- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
huiguh
-
- 429 messages
- 2403 votes
Idd, een vrij saaie aflevering. Beth vind ik persoonlijk ook een van de minst interessante personages van de serie.
Kesel
-
- 6 messages
- 242 votes
Eerste 3 afleveringen top. 4e laat het weer afweten.
De Beth special is niet echt interessant en zo te zien krijgen we nog zo'n aflevering. Wel weer frappant dat Carol dan daar binnen komt op het einde. Dacht even dat ik naar Lost aan het kijken was met zo'n wending
Ik vond het wel een leuke aflevering.
Je weet toch dat Carol en Daryl zo een auto met wit kruis gingen achtervolgen dus zijn ze zo op de plaats geraakt waar Beth vast zit. Dat er dan iets ging gebeuren om haar te bevrijden zag je toch al van ver aankomen? Ik vind het helemaal geen verrassende wending. Misschien enkel de manier waarop.
Waarschijnlijk waren ze dan getuige van die ontsnappingspoging en zijn ze op de hoogte gebracht door die gast die kon vluchten. Dus dat Carol daar dan op die manier binnen kwam is gewoon deel van een plan.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vreselijke aflevering. Grote nadeel van TWD blijft dat het als de hele groep meedoet best goed is, maar als we individuen volgen is het gewoon prut. Daarvoor is niet 1 personage interessant genoeg. Nutteloze opvulaflevering dus. Ik vrees dat er nog wel meer gaan volgen, want er zal wel geen budget zijn om het zo spectaculair te maken als de eerste 2 afleveringen van dit seizoen. De serie had sowieso beter 8 afleveringen per seizoen kunnen houden, zoals in het begin.
Cinemaniak
-
- 566 messages
- 513 votes
Niks mis met deze 4e aflevering en ik vond het een prettige afwisseling, wisselende karakters
linxde1
-
- 395 messages
- 346 votes
Goede aflevering! Schijnbaar als er niet actie genoeg is wordt er weer gezeurd door deze of gene.
Conspiracy
-
- 99 messages
- 144 votes
Nee ligt mij absoluut niet aan of er genoeg actief in voorkomt. Maar vind gewoon de hele setting van Beth niet interessant. Ik had het bijvoorbeeld leuker gevonden als er gewoon een mix is van de groep van Rick en Beth.
@linxde1 : Jammer dat je deze conclusie trekt. Beetje een trol reactie.
Eraser2
-
- 387 messages
- 922 votes
Wat mij betreft heeft deze serie juist elke aflevering actie nodig omdat de personages te zwak zijn om te worden uitgediept. De serie begint trouwens ook erg voorspelbaar te worden nu, de inspiratie lijkt ver te zoeken. Wellicht handig om er een eind aan te breien, maar gezien de populariteit gebeurt dat toch niet.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ook geen enkel probleem met de 4e aflevering. Game of Thrones volg ik ook, maar ook deze series heeft zwakke afleveringen terwijl dat er maar 10/seizoen zijn. In verhouding doet TWD het voor mij beter. Okay, het eerste seizoen vind ik helemaal niet zo goed op de pilot na. Het 2e seizoen is sterk, maar vooral 3 is fantastisch. Het 4e seizoen is iets minder dan de 3e. En tot nu toe bevalt seizoen 5 mij bijzonder goed en de clichés neem ik met een paar korreltjes zout.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Mmm, gek. Zelfs ik als Beth-'hater' had ook geen grote moeite met de vierde episode. Al vond ik sommige dialogen erg slecht geschreven en was hun functie voor het voortduwen van het plot me regelmatig onduidelijk. Die vrouwelijke agent werd voor mj nooit een 'echt' karakter, van vlees en bloed. Ook in het kader van de strenge regels waar ze mee leven, snapte ik die oversekste agent niet helemaal. Je zou zeggen dat dat soort gedrag in zo'n kleine gemeenschap al ontmoedigd is of afgestraft, zeker met zo'n daadkrachtige vrouw aan het hoofd.
Maar met wat aangepaste verwachtingen (ik wist dat weer een aflevering werd met gerichte focus) viel het me toch mee, ondanks de vele vraagtekens (noodgeneratoren zijn toch al wel eens leeg?)...
De vergelijking met GoT doorstaat TWD voor mij niet zo positief, in tegenstelling tot bij JacoBaco. Waar GoT een enkele mindere aflevering had, ligt dat aantal bij TWD imho veel hoger. Dat er meer afleveringen in een seizoen zitten, maakt dat voor mij niet goed. Maar TWD heeft hele seizoensdelen een 'meh' gevoel bij me teweeggebracht en dat heeft GoT nog nooit gedaan. Bovendien zijn de production values daarvan nog een stuk hoger, waar ik ook altijd nog van kan genieten bij een minder goed geschreven of niet zo afwisselende aflevering. Ook de karakters zijn een stuk beter geschreven, en interessanter wat mij betreft, die in TWD zijn zoals Eraser2 zegt zwak, voor mij althans. De anticipatie wanneer karakters als Tyrion, Tywin, Oberyn een scène krijgen, ontbreekt bij TWD voor mij. Er is geen karakter meer waar ik nog veel om geef, Daryl of Carol misschien. Ik vind Carol's arc nog een van de mooiste. Van irritant huilertje naar bikkelharde groupmember.
Het zijn moeilijke series om te vergelijken, maar als ik mijn persoonlijke plezier afweeg dan is GoT een 9,8 en TWD een 7,8. Rough guess. Benieuwd waar de rest van het seizoen ons heenbrengt, vooralsnog ben ik niet teleurgesteld, al waren 2-4 voor mij lang niet zo goed als de pilot. Maar aangezien het heel andere afleveringen waren, is die vergelijking niet helemaal eerlijk.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Nee, je kunt bijvoorbeeld een horrorfilm niet vergelijken met een romcom. Maar ik vergelijk het plezier wat ik eraan beleef. Gewoon puur de fun. De karakters in GoT zijn vele male beter dan in TWD, maar puur qua fun beleef ik (over het algemeen) aan TWD net wat meer plezier.
Hetzelfde geldt voor muziek. Een band als Dream Theater zit technisch goed en complex in elkaar, maar soms beleef ik gewoon meer plezier aan een simpele beukband zoals Hatebreed.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Heb niet echt genoten van aflevering vijf. Dat er niet veel gebeurde tot daar aan toe, maar Abraham werkt me erg op mijn zenuwen. Frustrerend.
Dat Eugène geen wetenschapper is had ik een paar afleveringen geleden helaas al geraden. Beetje een dooddoener zo.
Cinemaniak
-
- 566 messages
- 513 votes
Heb niet echt genoten van aflevering vijf. Dat er niet veel gebeurde tot daar aan toe, maar Abraham werkt me erg op mijn zenuwen. Frustrerend.
Dat Eugène geen wetenschapper is had ik een paar afleveringen geleden helaas al geraden. Beetje een dooddoener zo.
Eens.. 't voelde een beetje als een 'moetje'. Dat Eugene geen wetenschapper was, was één van de meest obvious scenario's van TWD.
Ik vond het zelf niet zozeer frustrerend en begrijp de intentie. Maar het werkte voor mij niet helemaal en hopelijk gaan ze nu weer stappen maken de komende aflevering.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
uitermate teleurstellende aflevering met een krakkemikkige flashback structuur, voelde totaal niet soepel.idd, eindelijk komen ze erachter dat Eugene geen scientist is. Really? What gave it away?. Ook ik ergerde me aan Abrahams geschreeuw.
Minste van het seizoen voor mij tot nog toe.
linxde1
-
- 395 messages
- 346 votes
Mee eens! Ik had ook moeite met deze aflevering. Het wordt de komende afleveringen tijd voor wat vaart. En een "waar gaan we naar toe" nu het een feit is dat Eugene geen wetenschapper is. Ik ben een TWD fan, maar dit seizoen zie ik elke aflevering wat minder worden, hetgeen me een beetje verontrust.
Hopelijk wordt het geen "Dexter herbelevenis".
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Mee eens! Ik had ook moeite met deze aflevering. Het wordt de komende afleveringen tijd voor wat vaart. En een "waar gaan we naar toe" nu het een feit is dat Eugene geen wetenschapper is. Ik ben een TWD fan, maar dit seizoen zie ik elke aflevering wat minder worden, hetgeen me een beetje verontrust.
Hopelijk wordt het geen "Dexter herbelevenis".
Grappig dat je dat voorbeeld noemt. Het is jaren terug inmiddels, maar ik ben na seizoenen lang fan te zijn geweest van Dexter (S3 was wat minder) bij S5 zo ongeïnteresseerd geworden dat ik na een paar epi's in seizoen 6 af ben gehaakt. En ik heb het nooit afgekeken. De alom heersende deceptie over de conclusie heeft dat ook nooit aangemoedigd. Maar nu afgelopen week met vriendin die het nog nooit gezien had van voren af aan begonnen en de eerste twee seizoenen zijn toch wel erg leuk. S3 mag ze lekker zelf kijken, en dan haak ik weer in. Ben benieuwd of ik nu wel het einde haal ☺️
TWD: Wat plot betreft, werkt het ook niet helemaal. We hebben een wetenschapper, kan de hele toestand met de zombie-Apocalypse omdraaien, we gaan op weg naar DC en halverwege blijkt hij (wat iedereen al door had) geen wetenschapper te zijn. Hiermee creëer je een gaap bij je publiek en je plot device is (wat doel van de karakters betreft) ook weg. Ik vond het hele Eugene gebeuren echt slecht, TWD onwaardig. Daytime soap opera niveau.. Nu is simpelweg overleven natuurlijk de essentie van TWD, maar ik ben wel benieuwd wat ze nu met het verhaal gaan doen wat er aan karakterontwikkeling plaats gaat vinden. De comic is lang geleden voor mij, al heb ik niet het idee dat daar door Kirkman en de showrunners angstvallig aan wordt vastgehouden. Integendeel! Wat op zich goed is, want anders was het ook zo voorspelbaar.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Dat Eugene geen wetenschapt blijkt te zijn vind ik een beetje een dooddoener. Altijd surviven wordt op den duur ook een eentonig.
Conspiracy
-
- 99 messages
- 144 votes
Aflevering 5.
Erg mooie setting en goede karakter uitdieping van de twee meest interessante karakters op dit moment. Opzich wel tof hoe het verhaal met Beth hierin verweven wordt. Maar opzich ook wel weer makkelijk schrijfwerk van het elkaar tegen komen van de karakters. Eigenlijk was deze aflevering een mooie voorloper voor wat komen gaat denk ik. Al ben ik bang dat dit gerekt gaat worden tot de midseason finale.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Zo fijne aflering weer (des te meer omdat de vorige best tegen viel).
Misschien niet het meest bijzondere schrijfwerk inderdaad, maar het werkte voor mij gewoon (fijne setting, beetje spanning her en der en een redelijk verhaal).
De confrontatie zal inderdaad wel uitblijven tot de mid-season finale, de komende aflevering zal waarschijnlijk wel weer gaan over de terugrit van Maggie en Glenn en de ontmoeting tussen Beth/Carol, en eind van de aflevering zal de groep wel weer bij elkaar komen met dan als mid season finale de confrontatie.
linxde1
-
- 395 messages
- 346 votes
De confrontatie zal inderdaad wel uitblijven tot de mid-season finale, de komende aflevering zal waarschijnlijk wel weer gaan over de terugrit van Maggie en Glenn en de ontmoeting tussen Beth/Carol, en eind van de aflevering zal de groep wel weer bij elkaar komen met dan als mid season finale de confrontatie. [/quote]
Inderdaad we zullen eerst meer hekel aan de coppers gaan krijgen zodat er weer op de wraakgevoelens ingespeeld kan gaan worden. 
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Lang niet slecht, epi 6. Wel wat chaotisch met de chronologie, moet ik zeggen.
huiguh
-
- 429 messages
- 2403 votes
Vroeg me toch 1 ding af tijden deze aflevering, hoe zijn de mensen die in de camping tenten zaten, zombies geworden? De tenten waren namelijk dicht
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ik ben het vergeten, maar is het niet zo dat het virus ook airborne is gegaan (en de protagonisten resistent zijn)? Of zeg ik nu iets heel idioots?
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Vroeg me toch 1 ding af tijden deze aflevering, hoe zijn de mensen die in de camping tenten zaten, zombies geworden? De tenten waren namelijk dicht
Misschien zijn ze vooraf al gebeten en als zieke mensen in de tent gaan liggen, maar het geeft wel stof tot nadenken
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Toch niet raars aan zombies in een dichte tent? De zombie in de slaapzak vond ik opvallender, want die slaapzak zat ook helemaal dicht. Maar ik kan me voorstellen dat ze inderdaad gebeten zijn, geëxecuteerd en vervolgens in de tenten en slaapzakken gestopt. Dus wanneer ze zombie worden, ze in elk geval opgesloten zitten. Er was daar hoogstwaarschijnlijk dus een groepje mensen die wellicht niet zo goed wisten wat ze met de gebeten mensen aan moesten.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ik kijk het momenteel alleen nog omdat ik al zeven seizoenen onderweg ben en omdat het dan allemaal voor niks is geweest. Ik mis echt de meedogenloosheid in de serie. Tegen de zombies oke, maar de survivors die elkaar voortdurend bedreigen zonder tot daden over te gaan begint zielig te worden. Nu zijn er ondertussen meer survivors dan zombies lijkt het.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
7 seizoenen? Zit je dit verhaal wel bij de goede serie neer te pennen? 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Oke, ruim 4 dan. Het lijkt een eeuwigheid 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vond de nieuwe weer erg matig en de promo voor de mid-season finale is ook suf. De serie is weer net zo sneu als het 4 seizoenen was. We zijn weer voor de gek gehouden met 2 a 3 sterke afleveringen begin dit seizoen. Nog eentje, kan ik de serie weer een paar maanden negeren.