• 178.170 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.150 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Was er al bang voor. Wij kijken altijd via Fox op maandagavond. Zei vorige week al dat deze week ook weer niet veel soeps zou zijn. Erg vervelend, het voelt weer aan als "opvulafleveringen".

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

Het gaat zo traag allemaal. Beginnen ze zo sterk. Vooral de eerste episode was super! Maar nu zitten ze langzaam op te bouwen naar de midseason finale. Pfft. Waarom moet dat zo langzaam? Waarom zagen we dat Carol in een ziekenhuis bed zou komen bij Beth zoveel afleveringen geleden? En waarom zagen we dat Daryl terug bij de kerk was met iemand in de bosjes, zoveel afleveringen geleden? Waarom gaat het zooo traag? Het kan zoveel meer zijn als ze het tempo wat hoger houden. Het is eigenlijk, op een paar afleveringen na, eigenlijk helemaal niet meer leuk. En dat is echt zonde!

Conspiracy

• 99 messages
  • 144 votes

Helemaal met bovenstaande eens.

Ik kijk elke week nog maar de serie kan me steeds minder boeien. Er is zelden spanning, verhaal loopt ook niet lekker. Moet je kijken wat ze laatste anderhalf seizoen gedaan hebben? Dat is niet veel.

Maar ergste is nog de simpel en voorspelbaarheid in de afleveringen.

Deze aflevering ook weer tegen het einde. Wie had dat niet zien aankomen.

Daarbij komt ook dat ik me niet meer kan bekommeren om het lot van de personages.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Deze aflevering op zichzelf was niet slecht(op het tergende einde na, faceeeepalm ), omdat ze alle verhaallijnen weer in 1 aflevering gooien. Zo houden ze de vaart er wel in. Waarom hebben ze er dan de vorige afleveringen dan wel voor gekozen om 1 storyline per aflevering te doen Ik moest aan het begin serieus gaan graven in mijn geheugen om erachter te komen wat er ook alweer bij het kerkje was gebeurd, die traagheid nekt de serie soms wel. Het zou niet zo mogen zijn dat wanneer je een serie wekelijks kijkt dat je de draad kwijt raakt met de verhalen, terwijl het lang niet zo intensief en uitgebreid is al Game of Thrones bv.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

Aflevering 1 en 3 waren erg sterk, de rest viel wat tegen. Maar volgens mij is het vrij moeilijk om elke aflevering iets shockerends of boeiends neer te zetten. Subplotjes zijn er soms ook nodig.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Zo ontzettend raar dat je bij deze serie zulke gemengde reacties ontvangt. Hier op MoMe merk ik dat de afleveringen waarin we enkel 1 groepje volgen totaal niet gewaardeerd worden en elders merk ik het tegenovergestelde. Ik vind beide prima en heb nog geen zwakke episode in Seizoen 5 kunnen ontdekken. Vooral episode 6 met Daryl & Carol vond ik heerlijk! Lekker sfeertje.

Ik vind het ook te prijzen dat er sinds halverwege seizoen 4 een cast is opgebouwd waar iedereen zijn functie in heeft en er, wat mij betreft, geen storende factor tussenzit. Carl is onwijs gegroeid bij mij en ook Beth is veel interessanter geworden. Ik kijk er niet naar uit een volgende in de groep te verliezen.

Mijn favoriete characters zijn toch wel Carol en Michonne! Allebei badass

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

catdog wrote:

Zo ontzettend raar dat je bij deze serie zulke gemengde reacties ontvangt. Hier op MoMe merk ik dat de afleveringen waarin we enkel 1 groepje volgen totaal niet gewaardeerd worden en elders merk ik het tegenovergestelde. Ik vind beide prima en heb nog geen zwakke episode in Seizoen 5 kunnen ontdekken. Vooral episode 6 met Daryl & Carol vond ik heerlijk! Lekker sfeertje.

Het gaat iig wat mij betreft niet om dat ik die afleveringen niet goed vind. Er zijn hier idd een aantal waarbij je bij zo'n aflevering de reactie achteraf al kan raden, dat heb ik verder niet. Ik vind de afleveringen an sich dus prima, alleen de balans in de serie over het algemeen raakt daarbij wel zoek. Net zoals vorig seizoen. Wanneer je b.v. vier groepen volgt en elke groep krijgt om de beurt een aflevering, dan betekent het dus dat je een maand moet wachten tot je weer terug bent bij elke groep. Wanneer je niet aan het "binge watchen" bent en de serie dus elke week volgt dan is het gewoon killing, omdat je de vorige aflevering van een bepaald groepje al niet meer kan heugen. Iets wat ik eigenlijk ook al als commentaar gaf op de laatste aflevering.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Eindelijk weer een aflevering waarin iets gebeurd en waar je nog een brok van in je keel krijgt ook. Had ik niet meer verwacht aangezien ik niks met Beth had, maar door het goede acteerwerk van de cast leefde ik toch erg mee.

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

Zo dit was even lekker! Begin is beetje traag, maar het eind maakt een hoop goed! Kijk trouwens niet op the walking dead facebook, want daar staat best wel een spoiler.. Namelijk: RIP Beth. Beetje jammer dat ik dat voorbij zag komen

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren nu, aangezien de hele groep weer bij elkaar is. Niemand van het ziekenhuis heeft zich bij de groep gevoegd?

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Op zich wel een aardige mid-season finale met wat tragedie, hoewel ik persoonlijk niet veel met Beth heb.

linxde1

• 395 messages
  • 346 votes

Shinobi wrote:
Op zich wel een aardige mid-season finale met wat tragedie, hoewel ik persoonlijk niet veel met Beth heb.

Had ik eerst ook niet, maar heb wel wat met haar gekregen. Brok in de keel!

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Idd. Vond het wel een sympathieke personage dit seizoen. Snap niet wat veel mensen hier tegen Beth hebben. Jammer dat ze de pijp uit is gegaan.

Goede aflevering verder!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Helaas, ik had de foto ook gezien op Facebook vanochtend. Weg shock effect.

Maar enfin, goede aflevering. Eindelijk weer eens echt boeiend, met name naar het einde toe. Ook ik had niks met Beth, maar heb paar traantjes weg moeten pinken. Niet zozeer vanwege haar, maar meer het moment dat Daryl naar buiten liep met haar in zijn armen en de reactie van haar zus. Erg emotioneel.

Wat ik bij Fox wel vervelend vind is die constante vooruitblikken tijdens de reclame. Nog voordat je de ontknoping van deze aflevering ziet wordt al het eea gespoiled.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Goede mid-season finale. Begrijp alleen niet zo goed waarom het officiële account van The Walking Dead spoilers op Facebook zet. Zij weten toch ook dat landen als Nederland en anderen in Europa de episode nog moeten kijken? Er dan even vanuit gaan dat iedereen dit braaf om 22:00 doet op Fox. Wat Elineloves al zegt: weg shock effect.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

FillumGek wrote:
Eindelijk weer een aflevering waarin iets gebeurd en waar je nog een brok van in je keel krijgt ook. Had ik niet meer verwacht aangezien ik niks met Beth had, maar door het goede acteerwerk van de cast leefde ik toch erg mee.

Ik had ook niets met die personage maar het raakte me wel!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

freek_93 wrote:
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren nu, aangezien de hele groep weer bij elkaar is. Niemand van het ziekenhuis heeft zich bij de groep gevoegd?

Alleen Noah...

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Precies de reden dat ik geen pagina's van lopende series like, of wegblijf bij het IMDB serie news zodra ik de naam van een show zie staan die ik op dat moment kijk. Ze proberen het te vermijden, maar soms schiet er iets tussendoor of maak je op uit de titel(s). Dan staat er iets als '(actor name) talks about (character name) big moment', dan kun je het al wel raden, helemaal als je nog een andere nieuwsbericht ziet met de naam '(serie die je kijkt) Major character death'. Zoals reeds eerder gemeld had ik ook weinig met Beth, dus haar dood, hoewel alsnog vrij plots en hard in beeld gebracht, was voor mij geen schok. Sterker nog, ik zag het mijlen van tevoren aankomen. Ik kreeg wel een licht brok van de reacties van Darryl en Maggie, maar zal het karakter geen moment missen. Epi 7 en 8 waren voor mij beiden niet bijzonder. Leuk genoeg om te kijken, maar de conclusie is toch wel dat na een hoopvol begin ook deze eerste seizoenshelft mij niet compleet heeft weten te overtuigen of grijpen. Het is zeker de moeite wel waard, maar de tijd dat ik The Walking Dead op eigen initiatief aan mensen aan zou raden, is nog steeds voorbij.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

AMC biedt excuses aan vanwege de spoiler...

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Haha, ja nu gaan ze ook rekening houden met de westkust van de VS. Wat een stel knappe koppen hebben ze daar zeg.

Olórin

• 43 messages
  • 232 votes

Ik had niet verwacht dat het simpel zou gaan, maar dat dit zou gebeuren, schokkend en super zielig!

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

Hebben jullie gehoord van de spin off? The walking dead Companion series: Cobalt is de werknaam. Tot nu toe is alleen de pilot gepland voor ergens in 2015. Speelt zich af in de zelfde wereld, maar op een andere locatie in Amerika. Meer informatie over de cast en eventueel verhaal is hier te vinden!

Geen idee of het hier al genoemd is? Heb redelijk veel terug gescrold, maar kom niks vinden?

Ik vind een spin off een beetje overdreven, maar aan de andere kant snap ik het ook wel. Miljoenen kijkers bij de serie en zo kan je het lekker extra uitmelken. Maar als het een goede serie wordt, is het niet erg natuurlijk!

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Ik zie dat ze vanavond op FOX Shaun of the Dead om 22:00 uitzenden.

In de planning van de verdere week ook niks van The Walking Dead te bekennen.

Vreemd.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Confusie, vorige week was de mid-season finale. In februari gaan ze weer verder.

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Ok bedankt voor de info.

Dat is toch wel lichtelijk geruststellend moet ik zeggen.

Was er ook wel echt de timing naar om het ineens af te kappen.

Maar gelukkig komt het nog terug.

Nu dus met een gerust hart dan maar Shaun of the Dead gaan kijken, misschien ook een keer leuk.

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

Confusie wrote:

Nu dus met een gerust hart dan maar Shaun of the Dead gaan kijken, misschien ook een keer leuk.

Shaun of the Dead is iedere keer leuk!

http://s2.quickmeme.com/img/33/33e547861debc88666b83bdae80dfeda2381befa1da9f3bf62e2e40d210f2c71.jpg

Eraser2

• 387 messages
  • 922 votes

Shaun of the Dead is echt geniaal!

Ik baal overigens wel van de mid season finale. Ben gewend om series te volgen op blu-ray/dvd/Netflix. Nu een paar maanden wachten en ik ben er weer helemaal uit. Bovendien hoop ik wel op een vette verhaallijn nu een keer. Dat ziekenhuis geneuzel kwam me de strot uit.

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

De mid season finale was wederom één van de betere afleveringen van dit nu al sterk vijfde seizoen, maar ik ben nog steeds niet over de leugen van Eugene.

bobbee

• 132 messages
  • 45 votes

Minotaures wrote:

(quote)

Ik had ook niets met die personage maar het raakte me wel!

De laatste aflevering is echt de meest stompzinnige van de laatste reeks. Het begon heel aardig, maar in de tweede aflevering ging het al mis. Met als diepte punt de busreis. Het geeft aan dat de makers geen idee hebben waar ze met het verhaal heen willen en dat ze ook helemaal geen moeite meer doen hun onvermogen voor het publiek te verbergen. Er was maar een aflevering de moeite waard, die met Carol en Daryl in Atlanta. Goed spel, er gebeurt bijna niets en toch blijf je kijken. Daryl, Rick en Carol zijn de enige kijkwaardige personages. De rest doet er niet toe. Die zijn uitwisselbaar.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Michonne?

Majestics

• 322 messages
  • 43 votes

Ik vond aflevering 1-3 van seizoen 5 met de kannibalen ontzettend vet, intens en duister. Ik had echt gewoon het 'wow'-gevoel. De 5 afleveringen daarna met het ziekenhuis vond ik echt niks, al helemaal niet dat een complete aflevering besteed werd aan Beth. Zoveel character development is totaal niet nodig, zeker niet voor Beth's personage. Het was ronduit saai, erg jammer.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.