• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.189 actors
  • 9.373.540 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

Vraag me af hoe lang men in Alexandria blijft. Hopelijk wordt het niet zo lang gerekt als th farm of the prison. Alhoewel het me niet zou verbazen want ze zitten de comic aardig op de hielen. Maar ik wil Negan graag zien!

Tom Sizemore, Ray Stevenson of Michael Madsen zouden perfecte maar misschien ook wel erg voor de hand liggende casts zijn.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Raffael77 wrote:

(quote)

Dat van BB dacht ik al. Vol met clichés maar met name een zeer zwak eerste seizoen en daarom met tegenzin tot afl 7 gekeken. Lost daarin tegen is geniaal en Homeland wel tof.

Zo zie je maar wel dat smaken verschillen.

Misschien is Banshee wel wat voor jou.

Breaking Bad is vol met clichés en Lost geniaal? Ik denk dat deze vreemde perceptie weinig met smaak heeft te maken. Dit is gewoon wacko.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Het is geen afspiegeling van 'de consensus', nee

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

AC1 wrote:

(quote)

Breaking Bad is vol met clichés en Lost geniaal? Ik denk dat deze vreemde perceptie weinig met smaak heeft te maken. Dit is gewoon wacko.

Dus "smaak" bestaat niet?

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Raffael77 wrote:

(quote)

Dus "smaak" bestaat niet?

Uiteraard bestaat dat, ik denk dat hij zich meer verbaast over de afwijkende mening in de 'is-vorm' (ipv 'ik vind'). Natuurlijk is dat meestal zo aangezien het altijd een mening betreft, maar zeker bij zo'n uitspraak valt het volgens mij meer op. Je zou in een poll met die mening ernstig in de minderheid zijn, vermoed ik zo.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb Lost destijds met veel plezier gezien en de meeste seizoenen zelfs (soms meerdere keren) herkeken, maar dat was toen. En daarna vanwege het sentiment en om mijn nieuwe vriendin laten zien wat toen 'THE big deal' was. Maar Lost ging uiteindelijk uit als een nachtkaars en had soms ernstige scriptproblemen. Als je het mij vraagt mag het niet eens in dezelfde adem genoemd worden als een serie als Breaking Brad.

But you're right, smaak bestaat. En niet iedereen hoeft Breaking Bad goed te vinden, niet iedereen hoeft Lost slecht te vinden (vind ik ook niet, ondanks dat ik inmiddels wat behoorlijke kritiekpunten heb). Maar de mening dat BB cliché is en Lost geniaal, is denk ik wel iets minder gangbaar dan het tegenovergestelde. Je vergelijkt toch wel een wat moeizaam tot een slotsom gekomen network television show met een gelauwerde a list cable tv series. But again, that doesn't mean you have to like it.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

John Milton

Wat Lost goed maakt heeft alles te maken met een prima script. JJ Abrams behoort tot één van de beste scriptschrijvers van de laatste 10 jaar. Vergeet niet dat lost één van de weinige series is die de script oorlog destijds heeft overwonnen.

Ik denk dat Breakin Bad meer fans heeft omdat drugs gerelateerde series of films altijd goed scoren. Je weet wel net als met Scarface. Ze begonnen dramatisch en is pas in seizoen 3 heel goed volgens de fans.

Ik hoop dat TWD een passend goed einde krijgt want dat verdient deze serie wel. Er zitten langdradige afleveringen bij maar ik vind het vermakelijk genoeg.

De enige serie die ik echt heel goed vind is Rectify.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ik hoop het ook man, ik heb er wel weer wat vertrouwen in moet ik zeggen. Rectify ga ik zeker nog eens proberen, werd me door anderen ook al aangeraden!

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Raffael77 wrote:

Wat Lost goed maakt heeft alles te maken met een prima script. JJ Abrams behoort tot één van de beste scriptschrijvers van de laatste 10 jaar. Vergeet niet dat lost één van de weinige series is die de script oorlog destijds heeft overwonnen.

Van de 118 afleveringen van Lost heeft Abrams persoonlijk meegeschreven aan 3 afleveringen; de verlengde pilot kreeg ie zelfs enkel 'Story by' krediet, wat betekend dat zijn contributies niet eens voldoende waren voor een volwaardige 'Written by' vermelding.

Carlton Cuse en Damon Lindelof zijn de ware helden achter Lost; zij waren de showrunners gedurende de 6 seizoenen en diegene ie 't grootste aantal geschreven afleveringen op hun namen hebben staan en zo'n beetje verantwoordelijk waren voor alle grote keuzes ie de show maakte. Abrams is in de tussentijd gewoon 'verder gegaan' met Mission Impossible 3, Star Trek en Super 8.

Geen flauw idee welke 'script oorlog' je 't verder over hebt.......

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

Ik hoop het ook man, ik heb er wel weer wat vertrouwen in moet ik zeggen. Rectify ga ik zeker nog eens proberen, werd me door anderen ook al aangeraden!

Persoonlijk vind ik Rectify kwa drama echt goed. Heel somber en treurig

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Je-zus wat krijg ik zin in het zesde seizoen door de nieuwe trailer! The Walking Dead - Season 6 trailer - YouTube

BananenMan1982

• 99 messages
  • 62 votes

Was dat Maggie die daar opgevreten werd? Het lijkt er op dat ze van Darryl Paul 'Jesus' Monro gaan maken. Waarschijnlijk eindigen ze het seizoen dan met Negan en Lucille.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

O, wat een vette trailer

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Een lange, maar erg toffe trailer. Dat belooft nog wat voor het aankomende seizoen.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Super trailer

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

pffff october is wel erg ver weg, als je zo'n trailer ziet! John Milton heeft er ZIN in. Heel anders dan de manier waarop ik Season 5 tegemoet ging.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Kan niet wachten, trailer is echt geweldig!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Vermoedelijk zitten alle hoogtepunten weer in 2 of 3 afleveringen en is de rest weer tergend saai.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

The Oceanic Six wrote:

Vermoedelijk zitten alle hoogtepunten weer in 2 of 3 afleveringen en is de rest weer tergend saai.

Het is maar wat jij tergend saai vind. De serie is zeker gegroeid afgelopen seizoen.

Majestics

• 322 messages
  • 43 votes

Ik vond seizoen 5 op de eerste 3 afleveringen na werkelijk baggersaai. Die eerste 3 waren zo goed vond ik, heerlijk spannend en duister met die kannibalen. Als ze dat niveau nou vasthouden is de serie zoveel beter naar mijn mening.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Majestics wrote:
Ik vond seizoen 5 op de eerste 3 afleveringen na werkelijk baggersaai. Die eerste 3 waren zo goed vond ik, heerlijk spannend en duister met die kannibalen. Als ze dat niveau nou vasthouden is de serie zoveel beter naar mijn mening.

Het is ook een drama serie en geen actie serie. Het slechtste seizoen is S2 en vooral dat getreuzel op de boerderij dat natuurlijk te lang duurde en zeker als je het vergelijkt met de comic.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik heb het bordspel van The Walking Dead te koop staan, voor de liefhebbers hier misschien Stuur een pm bij interesse.

http://i59.tinypic.com/2j0nzp4.jpg

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Inmiddels ook weer volop in TWD gedoken. Omdat ik alles op blu-ray kijk loop ik wat achter, ben nu halverwege seizoen 4. Waar ik series vaak niet zo interessant vind omdat ze doorgaans pieken bij seizoen 1/2 en dan als een nachtkaars uitgaan, vind ik het briljante aan TWD dat het constant beter blijft worden.

Nu leent het plot zich daar natuurlijk ook wel voor (verdergaande vervreemding van menselijkheid levert interessantere verhalen op), maar ook stilistisch en qua originele kills vind ik seizoen 4 de beste tot nu toe (en daarvoor was dat seizoen 3).

En nu snel weer verder kijken... Erg benieuwd hoe het zich na de gevangenis ontwikkelt en ook seizoen 5 is al weer bijna uit.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

De meeste vonden S5 beter dan S4 als je het mij vraagt, maar volgens mij vinden de meeste mensen S4 ook niet het beste. Hele Governor plotline is voor in ieder geval wat meh.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ah, die vind ik juist erg gaaf. Ik vlieg werkelijk door dit seizoen heen.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Mooi toch? benieuwd of jij S5 dan juist weer minder goed vind

Let us know, ben ik wel benieuwd naar!

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:
Mooi toch? benieuwd of jij S5 dan juist weer minder goed vind
Let us know, ben ik wel benieuwd naar!

Moet haast wel goedkomen, denk ik. Inmiddels nog 1 aflevering van seizoen 4 te gaan en de meeste verhaallijnen vind ik prachtig; benieuwd hoe dat verder gaat.

Net ook gelijk de meest schokkende aflevering tot nu toe gezien: dat meisje dat haar zusje doodsteekt om haar gelijk te halen. Damn...

Conspiracy

• 99 messages
  • 144 votes

Voor het zesde seizoen zijn er aardig wat interessante castupdates toegevoegd.

Niet persee de acteurs, maar meer wie ze gaan spelen.

Het lijkt erop dat de gaafste verhaallijn uit de strips nu in de serie gaat komen.

Ik ben heel erg benieuwd en hoop dat ze er de tijd voor nemen en het goed uitwerken.

Hell yeah Negan en Jesus. Lucille ook gecast?

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

In seizoen vijf zag je Glenn wel met een wannabe Lucille lopen.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Erg vet dit, deze map met alle locaties van (Fear) The Walking Dead.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.