- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Ik was ook iets underwhelmed... Niet slecht, maar had op iets meer gehoopt.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Vond het anders een behoorlijke cliffhanger/climax. Zou niet echt weten hoe ze het nog spannender hadden kunnen maken 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Behoorlijke finale, al was het wel goedkoop dat ze weer overleefden door zich in te smeren met die gore zooi.
Mee eens. Het wordt bijna een 'natuurlijke' deus ex machina techniek op zo'n manier.
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
Mee eens. Het wordt bijna een 'natuurlijke' deus ex machina techniek op zo'n manier.
Tja, we moeten ook niet iets geweldigs verwachten van de schrijvers want dat kunnen ze niet.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik had even hoop na de dood van Glenn maar lijkt toch meer de kant op te gaan van zwaktebod. Al is het wel vermakelijk maar syerk schrijfwerk is het inderdaad niet.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Inderdaad dat insmeren is zo goedkoop. Met die taktiek kunnen ze dan toch altijd ontsnappen? Vreemd toch dat ze daar niet meer gebruik van maken dan... . Toch maar een weinig bijzondere mid-season finale. Vond de intro met de mieren dan misschien nog het meest merkwaardig.
En Morgan zijn no kill rule begint toch ook wel vreselijk irritant te worden. We weten nu wel waar zijn motivatie vandaan komt, maar soms is hij toch echt een idioot. Ik had stiekem gehoopt dat die gast dat meisje haar keel zou oversnijden, of toch iets dergelijk. Dat zou hem leren 
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Teleurstellende mid-season finale inderdaad. Toch gloort er licht aan de horizon met Negan die er bijna aankomt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Beetje zoals de adelaars altijd Hobbits in nood komen redden 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Met dat insmeren kan je toch ook alle zombies sneak kill-en? De dreiging van de zombies blijft zo variëren. Op het ene moment zijn ze begrijpelijk een gevaar, op andere momenten denk je, dat kan zelfs de Josti Band nog overleven. De keuzes die de groep maken zijn ook erg inconsistent. Van super dom tot inventief.
mrkos
-
- 1033 messages
- 1806 votes
Ben ondertussen bij Seizoen 6 aflevering 2. Aflvering 1 t/m 4 vond ik prima, maar nadat ze de gevangenis verlaten begint de mindere fase helaas. Te veel verhalen door elkaar en lang niet alle verhalen boeiden me. Jammer want het begon zo goed, ze hadden de personages beter geclusterd kunnen houden.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
jep, wij zitten ook trappelend te wachten!
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Man oh man, wat een lekker begin. Dood van Jessie en Ron zag ik niet aankomen. Carl die z'n oog verliest was ook een verrassing. Daar tegenin was de badass-actie van Daryl wel erg voor de hand liggend.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Prima start van de tweede helft van dit seizoen. Spannend, en een paar mooie wtf's. Zonde van de pretty, al is het het bijna waard om van dat zoontje af te zijn. Mooi om te zien trouwens dat de drie wat minder dappere personen (Eugene, Gabriel en de doc) alledrie iets vonden waarvan ze niet wisten dat ze het in zich hadden. Toen Gabriel met Judith wegliep, dacht ik nog óh-oh, maar mijn disrespect voor hem is wel degelijk geslonken deze epi.
Ik baalde toen de tijd erop zat.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Hartstikke leuk hoor, want saai was het allerminst, maar wat mij betreft kent deze aflevering wel een aantal grote minpunten.
1. Daryll die in één klap even een 'imponerend' groepje uit de Negan clan wegvaagt. Hierdoor lijkt het net alsof je van Negan en zijn mannen in ieder geval niks te vrezen hebt, want one-man army Daryll vuurt gewoon doodleuk een bazooka af, en weg is het probleem.
2. Van zombiedreiging zal nog minder sprake zijn. Want dat je me wilt overtuigen dat een man of vijf, bewapend met een paar aardappelschilmesjes, zonder al te veel moeite een zombie of drie honderd uitschakelen vind ik prima. Maar zie me twee afleveringen later dan maar eens te overtuigen dat dezelfde vijf man dit keer op fatale wijze gecornered worden door 5 zombies.
3. Dat hele gedoe met Glenn is wel echt het slapste schrijfwerk wat ik in tijden heb gezien. Hoeveel levens heeft die man nou eigenlijk? Dit was het perfecte moment geweest: strijdend ten onder gaan terwijl hij zijn zwangere vriendin redt. Maar nee, Glenn wordt weer gespaard. Dit keer door een guns blazing Abraham (inclusief cheesy one-liner), een shot dat wordt opgevolgd door een vrij beschamende scene met een montage alsof je naar een of andere derde rangs kung fu film zit te kijken.
Edit:
En ben ik trouwens de enige die denkt dat die 'Alpha Wolf' best een geinig character had kunnen worden?
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Ja, was geen verkeerde hervatting, en ben het ook wel eens met de punten van jordandejong.
Hoewel dat soort punten wel wat vaker zijn voorgekomen in deze serie.
fuckaduck1
-
- 28 messages
- 0 votes
Ik kan het wel waarderen dat de 'harde kern' van de groep (Rick, Daryll, Carol, Glenn & Maggie) overeind blijft staan. Dat Jessie het aflegde vond ik de grootste verrassing van de aflevering, maar wat mij betreft mogen Eugene en de dominee zo langzamerhand wel een keer ten prooi vallen aan de zombies. De inbreng van dit duo is nihil. Al met al vond ik het een geweldige eerste episode!
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Carl en Glenn hebben echt 7 levens lijkt het wel. Wordt tijd dat 1 van hen het loodje legt om nog enigszins de indruk te wekken dat hoofdpersonages net zo goed kunnen sterven als de bijrollen. Ik vond het erg jammer dat Jessie nu al dood ging, want er zat nog wel rek in het personage. Verder eens met punten 2 en 3 van jordandejong.
038Zwolle
-
- 40 messages
- 2 votes
Wat een aflevering! Voor mij de beste aflevering tot nu toe.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Prima hervatting. Ik vreesde wel even dat Glenn bijna het loodje legde, want die eer is natuurlijk aan - comic spoiler - Lucille voorbehouden.
Poeha
-
- 184 messages
- 217 votes
Na aflevering 1 van seizoen 6 was dit toch wel de beste aflevering van de serie. Erg zonde dat Jessie eraan ging. Dat snotjong had ik dan weer totaal geen probleem mee. Wat een blast met Daryll, die zag ik niet direct aankomen en daar hadden er zo te zien deel van de Negan clan meer last van 
2. Van zombiedreiging zal nog minder sprake zijn. Want dat je me wilt overtuigen dat een man of vijf, bewapend met een paar aardappelschilmesjes, zonder al te veel moeite een zombie of drie honderd uitschakelen vind ik prima.
Maar er hadden ondertussen al genoeg karakters het loodje gelegd.
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
Kwam dat ''Mum?" moment waarmee de 8ste aflevering eindigde nog terug in de afgelopen aflevering? Of was dat zo een fake-cliffhanger waar verder niks mee gedaan werd? Kan het me niet meer herrineren.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Hij liep toch die hele wandeling wel een beetje te bangebroeken? Zal vast een paar keer "mum" hebben gemompeld 
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
ah was dat niet gewoon een voorbode?. Alvast wat dreiging? Hoe dan ook, opgeruimd staat netjes, sprak hij vaderlijk.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
TWD heeft wel meer de neiging om met een knaller te starten. Serieus, waarom was dit niet de mid season finale? In plaats van die slaapverwekkende laatste... Soit.
Jammer van Jesse, de laatste schone van TWD is nu wel weg, en daarbij vond ik haar personage best wel interessant. Maar goed, we zijn wel van dat rotkind af. Was ik de enige die begon te juichen toen hij in zijn gezicht werd gebeten?
En dan de voldoening om dat andere rotjoch doorboord te zien worden door het zwaard van Michonne ... Lovely 
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Nee, je was niet de enige, synec. My heart rejoiced.
Ik ben niet hatelijk, maar oh wat was dat fijn. 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ik denk dat driekwart van de bevolking (laat staan kids) zich als dat kind zouden gedragen. Scared shitless.