• 178.008 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.001 actors
  • 9.371.231 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

W.V. wrote:

Die clifhanger vond ik ijzersterk, maar behalve de eerste aflevering vind ik het verhaal niet geweldig

Maar dat zijn misschien wel de beste TWD afleveringen ever Dus alles daarna valt in die zin tegen.

W.V.

• 845 messages
  • 476 votes

danuz wrote:

(quote)

Maar dat zijn misschien wel de beste TWD afleveringen ever Dus alles daarna valt in die zin tegen.

Dat ben ik met je eens, al zijn er natuurlijk meer memorabele afleveringen te noemen uit de afgelopen seizoenen, het nadeel van zo'n sterke eerste aflevering is dan dat wat daarna komt vaak tegenvalt en het tempo uit de serie gaat zoals dus nu is gebeurd

Gisteren heb ik de aflevering van afgelopen maandag bekeken, komt eindelijk een beetje schot in, maar nogmaals, ben uitgekeken op de figuur Negan, hij iriteert me mateloos en dan heeft hij ook nog een paar van die klonen. In de tijd van de governor was de situatie vergelijkbaar, Negan is een wat extremere vorm dus eigenlijk niets nieuws onder de zon.

038Zwolle

• 40 messages
  • 2 votes

Ben het echt totaal niet eens met W.V.

Ik vind Negan echt een enorme goede toevoegen van de serie. Het enige waar je hem misschien mee kan vergelijken van de Govenor is dat het een "Bad Guy" is. De Govenor mag nog niet eens in de schaduw staan van Negan.

Daarbuiten moet ik soms ook echt hard lachen om Negan.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Nooit eerder een serie in zo korte tijd zo zien ontsporen. Seizoen 6 begon gewoon echt sterk, maar nog niet halverwege het seizoen is er niks meer over van wat TWD zo goed maakte. Het is alleen nog maar flashy gebeuk, doodsaai om naar te kijken. Het lukraak killen van karakters werkt dan ook nog eens averechts.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Benieuwd wat je van 7 vindt...

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Als ik er nog aan begin. Zou er nu enorm tegen opzien, maar we zijn ook weer een jaar verder natuurlijk voordat hij op Netflix verschijnt.

Frank Hannen

• 8 messages
  • 1035 votes

Seizoen 6 en 7 nu bij KPN on demand met pluspakket

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Zwolle84 wrote:

Nooit eerder een serie in zo korte tijd zo zien ontsporen. Seizoen 6 begon gewoon echt sterk, maar nog niet halverwege het seizoen is er niks meer over van wat TWD zo goed maakte. Het is alleen nog maar flashy gebeuk, doodsaai om naar te kijken. Het lukraak killen van karakters werkt dan ook nog eens averechts.

Ook veel meer gevoelige muziek nu onder de dialogen.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

709 was best aardig na een slechte eerste seizoenshelft. Iedereen hier op MovieMeter afgehaakt?

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

ik wilde niet weer haantje de voorste zijn met een 'nou dat was weer vrij onopmerkelijk'. Ik sta nog niet op punt van afhaken, maar het defaitisme viert wel steeds meer hoogtij...

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Dat gelukzalige gevoel wanneer je een serie niet volgt en de fans het erover hebben dat het nu wel eens voorbij mag zijn.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik kijk nog, uit routine. Op de eerste aflevering na is dit een heel beroerd seizoen. Heb het vermoedelijk dat het de komende weken wel weer beter wordt, aangezien we toe gaan werken na heel veel bloedvergieten.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Dat hoop ik ook, en ik ga er ook vanuit. Gebeurt altijd wel weer wat dat ik wél leuk vind. En in de tussentijd vermaak ik me er nét genoeg mee om niet te kappen. Zonde eigenlijk, maar ik denk dat Gimple gewoon niet de juiste showrunner is. Ik las iets van een terugval van 17 miljoen kijkers naar 10 miljoen, zo even uit het hoofd? Das niet niks!

boozebelly

• 1428 messages
  • 1905 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik kijk nog, uit routine. Op de eerste aflevering na is dit een heel beroerd seizoen. Heb het vermoedelijk dat het de komende weken wel weer beter wordt, aangezien we toe gaan werken na heel veel bloedvergieten.

...en net op het hoogtepunt van dat bloedvergieten komt de zomerstop haha Dan weer smachtend uitkijken naar het nieuwe seizoen want oh, dan zal het ECHT beter gaan worden. Nou ik geloof er weinig meer van eigenlijk...

Ik kijk ook nog puur op basis van routine, maar damn wat is de serie aan het verslappen zeg. Veel te langdradig allemaal, te veel tamelijk oninteressante personages waar te veel tijd aan wordt gewijd, zo niet complete afleveringen.

En die Carl had onderhand ook wel klem mogen komen te zitten in een horde zombies. Wat een nietszeggend flut acteurtje is dat zeg...

Nee, voor mij dreigt het allemaal als een nachtkaars uit te gaan

Tall man

• 289 messages
  • 1043 votes

Gelukkig zijn de comics er nog, die het hoge niveau wel vasthouden.

Midseason opener was niet heel slecht en ik heb ook het gevoel dat de tweede seizoenshelft een stuk beter gaat worden dan de eerste. Het zou vooral schelen als ze eens stoppen met die fillers die niks toevoegen aan het verhaal of ze samenvoegen in een ep, zodat het nog leuk is om te kijken, want dat had in mijn ogen prima gekunt.

Het is gelukkig nog wel vermakelijk genoeg om te kijken, maar het wordt misschien wel tijd dat ze er langzaam een eind aan gaan breien, want ik vraag me af of ze het nog vol gaan houden om het 4/5 seizoenen interessant te houden.

Ook bij mij begint de interesse in de serie langzaam te verslappen. Zonde, na 6 seizoenen.

Ik ben het eens met Ajax&Litmanen1. De eerste aflevering van het zevende seizoen was het beste uit de hele reeks. Alles wat daarna kwam kunnen we onder het slechtste scharen.

Die Jeffrey Dean Morgan vond ik alleen in het begin redelijk, maar eigenlijk hadden ze de rol van Negan beter in handen van een andere acteur kunnen geven. Het begint me te vervelen dat hij elke scene met datzelfde lachwekkende houdinkje speelt.

En in de aflevering van gisteren kwamen Rick en de zijnen in aanraking met een nieuwe groep mensen. Eerste indruk was bij mij niet erg positief. Wat een kolderieke Carnavalsclub is dit nu weer??

Ik verwacht zeker nog wel wat spektakel tegen het einde van het seizoen, maar er moet heel veel worden bijgeschaafd om de serie in z'n algemeenheid weer echt interessant te maken.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

boozebelly wrote:

en net op het hoogtepunt van dat bloedvergieten komt de zomerstop haha Dan weer smachtend uitkijken naar het nieuwe seizoen

Zo zal het naar alle waarschijnlijkheid wel weer gaan gebeuren

John Milton wrote:

Ik las iets van een terugval van 17 miljoen kijkers naar 10 miljoen, zo even uit het hoofd? Das niet niks!

Dat is zeker niet niks, en dat worden er alleen maar meer als ze op deze manier verder blijven gaan.

Heb de comics niet gelezen, en daarom geen idee in hoever de comics met de serie overeenkomt. Weet ook niet in hoeveel seizoenen ze deze serie willen verwerken, maar als ze de seizoenen op deze manier blijven uitwerken dan hoop ik dat volgend seizoen de laatste zal zijn.

boozebelly wrote:

Nee, voor mij dreigt het allemaal als een nachtkaars uit te gaan

Je bent niet de enige met die gedachte.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Best een leuke aflevering met Eugene in de spotlight. Ik begin hem steeds interessanter te vinden.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Negan blijft wel gruwelijk bruut. Wat een gestoorde actie ook weer. Enige reden waarom dit seizoen nog wel kijkbaar is, al was vandaag wel een behoorlijke aflevering.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Was alleen vergeten hoe Eugene daar ook alweer is beland. Het nadeel van een verhaallijn een aantal weken niet volgen.

De enige beklijvende scene was die van Negan en de dokter. Verder ging het weer tergend langzaam (kan ook niet anders met de volslagen oninteressante Eugene in de hoofdrol) en was het grotendeels slaapverwekkend saai!

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Hahahahahaha, de CGI van dat rendier. Dit kan toch niet? Vond de kermis verder wel vet. Maar nogmaals: dat rendier,

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Vrij saaie 12e aflevering van seizoen 7. Veel te veel 'fillers' weer dit seizoen. Ik snap echt niet waarom ze een deal met die Scavengers zijn aangegaan. Daar kan je toch geen normaal gesprek mee voeren? Die mensen zijn al compleet verwilderd in een paar jaar tijd.

Majestics

• 322 messages
  • 43 votes

Wat een enorm vervelende aflevering weer. Beetje lachen, beetje zaaddodende dialogen tussendoor en natuurlijk een paar scenes waarin het ineens uit de hand begint te lopen maar toch weer niet waardoor de spanning nog sneller weg is dan het licht. En die CGI is gewoon een belediging naar de kijker toe. Ze brengen 'uitmelken van een serie' naar een nieuw niveau.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Als je de eerdere seizoenen naast bijvoorbeeld het huidige seizoen legt lijkt het onderhand wel een parodie op zichzelf te zijn geworden. Op het handjevol sterke afleveringen per seizoen na natuurlijk.

Nou vond ik het gisteren nog wel een leuke aflevering door hoe cheesy het allemaal was. De cringy dialogen tussen Michone en Rick, het CGI hert, Rick die van een reuzenrad afpleurt, heel toevallig door een dak heen zakken en terecht komen in een warenhuis vol voedsel (nemen ze de kijker nog wel serieus?)...

In ieder geval vermakelijker dan die aflevering vol saai geneuzel. Maar goed is het zeker niet.

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

Het CGI hert... mensen kinderen, wat moest dat voorstellen...? Een willekeurige dronken carnavalganger in hertenpak was overtuigender geweest.

En dat terwijl ze ruim 5 seizoenen terug wél een fatsoenlijke scene met een hert konden maken, toegegeven veel meer pluspunten weet ik zo ook niet te noemen van seizoen 2.

huiguh

• 429 messages
  • 2402 votes

Na een paar saaie rekkende aflveringen, was aflevering 13 eindelijk weer ruim voldoende.

Alathir

• 2125 messages
  • 1635 votes

Het gaat allemaal veel te traag. Er zijn teveel personages gedood en nu proberen ze weer aan character development te doen door koning Ezekiel, Tara, Eugene, etc meer in beeld te brengen. Eugene vind ik overigens allesbehalve interessant, Tara was nog aardig grappig en verrassend. Ezekiel is dan weer enorm naïef.

Ik zat weer behoorlijk ongeboeid te kijken naar aflevering 13. Morgan maakt zich niet populair bij mij. Wel benieuwd wat Carol gaat doen, eerste keer dat ze in actie lijkt te schieten dit seizoen.

Het is wachten op het gevecht waar we al een heel seizoen op aan het wachten zijn. De uitkomst lijkt me duidelijk, wie er dood gaat is nog een vraagteken waardoor we toch verder blijven kijken.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Vond het eigenlijk weer best een paar leuke afleveringen. Dat hert is inderdaad wat absurd, of zou het expres zo gedaan zijn voor het pulpgehalte? Soms weet ik het niet meer hoor bij TWD

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Aflevering 12 en 13 net achter elkaar gekeken. Teleurstellend.

Toegegeven, ik zit inmiddels helaas (weer) op een punt dat ik dat verwacht. Je hoopt dat het dan alleen maar mee kan vallen, maar dat doet het dit seizoen dus echt te weinig. Dat hert was een blamage, en is wat mij betreft illustratief hoe de makers er momenteel instaan: authenticiteit heeft geen prioriteit. Dat loopt voor mij ook door in de dialogen, wat Majestics ook al aankaartte. Het klinkt nergens realistisch, en blijft te vaak steken in mislukte pogingen tot quasi diepzinnigheid. Of het nu Rick en Michonne of Tara is. Nu vind ik die laatste sowieso al een niet al te beste actrice, Carol kan in één scène met Morgan meer gevoel tot uiting brengen met een serie van blikken, dan Tara in een hele monoloog.

De dood van Benjamin zagen wij ruim van tevoren aankomen, maar erger: het liet ons volkomen koud. Nu was dat geen belangrijk karakter, maar ik vrees dat het wel exemplarisch is voor de emotionele band met de karakters en de show: die is langzaam maar zeker weggevallen. Het lijkt voor mij steeds waarschijnlijker dat TWD, net als Lost een jaar of tien geleden, de annalen van de TV geschiedenis in zal gaan als een show die sterk begon, maar door slechte scripts zijn weg verloor. De tijdelijke of incidentele aard daarvan lijkt steeds meer structureel te worden, en ik begin me wel een beetje af te vragen hoelang ze daar nog mee weg gaan komen, nu de kijkcijfers dat steeds meer beginnen te weerspiegelen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.