• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.320 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Inderdaad vrij zwak om er voor te kiezen om niet Negan's slachtoffer te laten zien. Alsof ze bang zijn dat ze een deel van hun kijkers zullen verliezen. Erg laf. Wel een erg goede scene overigens, vol spanning. De rest van de aflevering vond ik een lichte tegenvaller, weinig spanning, veel herhaling. Trevor Phillips, uhh ik bedoel Steven Ogg is ook wel een interessante toevoeging als een bad guy. Het type dat je hoopt dat een pijnlijke dood zal sterven.

Ik gok trouwens ook op Abraham.. De hint was dat veel fans geschokt zullen zijn. Abraham is toch wel een fan favoriet, net als Daryl. Ook de aflevering zelf lijkt te wijzen op Abraham, en dan doel ik op de eerdere scene met Abraham en Sasha.

PaulCJDL

• 15 messages
  • 5 votes

Zo.... mijn eerste reactie hier.... newbie

Ik vond het wel een goede aflevering, ik ben het eens met de meeste zeker qua het einde. De opbouw van het 'klem' komen te zitten van de groep in de camper vond ik juist wel spanning met zich mee brengen. Had verwacht dat ze die overlevende al eerder (wellicht letterlijk) een kopje kleiner zouden maken. De verhaallijn van Carol begin ik een beetje kwijt te raken.... het doet me niet zoveel meer. Schiet haar dan maar neer... ik wil badass Carol, niet jank Carol.

En als we het over Negan hebben, hoe gaaf is hij.... en ik denk dat hij Abraham te pakken heeft genomen. De combinatie van geen haar in beeld op het moment van het 'ontvangen' van Lucille en de harde schedel, maakt dat de meeste al afvallen voor mij en of Abraham of Eugene overblijft....

Ik denk trouwens wel dat iedereen die cliffhanger helemaal niets vond

De scene met dat gefluit in dat bos was wel ontzettend vet

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Interview met Jeffrey Dean Morgan. Hij wist niet eens dat het een cliffhanger zou worden tot na het kijken van de aflevering. Tevens zegt hij: ''I understand the fan frustration, but the death of that person is going to kick off Season 7. We will pick up directly from what we saw last night, and you're going to see what happened at the end of that bat.'' Dit alles is vrij tegenstrijdig met wat Chandler Riggs Tweette.

Er zijn dus een aantal dingen die mogelijk zijn wat betreft de dood van een hoofdpersoon, en het medeweten van de acteurs.

- Er zijn meerdere scenes geschoten waarbij Negan iemand 'Lucilled'. Hierdoor weet Chandler Riggs inderdaad niet wie er precies het loodje legt. De makers kunnen dus kiezen wie er dood zal gaan aan het begin van seizoen 7. Deze mogelijkheid wordt versterkt door het feit dat de scene in het bos 15 uur heeft gekost om op te nemen.
- Wat Chandler Riggs zegt is gelogen. Dit zit lijkt mij waarschijnlijker, aangezien JDM geen cliffhanger had verwacht. Hij zou dus moeten weten wie er dood is.

Voor degenen die het zich afvragen: ja ik ben aardig bezig met de seizoensfinale en hoe het verhaal zich gaat vervolgen in seizoen 7.

PaulCJDL

• 15 messages
  • 5 votes

- Er zijn meerdere scenes geschoten waarbij Negan iemand 'Lucilled'. Hierdoor weet Chandler Riggs inderdaad niet wie er precies het loodje legt. De makers kunnen dus kiezen wie er dood zal gaan aan het begin van seizoen 7. Deze mogelijkheid wordt versterkt door het feit dat de scene in het bos 15 uur heeft gekost om op te nemen.

Ik moet zeggen dat ik dat de enige plausibele reden zou vinden voor dit einde..... dat er nog niet bekend is wie er precies het loodje heeft gelegd. Zou het pas echt een tegenvaller vinden als we in oktober niet het Negan beeld van het verhaal gaan zien.... verwacht toch minimaal dat hij een foto maakt van zijn actie.... gezien een paar afleveringen geleden... ik ben geen striplezer maar ik lees wel dat het een gruwelijk moment is in de strips, het zou een dikke min zijn als ze dat niet in de serie ook zo creëren.

Herken je gevoel wel een beetje Jellesteeg

huiguh

• 429 messages
  • 2402 votes

Wat een flut aflevering, langdradig met een anti-climax.
Die vent die Negan spelt bevalt me wel, alleen dat lange gezever op het eind had van mij niet gehoeven.
Het ziet er naar uit dat Carl het loodje gaat leggen, maar anderzijds lijkt me dat erg sterk....

PaulCJDL

• 15 messages
  • 5 votes

huiguh wrote:
Wat een flut aflevering, langdradig met een anti-climax.
Die vent die Negan spelt bevalt me wel, alleen dat lange gezever op het eind had van mij niet gehoeven.
Het ziet er naar uit dat Carl het loodje gaat leggen, maar anderzijds lijkt me dat erg sterk....

Carl is het zowieso niet, hoe wil hij anders dreigen dat ze Rick moeten vast houden en hij het andere oog van Carl eruit gaat peuteren als hij een domme move maakt. Daarbij heeft Negan een (nog te ontwikkelen) band met Carl in de strips (so I've heard....) die zullen ze vast gaan uitdiepen.... maar van mij mag het. Vind Carl een nietszeggend personage waar ik niets mee heb.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Vond de aflevering an sich wel echte spanning hebben, maar de cliffhanger maakt het wel een tegenvaller. Vooral ook omdat deze scene in de comics een flinke impact had, doordat er bekend was, dat er een grote karakter omgebracht werd. Die impact word nu teniet gedaan. Nu zal er weer gekeken worden bij de opnames van seizoen 7 en afgestreept worden wie er rond blijven lopen. Vond het overall wel een sterk seizoen. Het valt me na de dood van Denise trouwens wel op, dat Tara geen moment in beeld is geweest. Ze lieten daar een relatie opbloeien, maar deze kwam verder niet terug.

Ik gok op een paar mogelijkheden voor degene, die gelucilled is:

- Abraham, omdat zijn dood aan Denise gegeven is en hij met zijn scenes met Sasha en Eugene toch bij beide een betoogje heeft gehouden. Daarentegen stond hij met Rick aan het einde van de vorige ep te vertellen, dat ze het moeten opnemen "against a brand new A..hole en Kirkman heeft altijd gezegd, dat hij dronken moest zijn toen hij Abe dood liet gaan in de comics, want dat had hij liever niet gedaan.

- Glenn, Veel hints zijn natuurlijk naar hem gegaan. Vaak in beeld met een knuppel, die foto's van ingeslagen hoofden, die hij zag, zijn dood is ook een extra motivatie voor Maggie om op de hiltop te blijven en haar boosheid tegenover Rick in de comics en sommige denken dat hij niet word, omdat ze vaker een comicdood aan een ander personage geven

- Daryl, Of ze kunnen nog een schokkende draai geven aan deze cliffhanger door de grootste fan favourite te laten sterven, maar het kan ook averechts werken, dat ze hem dood laten gaan na een cliffhanger vol kritiek

- Sasha, Dat zou een haat bij Abraham kunnen aanwakkeren, waardoor je hem misschien nog een keer los ziet gaan in seizoen 7.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

PaulCJDL wrote:
(quote)

Carl is het zowieso niet, hoe wil hij anders dreigen dat ze Rick moeten vast houden en hij het andere oog van Carl eruit gaat peuteren als hij een domme move maakt. Daarbij heeft Negan een (nog te ontwikkelen) band met Carl in de strips (so I've heard....) die zullen ze vast gaan uitdiepen.... maar van mij mag het. Vind Carl een nietszeggend personage waar ik niets mee heb.

Hij noemt Carl ook een 'future psychopath'... volgens mij ziet Negan wel potentie in Carl. Reden om hem niet te killen. Negan begrijpt ook wel dat Carl's dood averechts zou werken voor zijn plan.

fuckaduck1

• 28 messages
  • 0 votes

happie wrote:
Het valt me na de dood van Denise trouwens wel op, dat Tara geen moment in beeld is geweest. Ze lieten daar een relatie opbloeien, maar deze kwam verder niet terug.

Dat zal wel komen omdat actrice Alanna Masterson (die Tara speelt) in het echte leven zwanger is!

PaulCJDL

• 15 messages
  • 5 votes

Glacius wrote:
(quote)

Hij noemt Carl ook een 'future psychopath'... volgens mij ziet Negan wel potentie in Carl. Reden om hem niet te killen. Negan begrijpt ook wel dat Carl's dood averechts zou werken voor zijn plan.

Nou zou ik in Carl ook meteen een psychopath zien met zo'n vader als voorbeeld haha

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Dat zou dan kunnen inderdaad, maar tochis die romance compleet useless geweest, als haar reactie dit seizoen toch niet is geweest. Overigens is de rol van Heath na de aanval op die basis dan verder ook marginaal geweest. Had verwacht dat hij ook wel een grotere rol ging krijgen

!Comic spoilers!
Het ziet er naar uit, dat Carol en Morgan in seizoen 7 in kamp the Kingdom gaan uitkomen en dat we dus ook vrij snel kennis gaan maken met Ezekiel.

PaulCJDL

• 15 messages
  • 5 votes

happie wrote:
Dat zou dan kunnen inderdaad, maar tochis die romance compleet useless geweest, als haar reactie dit seizoen toch niet is geweest. Overigens is de rol van Heath na de aanval op die basis dan verder ook marginaal geweest. Had verwacht dat hij ook wel een grotere rol ging krijgen

!Comic spoilers!
Het ziet er naar uit, dat Carol en Morgan in seizoen 7 in kamp the Kingdom gaan uitkomen en dat we dus ook vrij snel kennis gaan maken met Ezekiel.

En dat zijn ook niet zulke schatjes?

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

PaulCJDL wrote:
(quote)

(quote)

Juist wel. Die gaan samen met de Hiltop en Alexandrië de strijd aan met Negan en zijn mannen.

PaulCJDL

• 15 messages
  • 5 votes

happie wrote:
(quote)

Juist wel. Die gaan samen met de Hiltop en Alexandrië de strijd aan met Negan en zijn mannen.

Ken de strips niet vandaar, maar bij hun aanblik van afgelopen aflevering had ik dat al wel een beetje verwacht maar omdat ik ergens las dat iemand verwacht dat Carol en Morgan samen sterven dacht ik dat het wellicht door de mensen van the Kingdom zou komen....

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

Beetje flauw deze aflevering ja. Zeker tegenvallend als Finale omdat er gewoon heel weinig gebeurt, maar ze wel naar iets op lijken te bouwen. Dat dat vervolgens een korte confrontatie is waarvan ze het einde nog even geheim houden, maakt het toch een slap einde van dit seizoen dat verder heel degelijk was.

Blijkt ook dat er ook nog helemaal niet is gefilmd is wie er naar de vernieling is geholpen en dat ze het zelf een hartstikke goed idee vonden om zo te eindigen.
'Walking Dead' Finale Death Spoilers Season Seven - Hollywood Reporter - hollywoodreporter.com
Ik krijg bijna het idee dat ze het zelf nog niet weten

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Jeffrey Dean Morgan nailed it! Vond hem altijd een wat onderschatte acteur. Geweldige laatste 10 minuten toch, en zijn entree stelt gelukkig niet teleur na een seizoen lange opbouw.. Maar verder eens met de rest. Erg jammer om niet te tonen wie er gedood werd. Vond die POV zelfs erg goedkoop. Zoals al gezegd haalt dit einde alle impact en emotie weg van de fatale (wat me doet vermoeden dat het zeker niet één van de core characters is.. ik gok dus op Aaron). Erg zonde, want dit had een van de meest memorabele scenes en meest impact volle dood uit de hele reeks kunnen zijn. Zouden de makers het zelf wel weten? Misschien gaan ze nu naar de reacties kijken en dan pas hun keuze maken, op dat vlak dan wel een meesterzet om zo te stoppen. Maar erg lui en zonder ballen, en in this day and age gaan we het waarschijnlijk al weten voor het nieuwe seizoen begint. Snap echt niet dat ze dit een goed idee vonden.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Beetje teleurstellend allemaal. Opbouw was goed, laatste 10 minuten zelfs briljant spannend, maar ze hadden die cliffhanger niet nodig gehad. De fans gaan toch na de zomer weer massaal kijken. Zou fijn zijn als ze die klote Carl eens kapot slaan, maar het zal wel weer een B-personage worden die te missen valt. Kan me niet voorstellen dat ze een Daryl, Glenn of Rick eruit schrijven. Moet zeggen dat ik ook niet echt gespannen snak naar het antwoord hoor. Prima serie, maar ook weer niet zo bijzonder. Volgende week begint Fear the Walking Dead alweer, zin in..

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Haha eens over Carl. Maar ik denk dat we wel kunnen vast stellen dat het al zeker niet Rick of Carl is omdat Negan zei: "If anybody moves, cut the kids other eye out and feed it to the father".. Lekker

linxde1

• 395 messages
  • 346 votes

In tegenstelling tot wat IMDB users vinden vondt ik het een goede aflevering. Alleen.... tja het einde. Jammer. Waarschijnlijk wordt het al bekend voor het begin van volgende seizoen.

Negan is een echte schurk. Hij deed me denken aan Henry Fonda in Once Upon A Time In The West.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Ah zo te lezen ben ik niet de enige die Aaron verdenkt.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Minotaures wrote:
Ah zo te lezen ben ik niet de enige die Aaron verdenkt.
hoezeer ik die kerel ook mag, is hij niet een beetje small potatoes voor een season finale schokkende dood? Krijg je dan geen immense oooooh it's just Aaron backlash na de zomer? Neh, ik blijf bij Abraham.

Willing to take bets too.

LostCauze

• 179 messages
  • 1371 votes

De hele aflevering was te gek vond ik. Hoe de wanhoop blokkade na blokkade opgebouwd wordt, en natuurlijk de zieke conclusie. Jammer dat we niet zien wie het slachtoffer is, maar ik vond aflevering er niet minder indrukwekkend door.

En hoe cool dat we na de teleurstellende Governor, eindelijk een èchte badass bad guy hebben.

Gijs2

• 141 messages
  • 0 votes

Dit heb ik vandaag geschreven op ign:

Eens met de reactie hierboven. Seizoen 6 van the walking dead is 1 grote anticlimax met uitzondering van de bijzondere aflevering over Morgan.

De reden is dat er geen verhaal meer zit in de seizoenen. Hooguit karakterontwikkelingen. In seizoen 1 werd er nog gezocht naar de oorzaak van de zombie-uitbraak en zat er tempo in het verhaal. Maar dit kunnen we inmiddels totaal vergeten.

Na het verhaal met the govenor is het een herhalingsoefening. ( ze komen een groep tegen met snode plannen en ze ontsnappen) of ze hebben een community en die proberen ze te verdedigen.

Grootste probleem van seizoen 6 is dat er extreem lang gerekt wordt. En dat er als conclusie van het seizoen eigenlijk vrij weinig is gebeurt. Iets wat ze in 5 afleveringen ook kunnen vertellen. Daarnaast is de laatste aflevering de grootste anticlimax die ik ooit heb gezien.

Seizoen 6 is naar mijn mening het begin van het einde voor de serie. Het zou mij niks verbazen als seizoen 7 alleen maar over negan gaat.

Als ze een beetje ballen hadden hadden ze het verhaal van fear the walking dead in deze serie verwerkt. Want deze stelt teleur als serie op zich.

Voor seizoen 8 is het natuurlijk te voorspellen dat carol en morgan de troep bevrijdt. ( mmm waar heb ik dit vaker gezien).

Het hele seizoen krijgt een 3.

Dat is een 1.5 voor moviemeter

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Allemachtig wat een finale! Hoe goed wil een serie worden nadat hij je zo vaak teleurgesteld heeft

Na veel matige afleveringen/hele delen van seizoenen weet TWD zich nu toch bij mijn all time favoriete series te scharen. Een niet minder dan geniaal seizoen imho.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Niet teleurgesteld door het gebrek aan ontknoping dus, Danuz? Je bent een van de eersten die ik zo positief hoor over (het einde van?) de season finale. Online en in real life.

Wou dat ik er zo happy mee was

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ik moet toegeven dat ik niet wist dat dit al de finale was toen ik de episode keek. Maar alsnog vondi k het een erg sterk einde, met een cliffhanger van jewelste, waardoor ik rijkhalzend uitkijk naar het volgende seizoen.

Ik snap niet waarom mensen (TWD fans) dit NIET fantastisch zouden vinden. Als ik ergens negatief over moet zijn, is het het feit dat ik weer een tijd moet wachten voor mijn fix.

De dagen van soapie saaiheid (en in mij als kijker verveelde gelatenheid) heeft TWD in ieder geval ver achter zich gelaten.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Ik vind de cliffhanger anders van een behoorlijk 'goede tijden, slechte tijden' niveau qua constructie. Volgens mij weten ze zelf nog niet wie ze eruit willen en gaan ze dat baseren op de reacties van fans. Dit getuigt van lafheid en slecht schrijfwerk wmb.

038Zwolle

• 40 messages
  • 2 votes

Hoewel ik graag had willen weten war er precies in de cliffhanger gezien heb vind ik het juist wel slim om het niet in beeld te brengen.
Daryl bestaat niet in de strip, dus ze zouden hem kunnen laten gaan wanneer ze willen.
Abraham zou al dood moeten zijn.
Glenn zou in deze episode neer moeten gaan, maar ze kunnen alle kanten op. Eugene kan het ook jog wel eens zijn net nu hij een kleine helde rol heeft gehad en het recept voor munitie doorgegeven heeft.

Iedereen heeft het er nu over, niet iedereen is positief maar iedereen is er is er we mee bezig

Gijs2

• 141 messages
  • 0 votes

Als de 1e aflevering van deizoen 7 weer zon uitgerekte nietszeggende aflevering is, dan kap ik ermee.

Kom ik toch weer op better call saul. Dat zijn pas schrijvers!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.