• 178.213 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.369 actors
  • 9.375.053 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Hele goede aflevering, maar hoe fantastisch het ook was, de explosie door de vuurpijl vond ik veel te overdreven en niet gepast. Vooral omdat het dus zo perfect was.

Conspiracy wrote:
Ook iemand nog het einde na de aftiteling gezien?
wie was dat? Was dat de priester?

De priester? Is dat zijn bijnaam? Ik ken hem alleen als Morgan Jones en dat is die man uit de eerste aflevering waar Rick dan even mee samen is. Z'n zoontje is er ook bij en zijn vrouw is zombie geworden. In seizoen 3 of 4 komt hij hem weer tegen, maar dan is hij gek geworden, want z'n zoontje is dood. Maar het gaat zo te zien weer helemaal goed met hem.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Conspiracy wrote:
Ook iemand nog het einde na de aftiteling gezien?

wie was dat? Was dat de priester?

Ik klik hem altijd direct weg, om de 'nextttt weeeeek... ON... The Walking Deaaaaaad...!!!' te vermijden. Ik weet het liefst zo min mogelijk.

Maar had wel gedacht dat we dat gezicht weer zouden tegenkomen!
Overigens, show was weer een record wat kijkcijfers betreft.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Morgan terug? Goed nieuws, nu hopen dat ze hem eens goed benutten. James is ook geweldig als acteur.

Ik blijf het nog steeds jammer vinden dat de serie puur spektakel is, en niet de slow-burner zoals een post-apocalyptische setting hoort te hebben. Qua spektakel zeer solide, maar niet wat ik wil zien. Echt jammer dat ze hier ook toe verplicht worden. Maar goed, the mass is right.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Naomi Watts wrote:
Morgan terug? Goed nieuws, nu hopen dat ze hem eens goed benutten. James is ook geweldig als acteur.

Ik blijf het nog steeds jammer vinden dat de serie puur spektakel is, en niet de slow-burner zoals een post-apocalyptische setting hoort te hebben. Qua spektakel zeer solide, maar niet wat ik wil zien. Echt jammer dat ze hier ook toe verplicht worden. Maar goed, the mass is right.

Vond jij het geen vooruitgang op de gemiddelde S4 aflevering dan? Ik vermoed dat tempo overigens nu weer omlaag zal gaan, maar echt slow zal het niet worden denk ik. Na de vele klachten omtrent het lage verblijf op de farm en de prison...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

John Milton wrote:

(quote)

Vond jij het geen vooruitgang op de gemiddelde S4 aflevering dan? Ik vermoed dat tempo overigens nu weer omlaag zal gaan, maar echt slow zal het niet worden denk ik. Na de vele klachten omtrent het lage verblijf op de farm en de prison...

Nee, niet echt. Ook al was het niet allemaal goed vorig seizoen, was ik wel over veel zaken te spreken (deden eindelijk weer wat met het post-apocalyptische gegeven en een gesplitse groep werkte voor mij erg goed). Ik geef toe wat ze doen doen ze goed maar te veel geforceerd spektakel voor mij.

Daar ben ik ook bang voor, en laat seizoen 2 nou net mijn favoriete seizoen zijn. Een middenweg vind ik overigens ook prima maar dit speelt nou niet echt in op mijn persoonlijke preferenties.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Explosieve seizoensopener zeg; lekker veel actie en het bloed werd niet geschuwd. Nu maar hopen dat de komende afleveringen niet in een slakkengang gaan.

En Morgan terug is tof.

Jo1990

• 121 messages
  • 630 votes

@Naomi Watts : ik denk dat dit het mooie van de serie is. De afleveringen vervullen steeds verschillende behoeften van de kijker. De laatste aflevering was minder voor jou, maar er zullen weer genoeg afleveringen komen met de uitdieping van karakters etc.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Jo1990 wrote:

@Naomi Watts : ik denk dat dit het mooie van de serie is. De afleveringen vervullen steeds verschillende behoeften van de kijker. De laatste aflevering was minder voor jou, maar er zullen weer genoeg afleveringen komen met de uitdieping van karakters etc.

Je hebt gelijk, al zal het niet in de mate zijn die ik liever zie maar elk seizoen zijn er wel afleveringen geweest die inspelen op mijn behoeften.

Conspiracy

• 99 messages
  • 144 votes

John Milton wrote:

(quote)

Ik klik hem altijd direct weg, om de 'nextttt weeeeek... ON... The Walking Deaaaaaad...!!!' te vermijden. Ik weet het liefst zo min mogelijk.

Maar had wel gedacht dat we dat gezicht weer zouden tegenkomen!

Overigens, show was weer een record wat kijkcijfers betreft.

Het was ook geen voorstukje voor volgende week ditmaal maar een after credit scene. Ik klik de voorstukje ook altijd weg.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Dat begreep ik, maar dan moet je hier doorheen spoelen toch? Dit komt toch voor de credits/tijdens? Dan moet je dat doorspoelen zenders iets mee te krijgen? Lastig lijkt me

Of zie ik het verkeerd? Lijkt me hoop werk voor heel Af en toe een post credit stinger, op de podcast zeiden ze dat dit de eerste keer was dat de serie dit deed.

Hoe dan ook, ik had het gemist, maar leuk nieuws!

linxde1

• 395 messages
  • 346 votes

Fantastische aflevering. We zien wel wat de komende afleveringen brengen. Ik hou zowel van het uitdiepen van de personages als van de actie. Alle afleveringen van de vorige seizoenen hadden wel wat. Ik vond ze goed tot uitstekend. We zijn weer los. Wat mij betreft de beste serie van het moment!

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

Naomi Watts wrote:
Dan werk je een heel seizoen naar een benauwd punt toe, en dan speel je dat uit in één episode? .

Half seizoen. Het begon pas eigenlijk na de winterstop vorig seizoen. TWD kennende had ik verwacht dat ze op Terminus een heel seizoen zouden vertoeven. Vond het wel een verassing wat dat betreft.

Comic spoiler Ik ben wel benieuwd of we nu the hunters nog gaan tegenkomen aangezien zij ook kannibalen zijn. Ben bang dat ze straks zijn vervangen door Terminus. zou jammer zijn.

linxde1

• 395 messages
  • 346 votes

Jo1990 wrote:
Als er zoveel krankzinnigs gebeurd verwacht ik daarbij geen ijzersterke dialogen. Iedereen was half in shock en dan hoef je geen goede teksten te verwachten. Dat then en now hoefde van mij ook niet inderdaad, te uitleggerig. We weten zelf wel dat ze door omstandigheden zo zijn geworden

Dat then and now heeft vast nog wel wat te betekenen. De leider en nog wat anderen van die kannibalen leefden nog. Die gaan we vast nog wel tegenkomen en valt dat then and now op zijn plaats.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

linxde1 wrote:
(quote)
Dat then and now heeft vast nog wel wat te betekenen. De leider en nog wat anderen van die kannibalen leefden nog. Die gaan we vast nog wel tegenkomen en valt dat then and now op zijn plaats.

then en now laat toch gewoon zien dat gareth en die anderen eerst in die containers zaten? die vrouw legde het uit aan Carol, het was eerst echt een sanctuary, toen werden ze overmeesterd door mensen die zich 'om hulp kwamen vragen', opgesloten, verkracht en gemarteld. Ze hebben zich daaruit weten te bevrijden en kwamen toen tot het inzicht 'you're either the butcher or the cattle'. dus then now liet zien hoe de terminus bewoners zo geworden zijn, en dat ze eigenlijk ook in de positie van Ricks groep zaten. op het 'eten' na dan, zo leek het.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Heerlijk einde van de tweede episode

Chunk

• 21 messages
  • 23 votes

Mooie uitleg Milton! Ik ben al een TWD fan van het eerste uur. Ik heb wat een haat liefde verhouding met horror films en was eerst niet zo enthousiast toen ik het verhaal las maar ik zag de posters van het eerste seizoen en daar zat zo'n sfeer in dat ik toch wel nieuwsgierig werd. Heb altijd wel iets gehad met films waarin de wereld veranderd is en er maar een aantal overlevenden zijn. Deze interesse is gekomen toen ik als jong ventje twee videobanden huurde waar The Stand in zat van Stephen King. Later had je dan nog I am Legend, The day after tomorrow, Oblivion en 12 Monkeys die ik gekeken heb.

Vanaf de eerste episode kon ik niet meer stoppen met kijken en ondanks de dipjes was ik na S05E01 weer helemaal blij Hoe kun je blij zijn na al dit geweld? Het is toch de betrokkenheid bij de karakters en het gevoel wat mensen elkaar aan kunnen doen om te overleven in een wereld waar geen wetten meer zijn maar die er ooit wel waren. Dat er zombies in zitten schrikt veel mensen af. Bij collega's merk ik dat we allemaal wel dezelfde series kijken maar als ik zeg dat ik TWD kijk zeggen ze allemaal "Oh die kijk ik niet, dat is toch met zombies?". Ze weten niet wat ze missen!! Dan begint er weer eentje over Suits en dan denk ik aan de openingsscene van de laatste episode. Toch anders haha...

Vanavond weer kijken!! Can't wait!

TrippelDee

• 65 messages
  • 1910 votes

John Milton wrote:

Ook de season finale van seizoen 4 liet me uiterst onaangedaan, met name de laatste line. Cringe.

.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

TrippelDee wrote:
(quote)

(embed)

Eens of oneens ?

Wat de tweede epi betreft, iets minder indrukwekkend dan de season premiere, maar het is logisch en nodig dat het tempo even naar beneden ging. Het was mooi nieuws om weer een Wire castmember te mogen verwelkomen (hadden ze Idris Alba maar gestrikt, of de acteur van Lester Freamon), maar als ik heel eerlijk ben werd ik niet weggeblazen. Natuurlijk is het bepaald geen heroïsche rol en is het niet eerlijk om hem na 1 epi te beoordelen, maar bet bleef voor mij toch een jankerige Carver. Dat gezegd hebbende, en de comic lang geleden gelezen hebbende, verwacht ik wel dat het ergens heengaat, al liet de aflevering er eigenlijk weinig subtiele twijfel over bestaan.

Verder, vooral in het begin vielen de zich herhalende shots van Rick (en daarna anderen) op die in slowmotion over/boven een hooggekaderde 'horizon' uit kwamen lopen. Niet mis mee, maar dit waren er teveel.

Beth, ik was haar alweer vergeten. Als ze die nou eens aan die kannibalen voerden.

Cinemaniak

• 566 messages
  • 513 votes

John Milton wrote:

Beth, ik was haar alweer vergeten. Als ze die nou eens aan die kannibalen voerden.

Hater
Ik zie haar toch weer graag herenigd worden met d'r grote zus

Mooie aflevering weer en ze hebben weer een beetje meer de suspense ingebracht. Misschien net iets teveel vragen of losse eindjes in één aflevering, maar het biedt de mogelijkheid om de vaart er iets uit te halen.

TrippelDee

• 65 messages
  • 1910 votes

John Milton wrote:
(quote)

Eens of oneens ? .

Sorry, ik meende dat je doelde op hoe de laatste zin werd gecensureerd.
They're screwing with the wrong people.

Vandaar de Youtube video met de ongecensureerde versie. Zoals het op de Bluray staat.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Cinemaniak wrote:
(quote)
Hater Ik zie haar toch weer graag herenigd worden met d'r grote zus Mooie aflevering weer en ze hebben weer een beetje meer de suspense ingebracht. Misschien net iets teveel vragen of losse eindjes in één aflevering, maar het biedt de mogelijkheid om de vaart er iets uit te halen.
Nwah, haat zou ik het niet willen noemen. Ik vind het gewoon een van de minder goede actrices en dan ook nog een vrij vlak karakter. Beetje vrouwelijke T-dog qua toegevoegde waarde. Die mag best wat overkomen van mij (het karakter dan he), komt er tenminste nog wat drama uit.
TrippelDee wrote:
(quote)
Sorry, ik meende dat je doelde op hoe de laatste zin werd gecensureerd. They're screwing with the wrong people. Vandaar de Youtube video met de ongecensureerde versie. Zoals het op de Bluray staat.
Mmm nu je het zeg, er was id een woordje toegevoegd. maar dat maakt het nog niet origineler voor mij. De lange pauze die eraan vooraf ging... de opbouwende muziek... nú komt het!!!! .....they're fucking with the wrong people...... neeh, dat was een uiterst teleurstellend einde voor mij. Gelukkig maakte de season premiere dat weer helemaal goed.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Prima aflevering weer, alleen jammer dat ik sommige dingen al zag aankomen vanwege de comic.

Comic spoilers:
Ze volgen met Bob nu de verhaallijn van Dale. Hij was ook ontvoerd, benen eraf gehakt, maar wat ze niet weten, is dat hij geïnfecteerd is.

Betreffende de mid-season finale, wederom comic spoilers:
Ik denk dat men er dan eindelijk achterkomt dat Eugene de hele tijd heeft gelogen, aangezien er helemaal geen geneesmiddel is.

linxde1

• 395 messages
  • 346 votes

Wow, wat een aflevering was dit weer! En een behoorlijke cliffhanger aan het eind. Ik kan niet wachten tot de volgende aflevering. Een absolute topserie blijft dit!

Conspiracy

• 99 messages
  • 144 votes

Het niveau van dit seizoen ligt inderdaad vooralsnog hoog. Lekker uptempo maar wel met de nodige ruimte voor dialoog. Ben tot nu toe zeer tevreden. De cliffhangers werken tot nu ook zeer goed

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

Hoewel het niet slecht is, begint The Walking Dead me wel iets minder te liggen. Ik word er niet meer zo enthousiast van, eerlijk gezegd. 't Is vermaak, meer niet.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Ben er ook zeker niet kapot van. Toch de minste serie die ik op het moment volg denk ik. Grootste probleem is voor mij dat er geen enkel écht boeiend personage in zit. Zelfs Daryl niet echt meer.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Dit nieuwe seizoen kan me ook maar uitermate weinig boeien. De rek lijkt er nu toch écht wat uit (alhoewel de hoop op een cure nu natuurlijk wel wat suspense meebrengt), en het gebrek aan boeiende personages begint me steeds meer te vervelen..

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Sterk seizoen tot nu toe. Valt me echt niets tegen. Normaal is het een serie van hits en misses. Nog geen misser tegengekomen dit seizoen. Lang geleden dat ik dat van TWD kan zeggen.

huiguh

• 429 messages
  • 2403 votes

Heerlijke eerste 3 afleveringen van het nieuwe seizoen. Lekker bruut, en dankzij de goede cliffhangers wil je het liefst zo snel mogelijk verder kijken.

Conspiracy

• 99 messages
  • 144 votes

Eerste 3 afleveringen top. 4e laat het weer afweten.
De Beth special is niet echt interessant en zo te zien krijgen we nog zo'n aflevering. Wel weer frappant dat Carol dan daar binnen komt op het einde. Dacht even dat ik naar Lost aan het kijken was met zo'n wending

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.