurs in GoT. Ik kan me in ieder geval geen slecht acteerwerk voor de geest halen bij deze serie. Ook de kleding en omgevingen zijn top. Dit zorgt er voor mij voor dat deze serie met kop en schouders boven het meerendeel uitsteekt.

Voor mij is dit de beste serie sinds The Wire en ik kijk elke week uit naar de nieuwe aflevering.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Lucaij wrote:

(quote)

Een aflevering duurt volgens mij maar 40 minuten.

Rond de 57 minuten.

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

Nicholas wrote:

(quote)

Rond de 57 minuten.

haha oke dan gaat het voor mijn gevoel sneller

Ik kijk het altijd via HBO dus ik let niet echt zo op de tijd.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Weer een sterke aflevering deze week. Wederom een hoog acteerniveau: NCW als Jaime, waarin we het échte verhaal achter het stempel Kingslayer te weten komen. The Hound vs. Beric (Dormer is zoals verwacht subliem). Robb vs. Karstark. Tywin vs. de kids.

Maar zoals al eerder aangegeven: Maisie Williams. Wát een gigant. Mag van mij de Emmy-nominatie krijgen namens GoT (hoewel ik ook kan leven met NCW).

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Prima ep maar duidelijk een stepdown na vorige week maar kon ook niet anders. Dance vs Dinklage en Headey was tof, Coster-Waldau steelt de show, Robb in de Karstark kwestie en natuurlijk Jorah en Barristan. Sterke voortkabbelende episode en heel veel blote konten, maar de hottest booty uit de serie komt niet voorbij.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Heb nog niet gereageerd over ep 4, wat was hij ijzersterk
Eindscene was er eentje waar ik naar uit keek en ook de scene bij Craster was er zo eentje en ze zaten beide in dezelfde aflevering, lekker hoor

Aflevering 5 was dan inderdaad een logische stepdown maar was zeker niet saai.
Dit seizoen ben ik voor het eerst verder met de boeken dan de serie is en ik vind het heerlijk dat de schrijvers zich niet te krampachtig aan de boeken houden. Zo had elke aflevering nog wel dingen die nieuw voor mij waren zoals de gedeeltes met theon en de magiër van Varys bijvoorbeeld.

Seizoen 3 heeft de potentie om het beste seizoen tot nu toe te worden.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

By what right does the wolf judge the lion

The Starks mogen wel mijn favoriete house zijn maar The Kingslayer blijft mijn favoriete personage.

En Shireen stop met zo eng zijn. I know, I know, oh oh oh

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ingram als Shireen .

Blijf het toch spijtig vinden dat ze het proloog van A Clash of Kings niet gebruikt hebben vorig seizoen.

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Imho beste seizoen tot nu toe. En ik dacht dat we de grootste rotzakken wel gehad hadden, maar die Tywin kan er ook wat van; dat hij zijn kinderen wil uithuwelijken. Ach, hij zal er wel over nagedacht hebben

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.