- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
De trailer onthult niet veel en toch heb ik ongelooflijk veel zin in oktober. Laat SE5 maar komen.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Ben erg benieuwd! Tot zover bevalt de serie mij enorm.
king squad
-
- 27 messages
- 12 votes
Ik zit nu halverwege seizoen 3, vind het een erg goede serie. Bevalt erg goed!
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Ik ben misschien te afgestompt, maar a new jolt: a deleted scene in which we glimpse still more of the horrors vond ik het niet echt. Ik bleef een beetje onaangedaan. Misschien omdat ik zelf geen vader ben, maar de dood van een fictieve baby die nooit screentime heeft gehad en waar we dus nooit een band mee hebben ontwikkeld brengt me niet bepaald in tranen.
Ik ben op zich wel benieuwd naar het nieuwe seizoen. Op die pagina zelf stond ook een link van de trailer, 'not available in your country' (daar ga ik dus echt van tegen het plafond bij zoiets als een trailer van een serie die ze internationaal verpatsen), maar ik had hem geloof ik al eerder gezien.
en die season 5 preview video, die Scott M. Gimple komt niet echt over als een bevlogen persoonlijkheid en ik ben nog steeds absoluut niet overtuigd van zijn geschiktheid als showrunner, het afgelopen seizoen geeft mij in elk geval niet direct hoop, maar niet iedereen denkt er op die manier over. Hij is in ieder geval een ander type dan Kurt Sutter, maar goed, dat is misschien ook wel een atypische showrunner 
We zien het binnenkort, I suppose... Ik laat me graag verrassen door een 'herrijzing' (see what I did there?) van The Walking Dead.
linxde1
-
- 395 messages
- 346 votes
Net begonnen met deze serie. Van het eerste seizoen de eerste drie episodes bekeken. Wat ik er van vindt? Wow! Dit ziet er goed uit! Ben erg benieuwd naar de rest.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ben ik de enige die niet kan wachten tot oktober? Een hele evolutie tegenover vroeger.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Een hele evolutie tegenover vroeger.
Bedoel je dat de verwachting vroeger breder gedeeld werd? De kijkcijfers zeggen van niet, maar ik merk onder mijn vrienden/kennissen wel degelijk dat men er wat klaar mee is...
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Het grootste euvel van deze serie is dat het geen constant - hoog - niveau kan vasthouden, wat zich dikwijls resulteert in wisselvallige afleveringen.
Zelf kijk ik er niet echt naar uit, maar omdat ik het vanaf het begin al volg, blijf ik doorkijken.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
...maar omdat ik het vanaf het begin al volg, blijf ik doorkijken.
same here. Ik haal er absoluut wel lol uit hoor, maar de verwachtingen zijn niet meer wat ze waren.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het grootste euvel van deze serie is dat het geen constant - hoog - niveau kan vasthouden, wat zich dikwijls resulteert in wisselvallige afleveringen.
Zelf kijk ik er niet echt naar uit, maar omdat ik het vanaf het begin al volg, blijf ik doorkijken.
Same. Als ze morgen aankondigen te stoppen zal ik er geen seconde om treuren. Zenden ze nog 5 seizoenen uit, dan volg ik nog 5 seizoenen. Uit routine. En omdat het heel af en toe nog erg gaaf is.
moviemike
-
- 1309 messages
- 5770 votes
Net seizoen 2 bekeken en vond dit persoonlijk beter dan het eerste. Ondanks het gevoel dat er nu al een kleine eentonigheid in de reeks begint te sluipen, toch benieuwd naar seizoen 3.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Seizoen 3 is voor mij het beste seizoen! En aangezien ik net als jij het tweede seizoen beter vind dan het eerste, gaat het jou hoogstwaarschijnlijk ook heel goed bevallen!
Cinemaniak
-
- 566 messages
- 513 votes
Seizoen 2 was op z'n tijd voor mij toch net iets te veel gericht op het drama. Inhoudelijk prima en de serie heeft het zeker goed gedaan, want het behandeld de vraag van regels, goed/kwaad en hoe ga je verder in een wereld waarin er geen wetten meer bestaan.
Kan haast niet wachten op seizoen 5, want deze serie is echt op zoveel vlakken de absolute top. Vanwege de spanning, nodige gore en strubbelingen, zou je ook vaak de subtiele kanten van deze geweldige serie missen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vanavond de start van seizoen 5 in Amerika.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Ik heb net seizoen 4 achter de rug, toch het beste tot nu toe. Door de spreiding van de personages, krijgt elk zijn/haar moment. Verschillende locaties, verschillende verhaallijnen en de spanning die ze elk hebben of ze elkaar nog wel terug zullen zien. Het 5e seizoen moet wel verrassend genoeg zijn om van Gareth niet de nieuwe Governor te maken en zo in herhaling te vallen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dan werk je een heel seizoen naar een benauwd punt toe, en dan speel je dat uit in één episode?
.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Vanmiddag om 15:30 de eerste aflevering van seizoen 5 in Boom Chicago, Amsterdam. 
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Ik heb net seizoen 4 achter de rug, toch het beste tot nu toe.
Grappig, ik vond het juist me afstand het slechtste
Ik miste het drama van Darabont, de grootschalige actie van Glen Mazzara en de balans was wat mij betreft volledig uit de serie. Beide eerdere showrunners hadden ook hun fouten gemaakt (te lang zoeken naar Sophie), maar met Gimple aan het roer vond ik het echt bergafwaarts gaan, met complete epi's die het totaalplaatje uit het oog verloren, zoals die met Beth en Darryl. Verschillende verhaallijnen zijn prima, mits goed uitgewerkt, maar deze voelden totaal willekeurig soms en merkte dat het geven om de karakters daarmee erg verminderde. Ook the governor plotlijn werd wat mij betreft compleet opgeprutst, en daarmee de climax. Ook de season finale van seizoen 4 liet me uiterst onaangedaan, met name de laatste line. Cringe. Verder vond ik dat de CGI special effects (voornamelijk doorsteken/afhakken van zombiehoofden met (cgi) scherpe voorwerpen) teveel de overhand kregen op de fenomenale effecten die Greg Nicotero met de hand maken kan. Dat mag wat minder wat mij betreft. Ondanks dat het er prima uitziet, is het duidelijk nep, en hoe vaker je zoiets opvalt, hoe zwaarder je suspension of disbelief het krijgt. Doorsteek dan wat minder hoofden (I'm talking to you, Michonne)
Eerste epi van S5 over een uurtje maar eens kijken, benieuwd wat dat ons brengt. Ondanks bovenstaande kritiek, heb er wel degelijk zin in. Nicotero heeft de season premiere geregisseerd en ik vond de afleveringen met hem aan het roer vaker bij de sterkere horen.
We gaan het zien.
-
- 31149 messages
- 5449 votes
S4 had een grotere karakteruitwerking, betere drama (nu is het echt een kwestie van overleven) en in verhouding zelfs meer actie. Het verhaal tussen de gevangenis en de gouverneur was niet slecht, maar te langdradig voor wat het was. Dat we beiden van mening verschillen, is meteen het bewijs dat het anders is dan de vorige seizoenen. 
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Holy Crap, wat een goede, krankzinnige, bikkelharde aflevering!
Zo moeten ze zijn. Nagelbijtend spannend vanaf de openingsscène en hij laat niet meer los. 9/10 wat mij betreft. Ik zet de rest voor het gemak tussen spoilertags.
Zodra ze voor die bak gezet dacht ik al meteen, dat is om bloed op te vangen. Please, don't get PG13on my ass. wel... They didn't... Allesbehalve. Sterker, nog dit is een van de meest gruwelijke afleveringen in lange tijd, zowel qua gore als de steeds verder wegzakkende moraal. Onbegrijpelijk hoe mensen zou in het rijtje blijven zitten om afgeslacht te worden, maar de geschiedenis leert ons dat het vaak wel zo gaat. Nu zaten in deze aflevering wel meer holocaust/genocide oproepende beelden, maar het in het rijtje zitten om vermoord te worden en de tafels met bezittingen van de slachtoffers riepen behoorlijk wat beelden uit de geschiedenis op.
Carol had ik eerst niet zoveel mee, maar holy crap, wat een vrouw is dat geworden de afgelopen seizoenen. Tyrese: 'Carol, How are you gonna do this?' - Carol: (silent voice): 'I'm gonna kill people'... Love it. Wat mij betreft een hele fijne editing waarbij we tegelijkertijd zien hoe Carol het compound binnenkomt (bikkel) en verkent, hoe Ricks groepje van 4 ternauwernood aan het gekeeld worden ontsnapt en zich naar buiten vecht, de nog steeds opgesloten rest Rick's groep en natuurlijk de overweldigde groep kannibalen die zich overspoeld zien met (brandende!) zombies.
Rick heeft inmiddels geen enkele moeite meer zijn gevangennemers in de rug te schieten. Begrijpelijk, maar het is wel weer zo'n moment dat je eigenlijk niet heel vaak ziet in films en series. Net als het dreigen Judiths nek te breken. That's just nasty. Heel veel spanning en prachtig uitgevoerd gore dus het grootste gedeelte van deze aflevering
Maar ook de hereniging op het eind viel goed, ik was toch echt even ontroerd. Meer door Darryl en Carol dan door Rick en Judith, maar toch.
Goedgekeurd dus, en het geeft absoluut hoop dat mijn kritiek van hierboven op seizoen 4 niet voor seizoen 5 hoeft te gelden. Voor deze epi sowieso niet!
enige kritiek: de then en now vertelstructuur aan het begin en einde van de epi, waarbij we zien hoe de kannibalen van Terminus zo geworden zijn, voelde wat geforceerd. Ook de vlammen uit de gebouwen na de ontsnapping zagen er wat neppig uit. Maar dat zijn kleine smetjes op een heerlijke aflevering, wat mij betreft.
mcnulty
-
- 4 messages
- 1 votes
Holy Crap, wat een goede, krankzinnige, bikkelharde aflevering!
Zo moeten ze zijn. Nagelbijtend spannend vanaf de openingsscène en hij laat niet meer los. 9/10 wat mij betreft. Ik zet de rest voor het gemak tussen spoilertags.
Zodra ze voor die bak gezet dacht ik al meteen, dat is om bloed op te vangen. Please, don't get PG13on my ass. wel... They didn't... Allesbehalve. Sterker, nog dit is een van de meest gruwelijke afleveringen in lange tijd, zowel qua gore als de steeds verder wegzakkende moraal. Onbegrijpelijk hoe mensen zou in het rijtje blijven zitten om afgeslacht te worden, maar de geschiedenis leert ons dat het vaak wel zo gaat. Nu zaten in deze aflevering wel meer holocaust/genocide oproepende beelden, maar het in het rijtje zitten om vermoord te worden en de tafels met bezittingen van de slachtoffers riepen behoorlijk wat beelden uit de geschiedenis op.
Carol had ik eerst niet zoveel mee, maar holy crap, wat een vrouw is dat geworden de afgelopen seizoenen. Tyrese: 'Carol, How are you gonna do this?' - Carol: (silent voice): 'I'm gonna kill people'... Love it. Wat mij betreft een hele fijne editing waarbij we tegelijkertijd zien hoe Carol het compound binnenkomt (bikkel) en verkent, hoe Ricks groepje van 4 ternauwernood aan het gekeeld worden ontsnapt en zich naar buiten vecht, de nog steeds opgesloten rest Rick's groep en natuurlijk de overweldigde groep kannibalen die zich overspoeld zien met (brandende!) zombies.
Rick heeft inmiddels geen enkele moeite meer zijn gevangennemers in de rug te schieten. Begrijpelijk, maar het is wel weer zo'n moment dat je eigenlijk niet heel vaak ziet in films en series. Net als het dreigen Judiths nek te breken. That's just nasty. Heel veel spanning en prachtig uitgevoerd gore dus het grootste gedeelte van deze aflevering
Maar ook de hereniging op het eind viel goed, ik was toch echt even ontroerd. Meer door Darryl en Carol dan door Rick en Judith, maar toch.
Goedgekeurd dus, en het geeft absoluut hoop dat mijn kritiek van hierboven op seizoen 4 niet voor seizoen 5 hoeft te gelden. Voor deze epi sowieso niet!
enige kritiek: de then en now vertelstructuur aan het begin en einde van de epi, waarbij we zien hoe de kannibalen van Terminus zo geworden zijn, voelde wat geforceerd. Ook de vlammen uit de gebouwen na de ontsnapping zagen er wat neppig uit. Maar dat zijn kleine smetjes op een heerlijke aflevering, wat mij betreft.
Idd, de rauwheid die voorheen deels aanwezig was en in de latere seizoenen erna wat weg was is nu terug. De kanteling begon wanneer in S04 Rik de nek overbeet van de leider van het groepje "Claimers", en niet vergeten wanneer er de verkrachtingspoging was op Carl. Het is alsof de walkers vrolijkheden zijn geworden, de pure gore en horror komt meer en meer van de interactie tussen Rick zijn groep en de menselijke buitenstaanders. De mensheid verliest de menselijkheid.
De hoofdcast is qua kwaliteit niet even sterk maar met de toevoeging van Seth "Carver" Gilliam zijn ze op het goede pad.
Jo1990
-
- 121 messages
- 630 votes
Alles wat John Milton zegt; wat een KEIHARDE aflevering. Pff we zijn weer begonnen hoor, kan niet wachten tot volgende week!
Cinemaniak
-
- 566 messages
- 513 votes
Lag het nu aan mij of waren de dialogen van deze eerste aflevering een beetje aan de zwakke kant. Sommige stukken voelde erg geforceerd aan en uitleggerig. Hier en daar wat overacting.
Lang geen slechte aflevering, maar zeker niet de beste. Dat blijft met afstand "The Grove". Dat is ook gelijk de donkerste.
Jo1990
-
- 121 messages
- 630 votes
Als er zoveel krankzinnigs gebeurd verwacht ik daarbij geen ijzersterke dialogen. Iedereen was half in shock en dan hoef je geen goede teksten te verwachten. Dat then en now hoefde van mij ook niet inderdaad, te uitleggerig. We weten zelf wel dat ze door omstandigheden zo zijn geworden
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Dan werk je een heel seizoen naar een benauwd punt toe, en dan speel je dat uit in één episode?
. Dat dus.
Wel bijna moeten huilen bij Daryl en Carol. Lief.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
De eerste episode beviel me wel weer. Paar harde scenes en vind het geen probleem dat ze Terminus alweer verlaten. Alleen wel benieuwd waar het nu weer heen gaat. Cast mag ook wel iets uitgedund worden, terug naar de oude garde... min Carl dan, blijft een irritant jong.
Conspiracy
-
- 99 messages
- 144 votes
Ook iemand nog het einde na de aftiteling gezien?
wie was dat? Was dat de priester?
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Mooie opener van het nieuwe seizoen. Ben benieuwd welke richting ze uitgaan. S4 nam de tijd om de personages uit te diepen. Nu ze met een grote groep zijn moet er toch een andere aanpak komen. Meer actie, meer spanning of enkele figuren liquideren. Het uiteen halen van de groep zorgde wel voor enkele emotionele weerzien in S5. Mooi!