- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
2. Van zombiedreiging zal nog minder sprake zijn. Want dat je me wilt overtuigen dat een man of vijf, bewapend met een paar aardappelschilmesjes, zonder al te veel moeite een zombie of drie honderd uitschakelen vind ik prima. Maar zie me twee afleveringen later dan maar eens te overtuigen dat dezelfde vijf man dit keer op fatale wijze gecornered worden door 5 zombies.
Het is dat er een paar maand tussen zit, maar als ik de laatste 2 afleveringen nu weer achter elkaar zou zien denk ik dat ik in een stuip lig van het lachen. Eerst gaan er om onverklaarbare redenen een hele hoop mensen dood (oké, er breken een berg walkers door de muur heen, maar het was met een knal dus iedereen was gewaarschuwd en het is niet dat ze zo snel zijn dat je ze niet kan ontvluchten). Vervolgens gaan ze midden in de nacht, volledig omsingeld de walkers te lijf met inderdaad wat aardappelschilmesjes...
De continuïteit is ver te zoeken... maar het was een amusante aflevering (lui schrijfwerk, dat wel).
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Maggie, Rosita en Sasha tellen allemaal niet als schone dames?
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Hoe kon ik Rosita vergeten, inderdaad! Sasha en Maggie zijn wel mooie dames, maar doen me niet zoveel als Jesse of Rosita 
fuckaduck1
-
- 28 messages
- 0 votes
Smaken verschillen uiteraard. Jessie was zeer appetijtelijk, maar er gaat toch niets boven Maggie 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik heb ook een zwak voor Maggie vanaf seizoen 1, maar Jessie had toch wel een erg mooi koppie. Rosita heeft vooral een leuk figuur, Sasha is niet mijn type.
fuckaduck1
-
- 28 messages
- 0 votes
Met Rosita is uiteraard ook niet veel mis, nee! 
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
S06E10 is een episode die qua emoties 180 graden draait tegenover die van vorige week, en dat is absoluut niet iets slechts. De hele aflevering komt naar mij enorm realistisch over. Leuk ook dat er, veel meer dan vorige seizoenen, wordt gerefereerd naar vorige gebeurtenissen.
eppo349
-
- 874 messages
- 4064 votes
Jezus! Dat was een aardige clifhanger,,,
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Die cliffhanger vond ik dus wel tegenvallen.
fuckaduck1
-
- 28 messages
- 0 votes
Ik vond de hele aflevering sowieso een tegenvaller!
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Vond het juist een fijne aflevering zo tussen al het spektakel door. Leuke scavage run. Maar die cliffhanger!

John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Die nieuwe kerel is een 'behoorlijk handige meid', zoals we dat in huize Milton met een knipoog noemen!
huiguh
-
- 429 messages
- 2402 votes
goede aflevering, en een heerlijke cliffhanger 
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
And there it begins: de oorlog met Negan en zijn groep. Jesus begint al direct een van mijn favoriete personages te worden, terwijl Abraham deze aflevering enorm vervelend was.
EDIT: waar waren Carol en Morgan in het hele gebeuren van Hilltop?
fuckaduck1
-
- 28 messages
- 0 votes
Is iedereen afgehaakt bij deze serie of zo? Geen commentaren meer op de aflevering die is geweest? 
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Ik volg geen Walking Dead, Kijk af en toe eens een aflevering. Toegegeven dat is geen sterk punt voor een beschouwing van een serie die al lang loopt. Maar de aflevering gister op FOX was knap waardeloos. Gebrek aan spanning, acteerkwaliteit, locatie, setting en verhaal.
Dus,,,
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Jesus vind ik ook wel een leuk character. Niet erg geloofwaardig natuurlijk, maar op dat punt nam ik dr serie sowieso al niet meer zo serieus. Vind die leider van Hilltop ook wel geinig. Misschien wat leuke vervanging voor characters als Glenn, Tara, Sasha, Eugene etc die me allemaal of verschrikkelijk irriteren, of waar totaal geen ontwikkeling of verhaal meer inzit (heb ik een paar maanden geleden ook al gezegd).
Vond de aflevering van gisteren daarom ook best wel aardig, afgezien van de, inmiddels verplichte, vreemde bijzaken (dat rare gedrag van Abraham, de vreemd uitgevoerde dialoog tussen de zuster en Daryll over dat koekje...)
Heb alleen wel de hele tijd het gevoel dat dit allemaal ook wel verteld had kunnen worden met de helft of 2/3 van de 16 afleveringen van zo'n seizoen.
huiguh
-
- 429 messages
- 2402 votes
Matige soap-achtige aflevering. Dat er nieuwe personages (groepen overlevers) in de serie komen juich ik toe. Maar de groep van Rick was bezig met een GTST aflevering....
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Beetje filler, afgelopen aflevering, en niet heel geweldig geschreven. Toch heb ik me wel vermaakt, mede door dat Jesus karakter. Ben wel benieuwd hoe ze het verder op gaan bouwen. En ik miste Carol ook, maar die is toch gewoon in Alexandria? Abraham kon ik ook weinig mee hier.
fuckaduck1
-
- 28 messages
- 0 votes
Het is een beetje wennen aan Jesus, maar hij kan zeker een leuke toevoeging aan de serie worden.
Sommige personages ontbreekt het inderdaad aan diepgang en ontwikkeling. Wat Eugene, Tara, Gabriel en zelfs Carol nog te zoeken hebben in de serie, mag zo langzamerhand twijfelachtig genoemd worden.
Tevens heb ik sterk het vermoeden dat Glenn aan het einde van dit seizoen of aan het begin van het volgende seizoen de eerste 'major character' wordt die t.b.v. het verhaal wordt opgeofferd!
En, het is wachten op Negan.... Die moet voor meer leven in de tent zorgen!
Poeha
-
- 184 messages
- 217 votes
... (dat rare gedrag van Abraham...)
En Tara (ben licht bevooroordeeld) mogen ze ook wel eens wat meer speelruimte geven. Op deze manier heeft haar rol totaal geen toegevoegde waarde. Maar dat geldt voor meerdere personages inmiddels, of liever gezegd, al langer.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Vond het wederom een heerlijke aflevering. Ben zeer benieuwd naar de komende ontwikkelingen en een handelspartner of twee is ook weer écht iets nieuws binnen de serie. Deed me wat dat betreft een beetje aan de game State of Decay denken 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Zal ik het maar weer eens roepen?
Ik was er niet kapot van.
Wilde wel doorkijken toen het af was, I suppose that's something...
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Vond het wel een goede aflevering eigenlijk. Best spannend, ook al is het duidelijk nog niet het échte werk. Hunker wel weer een beetje naar de karakter uitdieping van een seizoen 2. Mag wel weer wat meer de nadruk komen op de hoofdpersonages.
Overigens ironisch dat ''father'' Gabriel en Jesus de badasses van de aflevering zijn 
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Vond het inderdaad juist ook wel een goede aflevering. Één van mijn favorieten van het seizoen zelfs. Toffe sfeer, lekker spannend, sterk einde... Prima. Gabriel's scene was inderdaad heerlijk bad-ass. Daar wachtte ik al een tijdje op.
Minpuntje waren opnieuw enkele héél erg vreemd overkomende dialogen, dit keer die met Carol. Lijkt wel alsof de acteurs de ruimte krijgen om dergelijke scenes volledig te improviseren, en ze daar niet mee overweg kunnen gaan.
eppo349
-
- 874 messages
- 4064 votes
Ik vind dat lafhartige moorden helemaal niets.
fuckaduck1
-
- 28 messages
- 0 votes
Was een prima aflevering! Ik begrijp de ondoordachte aktie om het kamp van Negan aan te vallen niet zo goed, want dat dit zware represailles oplevert lijkt me duidelijk. Het komt het verhaal alleen maar ten goede zullen we zeggen. Ben benieuwd naar het vervolg!
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Ook bij The Saviors zullen goede mensen zitten, net als bij de Woodbury en de Ziekenhuis groep. Totaal niet passend van deze groep om zonder dat ze hen iets aangedaan hebben hen al massaal de keel door te snijden. Volledig tegenstrijdig met eerdere beslissingen. Beetje teleurstellend zelfs. Wel met mijn bovenbuurman eens dat het het verhaal alleen maar ten goede kan komen. Want de hel zal wel los breken binnen een paar afleveringen.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Was een prima aflevering! Ik begrijp de ondoordachte aktie om het kamp van Negan aan te vallen niet zo goed, want dat dit zware represailles oplevert lijkt me duidelijk. Het komt het verhaal alleen maar ten goede zullen we zeggen. Ben benieuwd naar het vervolg!
Ik weet niet of het wel zo ondoordacht was, ik vond Rick z'n uitleg best plausibel eigenlijk.
Ze hadden net een hoop mensen verloren door de (onverwachte) aanval van The Wolves in hun eigen kamp en daarnaast hadden Daryl, Abraham en Sasha natuurlijk ook al een aanvaring gehad met de Saviors, en hun intentie was toen duidelijk: ze zouden er zo 2 neerknallen om de locatie van Alexandria te vinden.
Zo gek is het dan naar mijn idee nog niet om maximaal gebruik te maken van het verassingselement en de Saviors aan te vallen op eigen grond, zeker als je daarmee tevens een dringende voedselcrisis op kan lossen en een bondgenoot kan winnen (waarvan je weet dat je ze wel de baas kunt, met hun speren).
Ze hadden hooguit wat langer de boel kunnen verkennen, maar of dat (bij zo'n groot afgesloten complex) nu veel meer had opgeleverd dan de info van de mensen van de Hilltop?
Ik vermoed overigens dat Glenn seizoen 7 niet meer gaat mee maken.