• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.199 actors
  • 9.373.881 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

Robbie H.

• 82 messages
  • 433 votes

Benieuwd waar de serie volgend seizoen de nadruk op gaat leggen, steeds meer de nadruk op de originaliteit en spectaculairheid van de kills of uitdieping en verbetering van de (vele) personages. In mijn optiek is men het laatste seizoen te veel opzoek gegaan naar het eerste, iets meer balans zou de serie in mijn ogen ten goede komen.

witboek

• 905 messages
  • 1117 votes

1, 2 en 3 waren goed, maar nadien vond ik het wat allemaal minder. 3 was de beste. Soms vond ik alles wat lang en wijken ze af. Zo kan je altijd bezig blijven. Komt er nog een 6?

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

Seizoen 6 komt zeker en 7 en 8 ook nog wel denk ik.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Het enige wat ik minder vind is het acteer werk van latere personages en zijn ook minder boeiend. Ik hoop dat ze daar wat beters op verzinnen. Tot nu toe vind ik wel dat ze het goed genoeg doen.

Zeker als je ziet wat voor fouten er in Heroes, Prison Break en nu ook al in The Returned zitten mogen wij zeker niet klagen.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Testa-Rossa wrote:

Seizoen 6 komt zeker en 7 en 8 ook nog wel denk ik.

Ik hoop dat ze na seizoen zes stoppen. Echt.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Jellesteeg wrote:

(quote)

Ik hoop dat ze na seizoen zes stoppen. Echt.

Nou, ik herinnerde me dit bericht nog: The Walking Dead krijgt er zeven seizoenen bij | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl. Hoeveel daar een half jaar na dato nog van waar is weet ik niet.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

FillumGek wrote:

(quote)
Nou, ik herinnerde me dit bericht nog: The Walking Dead krijgt er zeven seizoenen bij | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl. Hoeveel daar een half jaar na dato nog van waar is weet ik niet.

Ja dat herinner ik me ook nog. Hoop het niet.

donmarko22

• 84 messages
  • 117 votes

Ik ben er al een paar seizoenen geleden mee gestopt (ergens rond die gevangenis).

De serie is best aardig begonnen, maar kreeg naar mijn mening het 'prison breaksyndroom'

Ik kreeg het gevoel dat ze deze serie uitmelken totdat alle leven eruit is.

Ook om mij heen zijn er mensen die het daar absoluut niet mee eens zijn, maar ik heb het gevoel dat ik er niks mee heb gemist.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

donmarko22 wrote:

Ik ben er al een paar seizoenen geleden mee gestopt (ergens rond die gevangenis).

De serie is best aardig begonnen, maar kreeg naar mijn mening het 'prison breaksyndroom'

Ik kreeg het gevoel dat ze deze serie uitmelken totdat alle leven eruit is.

Ook om mij heen zijn er mensen die het daar absoluut niet mee eens zijn, maar ik heb het gevoel dat ik er niks mee heb gemist.

Dat je een link legt naar Prison Break is wel apart. Zo'n beetje de enige serie met behoorlijk wat script fouten en ze uiteindelijk moesten stoppen vanwege een doodlopend verhaal.

Bij TWD heb ik dat niet al vond seizoen 2 vrij slap. Daarna gaat het niveau elk seizoen omhoog maar het is zoals het is.

Je kan niet alles leuk vinden want ik vind bijvoorbeeld Breakin Bad een draak van een serie maar vele anderen vinden hem tof.

John Milton

• 24225 messages
  • 13388 votes

Ik heb overigens de complete serie herkeken een paar weken terug, Netflix binge omdat mijn vriendin opeens tegen alle verwachting in een enorme TWD gek werd. Ik moet zeggen dat de tragere gedeeltes me binge watchend minder stoorden dan bij 1 aflevering per week. Was niet onaardig om het nog eens te zien, maar het kostte wel een hoop tijd die anders besteed had kunnen worden. Seizoen 4/Governor blijft het zwakst voor mij

donmarko22

• 84 messages
  • 117 votes

Raffael77 wrote:

(quote)

Dat je een link legt naar Prison Break is wel apart. Zo'n beetje de enige serie met behoorlijk wat script fouten en ze uiteindelijk moesten stoppen vanwege een doodlopend verhaal.

Bij TWD heb ik dat niet al vond seizoen 2 vrij slap. Daarna gaat het niveau elk seizoen omhoog maar het is zoals het is.

Je kan niet alles leuk vinden want ik vind bijvoorbeeld Breakin Bad een draak van een serie maar vele anderen vinden hem tof.

Ben je het niet met mij eens dat de serie maar doorgaat, zonder enig zicht op een eind?

Elke keer komen ze op een andere plek terecht, met wederom nieuwe zombies. Ik had dat na een aantal seizoenen wel gezien eigenlijk. Buiten de plekken waar ze belanden, verandert er niet zoveel naar mijn mening.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

donmarko22 wrote:

(quote)

Ben je het niet met mij eens dat de serie maar doorgaat, zonder enig zicht op een eind?

Elke keer komen ze op een andere plek terecht, met wederom nieuwe zombies. Ik had dat na een aantal seizoenen wel gezien eigenlijk. Buiten de plekken waar ze belanden, verandert er niet zoveel naar mijn mening.

Er verandert genoeg maar blijkbaar niet in jou ogen. Ik hoop niet dat jij één van de velen bent die dacht dat het een actie/slash serie was want daar draait het hier niet om.

Zoals ik al eerder zei je kan niet alles leuk vinden en gaf ook al aan dat seizoen 2 vrij taai is om doorheen te komen maar daarna wordt het leuk.

Ik vind series zoals NCIS of CSI typische voorbeelden van series die altijd maar hetzelfde zijn en totaal geen verandering in zit. Daarnaast spelen er vrijwel altijd b-acteurs in wat deze series ook knullig maakt in plaats van interessant.

Majestics

• 322 messages
  • 43 votes

Ik vond seizoen 1,2,3 vrij goed. Seizoen 4 begon ook redelijk, maar de laatste 6 (?) afleveringen voordat ze bij Terminus aankwamen waren echt veeeeeeeeel te traag. Dat kan je niet eens meer 'character development' noemen vind ik maargoed. De eerste 3 afleveringen van seizoen 5 waren de beste 3 van de hele serie, ik vond het heerlijk duister en intens maar daarna werd seizoen 5 een grote grap voor mij.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Er zijn maar een paar series waarvan het niveau constant gelijk blijft en daar hoort TWD niet bij maar vind deze serie over het algemeen wel één van de betere series.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Vraagje:

Ben nu bij aflevering 3 (dacht ik) van seizoen 2. Tot nu toe vind ik het nogal een matige serie (matige dialogen, erg matige acteurs, geen leuke personages, matige story-line). Wel houd ik erg van een apocalyptische wereld en zombies (op m'n tv dan). De afslachtingen zijn wel meestal goed geschoten, ook de gore is hier en daar vrij aardig.

Mijn vraag dus... gaat de serie beter worden of blijft het op dit niveau steken?

(lees de berichten hierboven expres niet, vanwege spoilers).

Bedankt!

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Nicolage Rico wrote:

Vraagje:

Ben nu bij aflevering 3 (dacht ik) van seizoen 2. Tot nu toe vind ik het nogal een matige serie (matige dialogen, erg matige acteurs, geen leuke personages, matige story-line). Wel houd ik erg van een apocalyptische wereld en zombies (op m'n tv dan). De afslachtingen zijn wel meestal goed geschoten, ook de gore is hier en daar vrij aardig.

Mijn vraag dus... gaat de serie beter worden of blijft het op dit niveau steken?

Bedankt!

Vind zelf van wel. Seizoen drie + de eerste helft van het vierde seizoen bevielen mij prima. Tweede helft van seizoen vier overigens een stuk minder.

Seizoen vijf steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit. Erg goed seizoen. Dus mijn antwoord is: yes, het niveau gaat zeker nog omhoog.

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

Als ik me niet vergis vinden velen hier (en ik persoonlijk ook) het eerste seizoen het beste en het tweede seizoen het slechtste. Seizoen 2 begint nog wel heel aardig maar kakt dan behoorlijk in.

Laat ik het zo zeggen, er zijn momenten gedurende seizoen 2 dat je je af gaat vragen of het nu de mensheid is die met uitsterven bedreigd word door de zombies, of dat het de zombies zelf zijn die 'uitsterven'.

Maar er zijn ook leden hier die seizoen 2 juist het beste vinden... Dat blijft toch erg persoonlijk, maar 1 ding is zeker, seizoen 2 hoef je in ieder geval niet te kijken voor de desolate/apocalyptische setting of de zombies (dan kan je hem na de intro al wel afzetten).

Seizoen 3/4 vond ik persoonlijk wat minder en het laatste seizoen erg sterk. Groot probleem is dat het niveau nogal wisseld, sterke afleveringen worden gevold met hele zwakke enz.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Nicolage Rico wrote:

Vraagje:

Bedankt!

Als je de acteer prestaties niet goed vind waarom zou je dan überhaupt nog verder kijken?

Deze serie is kwa zombie gehalte wel het beste tot nu toe.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Testa-Rossa wrote:

Als ik me niet vergis vinden velen hier (en ik persoonlijk ook) het eerste seizoen het beste en het tweede seizoen het slechtste. Seizoen 2 begint nog wel heel aardig maar kakt dan behoorlijk in.

Laat ik het zo zeggen, er zijn momenten gedurende seizoen 2 dat je je af gaat vragen of het nu de mensheid is die met uitsterven bedreigd word door de zombies, of dat het de zombies zelf zijn die 'uitsterven'.

Maar er zijn ook leden hier die seizoen 2 juist het beste vinden... Dat blijft toch erg persoonlijk, maar 1 ding is zeker, seizoen 2 hoef je in ieder geval niet te kijken voor de desolate/apocalyptische setting of de zombies (dan kan je hem na de intro al wel afzetten).

Seizoen 3/4 vond ik persoonlijk wat minder en het laatste seizoen erg sterk. Groot probleem is dat het niveau nogal wisseld, sterke afleveringen worden gevold met hele zwakke enz.

Ik vind juist S2 vrij matig en vooral het midden gedeelte.

Bij 3/4 is het voor mij prima en S5 is heel goed. Ik ben wel van mening dat de koek een beetje op is en hoop dat ze het niet te veel gaan uitmelken.

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

Dat is toch exact wat ik beweerde...? Dat velen het tweede seizoen het slechtste vinden.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ja het was ook een bevestiging. Het blijft altijd een subjectieve mening.

Zoals Nicolas beweerd dat de acteer prestaties slecht waren kan ik niet begrijpen. Dat zou juist moeten duiden op een slechte script. Natuurlijk zijn er minder goede acteurs maar vind dat vergeleken met Grimm, Arrow of Flash toch niet het geval. Daarnaast kan matig film werk de boel ook verpesten maar ook dat is hier niet het geval. Ik denk dat velen zich vergist hebben in het genre. TWD is een drama show met horror elementen maar een aantal mensen dachten dat het een slasher serie zou zij.

Voor blijft het goed genoeg en als mensen het niets vinden dan maakt mij dat niets uit want je kan iimmers niet alles leuk vinden.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Raffael77 wrote:

Ja het was ook een bevestiging. Het blijft altijd een subjectieve mening.

Zoals Nicolas beweerd dat de acteer prestaties slecht waren kan ik niet begrijpen. Dat zou juist moeten duiden op een slechte script. Natuurlijk zijn er minder goede acteurs maar vind dat vergeleken met Grimm, Arrow of Flash toch niet het geval. Daarnaast kan matig film werk de boel ook verpesten maar ook dat is hier niet het geval. Ik denk dat velen zich vergist hebben in het genre. TWD is een drama show met horror elementen maar een aantal mensen dachten dat het een slasher serie zou zij.

Voor blijft het goed genoeg en als mensen het niets vinden dan maakt mij dat niets uit want je kan iimmers niet alles leuk vinden.

De acteerprestaties zijn matig, zei ik. Niks bijzonders aan. Voelt vaak heel Hollywoodiaans aan. Het ontbreekt ook volledig aan subtiliteit en creativiteit als het op het script en de dialogen aankomt.

Prima hoor, als het een drama is met als kapstok een apocalyptische wereld en zombies. Maar dan moet het drama wel goed zijn.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Vond seizoen 2 juist één van de fijnste seizoenen tot nu toe. Ik vond de onderlingen relaties in de groep erg interessant. Heb in de seizoenen daarna veel minder affiniteit met de characters. Qua actie kom je in de aankomende seizoenen in ieder geval beter aan je trekken dan met seizoen 2.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Nicolage Rico wrote:

(quote)

De acteerprestaties zijn matig, zei ik. Niks bijzonders aan. Voelt vaak heel Hollywoodiaans aan. Het ontbreekt ook volledig aan subtiliteit en creativiteit als het op het script en de dialogen aankomt.

Prima hoor, als het een drama is met als kapstok een apocalyptische wereld en zombies. Maar dan moet het drama wel goed zijn.

Ben benieuwd wat jij wel een hele goede serie vind?

Niet dat dit mijn meest favoriete serie is maar ben nieuwsgierig.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Breaking Bad en Prison Break seizoen 1 liggen meer in mijn straatje.

Ik moet erbij zeggen dat ik niet heul veel series heb gezien (wel Lost, Homeland, dat soort werk).

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Nicolage Rico wrote:

Breaking Bad en Prison Break seizoen 1 liggen meer in mijn straatje.

Ik moet erbij zeggen dat ik niet heul veel series heb gezien (welos Lost, Homeland, dat soort werk).

Dat van BB dacht ik al. Vol met clichés maar met name een zeer zwak eerste seizoen en daarom met tegenzin tot afl 7 gekeken. Lost daarin tegen is geniaal en Homeland wel tof.

Zo zie je maar wel dat smaken verschillen.

Misschien is Banshee wel wat voor jou.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Zojuist pas de laatste aflevering van dit seizoen gezien. En ik BLIJF hier maar weer bij terug komen. Hoeveel ik mezelf (en anderen) ook vertel dat ik er maar weinig aan vind maar "het moet kijken omdat ik nu eenmaal zo'n post-apo fan ben", telkens komen er van die afleveringen langs die m'n bloed doen stollen. Zo ook deze final episode, heerlijk! Zin in het nieuwe seizoen!

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

danuz wrote:

Zojuist pas de laatste aflevering van dit seizoen gezien. En ik BLIJF hier maar weer bij terug komen. Hoeveel ik mezelf (en anderen) ook vertel dat ik er maar weinig aan vind maar "het moet kijken omdat ik nou eenmaal zo'n post-apo fan ben", telkens komen er van die afleveringen langs die m'n bloed doen stollen. Zo ook deze finaly, heerlijk! Zin in het nieuwe seizoen!

Er kunnen soms iets zwakkere afleveringen tussen zitten maar over het algemeen toch behoorlijk geslaagd en nergens echt slecht.

John Milton

• 24225 messages
  • 13388 votes

Ik was ook erg tevreden over laatste seizoen, danuz, en als je terug zou kijken zou je behoorlijk wat gezanik van me tegenkomen over eerdere epi's en plotlijnen. Ik wilde ook niet echt stoppen, en gelukkig werd dat beloond.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ben vooral erg blij dat Morgan Jones terug is! Season 3 episode 12 "Clear" is denk ik mijn favoriete ep ever - waar Rick Morgan tegen het lijf loopt. Tof personage, ook een topscene waarin hij in deze laatste ep de "Wolfs" tegenkomt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.