• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.269 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Rick heeft geen enkele keus op dat moment, dat is niet zwak, maar eerder machteloos te noemen.

En wat een lekkere cliffhanger!

Ben benieuwd wat ze van het volgende seizoen maken.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Heb de afgelopen weken veel tijd gestoken in het lezen van de comic. Ben op het moment bij issue #133, dus heb er nog iets meer dan 20 te gaan om helemaal up-to-date te zijn.

Nooit verwacht dat de comic nog zo verslavend zou werken na alles al gezien te hebben in de serie. Komt mede omdat enkele verhaallijnen veel anders gaan (Tyreese kent een heel ander verhaal; Carol kent een heel ander verhaal; Andrea kent een heel ander verhaal; Dale kent een heel ander verhaal), en tevens omdat het veel meer vaart heeft.

Vooral na issue #100 ging het met een sneltreinvaart. De hele oorlog tegen The Saviors (Negan) in samenwerking met Hilltop en The Kingdom is enorm vet. Benieuwd hoe dit allemaal in de show verwerkt gaat worden, en of we Shiva gaan zien.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Spuit 11 is inmiddels ook aan seizoen 5 begonnen. Ik had er niet echt zin in, maar ben na drie afleveringen alweer hooked (zoals John Milton volgens mij al eens voorspelde). Deze groepssamenstelling is erg spannend, met o.a. die constante dreiging van Rooie Rambo, en ook de sfeer wordt grimmiger en grimmiger, bijvoorbeeld door dat kannibalisme.

Uit angst voor spoilers ga ik de reacties boven me nog niet lezen, maar ik ben erg benieuwd hoe dat DC-verhaal afloopt.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

THE WALKING DEAD Season 7 TRAILER (2016) amc Series - YouTube

Ja hoor, ze weten het nog steeds geheim te houden. Verder een fijn trailertje. Fijn om, na de comics afgelopen maanden gelezen te hebben, Ezekiel en Shiva (!) te zien. Heb gewoon weer zin in oktober, en laat het gezeik rondom de cliffhanger nu maar achterwegen.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Jellesteeg wrote:

en laat het gezeik rondom de cliffhanger nu maar achterwegen.

We both know that's not gonna happen

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

John Milton wrote:

(quote)
We both know that's not gonna happen

Helaas niet nee. Was het er ik 't begin ook niet mee eens, die cliffhanger. Maar what's done is done. Elke serie/film kan zo'n 'fout' begaan en om TWD daar nu telkens op te pakken is infantiel.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Zwolle84 wrote:

maar ben na drie afleveringen alweer hooked

Te vroeg gejuicht. Ben nauwelijks halverwege en zie als een berg tegen de tweede helft op na 3-4 doodsaaie afleveringen op rij. Die plotjes rond Beth en de politieagenten laten me koud en bij de "hoofdgroep" is de vaart er inmiddels volledig uit.

Ik hoop dat het nog beter wordt en het niveau van seizoen 3 en vooral 4 alsnog wordt gehaald.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Jep, dat komt goed. Herinner me die epi's, even doorbijten. Al moet ik zeggen dat S4 voor mij het dieptepunt was, hoor. Maar na die hospital plotlijn trekt het weer aan.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ja, wat betreft S4 zullen we het niet eens gaan worden, wat mij betreft het absolute hoogtepunt tot nu toe.

Maar ik bijt door!

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Ja, S4 vond ik ook heel goed. S6 is het dieptepunt voor mij. Lijkt wel gemaakt door andere mensen die niet goed weten hoe ze verder moeten. Misschien dat het ware talent achter de schermen is verhuisd naar Fear The Walking Dead? Alles, maar dan ook alles is slechter. En waar vroeger de stiltes werden opgevuld met het geluid van krekels wordt er nu volop gebruik gemaakt van sentimentele muziek. Nee, het is echt wel veranderd ... en in de negatieve zin.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Grappig, ik ben vooralsnog met FTW gestopt enkele afleveringen in S2. Ik vond dat de eerste helft van S6 een paar hele sterke afleveringen had.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

De vernieuwde stijl zal je meer aanspreken, hè. Zo is er ook altijd iemand die zal beweren dat Always de beste film van Spielberg is. We zijn allemaal anders. En maar goed ook!

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Are you comparing me to that?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

AC1 wrote:

Ja, S4 vond ik ook heel goed. S6 is het dieptepunt voor mij. Lijkt wel gemaakt door andere mensen die niet goed weten hoe ze verder moeten. Misschien dat het ware talent achter de schermen is verhuisd naar Fear The Walking Dead? Alles, maar dan ook alles is slechter. En waar vroeger de stiltes werden opgevuld met het geluid van krekels wordt er nu volop gebruik gemaakt van sentimentele muziek. Nee, het is echt wel veranderd ... en in de negatieve zin.

Wat is er goed aan FTWD dan? Vooralsnog een goedkoop aftreksel zonder enige bestaansrecht naast de originele serie. Had gehoopt dat ze een andere kant op zouden gaan met die serie, maar s2 lijkt me gewoon een rip off van s2 van TWD. Familie dramaatjes en irritante kids op een boerderij all over the place... Ze hadden juist een andere richting kunnen kiezen tov TWD, maar na anderhalf seizoen zitten ze in exact hetzelfde vaarwater.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

rep_robert wrote:

Wat is er goed aan FTWD dan?

De kwaliteit van de dialogen ligt terug wat hoger, er is meer samenhang en ze weten beschamend goedkope momenten van TWD S6 te vermijden. S6 is in mijn ogen gewoon het slechtste seizoen van TWD en daarom heb ik echt het gevoel dat sommmige oorspronkelijke schrijvers en regisseurs het TWD schip hebben verlaten (wat ook het volgende seizoen niet ten goede zal komen).

Gemiddeld geef ik deze serie een 7/10 maar S6 zal het met een puntje minder moeten doen. S4 was wel een 8/10 .

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:
Jep, dat komt goed. Herinner me die epi's, even doorbijten. Maar na die hospital plotlijn trekt het weer aan.

Dank voor de tip, het was het (te) lange doorbijten meer dan waard. Na Beths dood is de sfeer veel grimmiger geworden en de groep weer bij elkaar, dat doet de serie zeker goed. Waar ik nu ben - het moeizame inburgeren in die gated community - vind ik ook erg interessant; hoe ga je om met menselijkheid als je je eigen menselijkheid al bijna verloren bent?

Ik kom ook helemaal terug op dat Carl-personage. In de eerste seizoenen acteerde hij lachwekkend slecht, maar hij draait nu prima mee. En ik hoop dat Jessie een regular wordt, een beetje eye candy is altijd goed in zo'n serie.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ja, wat een knapperd he? Ik dacht een tijd lang 'waar ken ik haar nou van?' En toen wist ik het

Glad it paid off, man!

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Verrek!

Majestics

• 322 messages
  • 43 votes

Vind het wel jammer dat ze die Knights ofzo al hebben laten zien in seizoen 6. Eerlijk, nu is het best voorspelbaar toch? Negan wordt uiteindelijk verslagen denk ik door Rick's groep samen met de Knights en Hilltop.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Hmm, volgende keer wat minder spoilers in je bericht graag. Niet iedereen is even ver met kijken.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Buitengewoon truttige finale waarin op de dood van twee oninteressante personages na alles met een sisser afloopt. Sowieso weinig tot geen écht schokkende ontwikkelingen in seizoen 5, of het moet de dood van dat spitsmuisje zijn.

Al met al doet het seizoen me vooral denken aan seizoen 2, daar waren ze ook zo zoekende en ging het steeds op en neer. De stijgende lijn van de vorige seizoenen is daarmee ruw doorbroken en er ontbreekt zelfs een echte cliffhanger om reikhalzend uit te zien naar seizoen 6.

Alsnog een vieze nasmaak, ondanks die opleving halverwege.

bobbee

• 132 messages
  • 45 votes

Eind deze maand gaat het drama verder. Dan zien we wie er niet meer mee doet. Het zal helaas geen Carl zijn of Rick. Maar een te verwaarlozen figuur die toch al voor spek en bonen meedeed. De serie wordt uitgerekt door niks eigenlijk. Geen ontwikkeling, niet in het verhaal of karakters. Twd is een ramp, alleen goed voor het geld. Darabonts seizoen 1 was goed, toen hij werd ontslagen en er alleen nog oog was voor het geld ging het snel bergafwaarts. Hopelijk is 7 het laatste seizoen.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Nee, dat lijkt me sterk, in de strips is alweer genoeg materiaal om seizoen 8 en 9 plaats te laten. vinden.

En ik hoop nog steeds op dezelfde persoon als in de strips.

Maar wat verwacht je van de serie? Antwoorden op het virus? Een daadwerkelijk einde? Ik denk dat we hier net als bij The leftovers niet op hoeven te wachten.

Interessant blijft hoe mensen zich in zulke situaties zich willen redden, we hebben in The walking dead verschillende idealen gezien. Sekten, "veilige" dorpen, nomaden. En dus in seizoen 8 en verder weer met een andere oplossing (althans ik ga er van uit dat ze Alpha en haar groep in het verhaal gaan brengen na het oninteressante Kingdom met Ezekiel en zijn stomme tijger

Het is bij vlagen sterk uitgevoerd, maar bij minstens net zo veel vlagen ontzettend beroerd, maar dat de totale serie om niets wordt uitgerekt (terwijl sommige situaties juist weer wel om niets worden uitgerekt) lijkt mij gewoonweg niet waar. Tenzij je iets anders verwacht.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Kijk echt wel weer uit naar het nieuwe seizoen. Nog 11 nachtjes!

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Inderdaad. Ik heb al een teaser gezien met een scene tussen Rick en Negan. Wel een vrij intense scene, als dat de opmaat is voor de strijd tussen Alexandrië en de Saviors, dan heb ik er wel zin in.

Jeffrey Dean Morgan gaat een uitstekende Negan worden.

mcdaktari

• 7281 messages
  • 0 votes

Vanavond begint het eindelijk weer, zin in!!!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

mcdaktari wrote:

Vanavond begint het eindelijk weer, zin in!!!

Nee morgen avond pas om 22.00

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

606 wrote:

(quote)

Maar vannacht gewoon in Amerika. Tevens vannacht om half 4 op Fox in Nederland te zien, dus met een vertraging van een half uurtje.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Oh oke, morgen staat overal de première aangegeven om 22.00

mcdaktari

• 7281 messages
  • 0 votes

606 wrote:

(quote)

Ja oke, ik weet ook wel dat het morgen om 22.00 uur op Fox uitgezonden word, maar vanavond start het nieuwe seizoen in de V.S dus morgenvroeg al te zien via internet.

Ik hoop wel dat ze de serie spannend kunnen houden want zo nu en dan zitten er toch mindere afleveringen tussen. Maar al bij al vind ik het toch een hele goeie serie, en zeker als je het helemaal gevolgd hebt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.