- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
En dat lag niet aan jou, maar volledig aan de schrijvers/showrunners. Dit zijn T-Dogs in het kwadraat die ze na chronische onderbelichting opeens in de spotlights gooien, en dan verwachten dat de kijker even geïnteresseerd meekijkt. Doesn't work like that.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Kwam Morgan Jones' aflevering destijds (waar hij bij een hermit met een stok leerde vechten en een adept vegetariër werd) ook niet uit het niets? Dat was toch een vrij interessante story line zo ineens. You win some, you lose some?
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
De aflevering met Morgan deed ook iets met me. Daarbij waren de acteerprestaties ook een stuk beter dan bij de meest recente aflevering. Die waren vrij belabberd.
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
Zo verschrikkelijk irritant om telkens van die 1-character afleveringen te kijken. Ik heb inmiddels aardig wat series gekeken maar dit gebeurt alleen structureel in The Walking Dead. Het is echt niks anders dan puur uitmelken van de serie want 16 afleveringen voor een seizoen zijn simpelweg niet nodig als je zulke afleveringen aflevert.
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Ik begin het met jullie eens te worden. Teveel uitmelkerij de laatste afleveringen. Ik vindt het nog steeds wel kijkbaar. Maar toch, de laatste 3/4 afleveringen hadden wel in 1 aflevering gekunt. Hopelijk komt er wat vaart in de komende tijd.
Gijs2
-
- 141 messages
- 0 votes
De serie is inmiddels zelf ook een walker. Ik ben gestopt na de laatste aflevering van maandag. Op 1 of andere manier bleef je de serie toch steeds een kans geven, maar nu is het klaar. Als nou een hoogtepunt van twee seizoenen het doodslaan van twee hoofdrolspelers is dan hoeft dat van mij niet meer.
Ik zit me inmiddels ook groen en geel te ergeren aan de reviews op IGN .com, waar deze aflevering dus een 6.8 krijgt , maar waar wel gezegd wordt dat dit een tegenvallende filler is. Sorry hoor maar een tegenvallende filler krijgt van mij eerder een 4 of een 3 dan een 6.8. De opening van het seizoen kreeg een 10. Sorry hoor, maar een 10 is een meesterwerk ala the green mile, american beauty, of één van de vele andere toppers.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Na vorige week heb ik eigenlijk ook al geen zin meer om te kijken...
Tall man
-
- 289 messages
- 1043 votes
Ik ben opzich nog wel benieuwd. De beschrijving klonk goed en hij scoort op IMDB wel hoger dan die fillers.
Al moet ik zeggen trouwens dat bij mij die fillers onderhand ook wel mijn strot uitkomen, zeker omdat ze zo saai en slecht zijn, terwijl ze laten zien dat ze het wel kunnen.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Kan de twijfelaars toch adviseren de nieuwste aflevering te kijken. Ben ook enorm negatief over de laatste paar afleveringen, maar deze is toch wel weer fijn. Scenes tussen Negan en Carl zijn echt genieten. Paar seizoenen geleden wenste ik laatstgenoemde nog dood, nu is het een van m'n favorieten.
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Met Jelle eens. Carl groeit. Hij begint een stripfiguur te worden. Dat zie ik er in. En dat bedoel ik positief. Komt ook doordat ik deze aflevering stiekem al in de strip gelezen had. Negan zei ongeveer hetzelfde. Btw die scene met Olivia. 
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Na vorige week heb ik eigenlijk ook al geen zin meer om te kijken...
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Verhaal schijf ik tussen aanhalingstekens want dat is er gewoon niet. Enkel karakterontwikkelingen. Waar willen ze heen? Denkt de groep dan niet aan een ''echte'' oplossing, ipv leven tussen de hordes zombies? En wanneer zijn die dan volledig verteerd? Tuurlijk fictie is fictie, maar wat willen de makers dan? Doorgaan tot 2025 met afleveringen maken? Dan zijn we 9 jaar verder en dan zouden er alleen nog maar skeletten rond lopen.
Het is geen vast gegeven dat ieder seizoen overeenkomt met een jaar in de serie. Ze kunnen naar mijn idee prima 3 seizoenen in één post-apocalyptisch TWD jaar proppen, dan moeten ze enkel de (sporadische) scènes met Judith van te voren op gaan nemen.
Waarom besloten de schrijvers om het verhaal met Eugene uberhaubt te brengen, als het toch één grote leugen bleek te zijn.
Omdat Eugene in de (nabije) toekomst toch nuttig blijkt te zijn om hele andere redenen, althans in de comic.
Kortom waar zal de serie uiteindelijk heen gaan? Ik vermoed dat de hilltop gaat samenwerken met die andere groep en dat ze Negan verslaan. Maar wat dan? Komen ze dan weer een groep tegen? Weer een slechterik? Weer een verknipte groep?
Serie gaat nergens naar toe.
In de basis is het een serie over het leven in een post-apocalyptische wereld, en ik denk dat je daar eigenlijk wel oneindig mee door kan gaan. In het nauw gedreven maakt een mens nou eenmaal rare beslissingen.
Ik denk ook niet zozeer dat het verhaal het probleem is maar eerder het gebrek aan voortgang (wat je zelf ook al aangeeft). De comic volgt een vrijwel identieke verhaallijn maar is vele malen meeslepender om de simpele reden dat er niet vele zijplotjes zijn, het verhaal gaat gewoon vlot vooruit, en dat houdt het boeiend.
Zelf zou ik, als ik een final seizoen mocht bedenken, de groep er achter laten komen dat het leger of wie dan ook, Amerika bewust in quarantaine houdt en dat de zombie apocalypse is veroorzaakt door één of ander experiment.
Dat is al uitgesloten door Fear the Walking Dead.
038Zwolle
-
- 40 messages
- 2 votes
Veel negativiteit over het laatste seizoen. Ik vind het echt nog steeds erg leuk om te volgen.
Negan vind ik echt een geweldig personage. Ik heb de comics niet gelezen, maar ik kan echt lachen om zijn humor terwijl hij toch echt een heel naar persoon is.
Hoewel dit natuurlijk een filler is heb ik genoten van de scene;s met Carl en Negan (terwijl ik Carl niet kan uitstaan.) en die scene met Olivia vond ik erg leuk.
Dat mensen nu struikelen over fillers snap ik dan ook niet. In vorige seizoenen had je ze ook en kreeg elk personage een aflevering met wat verhaaltjes. Dit seizoen lijkt het (Kan het fout hebben natuurlijk) dat ze echt ergens na toe werken. Ik vind het verder ook erg interessant om te zien hoe de basis van de Saviors is en hoe de mensen daar leven. Dit word elke aflevering weer wat duidelijker.
Ik kan niet wachten op de volgende aflevering.
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
Wat Carl deed was wel erg implausibel. Dan heeft die Negan in het vizier en doodt die hem niet. Kan je wel zeggen dat die verstijfde van angst ofzo misschien maar al met al gewoon een hele oerdomme beslissing van hem om op missie te gaan.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Vond het ook gewoon weer een fijne aflevering. Sterke dynamiek tussen Carl en Negan overigens, benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen..
Ik zou nu ook echt niet stoppen met kijken, daardoor heb ik teveel geïnvesteerd en is het concept gewoon te awesome!
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Dit deel was wel aardig idd. De vorige was om te janken.
SillyBilly23
-
- 183 messages
- 358 votes
Met uitzondering van aflevering 6 waarmee ik alle moeite had om ze uit te kijken, vind ik dit seizoen voorlopig één van de betere. Er is mij nu al meer bijgebleven dan van sommige andere seizoenen zoals 4 bv. En ik vermoed dat de losse verhaallijnen binnenkort zullen samenkomen.
TWD wordt alsmaar psychologischer. De zombies staan al een tijdje niet meer in het middelpunt. Elk personage wordt nu uit zijn lood geslagen. Daar draait het vooral om en ik vind het leuk om te zien. De Daryl-, Carol-, en Carl-afleveringen waren heel goed. Met uitzondering van een paar acteurs wordt er goed gespeeld. Negan is briljant, JDM gaf misschien geen eerste beste indruk maar doet het nu uitstekend. Dit seizoen is keihard en zit (althans voor mij) vol met spanning en emotie. Want het is niet omdat men niet jankt op scherm, dat men de trauma's niet probeert te verwerken. Ook worden de grenzen tussen goed en kwaad steeds vager. Het zijn niet meer 'de goede' of 'de slechte'. Dat zie je doordat men sympathie probeert op te wekken voor karakters zoals Dwight.
Maar schiet het verhaal op, neen niet echt. Geen idee of dat de bedoeling is. De groep moet terug hun weg zoeken. Je kan niet verwachten dat de afleveringen nu vol actie zitten denk ik. Het is de eerste keer dat de groep zo overweldigd wordt door angst en wanhoop. Maar er wordt ergens naartoe gebouwd zoals altijd. Alleen zijn er nu veel meer afleveringen die zich richten naar één persoon. In het begin vonden we dat leuk, nu is het afgezaagd. Maar remember seizoen 2 waar het in de groep vooral draaide om het terugvinden van Sophia, die allang dood bleek. Kwam destijds ook veel kritiek op dat het verhaal maar aansleepte. En terecht.
Ik vind het niveau van de serie er niet op achteruit gaan. De focus is wel verschoven en daarop zullen sommigen afhaken. Maar uiteindelijk blijven we toch kijken omdat we weten dat het wachten beloond wordt. En er zit nog degelijk potentieel in vind ik.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Met deze serie zijn de goede afleveringen ook echt spannend en daar ligt de kwaliteit. Aan de andere kant, de slechte afleveringen zijn dan ook echt dramatisch slecht. Dat maakt dit tot zo'n lastige serie om te waarderen. Het is sensatie en shock waar TWD op draait, maar dat werkt alleen in 'korte uitspattingen.' Schijt afleveringen is dan ook echt iets waar je op moet inspelen om ze te accepteren.
W.V.
-
- 845 messages
- 476 votes
Vanaf het begin ben ik een fan van deze serie, maar ik moet toegeven naarmate dit seizoen vordert ik toch wat moeite met de ontwikkeling van het verhaal krijg, ik heb die act van Negan nu wel gezien, in het begin leuk, maar nu gaat het vervelen. Ik vind het allemaal wat langdradig worden, de laatste aflevering viel nog wel mee, maar wat mij betreft mag er wel weer een scherpe turn in het verhaal worden gemaakt.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Sluiten 7.1 toch wel aardig af. Was als comic-reader dan ook erg blij hoe ze de dood van Spencer hebben gedaan, en de woorden van Negan daarna.
Hoop dat de vaart weer wat terugkeerd en ze leren van het commentaar en de dalende kijkcijfers. Dan kan 7.2 en vooral seizoen 8, gelet op de comic, echt nog wel fantastisch worden.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Om nog even terug te komen op de laatste episode: wat speelde JDM ijzersterk zeg. Het 'fuck fuck fuck, fuck the fuck'-element van de comic doet hij fantastisch met het bravere 'shit shit shit, shit the shit'. En al helemaal zo zonder baard.
Had ook echt even het gevoel dat ze af zouden wijken van de comic, en zomaar even iemand kennis lieten maken met Lucille. Dat ze die spanning weer terug hebben weten te brengen op beeld doet me echt goed. Zo hoort TWD ook te zijn: een episode met allerlei verhaallijnen door elkaar, die uiteindelijk toch aan elkaar te knopen zijn. En dan ook nog eens met de nodige spanning rondom iemand zoals Negan.
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Om nog even terug te komen op de laatste episode: wat speelde JDM ijzersterk zeg. Het 'fuck fuck fuck, fuck the fuck'-element van de comic doet hij fantastisch met het bravere 'shit shit shit, shit the shit'. En al helemaal zo zonder baard.
Had ook echt even het gevoel dat ze af zouden wijken van de comic, en zomaar even iemand kennis lieten maken met Lucille. Dat ze die spanning weer terug hebben weten te brengen op beeld doet me echt goed. Zo hoort TWD ook te zijn: een episode met allerlei verhaallijnen door elkaar, die uiteindelijk toch aan elkaar te knopen zijn. En dan ook nog eens met de nodige spanning rondom iemand zoals Negan.
Ik heb een grotere hekel aan zijn hulpjes dan aan Negan zelf.
fuckaduck1
-
- 28 messages
- 0 votes
Al met al was deze episode, ná de briljante openingsaflevering, de beste van het seizoen tot nu toe. De club is weer samen en de verschillende verhaallijnen maakten er eindelijk weer eens een aantrekkelijk geheel van. Zo hoort deze serie ook te zijn.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
het leek er weer een beetje op, maar al met al ben ik niet zo heel tevreden over deze eerste helft. Toch, ik kijk uit naar de de tweede helft. Benieuwd hoe ze invulling gaan geven aan wat ik denk dat er komen gaat om Negan het hoofd te bieden.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Prima mid-season finale hoor; geen domme cliffhanger, maar alles afronden en toewerken naar het tweede deel. Daarbij begin ik Jeffrey Dean Morgan steeds meer te waarderen als Negan, heerlijk hoe hij hem neerzet.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Het schijnt trouwens dat TWD 6 miljoen kijkers is verloren na de cliffhanger van seizoen 6.
Blijkbaar denk ik er anders over dan die 6 miljoen pissige (ex)kijkers. Ik vond het de perfecte cliffhanger.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Wordt inderdaad een hoop over geschreven: Walking dead loses viewers
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ik vind dit nieuwe seizoen minsten zo goed als de vorige seizoenen. Om maar niet te spreken over de fantastische cliff hanger van S06.. Mij dus een raadsel waarom de show juist nu viewers verliest.
Edit: Aha John Milton, ik lees over de zombie-hype die nu momentum aan het verliezen is. Dat begrijp ik opzicht wel. Zelf krijg ik er (nog lang) niet genoeg van, misschien dat dat wat verklaard.
En dat AMC de kijker "around jerked" met allerlei plot-twists, cliffhangers en "hij is dood, o nee toch niet!" ongein voelt voor mij niet nieuw. Was dat in eerdere seizoenen ook al niet het geval?
038Zwolle
-
- 40 messages
- 2 votes
Goede aflevering en in mijn ogen nog steeds een leuk seizoen.
Ik hoop juist NIET dat ze gaan toegeven aan alle kijkers die gestopt zijn. Ik heb het idee dat zij alleen maar zombies en gore willen zien. Maar ik vind het juist wel gaaf om te zien dat de mensen veel erger zijn dan de zombies.
De ene keer slachten ze 100 zombies af zonder problemen. De andere keer zien ze er 1 en raken ze in paniek. Ik vind dit juist wel gaaf gedaan, en heb echt zin aan 7.2
W.V.
-
- 845 messages
- 476 votes
Die clifhanger vond ik ijzersterk, maar behalve de eerste aflevering vind ik het verhaal niet geweldig, Moet trouwens vanavond de laatste aflevering nog kijken, maar ik vind de figuur Negan inmiddels wat langdradig en aardig irritant, het wordt tijd dat ze hem op gaan ruimen en die hele kliek van hem erbij.