• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.770 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Die cliffhanger! Hoogtepuntje weer hoor, imho. The Walking Dead laat hier weer eens zien hoe verslavend een serie kan zijn

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Vond het ook best spannend eigenlijk.. de soundtrack was vooral opmerkelijk deze aflevering!

Wat hun actie betreft... tegenstrijdig met eerdere beslissingen vond ik het niet en vond dit een logische ontwikkeling na alles wat ze al doorgemaakt hebben. Want ze zijn al te vaak naief en goedhartig geweest op dit vlak (wat me toch wat stoort aan deze bende) dus ik begrijp volledig waarom Rick dit wilde doen voor de verandering.. Dat het menselijk en moreel juist was, is wel natuurlijk iets anders... En daar zit net het interessante!

Dit kan alleen maar voor goede en interessante dingen zorgen wat het verhaal, moraal en personages betreft. Heel boeiend uitgangspunt eigenlijk! Hoop echt dat ze dit doortrekken. Voor het eerst sinds langs lijkt er wat development terug te komen in de serie en voel ik dat er wat staat te gebeuren...

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Episode 13 draait om Carol en Maggie en dat beviel erg goed. Sterke episode met een fantastische Melissa McBride als Carol.

mcdaktari

• 7282 messages
  • 0 votes

fuckaduck1 wrote:

Smaken verschillen uiteraard. Jessie was zeer appetijtelijk, maar er gaat toch niets boven Maggie

Daar sluit ik me volledig bij aan ja, Maggie is wat mij betreft toch wel de lekkerste uit de serie.

Maar buiten dat was aflevering 13 van seizoen 6 weer aardig spannend. Het blijft nog steeds één van m'n favorieten series. Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat er 17 seizoenen komen, dus we kunnen er voorlopig nog wel een tijdje van genieten.

huiguh

• 429 messages
  • 2402 votes

Aflevering 13 was een topper! Keihard en rauw, Carol is 1 van mijn favourite personages.

fuckaduck1

• 28 messages
  • 0 votes

Ik vond het weer een geweldige aflevering. In het tussenstuk dreigde het even in te kakken, maar eigenlijk was het vanaf minuut één tot aan het einde een evenwichtige, spannende en goed uitgewerkte episode! Met dank aan het ijzersterke acteerwerk van Melissa McBride en Lauren Cohan.

Al met al lijkt het me steeds duidelijker worden dat aan het einde van dit seizoen of begin volgend seizoen een 'kopstuk' het veld moet ruimen. Nu de groep van Rick zo aan het huishouden is, kan het bijna niet anders dan dat er ook aan hun kant slachtoffers vallen. Ik neig nog immer naar Glen. Die heeft zijn negen levens inmiddels wel verbruikt

eppo349

• 874 messages
  • 4064 votes

Ben bang dat Carol weg gaat vallen.

038Zwolle

• 40 messages
  • 2 votes

Heerlijke aflevering weer.

Tof dat de groep van Rick ook al bij de uitgang stond op het moment dat Carol en Maggy bij de uitgang waren. Wat een baas is Rick toch.
Buiten dat, mag Glenn van mij best degene zijn die het moet ontgelden. Vind hem van de 'vaste club' eigenlijk het minst interessant. (of Carl misschien... maar dat dat gun ik Rick weer niet)

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Prima aflevering, maar vond het toch iets minder dan de paar hiervoor. Wel interessant om te zien dat de de groep van Grimes steeds meer wordt afgeschilderd als meedogenloos.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Jammer dat Alicia Witt's character Paula al dood ging. Zat naar mijn idee wel potentie in
Verder was aflevering 13 een redelijke aflevering waarin niet al te veel gebeurd maar waar Carol en Maggie toch wel laten zien waarom ze bij de favorieten van het publiek behoren.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik vond deze ook veel sterker dan de vorige. Erg goede aflevering. Uitstekend in balans, mooi geacteerd en goed geschreven.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Prima aflevering weer! En ik krijg zo ook het gevoel dat we binnenkort afscheid gaan nemen van Carol. Haar 'character arc' is veruit een van de beste en grootste uit TWD, en die begint stilaan zijn climax te bereiken. We know what that means in een serie als deze.. .

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Dat zou ik heel erg vinden, maar ik moet toegeven dat de kans zeker bestaat, als je kijkt naar wat het karakter de afgelopen tijd heeft doorgemaakt, en de expositie in deze aflevering.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ik ben zelf veel meer op Glenn gesteld dan op Carol. Weet niet precies waarom, maar ik vind haar altijd net niet interessant genoeg voor de aandacht die ze krijgt. Heeft misschien meer met de actrice dan met het personage te maken? Vind Steven Yeun een fijne gozer.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik ben op beide die je noemt erg gesteld. Zou moeilijk kunnen kiezen. Maar ik zou dan toch Carolbehouden als ik tussen die twee zou moeten kiezen, simpelweg omdat ik het een interessanter karakter vind waar ze meer mee weten te doen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Volgens mij was het geld weer eens op, wat een teleurstellende aflevering. Alleen Carol is wel tof, 1 van de weinige interessante characters. Het einde van de aflevering was wel weer goed.

Wat zit er toch een enorm verschil in de kwaliteit van afleveringen in een seizoen.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik zou zeggen een verschil in benadering ipv kwaliteit. Ik vond dit juist weer een van de sterkere van de afgelopen tijd. En de vorige weer minder

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Geef mij ook maar 'kleinere afleveringen' als deze waar het meer draait rond de personages en hun psychologie. Daar zit TWD op zijn best wat mij betreft. De zoveelste zombie raid en shootouts doen het voor mij al lang niet meer bij deze serie..

fuckaduck1

• 28 messages
  • 0 votes

synec wrote:

De zoveelste zombie raid en shootouts doen het voor mij al lang niet meer bij deze serie..

Dat doet het in zijn algemeenheid niet bij welke zombieserie en -film dan ook.

Als het alleen maar gore en shootouts betreft, treedt er juist saaiheid en voorspelbaarheid op!

038Zwolle

• 40 messages
  • 2 votes

Gelukkig draait de serie niet alleen maar om zome raids en shootouts. Maar ik vind het op zijn tijd heerlijk om te zien in TWD.

Ik hoop juist (en dat was de aflevering met Maggy en Carol nog wel gaaf) dat die afleveringen waarin iedereen opeens individueel beeldtijd heeft erg saai. Dan heb je 7 van die rustige afleveringen waarin er vrijwel niks gebeurd en krijg je in de 8ste aflevering een enorme cliffhanger. Vervolgens mag je weer een half jaar wachten

mcdaktari

• 7282 messages
  • 0 votes

De makers weten volgens mij heel goed hoe ze het aan moeten pakken, want telkens als je denkt, de serie kakt een beetje in komen ze toch weer opeens met een spannende aflevering. Ze weten wel hoe ze de mensen nieuwsgierig moeten houden om te blijven kijken. Tot nu toe kijk ik er met veel plezier naar.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Zag de komst van Dwight totaal niet aankomen. Erg goed gedaan dat laatste kwartier.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Was weer matig, zoals de vorige afleveringen ook matig waren. Ze werken veel te opzichtig naar de seizoensfinale toe waar we de bad guy eindelijk ontmoeten.

Finale gaat trouwens 90 minuten duren. Zal wel 60-65 min de reclames zijn.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik houd het op aardig. Carols draai (of plotselinge knak, net hoe je het noemt) komt niet helemaal geloofwaardig over, aangezien ze voor mijn gevoel al teveel naar de andere kant was doorgebogen. De dood van de Doc (en op dat moment ook) zag ik dan weer niet aankomen. Ik had verwacht dat Carol eraan zou gaan, na de cold open van deze aflevering.

Ik kon overigens zowaar niet meer bedenken zo snel wie die Dwight nu was. Moest het opzoeken.

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Hmm, had gedacht dat Abraham - hoe tof ik 'm soms ook vind - hier dood zou gaan, gezien zijn tripje met Eugene. In de comics is hij degene die de arrow van Dwight door z'n oog krijgt.

De dood van Denise had daarom ook lang niet zoveel impact. Weer een side-personage die na een handvol episodes het loodje legt, terwijl
de main cast ook wel eens mag uitdunnen.

Wel met de aflevering meer teases voor de lezers van de comics. Ditmaal een easter egg met de gevangenis van Morgan. Daar gaat later zeker een bepaald persoon zijn verblijf krijgen

fuckaduck1

• 28 messages
  • 0 votes

Deze aflevering had weinig om het lijf. De dood van Denise had ik niet zien aankomen, maar was niet echt 'shocking'!

Ik blijf een voorstander van een harde kern die zich door alles heenslaat. Maar het is helder dat er toch een 'main character' het veld gaat ruimen. Zal hoogstwaarschijnlijk Carol of Glen worden, naar mijn bescheiden mening.

BananenMan1982

• 99 messages
  • 62 votes

De dood van Denise zat er wel aan te komen hoor. Lag er behoorlijk dik op.
EN ik denk dat in tegenstelling tot de comics Carol kennis maakt met Lucille ipv Glen

synec

• 752 messages
  • 439 votes

John Milton wrote:
Ik kon overigens zowaar niet meer bedenken zo snel wie die Dwight nu was. Moest het opzoeken.

Ha, wist ook op eerste zicht totaal niet wie die Dwight was, of waar ik hem eerder moest hebben gezien... Verder ook helemaal eens met Carol. En dan die nutteloze romance die ook uit het niets kwam... Verwacht wel dat we ons weer aan een deus ex machina Carol mogen verwachten, waar ze terug zal verschijnen op het juiste moment om de boel te redden.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Dat zou een deuk van Glen-achtige proporties zijn, in mijn achting voor de show...

Ik zat er meer aan te denken dat ze door Negan gepakt en/of vermoord wordt, als incentive om onze helden extra boos te maken. Maar dan hadden ze dat twijfelen en zwakker maken de laatste epi niet moeten doen. De gedachte was misschien om haar menselijker te maken, want dat werkte bij mij juist niet. Afgelopen epi was niet de Carol 'waar ik van hou' (licht overdreven) en die ik zo cool vond. Als ze haar zo offeren als het gezielknakte hoopje mens dat ze nu lijkt (al moet opstappen redelijk wat daadkracht vragen, lijkt me), dan zou ik daar toch wel erg van balen. Dat lijkt me een roemloos einde van zo'n prachtig karakter.

Major Comic spoiler hieronder:

zouden ze wellicht.... comic spoiler!!!!!! : haar onthoofden in plaats van Glenn? In de laatste epi gebeurde ook iets bij een karakter, dat in de comic iemand anders overkomt.

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Reactie op bovenstaande Major Comic spoiler:

Comic-spoiler!!!
Denk het niet. Negan executeert op een gegeven moment immers iemand van zijn eigen groep wanneer deze een vrouw probeert te verkrachten. Geweld richting vrouwen accepteert hij niet, daar het uiteindelijk zijn doel is om de samenleving weer op te bouwen. Hij heeft - hoe twisted hij ook is - wel een strikte morele code waar hij zijn mensen ook aan houdt. Als ik ook zo de interviews lees over Negan, dan proberen ze hem zo veel mogelijk na te maken als in de comics. Moeilijk gezien zijn 'mondaine' taalgebruik, maar het karakter zou wel moeten lukken.

Zou natuurlijk wel kunnen dat één van de Saviors Carol zou vermoorden en Negan deze 'straft'... Anyway, denk zelf dat er twee van de hoofdpersonages hun einde treffen in de laatste aflevering. Is ook wel nodig ondertussen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.