• 178.091 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.468 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Kan aan mij liggen hoor maar Dwight was toch helemaal niet zo'n 'bad guy' eerder? In ieder geval kwam ie bij zijn debuut niet echt kwaadaardig over en verontschuldigde ie zich nog voor het stelen van Daryl's motor samen met zijn vriendin. Ik vond het een beetje vreemd om hem ineens zo evil te zien hadden anderen dat ook?

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Een beetje wel. Maybe looking for Someone te blame?

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Spartaan1986 wrote:
Kan aan mij liggen hoor maar Dwight was toch helemaal niet zo'n 'bad guy' eerder? In ieder geval kwam ie bij zijn debuut niet echt kwaadaardig over en verontschuldigde ie zich nog voor het stelen van Daryl's motor samen met zijn vriendin. Ik vond het een beetje vreemd om hem ineens zo evil te zien hadden anderen dat ook?

Ik denk dat het te maken heeft met zijn deels verminkte gezicht, wat hij bij zijn ontmoeting met Daryl nog niet had. Hoe hij het heeft opgelopen zal nog wel bekend worden, maar dat het hem drastisch heeft veranderd is duidelijk.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Gaat wel weer aardig zo, eerste deel was vooral actie, weinig vooruitgang, hoewel ze zich wat dat betreft netjes aan de comics hebben gehouden, nu zit er wat meer vaart in.

Jammer dat ze qua comics ook voor Jessie hier aan vast hebben gehouden, ik had haar graag in de Andrea rol gezien, maar die is nu weggelegd voor Michonne.

nog meer comicspoilers: ik hoop dat ze volgend jaar het Negan deel afronden en dan zonder the Kingdom en dan het seizoen er op Alpha en the whisperers introduceren

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Er was een promo uitgelekt voor ep 16 door fox België. Inmiddels weer verwijderd.

Hi I'm Negan. Lucille kreeg je ook te zien in de spoiler. Geruchten over dat we in seizoen 7 pas zien wie er gelucilled word zijn groot. Dat zou ik persoonlijk wel jammer vinden.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

beetje chaotische aflevering vond ik, rommelig. Desondanks erg benieuwd naar de season finale, geen idee hoe ze dat nu precies in gaan vullen.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Beetje een deja-vu aflevering. Jammer dat ze dezelfde trucjes herhalen. Maggie die hetzelfde als Lori lijkt mee te maken, Daryl die beschoten wordt en wel of niet dood is waarna Dwight zegt you'll be fine of tegen Rosita of tegen Daryl zelf.. Het wordt eigenlijk wel weer eens tijd dat een hoofdrol dood gaat in de serie. Volgende week de ontknoping en dan is het weer dik een half jaar wachten helaas.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Daryl is 'Geglenned', dat kan haast niet anders. Zullen we naar alle waarschijnlijkheid wel pas in seizoen 7 achter gaan komen.

BananenMan1982

• 99 messages
  • 62 votes

In mijn ogen kunnen het nog steeds Carol, Morgan, Glenn en inderdaad Daryl zijn die Lucille haar harde kant kunnen tegenkomen

BananenMan1982

• 99 messages
  • 62 votes

Hoe zit het eigenlijk met profanity in TWD? Ik heb er eigenlijk nooit zo op gelet. Aangezien Negan vaker fuck zegt dan een voetballer uhh in een interview.

fuckaduck1

• 28 messages
  • 0 votes

Ik denk ook dat er een einde komt aan één van de 'main characters', maar ik kan me haast niet voorstellen dat het Daryl zal zijn.
Hij is gewoon veel te populair bij de kijkers. Daarbij komt nog dat de makers van TWD wel vaker van de verhaallijn van de comic zijn afgeweken (ook al komt Daryl daar niet in voor) en ze het gewoonweg niet zomaar zullen aandurven om hem te laten sneuvelen.

Ik hou het nog altijd op Carol of Glenn, met een bijrolspeler in hun slipstream. Wellicht Rosita of Abraham!

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

BananenMan1982 wrote:
Hoe zit het eigenlijk met profanity in TWD? Ik heb er eigenlijk nooit zo op gelet. Aangezien Negan vaker fuck zegt dan een voetballer uhh in een interview.

Abraham vloekt wel eens, maar voor de rest is TWD opvallend netjes voor een cable tv series. Ook qua nudity.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Tara mag er van mij wel uit eigenlijk. Nietszeggend personage

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Las laatst uit een interview dat Negan's taalgebruik pas tot uiting zal komen in de blu-ray releases van TWD. AMC wou er niet aan om. Zal dus wel hetzelfde gekunstelde gevloek worden zoals bij Abraham. Alleen bij Abraham klinkt het hilarisch en dat is nou net niet de bedoeling met Negan, lijkt me.

Het lijstje van personages dat eraan mag gaan (ook met het oog op de comics) is wat mij betreft wel groot: Abraham (had eigenlijk al in de plaats van Denise moeten gaan), Morgan, Glenn, Carol (is iets te hilarisch een badass dit seizoen, de laatste ep kon echt niet), Judith, Tara (in het echt zwanger, maar ook daarvoor niet echt nuttig) en vooruit Daryl, maar alleen als het echt een goede kill is.

Er is echt weinig samenhang meer tussen de personages. Te weinig interactie tussen de hoofdpersonages. Soms maar hopen dat sommigen eens een keer een woordje uitwisselen met elkaar in bijna een heel seizoen. Mag echt eens wat spoeling in komen. Het werkte wel toen ze allemaal on the road waren, maar nu...

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Rosita, Eugene en Sasha zit nog wel rek in, het is niet te hopen dat 1 van hen het loodje gaat leggen (voorlopig). En Daryl weg zou de helft van de kijkers gaan schelen dat gaan de makers nooit aandurven denk ik.

Ik ga mee met fuckaduck1: Carol of Glenn gaat de pineut zijn Verder eens met Glacius: Tara voegt bar weinig toe.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

ik ga met beide mee

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Ik denk dat Daryl er wel uitgeschreven gaat worden, als Reedus dat zelf zou willen. Hij start geloof ik ook met een eigen show op AMC.

Bij Abraham zit er ook nog wel rek in. Dat Denise zijn comic dood heeft gekregen zal denk ik niet beteken, dat hij gelucilled word. De schrijver van de comics heeft achteraf ook spijt, dat hij Abraham zo snel heeft laten dood gaan in de comics. Glenn heeft misschien nog wel geluk, dat er maar weinig karakters dezelfde dood hebben, als in de comics. Alleen hij is vaak te zien geweest in de buurt van een honkbalknuppel en die foto's, die hij toevallig zag in de basis van de Saviors met ingeslagen hoofden hebben ze ook bewust gedaan. Ik gok erop dat het Glenn of Daryl is, die met Lucille te maken krijgt. Carol en Morgan komen samen in ep 16 en die zullen mensen van een ander kamp tegenkomen en dan denk ik "the kingdom".

Wie weet gooien ze het helemaal om en laten ze Rick kennismaken met Lucille.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Ik denk toch dat Glenn eraan gaat. De tekenen wijzen erop. Daarnaast heeft hij zoals eerder gezegd idd wel zijn negen levens gebruikt. Ik heb het gevoel dat Carol en Morgan samen zullen sterven. Rosita gaat er ook aan denk ik. Denk niet dat ze haar gaan uitdiepen.

038Zwolle

• 40 messages
  • 2 votes

Mij maakt het niet zoveel uit als er een main char eraan gaat op Rick en Maggie na. Daryl vond ik altijd wel interessant maar dat word ook steeds minder.

Carl en/of Carol mag er van mij wel uit.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Helaas moet ik wachten tot vanavond aangezien mijn vriendin werkt vandaag. Toch wel moeilijk om niet alvast stiekem te kijken

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Excuus voor de vele spoiler-tekst, maar deze aflevering bespreken kan haast niet zonder spoilers.

Een zestig minuten lange aflevering die zenuwslopend goed opbouwt. De 'Negan-show' zoals ik het maar even zal noemen is waanzinnig om naar te kijken. Dit komt mede door de spanning en de aanwezigheid van Negan, maar tevens ook door Andrew Lincoln, want jezus wat een fantastische acteerprestatie van hem zeg. De doodsangst in zijn ogen, de wanhoop, briljant gespeeld.

In de laatste minuten hunker je als kijker naar het antwoord op de vraag: ''Wie wordt er gedood?'', en wat een teleurstelling volgt er dan. Een cliffhanger. Waarom? Hoezo? Waarom de kijker zeven maanden laten wachten op dat antwoord? Waarom zo'n sterk seizoen zo laten eindigen? Natuurlijk moeten we nog zien hoe ze dit verder gaan doen, maar op voorhand durf ik gerust te stellen dat dit de shock voor mij doet verzachten. En dat is nou net iets wat ik niet wil.

Overigens keek ik de aflevering met oordopjes in, wat de laatste scene met een moordende Negan wel intenser maakt. En ondanks mijn teleurstelling wat betreft de cliffhanger, ben ik enorm blij met Jeffrey Dean Morgan als Negan. Komt velen malen gruwelijker over dan die lul van een Governer in seizoen drie en vier.

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Eens, zo'n cliffhanger berooft het seizoen toch van nogal wat impact. Zo is de episode qua content uiteindelijk niet veel meer dan vorige week.

En met Game of Thrones afgelopen jaar is toch wel gebleken dat de afloop van zo'n cliffhanger niet lang ''under wraps'' kan blijven.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Ataloona wrote:
Eens, zo'n cliffhanger berooft het seizoen toch van nogal wat impact. Zo is de episode qua content uiteindelijk niet veel meer dan vorige week.

En met Game of Thrones afgelopen jaar is toch wel gebleken dat de afloop van zo'n cliffhanger niet lang ''under wraps'' kan blijven.

Met de cliffhanger van Game of Thrones had ik ook totaal geen probleem. De aflevering werd lang niet zo gehyped door de makers en acteurs, waardoor er ook geen verwachtingen waren. Bij The Walking Dead is het andere koek: zowel de makers als de acteurs waren vol lof over de aflevering en hoe slecht ze hadden geslapen om wat komen ging. En wat krijgen we? Een cliffhanger, en wat voor een. Een cliffhanger met Negan die de camper uit komt lopen en zegt ''Hi, I'm Negan'' was nog beter geweest dan dit.

Persoonlijk beleef ik The Walking Dead als 'een van hen', al vanaf het begin. Dit geeft een bepaalde sfeer en tevens ook spanning. Zo ook bij deze aflevering: ik had het gevoel tussen Rick en zijn groep te zitten. Het gevoel dat ook ik elk moment iemand zou verliezen. Maar door de cliffhanger is dit hele element weg. Zij weten namelijk wie er dood is, ik niet. Het klinkt allemaal misschien wat gek en overdreven, maar het verklaart wel waarom ik deze cliffhanger verafschuw.

Cijfers en reviews op IMDb zijn ook niet milt. Misschien wat overdreven aangezien de rest van de aflevering toch wel een ontzettende spanning wist neer te zetten.

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Wederom eens, maar doelde er meer op dat de identiteit van degene die Lucille heeft 'ontmoet' toch wel zal uitlekken, althans zeer goed omkaderd zal worden waardoor het straks in de seizoen 7 opener totaal niet meer hard en/of verrassend zal aankomen. Waardeloze keuze.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ook maar even geheel in tags: Ik vond het bepaald geen al te beste aflevering, laat staan als season finale. In het kort: de road trip is behoorlijk herhalend, de tweede plotlijn met Carol en Morgan voelt wel heel erg als vulling en Negans speech wordt wel erg lang gerekt. Maar het absoluut aller, allerergste was de 'ontknoping'. De keuze om niet te onthullen wie dood is, kan op geen enkel begrip van mijn kant rekenen. Wat de climax en resolutie had moeten zijn, eindig nu als een sisser. In plaats van schok en bedroefdheid, voel ik ergernis en apathie. Is hier nu naartoe gebouwd? Dit had een knaller van een einde kunnen zijn, en de reveal (als die inderdaad niet allang gespoiled is tegen de tijd dat volgend seizoen begint) wie we nu eigenlijk daadwerkelijk verloren hebben net aan 'Lucille', heeft over 7 maanden nog slechts een fractie van de impact. Onbegrijpelijke keuze.

Jeffrey Dean Morgan speelde Negan overigens prima vond ik, en Bear McCreary's normaal al prima klinkende score viel voor deze episode ook extra positief op. Rick's transformatie van 'I'll have a deal for him' cocky leader, tot trillend hoopje mens was ook bewonderenswaardig en inderdaad prima gespeeld. Maar voor de rest voel ik me een beetje zoals deze reviewer. Mijn geld staat op Abraham, en anders Glenn. Maar eigenlijk maakt het me op deze manier niet veel meer uit.
.

Tsja.

fuckaduck1

• 28 messages
  • 0 votes

Tja, wat moeten we hier nu weer van vinden!

Een cliffhanger aan het einde van een seizoen is leuk, maar in dit geval heeft het een hele onbevredigende uitwerking op mij.
Het enige wat we nu niet weten is, wie van de hoofdrolspelers het loodje heeft gelegd. Je kunt kijkers toch niet een half jaar laten wachten om te weten te komen wiens hoofd geplet is?! Dit is een fikse tegenvaller.
Maar ja, het is niet anders. Dus wacht en speculeer ik maar.
Mijn opties vóór aanvang van de aflevering waren Carol en Glenn, maar ik ga met John Milton mee en denk dat Abraham de klos is!

Dat 10-minuten durende gelul van die Negan aan het eind van de aflevering vond ik behoorlijk 'too much', maar aan de andere kant ben ik het met sommige van de bovenste sprekers eens dat Andrew Lincoln een weergaloze acteerprestatie neer heeft gezet. Ik voelde het bijna zélf dun door de broek lopen haha.

Wanneer begint de herfst precies?

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

fuckaduck1 wrote:

Wanneer begint de herfst precies?

De herfst begint op 21 september. Maar je zult vast doelen op de 'herfst' van The Walking Dead, en die begint op 6 oktober weer.

fuckaduck1

• 28 messages
  • 0 votes

Jellesteeg wrote:

(quote)

De herfst begint op 21 september. Maar je zult vast doelen op de 'herfst' van The Walking Dead, en die begint op 6 oktober weer.

Die bedoelde ik ja

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Redelijke finale. Helaas heeft deze serie er een gewoonte van gemaakt om tegen het einde van het seizoen als een nachtkaars uit te gaan. Overigens wel lachen om Negan en Lucille eindelijk te zien.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Heel erg eens met Jellesteeg. Sterke aflevering met een spanningsopbouw van jewelste. De cliffhanger is echter een teleurstelling, een grote teleurstelling. Wat zat ik namelijk lekker in die scene, iets wat over een halfjaar niet evenaart zal worden, waardoor de impact dus minder zal zijn.

Subplotje met Carol en Morgan vond ik wat saai, tot het moment dat Carol op sterven na dood is en Morgan haar redt door die gozer te doorzeven met kogels, in plaats van aan te vallen met dat lullige stokkie. Eindelijk een fijn moment van Morgan, die dit seizoen toch nogal timide is geweest.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.