- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Zo. De eerste zit er weer op.
En ik had gelijk met wie er als eerste het loodje legde. Helaas had mijn vriendin die al een paar panels had bekeken de theorie opgeduikeld dat er twee karakters aan zouden gaan. En het liet zich redelijk eenvoudig raden wie dan die tweede zou zijn. Niet zo'n verrassing dus.
Een behoorlijk gruwelijke aflevering, waarbij de kans om even rustig mee te leven met het verlies echt pas op het laatst komt. Voor die tijd is er eigenlijk geen ruimte om iets te verwerken. En Negan blijkt echt wel een heel erg zieke sociopaat te zijn. Maar de manier waarop Jeffrey Dean Morgan hem speelt heeft toch ergens iets kolderieks, waarvan ik er nog niet helemaal over uit ben wat voor wisselwerking het op het drama heeft. Ergens heeft hij toch iets grappigs in zijn delivery. Dat moet hem waarschijnlijk juist enger en instabieler maken, maar ergens maakt het het ook moeilijker om het gebeuren serieus te nemen. Het is een dun lijntje tussen waanzin en karikatuur.
Toch, nadat je maanden niet bij deze karakters bent geweest, is de opgebouwde spanning wel wat weg. Ik blijf van mening dat het beter had gewerkt dat dit de laatste episode van vorige jaar was geweest. Glenn was een van mijn favoriete karakters, maar het debacle met die dumpster en zijn andere bijna-dood ervaringen hebben voor mij het meeste van de schok eraf gehaald. In hoeverre dit een echt waardige exit is, weet ik nog niet. Om nadat de spanning reeds ontsnapt was met Abraham, er als kers of taart ook nog aan te gaan, terwijl je als kijker al wat emotioneel murw bent geslagen door de aanblik van een druipende Lucille... Ik weet het niet.
Wat Negan bij Rick deed, deed me overigens een klein beetje aan Ramsay Bolton en Reek in GoT denken.
Blij dat het weer begonnen is, en niet ontevreden. Maar evenmin erg onder de indruk.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Roerend eens met John Milton. Al had ik toch al snel die spanning weer te pakken. Een van de laatste scenes, waar iedereen aan tafel zit voor een 'Sunday Dinner', deed nog het meeste met me.
Applaus voor Jeffrey Dean Morgan en vooral voor Andrew Lincoln, die allebei fantastisch speelden. Blij dat het begonnen is en laat volgende week maar weer komen!
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Die scène was inderdaad echt nodig. Ik voelde hem ook een beetje aankomen, maar het werkte alsnog behoorlijk goed. Werd naast me wel wat gesnotterd.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Overigens was het wel al lang duidelijk dat Abraham en Glenn Lucille zouden 'krijgen'. Blijft een jammer gegeven en iets dat de impact ontkracht.
mcdaktari
-
- 7280 messages
- 0 votes
Zo zeg, of dat een goed begin is van seizoen 7!! Ja het kan nog gruwelijker blijkt wel. Dit belooft wat voor de rest van het seizoen. Alleen jammer dat we nu weer een week moeten wachten. 
fuckaduck1
-
- 28 messages
- 0 votes
Ben het er mee eens dat deze aflevering het slot van het vorige seizoen had moeten zijn. Dankzij allerlei doorgesijpelde info was het te verwachten dat Abraham en Glenn het loodje zouden leggen. Maar wel een geweldige opening van het nieuwe seizoen. Kan inderdaad niet wachten tot volgende week!
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Stevig onder de indruk van deze eerste episode. Ik wist niet - zoals velen blijkbaar wel (hoe dan?) - wie er het een klap van de knots kregen en dat kwam behoorlijk hard aan (no pun intended). Naargeestigheid a la GoT, maar wel erg goed! Ben zelden zo geschokkeerd geweest geloof ik 
En ben blij dat dit de opening van het seizoen is, de spanning was bij mij weer wat gezakt en dan komt dit des te harder aan.
Hega
-
- 40 messages
- 1322 votes
Volg de serie al sinds het prille begin, maar ben eigenlijk nog nooit zo geschokt geweest als bij deze aflevering.
Wat een spanning en gruwelijke ontknopingen.
Dat beloofd nog wat...
Dennisj
-
- 210 messages
- 1008 votes
Ik ben blij dat ze deze aflevering niet als slot hebben gedaan vorig seizoen maar juist als het begin van dit seizoen. Je zit er dan gelijk weer helemaal in en ik vind dat geen 1 seizoen bij TWD harder en gruwelijker is begonnen dan wat ik net gezien heb. En een aflevering minder vinden omdat je van tevoren al heb gelezen of gehoord wat er gebeurd vind ik echt een slechte reden. Dan moet je dat maar niet doen. Ik hoop dat ze dit niveau gaan doortrekken al zal dat bij TWD kennende wel iets gaan inzakken weer.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ik wist niet - zoals velen blijkbaar wel (hoe dan?)
Glenn gaat ook ten onder in de strip.
Goede ep dat zeker. Hoop dat het nu niet weer 6 fillers zijn 1 echt episode 7 fillers en 1 echt episode.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1826 votes
Wat een zieke serie is dit geworden... ik haak af.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Stevig onder de indruk van deze eerste episode. Ik wist niet - zoals velen blijkbaar wel (hoe dan?) - wie er het een klap van de knots kregen .
Denk ook dat dit mensen zijn die allerlei fora hebben afgespeurd. Als je net als ons gewoon alles lekker afwacht en niet alle spoilers op het internet afzoekt had je dat van Glenn nooit kunnen voorspellen. Wat hierboven gezegd word ben ik het wel mee eens,
Glenn had eigenlijk al het loodje moeten leggen vorig seizoen en ik denk dat ze dat op deze (gruwelijke) manier alsnog rechtzetten.
Abraham had je misschien wel aan kunnen zien komen vorig seizoen, de makers hebben hem een soort van emotioneel afscheid gegeven aan het einde van s6 toen hij op pad was en in dat gebouw zat.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1826 votes
Gezien je username begrijpelijk
Leg uit....
Gh8st
-
- 668 messages
- 2008 votes
Deel het gevoel wel dat je na zo een lange tijd ertussen niet weer gelijk de binding hebt en spanning voelt. Abraham deed me in eerste instantie ook niet zo heel veel, maar toen Glen eraan mocht geloven en dat ook nog zeer expliciet in beeld werd gebracht, kwam er wel een naar gevoel naar boven.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Tof om te zien dat Glenn eindelijk zo gruwelijk aan zijn eind komt, alleen dat van Abraham had ik niet zo snel zien aankomen. Een opener met impact en de nodige gore; precies wat deze serie nodig heeft.
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
Voor mij was de spanning simpelweg niet hetzelfde meer na zoveel maanden. Wel lekker hard en gruwelijk, dat is TWD op zijn best wat mij betreft.
SillyBilly23
-
- 183 messages
- 358 votes
'Ja sloppel' zouden ze hier in Vlaanderen zeggen
Niet teveel voorraad snacks inslaan als je dit gaat kijken. Toch wel de zwaarste seizoensopening tot nu toe. Aan de andere kant bewijst TWD opnieuw dat het expliciete horror en drama perfect kan combineren... Sterk gedaan.
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Tof om te zien dat Glenn eindelijk zo gruwelijk aan zijn eind komt, alleen dat van Abraham had ik niet zo snel zien aankomen. Een opener met impact en de nodige gore; precies wat deze serie nodig heeft.
Tof om te zien? Werkelijk???? Wat is jouw betekenis van tof eigenlijk?
Sorry hoor ik heb het net gezien en ben er gewoon misselijk van. Een erg gruwelijke indrukwekkende aflevering. En dan lees je zo'n reactie. Al met al, we zijn weer begonnen met seizoen 7. Als elke aflvering zo wordt haak ik misschien zoals Brave Henkie(Neo)
ook wel af.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Brave in het Nederlands...
Hehe, leek me duidelijk
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Tof om te zien? Werkelijk???? Wat is jouw betekenis van tof eigenlijk?
Sorry hoor ik heb het net gezien en ben er gewoon misselijk van. Een erg gruwelijke indrukwekkende aflevering. En dan lees je zo'n reactie..
Niet te letterlijk nemen denk ik. Mensen gebruiken wel vaker dit soort woorden(bv leuk) om aan te duiden dat iets ze bevalt en het dan gewoon goede televisie vinden, zonder dat ze uiteraard dit soort gedrag goedkeuren.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
De eerste kill deed me niet zoveel, mede omdat ik het aan zag komen, wie er dood zou gaan. Daarna, waarna de tweede kill volgde, zat ik wel weer op het puntje van mijn stoel. Vrij choquerend, met name als je je bedenkt dat het een televisie serie betreft, en uiterst effectief in beeld gebracht. De droomscene was ook erg pakkend.
038Zwolle
-
- 40 messages
- 2 votes
Pfoeh wat een aflevering! en hoe ziek ook ik heb echt genoten van de sfeer en de spanning.
Geweldig hoe Negan op een sadistische manier duidelijk maakt hoe is en wat zijn regels zijn. Bij het stuk van Carl had ik wel zoiets van, oke, nu is het wel genoeg toch?
De scene op het laatst aan de tafel deed me het meest. Geweldig gedaan.
En Negan, wat geweldig! neergezet. Wat een acteur!
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik zag een tijdje geleden al een tekening van Glenn uit de comic waarin hij wordt doodgeslagen door Negan. Dus ja, daardoor wist ik het eigenlijk al. Sindsdien ben ik heel voorzichtig met internet, maar helaas kwam ik gistermiddag op youtube bij mijn aanbevolen video's of zo een filmpje tegen met als titel: Abraham and Glenn dies. Ik snap niet zo goed waarom mensen dat doen en dan gaat die persoon dus zijn TV filmen met TWD aan en dat vervolgens gelijk op youtube zetten. Maar goed, het was in elk geval een waanzinnige eerste aflevering! En dan zal je zien dat de volgende weer compleet het tegenovergestelde is. 
Maar wat een zieke serie is dit geworden? Volgens mij de eerste aflevering van seizoen 5. Daarin worden er heel expliciet een aantal kelen doorgesneden. En alle seizoenen hebben wel een aantal choquerende scènes. Oké, wellicht begon dit pas vanaf seizoen 3 zo'n beetje. Maar toch een beetje vreemd om pas bij seizoen 7 tot de conclusie te komen dat dit een hele zieke serie is geworden. 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Volgens mij de eerste aflevering van seizoen 5. Daarin worden er heel expliciet een aantal kelen doorgesneden.
Dat was inderdaad ook van 't potje gerukt, maar nog wel wat anoniemer dan dit. Vond dit wel de overtreffende trap hoor.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ja Hershel was ik inderdaad vergeten. Toch maakte dat wat minder indruk.
(Wellicht komt het ook doordat ik net wat las (en zag) over de gruweldaden van IS, dat dit harder aankwam..)
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Het is vooral de manier waarop.. En met name Glenn. Het is langer in beeld dan ooit zodat het echt binnenkomt. En dat is ook wel zo (denk ik). Hoe langer het in beeld is, hoe erger het wordt. Het dringt dan toch net iets meer tot je door. En daarbij Glenn deed al mee vanaf seizoen 1 natuurlijk!