- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
aaaaah, wij zaten ook te kijken, wat is dat nou.... Het leek een ineengestort betonnen gebouwtje 
Ik vond het niet slecht, maar zo enthousiast als Danuz ben ik zeker niet. Bijna zonder uitzondering geniet ik iedere week meer van Westworld dan TWD. Wel ben ik erg benieuwd waar het heengaat, en hoe het vorm krijgt. Een coalitie met Hilltop en The Kingdom lijkt me onvermijdelijk.
De enige gedachte die me bekroop echter was: Waarom hebben ze niet overwogen eieren voor hun geld te kiezen en te vluchten, met al hun wapens? Ze hebben auto's. Het zou vermoedelijk dagen hebben geduurd voor Negan erachter zou komen. Bouw een nieuw leven op ergens ver weg van die sociopaat. Liever met guns het gevaar tegemoet, dan zonder guns daar achterblijven, hopend dat je niet om de paar weken iemand aan Lucille verliest. Ik blijf hoe dan ook kijken.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
De enige gedachte die me bekroop echter was: Waarom hebben ze niet overwogen eieren voor hun geld te kiezen en te vluchten, met al hun wapens? Ze hebben auto's. Het zou vermoedelijk dagen hebben geduurd voor Negan erachter zou komen. Bouw een nieuw leven op ergens ver weg van die sociopaat. Liever met guns het gevaar tegemoet, dan zonder guns daar achterblijven, hopend dat je niet om de paar weken iemand aan Lucille verliest. Ik blijf hoe dan ook kijken.
Reken er maar op dat Alexandria in de gaten gehouden wordt door enkele van Negan's mannen. Die slaan alarm, wat gemakkelijk kan met de apparatuur waar ze over beschikken, en binnen no-time is een achtervolging ingezet.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Hmm. Dat klinkt inderdaad niet onaannemelijk.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
(Belangrijke) toegangswegen worden sowieso in de gaten gehouden. Lopend door de bossen zou de enige mogelijkheid kunnen zijn
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Thanks! Ik zag er inderdaad ook een soort ingestort betonnen gebouwtje (of neergestorte UFO?) in ofzo.
En eens met rep_robert en Jellesteeg wbt de vlucht. Ze lijken helaas als ratten in de val te zitten.
Als aflevering vond ik deze wel iets minder trouwens, John Milton. Maar over het algemeen ben ik inderdaad zeer enthousiast over TWD (en niet zo over Westworld helaas..).
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Vraag me wel af of er überhaupt wel genoeg ontwikkeling qua plot komt. Als ze de seizoen 4 methode hanteren met elke week een ander groepje haal je de vaart eruit... Dan zouden we pas over 3 afleveringen weer bij rick & co komen en dan hik je alweer tegen de mid season final aan
fuckaduck1
-
- 28 messages
- 0 votes
Nu ik 4 afleveringen van het nieuwe seizoen heb gekeken, is mijn conclusie dat Jeffrey Dean Morgan weinig indruk op me maakt als 'bad dude'!
Uiteraard zou ik anders kletsen als er in het echte leven zo'n gek met een dergelijke dodelijke knuppel voor mijn neus staat, maar ik reageer nu ff als kijker en fan van de serie.
Hij praat voortdurend op dezelfde toon en zijn pose is gewoon lachwekkend.
Zonder enige twijfel hadden ze voor deze rol een grotere 'engerd' uit het acteursbestand kunnen plukken.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik heb er ook (nog steeds) enige moeite mee fuckaduck1, ik vind hem ergens stiekem best hilarisch, en hij is zo larger than life, dat het me wel moeite kost om hem en het gevaar serieus te nemen.
Ondanks dat je rationeel weet dat het er wel degelijk is, werkt het gevoelsmatig blijkbaar anders. Bij mij althans.
Ik kan maar niet besluiten wat ik nu van Negan vindt, en de manier hoe hij geportretteerd wordt.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Inmiddels met seizoen 6 begonnen. Had er niet heel veel zin in, maar wat begint dit fantastisch! Ze hebben echt weer een tandje bijgeschakeld. Ronduit shockerende ontwikkelingen ook in aflevering 3.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ik vind Negan heel goed werken als onder-je-huid-kruipende bad guy. Je zint bij hem steeds op sweet revende, maar hem pakken (fysiek en emotioneel) is haast onmogelijk. Brrr.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Ik vind Negan wel interessant en goed gespeeld. Zijn gedrag maakt hem enigszins onvoorspelbaar. Hij is wel een beetje een 'joker' maar dat maakt hem wat mij betreft niet minder dreigend.
SillyBilly23
-
- 183 messages
- 358 votes
Ik vond hem hilarisch in de afgelopen aflevering. Die ontmoeting met father Gabriel 
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Vind het heerlijk hoe JDM Negan neerzet. Nooit gedacht dat de tv-Negan zo goed overeen zou gaan komen met de comic-Negan.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik vond hem hilarisch in de afgelopen aflevering. Die ontmoeting met father Gabriel
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Net S07E05 bekeken. Het kabbelt lekker door. De Saviors die op bezoek komen op Hilltop. Gregory die Maggie en Sasha wilde verraden, maar Jesus had hem door Het voelt alsof er weer wat aan zit te komen. Zo kan het niet doorgaan. Rick en zijn groep zijn nu een stel slaven. En dat hoort niet! Die Negan kan wel hilarisch, komisch, onvoorspelbaar of zelfs "larger than life" wezen. Hij moet er aan! Eens kijken of ie dan nog zo hilarisch or whatever is. Ik vond het eind in de vrachtwagen wel komisch en schoot heerlijk in de lach.
Gijs2
-
- 141 messages
- 0 votes
Ik heb bij TWD, zeker sinds seizoen 6, het idee dat het ''verhaal'' alsmaar gerekt wordt. Laten we eerlijk zijn; vanaf seizoen 6 is de vaart er compleet uit. Er gebeurt werkelijk niks meer. Of het duurt een hele aflevering voordat er ''iets'' gebeurt en ook dat valt compleet tegen vaak.
Verhaal schijf ik tussen aanhalingstekens want dat is er gewoon niet. Enkel karakterontwikkelingen. Waar willen ze heen? Denkt de groep dan niet aan een ''echte'' oplossing, ipv leven tussen de hordes zombies? En wanneer zijn die dan volledig verteerd? Tuurlijk fictie is fictie, maar wat willen de makers dan? Doorgaan tot 2025 met afleveringen maken? Dan zijn we 9 jaar verder en dan zouden er alleen nog maar skeletten rond lopen.
Wat Darabont wel begreep is dat je een kijker moet blijven triggeren. Daarom was in seizoen 1 de zoektocht naar ''the cure''/oorzaak/ oplossing'' zo belangrijk. In 1 seizoen kreeg je de hele geschiedenis van Rick, zijn familie, zijn band met shane en hun zoektocht te zien. Kortom er zat veel verhaal en ontwikkeling in. Ook andere emoties zaten er voldoende in.
In vergelijking met seizoen 6 hebben ze de zombies weggelokt van alexandria en kwamen ze Negan tegen. That's it.
Waarom besloten de schrijvers om het verhaal met Eugene uberhaubt te brengen, als het toch één grote leugen bleek te zijn.
Kortom waar zal de serie uiteindelijk heen gaan? Ik vermoed dat de hilltop gaat samenwerken met die andere groep en dat ze Negan verslaan. Maar wat dan? Komen ze dan weer een groep tegen? Weer een slechterik? Weer een verknipte groep?
Serie gaat nergens naar toe.
Zelf zou ik, als ik een final seizoen mocht bedenken, de groep er achter laten komen dat het leger of wie dan ook, Amerika bewust in quarantaine houdt en dat de zombie apocalypse is veroorzaakt door één of ander experiment.
Tja de beste stuurlui staan aan wal
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Dat van een nóg grotere badguy na Negan, zit er wel dik in.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Gebeurt er eindelijk iets écht schokkends met de dood van Glenn, blijkt hij twee afleveringen later weer heel flauw en lafjes tóch te leven. Seizoen 6 dreigt na die paar ijzersterke eerste afleveringen sowieso weer als een kaartenhuis in te storten.
Boe! Geld terug!
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Gebeurt er eindelijk iets écht schokkends met de dood van Glenn, blijkt hij twee afleveringen later weer heel flauw en lafjes tóch te leven.
Heb ik iets gemist??
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Geen idee.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dit gaat over seizoen 6, zoals hij typt. En zijn verhaal klopt dus.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Jeffrey Dean Morgan als Negan is inderdaad een soort Joker. Alleen hij heeft geen rare schmink zoals de Joker in Batman. En soms (of vaak?) is er blijkbaar schmink nodig om zulk gedrag te rechtvaardigen. Negan is gestoord, maar hij heeft zijn zaakjes toch wel verdomd goed voor elkaar. Ik moest even aan hem wennen, maar hij is een echte psychopaat en ik vind hem overtuigend goed.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Was tot S07E06 redelijk tevreden met dit seizoen. Niet top, maar ook zeker niet saai of vervelend. En zoals ik al zei: dat was tot E06.
Deze zesde aflevering had één doel: het laten zien waar Rick e.d. hun nieuwe wapens gaan halen. Kan bijna niet anders. Daarnaast vond ik het acteerwerk belabberd, waren de Walkers wederom - ondanks dat enkele er goed uitzagen - geen gevaar en waar de fuck kwam die vrouwelijke Heath look-a-like vanaf? Overal zand-Walkers, en daar plots een wat 'normalere'.
Vreemde aflevering.
En nu ik toch bezig ben: waar is de emotie na de dood van Glenn en Abraham? In 5(!) afleveringen nog maar drie emotionele personen gezien: Maggie, Sascha en Eugene. Waarom de rest niet? Waarom zien we niet hoe Tara reageert op het verlies van twee vrienden, en ook nog eens haar vriendin?
Zit met zoveel vragen en vind het zo jammer. De serie is bergafwaarts aan het gaan, en daar lijkt voorlopig geen eind aan te komen. Gelukkig hebben we de comic nog!
fuckaduck1
-
- 28 messages
- 0 votes
Al die aparte verhaallijnen in dit seizoen, beginnen storend te worden.
Men had makkelijk enkele afleveringen tot één episode kunnen reduceren. Ondanks de overdaad aan fillers en het rekken van het verhaal, begint juist de rek uit de serie te geraken. Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest van de scriptschrijvers, lijkt me.
Het acteerwerk is de laatste paar weken inderdaad niet sterk, maar dat geldt ook voor het verhaal zelf.
Jammer, erg jammer. Het seizoen begon nog wel zo magistraal!
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik dacht laat ik niet als eerste zaniken, maar voelde dat ook. Onaangedaan zitten kijken, en meerdere keren afgevraagd wat het nut van bepaalde scènes was. De boel lag echt stil, deze aflevering. Zeer matig.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Ze beginnen weer een beetje de trend te volgen van een paar seizoenen geleden toen de groep uit elkaar was. Nu lijkt elke week de focus op één groep(je) te liggen. Dit stuwt het verhaal niet echt naar voren.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Vond het ook een wat mindere episode. Opzich altijd interessant om te zien hoe andere survivors een leefgemeenschap opbouwen, maar ik was deze twee personages eigenlijk helemaal vergeten