• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.317 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Gijs2 wrote:

Kom ik toch weer op better call saul. Dat zijn pas schrijvers!

Appels met peren vergelijken. Twee totaal verschillende series. Schrijvers van Better Call Saul zijn vrij in wat ze doen en zitten nergens aan vast, terwijl de schrijvers van TWD nog rekening (moeten) houden met de comics.

Gijs2

• 141 messages
  • 0 votes

Hoezo moet dat? Een serie is geen comic. De houdbaarheidsdatum van een serie is altijd korter. Zelf dan van een boek.

SillyBilly23

• 183 messages
  • 358 votes

Vond dit seizoen één van de betere in de hele reeks, maar wat een flauwe ontknoping... Je leest vanalles zoals dat dit 'de donkerste aflevering is die ze al hebben opgenomen', je hoort vanalles waaien over wie er sterft. De opbouw en spanning zijn zo goed. Dan volgt er een laaange intro van Negan die niet veel goeds voorspelt en dan denk je 'shit nu komt het, ik ga therapie nodig hebben hierna'. Om vervolgens het scherm zwart te zien worden en wat wansmakelijke geluiden te horen op de achtergrond. Zo jammer. Dit had een legendarische aflevering kunnen worden. En nu gaan ze seizoen 7 aftrappen met een shot van het ingeslagen hoofd om vervolgens verder in te pikken op het verhaal? Dat houdt toch ook geen steek... Een beetje hartzeer hadden we wel aangekund het komende halfjaar. En als blijkt dat Daryl is gestorven, dan zal het kot te klein zijn bij AMC vrees ik .

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

John Milton wrote:
(quote)
hoezeer ik die kerel ook mag, is hij niet een beetje small potatoes voor een season finale schokkende dood? Krijg je dan geen immense oooooh it's just Aaron backlash na de zomer? Neh, ik blijf bij Abraham.

Willing to take bets too.

Abraham stond vrijwillig op nadat Negan hem aankeek. Lijkt me niet dat Negan uiteindelijk op hem uitkomt. Enige motief is dat Abraham eigenlijk dat pijl door z'n hoofd had moeten krijgen ipv Denise en dat ze hem een alternatieve dood gaven.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

De opbouw in de aflevering en aard/emotionele lading van de scènes die hij had lijken dat voor mijn gevoel te suggereren, Minotaures. Het is vrij gebruikelijk dat het publiek weer even emotioneel met een karakter verbonden wordt, voor hij het loodje legt. En dat leek hier het meest met Abraham te gebeuren als je het mij vraagt, of evt Eugene. Bij Glenn weer minder, maar die heeft zijn zwangere Maggie die impact versterkend werkt. Maar Abraham dus. Versterkt door het feit dat hij niet neerging na die eerste mep, dat lijkt me typisch iets voor hem. Maar wat je zegt over dat aanbieden klinkt zeker niet onlogisch. Ik zag overigens op een aantal sites waar polls opstonden dat Abraham idd favoriet is bij de kijkers als meest logische exit. Het zou natuurlijk kunnen dat de schrijvers de reacties gaan gebruiken om te bepalen wie eruit gaat. Maar verwachten wie er er wel of niet uitgaat staat niet gelijk aan waarderen wie er wel of niet uitgaat, dus in hoeverre dat ammo voor de schrijvers is?

Nee, hoe langer ik er over nadenk hoe amateuristischer ik de beslissing van de schrijvers vind om het op deze manier op te lossen. Wat emoties betreft werkt het niet, en de kijkerparticipatie en buzz die ontstaan is lijken op een enkeling na de anonimiteit van de climax vrijwel unaniem te betreuren.

The Walking Dead gaat wel de televisie-geschiedenisboeken boeken in als recordsverbrekende show wiens fuck-ups wat schrijfwerk betreft steeds weer vergeven worden, zoals het in Limbo verkeren op Hershels boerderij, de conclusie van de Governor plotlijn, Glenns 'dood' vanaf die container en nu dit.

Ik pieker er vooralsnog niet over om te stoppen, aangezien ik nog steeds heel veel plezier aan veel aspecten van de show beleef, maar een consistent hoog niveau van schrijfwerk is bepaald niet het eerste waar ik aan denk.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Karig, maar volgens het boekje. Ik had de hoop dat ze the kingdom zouden overslaan, maar goed dat kan nu niet, omdat ze hebben laten hoe groot het leger van Negan is, vraag me dan wel weer af wie Ezekiel dan gaat liggen pompen nu Michonne de Andrea rol heeft overgenomen, als had ik die Andrearol toch graag voor Jessie gezien, hopelijk ronden ze Negan wel af komend seizoen en zijn The Whisperers the cliffhanger

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Ik denk dat ze toch aan de comics blijven vasthouden en gaan voor Glenn. Zijn dood is namelijk ook erg belangrijk voor het vervolg van Maggie in het comic verhaal. Zij gaat het Rick ook dan kwalijk nemen (zij had in de camper ook gezegd, dat ze Ricks keuzes geloofde), omdat hij niks ondernomen had en verhuisd dan definitief naar de Hilltop.

Ook deze gebeurtenis zou veel veranderen in de karakters van de meeste mensen uit de groep. Lijkt me dat dit eerder gebeurd bij de dood van een Glenn of een Darryl, dan van een Abraham. Daarbij denk ik dat je met Abraham erbij wel een goede strijd kan hebben tegen de saviors.

Verder eens, dat het verhaal in deze serie niet het belangrijkst is. Het is nog steeds vermakelijk en dat is bij deze show wel voldoende.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

PaulCJDL wrote:
De verhaallijn van Carol begin ik een beetje kwijt te raken.... het doet me niet zoveel meer. Schiet haar dan maar neer... ik wil badass Carol, niet jank Carol.

Inderdaad de keuze om Carol niet zoals in de comic de mentaal instabiele vrouw te laten zijn die al snel zelfmoord pleegt omdat Tyreese het met een ander doet was geniaal, om in haar plaats Sophia dood te laten gaan, zodat die niet het vervelende pleegkind van Maggie en Glenn wordt was nog een ijzersterke zet er bovenop, dat gaan ze nu allemaal opgeven, zonde.

fuckaduck1

• 28 messages
  • 0 votes

Ik onderschrijf wel wat John Milton in zijn laatste plempsel hierboven aanhaalt. Het is iets te veel om in z'n totaliteit te quoten

Ook ik neig steeds meer naar Abraham als slachtoffer van Lucille. Juist omdat hij de laatste afleveringen meerdere gezichten van zijn karakter heeft laten zien. Hij heeft respect gekregen voor Eugene en hij heeft zijn hart laten spreken in de keuze tussen Rosita en Sasha. Daarmee spreekt hij wat meer tot de verbeelding en is hij dus sympathieker geworden. Daardoor zal een afscheid van hem toch nog pijnlijk zijn voor de trouwe kijker. Tevens was hij de enige die Negan recht in de ogen aan keek, terwijl bij de rest de doodsangst van het gelaat spatte!
Negan lijkt me niet de man die zit te wachten op iemand die vroeg of laat een lastpost kan worden. Die vier allesversplinterende meppen op het einde van de aflevering kunnen wel eens het meest betrekking hebben op Abraham, omdat hij gewoon een 'hard nut to crack' is!

Verder vind ik het onzin om die comic 'heilig' te verklaren. De hele serie mag er dan wel op gebaseerd zijn, maar er is inmiddels al enkele malen van de verhaallijn afgeweken. Wat wel zwak is, is het feit dat de schrijvers hun keuze inderdaad van het kijkersvolk en haar reacties laat afhangen. Het slachtoffer had best al bekend mogen zijn. Dan hadden we nu mooi kunnen rouwen

Ik blijf de serie overigens gewoon volgen, want ik vermaak me er prima mee.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Plempsel

Mijn zorgvuldig geconstrueerde cursorvruchten...

PaulCJDL

• 15 messages
  • 5 votes

(Willie) wrote:
(quote)

Inderdaad de keuze om Carol niet zoals in de comic de mentaal instabiele vrouw te laten zijn die al snel zelfmoord pleegt omdat Tyreese het met een ander doet was geniaal, om in haar plaats Sophia dood te laten gaan, zodat die niet het vervelende pleegkind van Maggie en Glenn wordt was nog een ijzersterke zet er bovenop, dat gaan ze nu allemaal opgeven, zonde.

Of ze moet weer zichzelf 'herpakken'.....

Moet wel toegeven een paar dagen later doet het me niet zoveel meer. Ik zie het in oktober wel hoe het verder loopt.... als ze Negan maar lang als dreiging in de serie weten te houden, ben ik wel tevreden.

bobbee

• 132 messages
  • 45 votes

Ik heb aan de hand van 2 stills uit de aflevering een situatieschets gemaakt en denk dat ik het weet. Ik kan de stills bijvoegen omdat ze niets verklappen, de schets is een andere zaak. Ik stuur daarvoor een link zodat je zelf kunt beslissen of je wilt kijken. Ik hoop dat de moderator akkoord gaat.

Eerst de stills.
De eerste: je ziet Negan van schuin opzij. Helemaal rechtsonder zie je het hoofd van Rick. Dat betekent dat de camera links van Rick en ergens achter Sasha staat. Let vooral op de boom rechts van Negan.
De tweede: dit is het eerste frame van de laatste scene. De camera zoomde redelijk snel in maar hier zie je nog het meest van de achtergrond. Negan staat recht voor zijn slachtoffer en recht voor de camera. Let op de boom, nu links van Negan.
Er zijn twee dingen veranderd, de plek waar Negan staat en die van de camera.
Dan de schets.
Kijk nu waar Negan terecht komt als de boom links van hem komt. Er is maar een plek mogelijk.
Er is een zwakte in dit bewijs: is het wel dezelfde boom? Ik heb de bomen bekeken en er is er maar een die overeenkomt met die op de foto's. Verder bewijs, het licht op Negan dat in still 2 aan beide zijden even sterk is wat betekent dat hij ergens in het midden staat. En op still 1 aan de linkerkant iets feller is wat betekent dat Negan naar rechts is gegaan. Mee eens?

still 1 http://i.imgur.com/W3rHnna.jpg
still 2 http://i.imgur.com/yZydtJs.jpg

Schets Imgur: The most awesome images on the Internet

boozebelly

• 1428 messages
  • 1907 votes

Ik ben sinds het begin van de serie al een fan, maar inhoudelijk gezien duurt het voor mijn gevoel onderhand allemaal al véél te lang.
Het wordt op zijn zachts gezegd wel eens tijd dat er een paar hoofdpersonen aan gaan. Carol bijvoorbeeld, een dood had haar karakter goed gedaan een paar afleveringen terug toen ze die saviors in de pick-up tegenkwam op haar weg. Haar heldenrol heeft mijns inziens alle krediet en geloofwaardigheid onderhand wel verloren. Maar nee, blijkbaar mag het allemaal nog even iets langer duren... mevrouw had nog een machinegeweer in haar mouw haha... alsjeblieft zeg.
En dan komt Negan, een heerlijke bad-ass en ik denk nu gaat het gebeuren en nee hoor, ook dit gaat weer tot oktober duren en ik durf er mijn ziel op te verwedden dat er weer geen hoofdpersoon aan gaat geloven. Voor mij is het overduidelijk dat ze uit commercieel oogpunt van de strip gaan afwijken en Abraham kennis laten maken met 'Lucille'. Want Abraham heeft de laatste afleveringen wat gevoelens laten zien en oh, oh wat gaan we hem ineens missen bla, bla, iets met voorspelbaarheid...

Laat ik al met al zo zeggen.... ik hoop dat seizoen 7 de laatste gaat worden, want het langdradige gebeuren draait deze serie in mijn ogen onderhand compleet de nek om.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Seizoen 7 gaat sowieso niet de laatste worden. Ten eerste hebben de makers aangekondigd dat er nog vele seizoenen gaan volgen. Ten tweede kunnen ze een serie als deze niet plots afronden in één seizoen. Daar is de serie simpelweg te groot voor. Er blijkt ook nergens uit dat er naar een einde toe wordt gewerkt.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Kijkcijfers zijn ook nog steeds heel hoog: Template:The Walking Dead ratings - Wikipedia, the free encyclopedia - en.m.wikipedia.org

AMC gaat dat echt niet zomaar cancellen terwijl er genoeg bronmateriaal is... Ze zijn notabene 'net' een companion piece begonnen met Fear The Walking Dead.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eindelijk seizoen 5 gezien, en Gimple als showrunner is toch wel een succes. Hij weet toch wel de mogelijkheden die een post-apocalyptische setting bieden en hoe hij die volledig benut. Ook lijkt ie veel minder aan concessies te doen. S6 snel maar eens verorberen.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Naomi Watts wrote:

Eindelijk seizoen 5 gezien, en Gimple als showrunner is toch wel een succes. Hij weet toch wel de mogelijkheden die een post-apocalyptische setting bieden en hoe hij die volledig benut. Ook lijkt ie veel minder aan concessies te doen. S6 snel maar eens verorberen.

the prodigal Son returns!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Je had gelijk JM .

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Jellesteeg wrote:

Seizoen 7 gaat sowieso niet de laatste worden. Ten eerste hebben de makers aangekondigd dat er nog vele seizoenen gaan volgen. Ten tweede kunnen ze een serie als deze niet plots afronden in één seizoen. Daar is de serie simpelweg te groot voor. Er blijkt ook nergens uit dat er naar een einde toe wordt gewerkt.

Zou me niets verbazen als ze voor de 10 seizoenen gaan

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Minstens.

Ben ergens vorig jaar met de comics gestopt, toen was de Negan verhaallijn net klaar, maar werd er een begin gemaakt met nieuwe, zo op het oog vrij interessante, ontwikkelingen.

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

Abraham blijft. Het is die homo die dood gaat. Of niet zucht, het interesseert me niet eens eigenlijk. Jammer dat rick opeens een mak lammetje is.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

stfuympos wrote:

Het is die homo die dood gaat.

Huh

BananenMan1982

• 99 messages
  • 62 votes

danuz wrote:

(quote)

Huh

Ik denk dat hij Aaron bedoelt.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Het ging mij meer om de woordkeuze.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Het zou echt superzwak zijn als er weer een 'amper ontwikkeld' nietszeggend personage doodgaat zoals Aaron. Anti-climax ten top zou dat zijn.

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

danuz wrote:

Het ging mij meer om de woordkeuze.

kwam ff niet op z'n naam.( zo nietszeggend) voor de rest is hij dat toch ook

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ja die homo.. Als je niet op zijn naam kunt komen, is homo een goede, duidelijke en terechte omschrijving. Geen idee waarom er dan een reactie als 'huh' komt.

Ik ben het inmiddels wel een beetje zat dat Glenn en Eugene steeds net niet doodgaan!

Karakters die ik sowieso wel kan missen zijn Eugene, Glenn, Father Gabriel, Maggie en Aaron... Abraham is een twijfelgeval.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

JacoBaco wrote:
Ja die homo.. Als je niet op zijn naam kunt komen, is homo een goede, duidelijke en terechte omschrijving. Geen idee waarom er dan een reactie als 'huh' komt.
Onduidelijk is het wellicht niet, maar of het goed en terecht is vind ik wel twijfelachtig. 'Die homo' heeft een andere connotatie/intonatie dan 'die homoseksuele gast van wie ik de naam even niet meer weet'. Beetje hetzelfde als met 'that fag' of 'that gay dude'. Je hebt het allebei over iemand met een bepaalde geaardheid, wat je op zich best kan gebruiken om te verduidelijken wie je bedoelt, maar er klinkt (of je het nu (al dan niet bewust) zo bedoelt of niet) een zeker waardeoordeel in die specifieke woordkeuze door. Maar goed, dat is een semantische kwestie. And that's not why we're here.

Ik ben het wél met je eens dat ze veel teveel gezinspeeld hebben op Glenns mogelijke dood dit seizoen, met meerdere 'hier ontsnap je niet meer aan scènes'. Dat gaat tegenstaan. De eerste keer was ik eerst geschokt (tot die cop out waarin hij nog bleef te leven) en daarna boos en teleurgesteld in het schrijfwerk. De tweede keer had ik een gelaten gevoel van 'nou kijk, daar gaat hij alsnog' en nu zal ik als voor hem het licht uitgaat vermoedelijk enkel nog verwonderd mijn schouders ophalen hoe ze de dood van wat ooit een van mij favoriete karakters was, betekenisloos hebben weten te maken.

Ik wens dat Maggie blijft leven. Father Gabriel kon ik eerst niet uitstaan, maar daar hebben ze de afgelopen afleveringen juist wel een ontwikkeling in weten aan te brengen. Eugene, Abraham, Sasha, Rosita zijn allen niet erg belangrijk voor me. Denk dat ik Abraham nog het meest waardeer van dat groepje. Rosita is ook een beetje ondergeschoven personage. Aaron vind ik potentieel een mooi karakter, maar daar hebben ze dit seizoen echt niets mee gedaan, zonde.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ja, dat dacht ik al. Maar ik zie zoiets nog steeds als storm in een glas water.

Het is een erg groot gezelschap waarvan (denk ik) Daryl, Carol en Glenn tot de grote favoriete behoren. En Rick, tja.. hij is de ware protagonist, maar niet voor iedereen de favoriet. Althans, zo lijkt het. Hoofdzakelijk draait het sowieso om Rick, Daryl, Carol, Glenn, Carl, Maggie, Michonne en Morgan lijkt ook een steeds grotere rol te krijgen. Ik begin bijna te twijfelen of 1 van hun ooit zal sterven. Karakters als Gabriel, Rosita, Tara, Eugene Abraham, Sasha en Aaron zie ik als secundair. En daaromheen zijn er zelfs nog een handjevol karakters en zij zijn tertiair. Zoals Enid en Heath bijvoorbeeld. Het is nogal wat en genoeg mensen die wat meer diepgang verdienen, maar voor sommige lijkt dat niet te gaan gebeuren. Ben beniewd of Paul 'Jesus' Rovia nog een grote ontwikkeling krijgt in seizoen 7.

Verder vond ik dit een erg goed seizoen. Beter dan de vorige!

038Zwolle

• 40 messages
  • 2 votes

Hoewel ik liever had gezien wie er neergeknuppeld werd, vind ik het toch wel slim om het niet te laten zien. Als je alle complot theorieën leest denken veel mensen er nog steeds over na. Dit terwijl als je het geweten had iedereen nu stil was en wachtte op volgend seizoen.

Van mij mag Carl er wel aangaan volgend seizoen, maar dit zal vast niet gebeuren.

Dat Rick nu als 'mak schaap' word gezien snap ik niet. Ik denk dat er niemand is die op zon moment sterk blijft. Rick is de leider en door zijn keuze's zitten ze uiteindelijk in deze situatie. Het lijk me onmogelijk om op zo'n moment en na zo'n krachtsvertoon van Negan sterk te blijven.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.