- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Het meest briljante is wel dat ze Yeun's naam uit de credits hebben gehaald, puur om de speculaties levende te houden. Geen fake-out denk ik.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Kerel! Ben jij toch weer verder gaan kijken dan? (Ik zat al te twijfelen om je weer even aan te sporen na de kwaliteit van afgelopen seizoen en nog meer het huidige)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Kerel! Ben jij toch weer verder gaan kijken dan? (Ik zat al te twijfelen om je weer even aan te sporen na de kwaliteit van afgelopen seizoen en nog meer het huidige)
Good call John. Ik heb aanmoediging van de juiste personen gekregen. En voorlopig bevalt me het wat Gimple doet, voor het eerst dat ik sinds S2 visie en richting voel.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jammer, na 3 heerlijke afleveringen nu een opvulaflevering die ik niet al te interessant vond. Deze hoofdrolspeler van de aflevering is niet 1 van mijn favoriete personages zeg maar.
Was vooral enorm benieuwd hoe het verder was gegaan na de vorige aflevering.
Lange aflevering trouwens, een vol uur.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Jammer, na 3 heerlijke afleveringen nu een opvulaflevering die ik niet al te interessant vond. Die priester is niet 1 van mijn favoriete personages zeg maar.
Verder eensch over de priester overigens. Ik vind Gabriel ook niet leuk. Maar ik vond dit wel wat meer dan een opvulaflevering, hij was kwalitatief uitstekend. Mooie acteur ook, die Eastman speelde.
linxde1
-
- 395 messages
- 346 votes
Jammer, na 3 heerlijke afleveringen nu een opvulaflevering die ik niet al te interessant vond. Die priester is niet 1 van mijn favoriete personages zeg maar.
Your kidding me. De priester????? Dit ging over Morgan. Ik vond het wel een goede aflevering. Moet het dan alleen maar hakken en zagen zijn? Kom op man.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja sorry, haalde net even wat door elkaar
Maar het was ieder geval niet mijn favoriete aflevering.
En nee, het hoeft niet elke aflevering hakken zijn, maar ik heb liever dat ze zich op de hele groep focussen.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Ik snap die gedachte zeker. Ik vond de aflevering van Beth en Darryl vorig seizoen ook een van de mindere. Maar dit werkte voor mij een stuk beter, al mistte ik (stiekem) ook de groep wel een beetje, wetend wat er allemaal speelt nu. Toch, zonder pauzes is de actie ook minder indrukwekkend. En qua karakterontwikkeling en background was dit wel erg mooi. Fijn stukje psychologie, vond ik.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Sluit me volledig aan bij John Milton. Vond het gewoon weer een erg sterke aflevering.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Credits overigens naar John Carrol Lynch, die een fantastische rol als Eastman neerzet.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Prima aflevering hoor. Even een stapje terug qua actie, maar daar krijg je als kijker een sterk staaltje karakterontwikkeling voor terug. Heerlijk spel van zowel Lennie James als John Carrol Lynch.
Het verbaast me nog steeds dat seizoen zes vooralsnog zo een hoog niveau weet vast te houden.
linxde1
-
- 395 messages
- 346 votes
Ja sorry, haalde net even wat door elkaar
Maar het was ieder geval niet mijn favoriete aflevering.
En nee, het hoeft niet elke aflevering hakken zijn, maar ik heb liever dat ze zich op de hele groep focussen.
Excuses, was een beetje een heftige reactie van mij. Ik had net een paar seconden daarvoor de laatste aflevering gezien en was er erg over te spreken. Ik vond het "a fine piece of acting." 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Sterke episode weer zeg. Wat een heerlijk seizoen tot nu toe!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Excuses, was een beetje een heftige reactie van mij. Ik had net een paar seconden daarvoor de laatste aflevering gezien en was er erg over te spreken. Ik vond het "a fine piece of acting."
Geen punt. Het hoeft ook niet altijd een theekransje hier te zijn 
Acteerwerk was wel goed in deze aflevering, maar de personages spreken me niet aan. Eigenlijk zijn er maar weinig die ik boeiend genoeg vind voor een eigen aflevering.
Daarom vind ik de focus op de groepsproblematiek meestal wel goed. De keuzes die ze moeten maken, de conflicten die er zijn. En uiteraard de strijd om te overleven.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Haha best een douchebag move om Glenn zijn lot nog een aflevering verder te schuiven. Kan me de kwade fans best voorstellen. Jammer, want dit was met afstand toch de beste aflevering die TWD in tijden heeft gezien. Kijk, dit is nu precies wat TWD kan en moet zijn, als het wil. Heerlijke karakter uitdieping inderdaad die de apocalypse naar de achtergrond schuift en het slechts gebruikt om iemand zijn psyche ermee te duiden. Kan me in Morgan zijn wereld eindelijk vinden, nadat ik hem in de vorige aflevering toch best haatte om zijn "nieuw motto". Dit was alvast vele malen interessanter dan de zoveelste run and survive die TWD eentonig heeft gemaakt.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Wie zegt er trouwens dat we volgende week het lot van Glenn zullen te weten komen? Het gevaar is nog niet geweken en de groep heeft zich nog niet hergegroepeerd, ook kan ik me wel voorstellen dat ze dat pas zullen doen na de winterstop. Ik zou het in ieder geval niet erg vinden, al was het maar om het drama op het internet van vele fans die denken dat zij het verhaal bepalen.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Lijkt soms meer wishful demanding dan wishful thinking inderdaad, Illum Sphere
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Ik denk ook, dat je de eerste 2 a 3 afleveringen sowieso nog niets te weten komt over zijn lot.
Vond dit wel even een fijne aflevering. Goede afwisseling door nu in te gaan op het verhaal van Morgan. Had al wel verwacht, dat er een speciale Morgan aflevering zou komen. Had ook wel gedacht, dat je te zien zou krijgen wat er met zijn zoon gebeurd.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Jammer, na 3 heerlijke afleveringen nu een opvulaflevering die ik niet al te interessant vond. Deze hoofdrolspeler van de aflevering is niet 1 van mijn favoriete personages zeg maar.
Mee eens?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Waarmee?
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Ik was van deze weer iets minder kapot, lag dat aan mijn lange dag? Of was het echt een mindere aflevering?
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ik was van deze weer iets minder kapot, lag dat aan mijn lange dag? Of was het echt een mindere aflevering?
Ik vond het eigenlijk ook een mindere episode. Er werd een beetje te snel van de hak naar de tak gesprongen met enkele dingen (oa Rick die het record van Usain Bolt even verbreekt, Michonne's groep die zich blijkbaar geteleporteerd heeft naar het dorp en men doet alsof Glenn al langer dood is), enkele personages die me toch begonnen te irriteren (vooral die verpleegster en Maggie) of die ik zelfs niet heb gezien (Carol) en de episode voelde eerder aan als een filler dan iets anders.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Die verpleegster presteert het inderdaad om zich binnen enkele afleveringen op te werken als één van de meest irritante TWD personages (en dat wil wat zeggen)... Voor de rest is het enige wat er uit deze aflevering gehaald kan worden het feit dat Carl nu toch echt eens aan een andere haarstijl moet gaan denken en dat het 'gevechtje' tussen Carl en Ron zo'n 1000 keer beter geregisseerd had moeten worden. Enkel de opening met Rick en de scene in het riool vond ik wel sterk...
Sowieso mag de groep wel een beetje uitgedund worden als het zo verder gaat. Personages als Eugene, Rosita, Tara en Maggie voegen al een hele lange tijd helemaal NIKS toe...
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
The Walking Dead is een goede serie maar mijn interesse werd een stuk minder ergens bij eind seizoen 3. De gevangenis gevechten waren leuk en spannend, maar toen ze eenmaal het dorp introduceerde, werd het eigenlijk wat saai. Sindsdien heb ik niet meer gekeken, terwijl ik eerder veel afleveringen op een dag bekeek. Binnenkort ga ik denk ik maar verder kijken waar ik ben gebleven.
huiguh
-
- 429 messages
- 2402 votes
Seizoen 6 begon zo sterk, met 3 top afleveringen. Maar het zakt nu wel weer erg snel in....
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Seizoen 6 begon zo sterk, met 3 top afleveringen. Maar het zakt nu wel weer erg snel in....
Dit ja....
Al was de aflevering van gister nog wel acceptabel. Maar het kakt inderdaad weer in. Ze rekken weer overdreven de voortgang.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Meh, de laatste aflevering is typisch een filler. Nul ontwikkeling en weinig bijzonders te bespeuren.
bobbee
-
- 132 messages
- 45 votes
Serie blijft heel wisselvallig. Ik heb de laatste aflevering nog niet gezien maar de voorlaatste met de psychiater in het huisje was top. Eindelijk weer wat diepgang, en achtergrond. Ik was zelfs een beetje kwaad toen die aflevering afgelopen was. Omdat ze het dus wel kunnen, goede afleveringen maken. Waarom wordt er dan zo vaak wat aan geklungeld. De serie had met 3 seizoenen evenveel kunnen vertellen als nu met 6. Ik krijg sterk het idee dat de serie uitgemolken en opgerekt wordt.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2168 votes
Sowieso mag de groep wel een beetje uitgedund worden als het zo verder gaat. Personages als Eugene, Rosita, Tara en Maggie voegen al een hele lange tijd helemaal NIKS toe...
Dat zijn juist 4 personages die nog wel een tijd mee gaan heb ik het idee. Zeker Eugene en Rosita kunnen nog groeien qua karakter en tonen verbetering.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Vond het ook wat minder. Eigenlijk weer een typische filler-episode. Waarvan het blijkbaar stik in TWD..
Maargoed, mijn interesse blijft hoog dit seizoen. Kijk al erg uit naar komende zondag/maandag, de previews waren hoopvol voor een goede aflevering.