• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.164 actors
  • 9.373.533 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Kwam inderdaad een tijd geleden al een TWD google map tegen, top!

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

The Walking Dead lijkt de goede lijn van seizoen vijf door te trekken naar seizoen zes. De eerste aflevering is verrassend goed. De zwart-wit beelden die zich iets na de terugkomst van Morgan afspelen. Vervolgens de kleur beelden, die het beeld van 'nu' geven, met de grote taak om de horde Walkers weg te leiden van Alexandria. Allebei is het erg interessant, goed en ook weer fantastisch leuk om naar te kijken.

Ik kan nu al niet meer wachten tot volgende week.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

ik ga hem straks kijken, ben benieuwd!

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

Ik vond de enorme kuil met dat grote aantal walkers er niet realistisch uit zien, eveneens als het vallen van die truck. Ook vind ik het niet helemaal bij de serie passen.. Daarbij was de aflevering wel spannend en gelijk op prima niveau.
Ben zeer benieuwd naar de tweede aflevering. Denk dat die nog wat spannender en intenser gaat worden. Al ben ik wel bang dat we nu alleen de groep gaan zien die nog in Alexandria achter gebleven was. Dat elke aflevering gefocust is op een bepaald deel van de groep. Iets wat ik zelf niet heel leuk vind, maar als ze het goed kunnen verfilmen heb ik er geen problemen mee.

Promo voor aflevering 2!
Ziet er goed uit!

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Die vrachtwagen die in die steenquarry viel zag er heel goedkoop uit inderdaad. Ik hou van zwartwit, maar ook de stilistische keuze om voor zwartwit te gaan (om de continuïteit te verduidelijken?), overtuigt mij niet geheel. Ook zo'n overduidelijke, onverantwoordelijke puist waarvan je weet dat hij het einde van de epi niet haalt, is een beetje een zwaktebod.

Maar, verder waren er gelukkig genoeg elementen die wél overtuigden. Kleine momentjes tussen karakters, het zien van individuele groei, aardige crosscutting, de enorme schaal af toe (wát een aantal walkers) al was het soms teveel CGI.

Ik ben blij dat we er weer zijn. Just not too much CGI please

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

Ik gok dat er groot gevaar is in Alexandria of door de 'Wolves' of door Walkers en dat 1 van de bewoners hun juist probeert te waarschuwen om terug te komen dmv die hoorn. Of ligt dat iets te veel voor de hand?

Conspiracy

• 99 messages
  • 144 votes

Ik ben ook wel benieuwd.
Het kunnen inderdaad The Wolves zijn, of misschien een voorbode naar Negan. Al verwacht ik dat pas later. Het kan ook een van de bewoners zijn, er zijn natuurlijk genoeg die een reden kunnen hebben (de zoon van die doodgeschoten man, die kan wraak willen of misschien ook wel de priester.)
In de boeken (lees vooral niet verder als je dit niet wil weten) wordt Alexandria voor Negan en de andere communities nog overspoelt door een zombieplaag. Vond ik een van de vermakelijkste gedeeltes uit de boeken, dus dat zal vast nog wel gebeuren.
Als ze deze verhalen een beetje aanhouden en lef tonen, plus daarbij goed aanpakken kunnen Seizoen 6 en 7 met gemak de beste van de hele serie worden.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Wederom een fantastische aflevering.

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

Jellesteeg wrote:

Wederom een fantastische aflevering.

Kan daar niks tegen inbrengen!

Genoten

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

I agree. Heerlijk. Heb me echt zitten verkneukelen af en toe. Wat is Carol toch een geweldig personage geworden.

huiguh

• 429 messages
  • 2402 votes

John Milton wrote:

Wat is Carol toch een geweldig personage geworden.

Idd, ook dit seizoen lijkt ze nog harder te worden.

Geweldige aflevering.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

huiguh wrote:

(quote)

Idd, ook dit seizoen lijkt ze nog harder te worden.

Geweldige aflevering.

Nog even en ze zegt tegen Darryl: 'grow a pair, you nance'. Echt hoor.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Goedemorgen zeg, wat zijn de eerste twee afleveringen knallers. Voornamelijk de tweede episode zou zo een mid-season finale kunnen zijn. Hopelijk kan deze lijn doorgetrokken worden.

Ik ben weer helemaal enthousiast.

linxde1

• 395 messages
  • 346 votes

Een aflevering zonder Rick Grimes, maar toch helemaal bad ass! Die Carol inderdaad wat een kerel! Of euh ik bedoel flinke vrouw.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

Aardige 2e aflevering. Ik vond hem niet zo geweldig of schokkend zoals de meeste hier en op IMDB (9,5 als gemiddelde score?) hem vonden mede omdat er geen prominente bijrollen of hoofdpersonages sneuvelden. Er zijn veel betere en hardere afleveringen geweest naar mijn mening.

Wel eens over Carol. Die was echt geweldig in deze aflevering. Ik ergerde me wel een beetje aan Morgan. Ik denk dat hij teveel een stoker kan en gaat zijn.

AmazingPP

• 2524 messages
  • 1859 votes

Wauw! Seizoen 6 begint in ieder geval goed, na het wat "rustige" seizoen 5. De makers hebben vast en zeker gedacht: Jullie willen zombies? Dan krijgen jullie zombies!!!

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Wat een aflevering weer. En vooral: Oh NOOO!

eerste helft was wat meer opbouw, en het verhaal gaat eigenlijk gewoon niet vooruit, maar de suspense zet dan wel degelijk in. Wat een ellende. En dit karakter was wel een van mijn favorieten. De vraag blijft of dit gebeurd was als hij wat minder vergevingsgezind was geweest!

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Inderdaad wat een verrassende wending. Alhoewel ik nog niet zeker ben of dat Glenns zijn lichaam is, die opengereten word. Het kan ook die van Nicholas zijn, die bovenop hem viel, maar het ziet er niet goed uit

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Wat weet deze serie een belachelijk hoog niveau te halen in de eerste drie afleveringen van seizoen zes. Fantastisch gewoon. Ook deze weer, met de verschrikkelijke dood(?) van Glenn; Michonne en de rest die proberen terug te keren; Rick die met de camper de horde probeert terug te laten keren naar Daryl, Sasha en Abraham; Rick die een aanval van The Wolves weet te overleven, en nu in de val zit; de altijd geweldige Daryl die eerst terug wilt naar Alexandra, maar toch besluit Sasha en Abraham verder te helpen en nogmaals de dood(?) van Glenn. Want is het wel hij die wordt opengereten? Let's hope not.

De op het moment fantastische acteerprestaties + hoe het verhaal zich op dit moment ontwikkelt + Alexandria + Daryl op zijn motor = een dikke vette 10, een punt dat ik echt nooit had verwacht nog te kunnen geven aan deze serie.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Hoe zou het niet Glenn kunnen zijn? Hij lag plat op zijn rug in een enorme groep, ze gaan toch door tot er amper een pees meer aan bot verbonden is, met zo'n groep? Het is niet dat je je veilig onder een Nicholas kunt verstoppen tijdens zo'n feeding frenzy. Je hebt toch altijd een been, arm of hoofd dat uitsteekt? Nee, hoezeer ik ook wilde dat hij bleef leven, als hij dit overleeft voel ik me wel misleid ....

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

John Milton wrote:
Hoe zou het niet Glenn kunnen zijn? Hij lag plat op zijn rug in een enorme groep, ze gaan toch door tot er amper een pees meer aan bot verbonden is, met zo'n groep? Het is niet dat je je veilig onder een Nicholas kunt verstoppen tijdens zo'n feeding frenzy. Je hebt toch altijd een been, arm of hoofd dat uitsteekt? Nee, hoezeer ik ook wilde dat hij bleef leven, als hij dit overleeft voel ik me wel misleid ....

Ben het deels met je eens hoor. Zijn overigens wel genoeg theorieën waar ik me in kan vinden hoe Glenn het overleeft kan hebben. Tevens was Glenn's naam niet te zien in de 'memorial' aan het einde van The Talking Dead, wat toch mijn vermoeden lijkt te bevestigen.

Kijk trouwens vooral eens hier voor alle theorieën over de dood(?) van Glenn in S06E03. NIET lezen als je de aflevering nog niet gezien hebt!(!!!)

Martijnnn

• 2248 messages
  • 2409 votes

Echt he, eindelijk weer een boeiend karakter in de serie gaat hij dood voor een simpel shockeffect.
Ook ff niet die gast achter het hek dood schieten die toch al dood gaat zodat ze het drama ff lekker kunnen aan viel me erg vies tegen, jammer dat elke aflevering toch een paar momenten heeft die gewoon te kut zijn om het maar op zen Frans te zeggen.

Het was verder best een goede aflevering met Michonne die laat zien dat er wel degelijk nog een paar goede acteurs in de serie zitten maar een paar van die slecht geschreven momenten verpesten het wel een beetje.

Om toch met een positieve note te eindigen, de eindshots zijn al 3 keer erg gaaf

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Comicbookspoiler: Glennkan onmogelijk dood zijn, omdat hem een nog noodlottiger dood staat te wachten.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ja, onder de post van de Talking Dead Podcast op Facebook stapelen de posts die er niets van geloven zich ook op. In de media hetzelfde. Niet alleen deze. Maar dan vind ik het persoonlijk toch niet helemaal bevredigend schrijfwerk vrees ik. Ik kan me in elk geval geen plausibele verklaring voorstellen waardoor hij hier levend vandaan zou kunnen komen.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Misschien gaan ze zijn dood (of wat dan ook) later nog laten zien. Momenteel is zijn dood nog onbevredigend voor mij, omdat het amper in beeld kwam. Je zag alleen zijn hoofd en vrijwel geen lichaam. Daarbij komen bij de meeste slachtoffers bloed uit hun mond stromen, als ze te pakken zijn genomen door de zombies. Ook dit zag ik niet bij hem.

Overigens mocht Glenn op zeker dood zijn, dan wijken ze dit seizoen alweer van de comics af. Wat niet onlogisch is natuurlijk. Hershel, Tyreese, Beth, Dale en Lori hadden bijvoorbeeld ook allemaal een andere dood.

Die Alexandrians zijn overigens wel bijna allemaal vrij nutteloos zeg. Eerst die Carter vorige week en nu die stupids die in aflevering 3 er allemaal bij waren.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Jassesmina, wat een bloedstollende aflevering (S06E03)! Was oprecht geschockeerd door de dood van Glenn (of was het het lichaam van Nicholas? > laten we het hopen)

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

John Milton wrote:

Inderdaad. Let vooral ook op de shirts van Glenn en Nicholas. Die van Nicholas is groenachtig en die van Glenn beige.Je ziet duidelijk dat diegene met het beige shirt opengereten werd (Glenn dus). Forget it hij is dood.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Scott M. Gimple bewijst toch maar dat TWD eindelijk een showrunner heeft die ze nodig hebben. Erg onder de indruk en dat ben ik sinds S2 niet meer geweest. Goed om te horen dat James ook eindelijk benut wordt. k ben nu volledig om het weer in de herkansing te gooien. Toch met afstand de beste acteur die TWD kent (ondanks dat de rest van de cast geen sterke acteurs zijn is James op zich zelf al een geweldig acteur).

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Hah! Die gozer uit Snatch in Walking Dead? Wie weet, heel misschien, dat ik het dan ooit weer eens op ga pikken.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Die James ken ik ook van Low Winter Sun.

Daar speelde hij dirty cop maar deze show is helaas niet verder gegaan.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.