- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Het is vooral de manier waarop.. En met name Glenn. Het is langer in beeld dan ooit zodat het echt binnenkomt. En dat is ook wel zo (denk ik). Hoe langer het in beeld is, hoe erger het wordt. Het dringt dan toch net iets meer tot je door. En daarbij Glenn deed al mee vanaf seizoen 1 natuurlijk!
Bij Glenn zat ik met de handen voor de ogen. Ik hoefde dat niet te zien. Ik ben toch meer van het subtiele. Het geluid van de knuppel was voor mij genoeg geweest. Ik wil toch weten hoe de serie verder gaat en blijf wel kijken, maar hoop dat het geen competitie wordt zo van "het moet nog erger dan S07E01".
boozebelly
-
- 1428 messages
- 1905 votes
By far de beste aflevering tot nu toe wat mij betreft. Dit had de serie voor mij toch echt nodig, aangezien ik het een beetje in vond kakken allemaal. Even keihard met de neus op de uitzichtloosheid en bruutheid van een apocalyptische wereld gedrukt worden, heerlijk!
Erg overtuigend neergezet ook hoe Rick compleet afgebroken wordt door Negan. Ik heb zowaar weer enorm zin in het vervolg van deze serie, wat een veelbelovende start van seizoen 7 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Bij Glenn zat ik met de handen voor de ogen. Ik hoefde dat niet te zien. Ik ben toch meer van het subtiele. Het geluid van de knuppel was voor mij genoeg geweest. Ik wil toch weten hoe de serie verder gaat en blijf wel kijken, maar hoop dat het geen competitie wordt zo van "het moet nog erger dan S07E01".
Van mij hoeft het ook niet nog erger nee, maar er zal ongetwijfeld weer een keer iets vreselijks gebeuren. Bijvoorbeeld iemand wie al lang in de groep zit, wordt levend in brand gestoken. Zoiets kun je heel choquerend en dramatisch in beeld brengen. Veel gebeurtenissen worden 1 op 1 overgenomen uit de comic. En de comic loopt flink voor op de TV serie en ze hebben daardoor volop bronmateriaal. De serie wijkt ook wel af hoor van de comic. Daryl bestaat niet in de comic. Maar ze kunnen in ieder geval makkelijk nog een negende en tiende seizoen doen.
huiguh
-
- 429 messages
- 2402 votes
Snap niet dat sommige mensen het te grof vinden, het is immers een horror serie.
Van mij had die arm van Carl eraf gehakt mogen worden...
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Spoilers mensen (linxde1)!
Excuus! Ik heb er spoilers van gemaakt.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Zoals iedereen zegt hadden ze echt Abraham moeten killen vorig seizoen in de finale. Nu deed het me maar weinig. Maar die slag op Glenn zijn hoofd zag ik anders wel niet aankomen. Mijn mond viel er toch van open, ook best gruwelijk met zijn oog, en de picknick scene was inderdaad best treffend. Ik geniet verder wel van Negan en zijn psychologische spelletjes, hij blaast serieus wat nieuw leven in de show. Een geweldige serie is het al lang niet meer (daarvoor is helaas het schrijfwerk te belabberd geworden in de voorbije seizoenen), maar wat entertainment betreft doet dit wel goed en is het precies wat de serie nu nodig heeft.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Grappig, die picknickscene vond ik kitscherig. En juist het afgelopen seizoen vond ik erg sterk geschreven.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1826 votes
Brave in het Nederlands...
Het is alleen het engelse Brave.....
Met Prison Break, 24, The Shield en Sons of Anarchy echt wel wat gewend wat betreft sterven van belangrijke personages.... maar ik vind dat in al die series veel beter uitgewerkt en ergens ook beter passend.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1826 votes
Maar wat een zieke serie is dit geworden? Volgens mij de eerste aflevering van seizoen 5. Daarin worden er heel expliciet een aantal kelen doorgesneden. En alle seizoenen hebben wel een aantal choquerende scènes. Oké, wellicht begon dit pas vanaf seizoen 3 zo'n beetje. Maar toch een beetje vreemd om pas bij seizoen 7 tot de conclusie te komen dat dit een hele zieke serie is geworden.
Aflevering 1 seizoen 5 vond ik een prima aflevering; het zieke zit voor mij ook meer in het plezier waarmee de klappen werden uitgedeeld en de reactie daarop ( hoe voorspelbaar ook in serieland ). Zal ook wel een overreactie zijn omdat 1 van mijn favorieten het leven laat....
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
[quote]Brave-Neo wrote:
Ik snap je wel Brave Neo. Het is allemaal wat te. En dan zeggen dat het horror is? Ja je hebt horror en je hebt horror. Alien is ook horror, maar je ziet op zich weinig bloed, terwijl het zenuwslopend is. Niet alle horror is hakken en zagen. Daarom het geluid was voor mij genoeg geweest. Voor mij al huiveringwekkend genoeg. Maar ik blijf wel kijken hoor, eventueel een keer met de handen voor de ogen.
Ben erg benieuwd hoe het verder gaat.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Vond het een beetje inkakken de laatste seizoenen, zo erg zelfs dat ik dacht brei er maar een leuk einde aan. Maar het vorige seizoen eindigde met een erg sterke cliffhanger, en wat een geweldige opening van het nieuwe seizoen! 
Ben helaas een beetje bang dat het vanaf deze opening alleen maar weer kan gaan inkakken.
Hopelijk kunnen ze deze sterke aflevering een goed vervolg geven.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Lol, ik kaats hem weer naar rep_robert
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Ja, maar hij zou hem als Nederlander zijnde wel moeten snappen toch.. Zucht... 
fuckaduck1
-
- 28 messages
- 0 votes
Ben helaas een beetje bang dat het vanaf deze opening alleen maar weer kan gaan inkakken.
Hopelijk kunnen ze deze sterke aflevering een goed vervolg geven.
Wat versta je dan precies onder 'inkakken'? Ik merk dat meerdere reaguurders hier al snel dat woord gebruiken. Wat is dat dan precies? Er zal toch een verhaallijn moeten zijn lijkt me. En elke aflevering een hoofdpersoon gruwelijk aan zijn eind laten komen, lijkt me niet bevorderlijk. Er zullen nu eenmaal meer 'normale' afleveringen zijn dan schokkende! We moeten er vooral geen etiket 'gore' op willen plakken. Dan kun je beter Evil Dead gaan kijken.
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
Walking Dead was op zijn best in aflevering 1 tot en met 3 van het 5e seizoen met de kannibalen. Ik hoop dat dit seizoen dat niveau weer evenaart en dat is wel gelukt met de 1e aflevering.
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Wat versta je dan precies onder 'inkakken'? Ik merk dat meerdere reaguurders hier al snel dat woord gebruiken. Wat is dat dan precies? Er zal toch een verhaallijn moeten zijn lijkt me. En elke aflevering een hoofdpersoon gruwelijk aan zijn eind laten komen, lijkt me niet bevorderlijk. Er zullen nu eenmaal meer 'normale' afleveringen zijn dan schokkende! We moeten er vooral geen etiket 'gore' op willen plakken. Dan kun je beter Evil Dead gaan kijken.
Juist! Dat bedoel ik.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Wat versta je dan precies onder 'inkakken'? Ik merk dat meerdere reaguurders hier al snel dat woord gebruiken. Wat is dat dan precies? Er zal toch een verhaallijn moeten zijn lijkt me. En elke aflevering een hoofdpersoon gruwelijk aan zijn eind laten komen, lijkt me niet bevorderlijk. Er zullen nu eenmaal meer 'normale' afleveringen zijn dan schokkende!
Een verhaallijn moet er zijn dat klopt, maar dat er in een seizoen 3 a 4 afleveringen over het liefdesleven van (ik noem maar wat) glenn gaat, dat vind ik inkakken! Zo zijn er nog vaker een aantal afleveringen achter elkaar geweest waarbij weinig tot niets gebeurde, zelfs geen walker te zien was, maar er was nog wel steeds een verhaallijn dat wel. En natuurlijk hoeft er niet elke aflevering wat spannends te gebeuren of een hoofdpersoon te sterven, maar vond het voor mijn gevoel een tijdje (teveel afleveringen achter elkaar) saai waarin weinig tot niets gebeurde. Zo zal de volgende aflevering na de bikkelharde opening van dit seizoen zeker wat minder zijn, en dat is ook helemaal niet erg, als het hopelijk maar niet 3 a 4 saaie afleveringen worden. We kunnen het er toch wel over eens zijn dat er mindere seizoenen bij waren waarin de eerste twee aflevering goed zijn en daarna niets benoemenswaardig gebeurde totdat het in de laatste twee afleveringen pas weer spannend begon te worden?
Dat vind ik inkakken, ofwel uitrekken van een verhaallijn om het seizoen vol te maken.
Maar dat is uiteraard mijn eigen bescheiden mening. 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
De drama elementen van The Walking Dead zijn ook gewoon matig uitgewerkt. Walking Dead doet het goed in spektakel, brute moorden en gore. Zodra het laatstgenoemde niet aanwezig is, is het daarom al snel saai. Niets mis met drama, maar als het grote deels niet overtuigt...
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Wij noemen dergelijke afleveringen thuis filler: afleveringen waarin het plot van het seizoen niet echt voortgestuwd wordt, en waarin te weinig karakteruitdieping plaatsvindt om de aflevering te legitimeren. Case in point: de aflevering met Beth en Daryl.
Desalniettemin moéten er rustige afleveringen inzitten, om de actie te laten werken. Maar die moeten dan inderdaad wel iets toevoegen aan de karakters of het drama. Helaas is dat niet altijd zo. Ben benieuwd waar we dit seizoen allemaal naartoe gaan, en waar het met de geestelijke staat van ons groepje survivors heengaat. Vast geen happy place.
fuckaduck1
-
- 28 messages
- 0 votes
Ik ben nog altijd van mening dat er bij TWD een prima balans is tussen drama, spanning en horror. Bovenal is het gewoon een dramaserie met een horrorrandje en niet andersom. Een serie waarbij 'gore' de boventoon voert moet nog gemaakt worden. Maar laten we daar niet op hopen, want dat is geen lang leven beschoren. Om 20 afleveringen naar voortdurend rondvliegende ledematen te kijken is nog saaier dan een 'rustige' episode in TWD.
En even voor alle duidelijkheid: ja, ik gebruik hier het woord 'saai', want ook ik vind niet elke aflevering van TWD spectaculair of spannend. Maar bij welke serie is dat wel het geval?!
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Wij noemen dergelijke afleveringen thuis filler: afleveringen waarin het plot van het seizoen niet echt voortgestuwd wordt, en waarin te weinig karakteruitdieping plaatsvindt om de aflevering te legitimeren. Case in point: de aflevering met Beth en Daryl.
Desalniettemin moéten er rustige afleveringen inzitten, om de actie te laten werken. Maar die moeten dan inderdaad wel iets toevoegen aan de karakters of het drama. Helaas is dat niet altijd zo. Ben benieuwd waar we dit seizoen allemaal naartoe gaan, en waar het met de geestelijke staat van ons groepje survivors heengaat. Vast geen happy place.
Ik vondt de aflevering van Beth en Daryl een hele goede aflevering. Verschil in smaak en interesses, denk ik.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Kan 
Maar hoeft niet. Sommige rustige afleveringen waarin de achtergrond van personages wordt uitgediept, of hoe ze nu eigenlijk daadwerkelijk in het leven staan, vond ik wel erg goed. Het is inderdaad een drama/horrorserie. Ik denk dat het het in ieder geval niet hielp dat ik niks met Beth had.
Maar inderdaad, als er iets blijkt uit alle voorgaande pagina's, is het dat verschillende mensen verschillende afleveringen, om andere redenen waarderen.
Tall man
-
- 289 messages
- 1045 votes
Terwijl de aflevering van gisteren met Daryl toch wel beter was dan degene van vorige week met Carol.
Ook leuk dat Dwight hier meer wordt uitgediept en dat we Daryl zien breken. Iets wat je toch niet verwacht. Interessante verhaallijn in ieder geval deze aflevering.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ja, stfuympos zei het al: geen Rick, geen TWD. En we zitten nu al 2 afleveringen op rij zonder Rick! 
Maar ik heb gisteravond natuurlijk gewoon gekeken en het was een boeiende aflevering!
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ik vond de afgelopen twee episodes ook gewoon erg goed. Sinds vorig seizoen vind ik TWD echt consistent een topserie!
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Wat ziet Michonne daar op de weg smeulen aan het einde van deze episode (S07E04)? Iemand?