- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
John Milton
-
- 24226 messages
- 13389 votes
begint het binnenkort niet eens weer, zo ongeveer wel toch?
John Milton
-
- 24226 messages
- 13389 votes
ah ja, dat is verder weg dan ik dacht, hoewel, das 2,5 week... valt ook wel mee.
Zit jij trappelend te wachten, of meer van 'nou... we gaan het zien...', zoals ik?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Sterker, ik ben al officieel afgehaakt
.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
TWD staat nu ook op Netflix (t/m seizoen 4).
John Milton
-
- 24226 messages
- 13389 votes
Sterker, ik ben al officieel afgehaakt
.
You did!? Heb ik dat gemist hier, of heb je dat in alle contemplatieve stilte recentelijk besloten? Ga je echt niet meer kijken?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
You did!? Heb ik dat gemist hier, of heb je dat in alle contemplatieve stilte recentelijk besloten? Ga je echt niet meer kijken?
Nee, dat heb ik hier inderdaad niet gemeld. Zo tegen aflevering 3 kwam ik erachter dat ik er wel klaar mee was en zag niet in waarom ik een middelmatige serie door zou gaan kijken. Ik heb nu ook veel minder tijd, dat telt ook mee.
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Prima nieuwe aflevering als je het mij vraagt! Best wel heftig en enorm jammer dat Tyreese dood is. Had wel gehoopt dat ze hem konden redden.. Helaas. Volgende aflevering met zijn allen op pad naar Washington en zelfs op de voet blijkt/lijkt uit de preview. Ben benieuwd!
Hoeveel episodes zijn er nog in seizoen 5?
galaxydriver32
-
- 1122 messages
- 361 votes
Vanavond maar is zien, heb er zin in! 
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Lang genoeg gewacht, vanavond gaat het weer van start 
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Prima nieuwe aflevering als je het mij vraagt! Best wel heftig en enorm jammer dat Tyreese dood is. Had wel gehoopt dat ze hem konden redden.. Helaas. Volgende aflevering met zijn allen op pad naar Washington en zelfs op de voet blijkt/lijkt uit de preview. Ben benieuwd!
Hoeveel episodes zijn er nog in seizoen 5?
Nog 7 na die van gisteren/vandaag.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Goede start van dit tweede deel van seizoen vijf. Kijk uit naar de volgende zeven afleveringen.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Ben ik de enige die bij Glenn en de honkbalknuppel aan Lucille dacht? 
Conspiracy
-
- 99 messages
- 144 votes
En ik vind het zonde dat je geen spoilertags gebruikt
Confusie
-
- 667 messages
- 0 votes
Ik ga er vanuit dat alle betrokkenen het gewoon hebben gezien maar heb ze voor de zekerheid toch maar even geplaatst.
galaxydriver32
-
- 1122 messages
- 361 votes
Ik vind het wel ontzettend klote dat, na het tragische verlies van Beth, nu ook Tyreese dood is.
. Ik vind deze aflevering wel onbeschrijfelijk mooi, het raakte me zeer diep. Echt alles. Dit keer leek het nog meer op de drama gericht dan ooit, wat zorgde voor een perfecte inkomer van deel twee.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13389 votes
Ik heb het nog niet gezien en voor mij was het dus een spoiler (ik wilde alleen even kijken of hij goed of slecht viel), maar dit liet me vrij koud, alle karakters die voor die omschrijving in aanmerking kunnen komen doen me vrij weinig. Maar wel graag aan denken volgende keer, want ik had het evengoed héél erg kunnen vinden 
galaxydriver32
-
- 1122 messages
- 361 votes
Sorry John Milton! Weet hoe klote spoilers zijn. Dacht dat ik verder niet veel verklapte, of eigenlijk niks. Zal het gelijk maar even aanpassen voor mensen die de aflevering nog niet hebben gezien en mijn bericht ook nog niet hebben gelezen! Je kan ook niet voorzichtig genoeg zijn
Nogmaals sorry, ook aan anderen die mijn bericht hebben gelezen en het ook een verklapper vonden, het was absoluut niet mijn intentie om iets te verklappen/verpesten.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13389 votes
Lol nee ik doelde op confusie, maar nu las ik alsnog de spoiler in jouw bericht door er met mijn stomme kop op te klikken 
My bad!
galaxydriver32
-
- 1122 messages
- 361 votes
Ooooh hahahaha, geeft niet hoor!
Ik zal het nu maar zo laten haha! 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ga er vanuit dat alle betrokkenen het gewoon hebben gezien maar heb ze voor de zekerheid toch maar even geplaatst.
Je hoort altijd spoilertags te plaatsen op deze site als je iets inhoudelijks over het plot van een serie of film vertelt. Zonder uitzondering.
Vond het een aardige herstart. Jammer van Tyreese, mocht hem wel. Schijnbaar mogen de donkere personen in TWD niet al te veel seizoenen overleven
Ze vallen wel veel weg. Verder was het niks bijzonders, maar deze hele serie is dan ook middelmaat dus dat is niks nieuws.
galaxydriver32
-
- 1122 messages
- 361 votes
Ik ben het niet eens met je laatste zin. Deze serie stijgt, vind ik (en ik denk dat ik niet de enige ben), ver boven middelmaat uit. Films en series met het zombie concept (niet dat er veel zombieseries zijn) doen het over het algemeen zeer slecht tot redelijk, maar TWD vind ik samen met een paar zombiefilms een uitzondering.
Wat je zei over dat er veel donkere mensen redelijk snel dood gaan viel mij ook al op. Eerst Jacqui, dan T-Dog en misschien heb ik er nu wat overgeslagen, maar zo zijn er nog wel een aantal. Achteraf vond ik het heel erg jammer dat Jacqui zo snel dood ging. Als je bedenkt wat een geweldige karakter ontwikkeling zij het kunnen doormaken, met de niet al te grote rol die ze had liet ze wel zien dat ze een sterke persoonlijkheid had en ook heel lief was. Ook T-Dog vond ik een groot verlies, echt gewoon niet leuk! Ik vind hoe dan ook iedere dood van een groepslid klote, die van Andrea was voor mij het zwaarst waarschijnlijk.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Erg jammer inderdaad. Na Beth nu Tyreese... zonde.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13389 votes
Ik vond de laatste 5 minuten behoorlijk goed, maar over de 40 minuten die eraan vooraf gingen was ik niet zo heel te spreken. Ik kan prima leven met deze ontwikkelingen, trouwens.bye bye, then.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Ik vond het maar een slaapverwekkende aflevering en de manier waarop Tyreese doodgaat is helemaal lullig, vooral als je het gaat vergelijken met de strip.
huiguh
-
- 429 messages
- 2403 votes
de 2 afleveringen na de break zijn saai, maar zo te zien komt er in de komende aflevering verbetering.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13389 votes
Ik moet zeggen dat ik dit geen slechte aflevering vond (al hoorde hij ook weer niet bij de betere), al snap ik dat je hem als saai zou kunnen bestempelen. Het plot gaat niet echt vooruit, maar ik zou het geen filler noemen. Een aflevering als deze laat weer even de essentie van The Walking Dead zien: overleven. Iets simpels als in the middle of nowhere geen water meer hebben kan een levensbedreiging zijn in de zomer. Verder lijkt het opgeven of doorvechten een thema, Maggie, Sasha en Darryl zit het alledrie erg hoog in deze aflevering, aan het dichtbij laten komen van Walkers terwijl je zit te huilen, peuken in jezelf uitdrukken (om maar iets te voelen?) of een groepstactiek in de steek laten en al stekend met je mes op een groep walkers inlopen.
De onderliggende thematiek van het op de proef gesteld worden van je Geloof (de priester die zijn boordje verbrand) om zich als het toch gaat regenen (wie zag dat niet aankomen!) naar God te verexcuseren, doet mij dan weer minder. De Deus Ex-Machina daarna echter (de storm die zorgt dat een hele kudde zombies keurig uitgeschakeld wordt, waarbij die rambleshack intact blijft, lijkt daar nog een schepje bovenop te doen. 'Ik besta toch hoor jongens, ondanks alle ellende. Keep the faith'. Ik vind dat enigszins jammer, maar ondanks dat heb ik me zeker vermaakt. Beter dan de vorige epi wat mij betreft, ondanks de onvolkomenheden.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Ik vond het ook wel een aardige aflevering.
En het plot gaat niet vooruit? Ik neem dan aan dat je niet bekend bent met de comic, want de laatste 5 min van de laatste aflevering gaven toch wel duidelijk aan welke (grote) plotwending er hoogstwaarschijnlijk aan zit te komen (al is het bij TWD dan altijd nog wachten of dat dit seizoen nog gaat gebeuren of word uitgesteld tot volgend seizoen).