• 178.216 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.385 actors
  • 9.375.099 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Ik ga ook de comics maar weer eens verder lezen, toch al anderhalf jaar ofzo niet meer gedaan, dus er zijn er vast weer een aantal bijgekomen Heb de eerste 5 Hard Books in de kast van TWD, rest wordt op de iPad.

Wat de serie betreft, I ain't holding my breath. Had echt niet het gevoel van 'Oeeeeeh ik wil verder kijken en nu MOET ik een half jaar wachten.' Ik ga wel verder kijken, maar het verwachtingspatroon is écht aangepast, net zoals bij Homeland. Het is wel de moeite waard, maar zeker niet geweldig (zoals GoT en TD dat wel zijn, voor mij althans).

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Ataloona wrote:
Mja, de rode draad in de comics is gewoon het vinden van een safe haven en overleven. Ondertussen zijn we in de comics wel al een tijdje in een behoorlijk coole (en harde) arc bezig, waarin de serie hopelijk toch wel volgend seizoen naartoe gaat werken. Volgend seizoen on the road naar D.C. en de Alexandria Safe Zone

On the road naar D.C. vind ik al wel een hele stap, want daar vindt je waarschijnlijk een antwoord

Maar een comic volgen die heel lang uitgerekt is vind ik sowieso vreemd. Zodoende kan ik dit zomaar 15 seizoenen gaan duren. Wie zegt dat die comic spoedig zal eindigen?

Sanvean

• 173 messages
  • 2584 votes

Beun de Haas BV wrote:

Het probleem is dat het voor mij een beetje eentonig begint te worden. Het eeuwige rondstruinen in de bosjes, met hier en daar een verlaten dorpje, komt behoorlijk inspiratieloos over...( )...

Ik heb na vier seizoenen onderhand wel behoefte aan het grotere plaatje. Waar komt het 'zombie virus' vandaan? Hoe heeft het zo hard kunnen toeslaan? Is er nog iets van een overheid die meer weet? Ik hoop dat ze in het komende seizoen hier eindelijk eens naartoe gaan werken.

rep_robert wrote:

Dit soort series moeten niet 10 seizoenen lang gaan lopen rekken vanwege de kijkcijfers....( )...Je mist inderdaad een rode draad door de hele serie heen. Waar is de zoektocht naar antwoorden?

Exactly dit dus.

Toch handig, dat quoten. Hoef ik zelf niet mijn eigen gedachten niet meer te typen.

Zoals enkele anderen (ook aangaven), heb ik wat moeite met TWD, of een haat-liefdeverhouding, noem het wat je wilt. Ik begin geboeid te kijken, raak dan wat verveeld totdat er iets gebeurd waardoor ik toch weer geboeid raak. En zo door, 4 seizoenen lang al. Het is het uiteindelijk allemaal net niet.

Waar ik bij andere series wordt weggeblazen door ijzersterk acteerwerk, is dat hier niet het geval. Interessante personages met wie ik meeleef? Niet bij TWD, voor mij althans.

Waarom blijf ik kijken, vraag ik me steeds af. Ik denk toch het basisgegeven, het post-apocalyptische gegeven. Maar ik wil dat er nou wel iets mee gedaan wordt, iets naar een einde toe. Dit schiet niet op zo. Ik heb geen zin om dit nog seizoenen te moeten aanzien op deze manier.

Grappige is dat ik al dacht dat de makers misschien zelf nog nauwelijks een idee hebben waar het heengaat met de serie (althans zo lijkt het soms).

Blijken de comics waar de serie op gebaseerd is nog lopende te zijn. Verklaard een hoop.

Seizoen 5 zal ik wellicht wel weer gaan volgen, maar echt hoge verwachtingen heb ik al lang niet meer van TWD. Daarvoor ontbreekt het gewoon te veel aan bepaalde zaken voor mij persoonlijk (sterk acteerspel, interessante personages, einddoel).

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

rep_robert wrote:

Probleem is dat je een serie maakt van een comic die nog lopende is en dat je daardoor continu moet gaan rekken.

Nou eigenlijk is dat nergens voor nodig, de comic reeks bestaat inmiddels 10 jaar en begint volgende maand (geloof ik) met Volume 22 (dus ruwweg 2 volume's per jaar).

De serie is nu 4 jaar/seizoenen oud en is qua verhaallijn ongeveer bij begin Volume 9 van de comics (voor zover het te vergelijken is want de comic en serie zijn niet chronologisch gelijk en hebben ook afwijkende personages/gebeurtenissen).

Dus met het huidige tempo van 2 comic volume's per tv seizoen liggen ze met de serie nog zeker 6-7 jaar achter t.o.v. de comic. En van de comic komen er op het moment enkel meer uit per jaar t.o.v. vroeger.

Het lijkt me eerder budget gebonden dan dat het basismateriaal (de comic) de verhaallijn voor de serie loopt te rekken. Zo komt bv. Hershell's boerderij in totaal in de comic misschien maar 10 bladzijden (!!) voorbij.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Testa-Rossa wrote:

Het lijkt me eerder budget gebonden dan dat het basismateriaal (de comic) de verhaallijn voor de serie loopt te rekken.

Dat sowieso, zo zaten ze ook veel te lang in de gevangenis.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Testa-Rossa wrote:

Het lijkt me eerder budget gebonden dan dat het basismateriaal (de comic) de verhaallijn voor de serie loopt te rekken. Zo komt bv. Hershell's boerderij in totaal in de comic misschien maar 10 bladzijden (!!) voorbij.

Ik hink hier toch mee op twee gedachten. Als comic kan zoiets natuurlijk wel een tijdje doorgaan, maar van een serie op televisie worden andere eisen geplaatst.

In mijn ogen moet een serie met dit onderwerp niet langer dan een aantal seizoenen duren, laat ik voor het gemak maar 6 seizoenen noteren.

Een serie heeft verder natuurlijk een aantal standaardeisen waar aan moet voldoen en eentje daarvan is toch een verhaallijn/rode draad door de serie heen. Die mist er overduidelijk in TWD en het is ook geen sitcom waar je wel losse aflveringen van kan kijken zonder in een verhaallijn te zitten.

Nu is er natuurlijk niets mis met een groot aantal episodes an sich, maar mis je het grotere plaatje wat makkelijk verteld kan worden in de serie. Vooral ook omdat je aangeeft dat de serie en comics niet synchroom lopen. Nu kunnen we het op budget houden, maar het komt bij mij meer over als rekken om er nog meer seizoentjes uit te persen vanwege de kijkcijfers. Ipv een kwalitatief hoogstaande serie met een streven en wellicht een minder aantal seizoenen dan de kijkcijfers eigenlijk doen aangeven.

Mensen willen vragen en antwoorden. TWD levert geen van beide.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

De aller eerste aflevering, ofwel de pilot zal nooit onttroond worden. Althans, ik ga er niet vanuit.

Seizoen 3 is verreweg het beste seizoen, het eerste seizoen los van de pilot de minste. Seizoen 2 en 4 is voor mij van hetzelfde niveau.

Ben erg benieuwd hoe lang dit doorgaat. Ik hoop niet zo lang als bijvoorbeeld Supernatural. Met steeds 24 afleveringen (waaronder veel losse afleveringen) ben ik inmiddels al 1,5 jaar afgehaakt. Seizoen 10 is in aantocht.. Pffff. Maar wie weet pak ik het weer een keer op.

The Walking Dead bevalt mij nog steeds heel erg goed. Dit vooral te danken aan het feit dat ik deze serie niet alleen kijk. Game of Thrones kijk ik wel alleen en ik ga het toch echt zeggen nu... Ik vind het leuker om naar TWD te kijken dan naar GOT. Meer series kijk ik niet, want er gaat echt veel te veel tijd inzitten. Ik moet ook nog gamen, sociale contacten onderhouden en dan ook nog een vriendin die leuke dingen wil doen. En natuurlijk werken van 8:00 tot 17:00 en 4 dagen per week van 17:10 tot 18:15 sporten.

Ok de finale van seizoen kwam niet echt als een verrassing. Eigenlijk zat ik er al een tijdje op te wachten, want zoiets mag gewoon niet ontbreken. Maar goed, een heel lulverhaal, maar wat ik eigenlijk wil zeggen is: ik blijf deze serie geweldig vinden.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

JacoBaco wrote:

en ik ga het toch echt zeggen nu... Ik vind het leuker om naar TWD te kijken dan naar GOT.

WAAAT!!!! $%#&^%*^%$#@!!!!!

Nee hoor, dat mag natuurlijk. Het is voor mij absoluut andersom, maar smaken verschillen. Voor mij is TWD behoorlijk afgegleden, maar ja, er zijn ook weer mensen die GoT niets vinden. It happens

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

En ik kan het mezelf heel erg goed voorstellen wanneer mensen GOT de voorkeur geven ten opzichte van TWD. GOT is ook heel erg goed, maar (voor mij is) TWD net iets beter.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1944 votes

De vergelijking met GoT ben ik ook al op tal van andere tvserie-fora tegengekomen; ook bij series (zoals TWD) die gewoonweg niet te vergelijken zijn in verhaal o.i.d., maar puur en alleen omdat GoT en de betreffende serie op dit moment populair zijn. Aan de andere kant zegt het natuurlijk wel veel over GoT wanneer dit dé graadmeter is bij wat voor tv-serie dan ook...

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Gisteren de ep. waar Mica en haar psychopathische zus centraal stonden. Was voor mij de beste aflevering van het seizoen, al is daar helaas weinig voor nodig. Men neemt nu blijkbaar uitgebreid de tijd om ieder karakter van de nodige inhoud te verschaffen, wat in mijn optiek wel essentieel is. Maar toch, de drang om meteen de volgende episode te willen kijken is er niet meer. Wellicht zijn we al teveel verwend, en is de rek er inmiddels uit.

Hopelijk komt (een deel van) de groep snel weer bij elkaar; wat interactie met meerdere mensen is wellicht het ingrediënt om de vlam weer aan te wakkeren.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Dus. Net de telltale game van The Walking Dead uitgespeeld en gejankt als een baby aan 't einde. Was zó zielig, ik leefde helemaal mee. Huil smiley.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Elineloves wrote:

Dus. Net de telltale game van The Walking Dead uitgespeeld en gejankt als een baby aan 't einde. Was zó zielig, ik leefde helemaal mee. Huil smiley.

Begrijpelijk Al hield ik het wel droog, maar zat op het randje. Nu op naar season 2 dan!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Was ik niet de enige? Gelukkig! Voelde me even raar achteraf. Zelfs beetje lastig door geslapen eerst de special nog toch, en dan seizoen twee. Ben benieuwd!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

FillumGek wrote:

(quote)
Begrijpelijk Al hield ik het wel droog, maar zat op het randje. Nu op naar season 2 dan!

Youre cold.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Het derde voormalig The Wire castlid komt The Walking Dead versterken. Seth Gilliam (Ellis Carver) is na Chad L. Coleman (Dennis 'Cutty' Wise) en Larry Gilliard Jr. (D'Angelo Barksdale) de derde acteur die ook in The Wire te zien was. Je kan veel over TWD zeggen, maar in de additional casting doen ze veel goede dingen.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Tof nieuws. Als ze op deze manier blijven casten, wordt het nog eens een heuse The Wire reünie bij The Walking Dead.

Annoying

• 3 messages
  • 0 votes

Hoi! Kan iemand me vertellen wie degene is die in het 3de seizoen in de gevangenis sluipt en het alarm aanzet?

Ik wacht nu op s5 en dit is nog steeds niet vermeld..

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Dat was toch die ene donkere jongen die in die gevangenis vast heeft gezeten? Die door Rick voor dood werd achtergelaten maar het blijkbaar toch overleefd heeft. Toen ze het alarm gingen uitzetten werden ze weer door die gast aangevallen.

Ik kan het mishebben, tijdje geleden alweer gezien

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Naomi Watts wrote:

Het derde voormalig The Wire castlid komt The Walking Dead versterken. Seth Gilliam (Ellis Carver) is na Chad L. Coleman (Dennis 'Cutty' Wise) en Larry Gilliard Jr. (D'Angelo Barksdale) de derde acteur die ook in The Wire te zien was. Je kan veel over TWD zeggen, maar in de additional casting doen ze veel goede dingen.

The Bunk eerdaags ook in WD setting?

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Yes please!

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Morgan schijnt seizoen 5 ook weer terug te komen. Mag hopen in een iets grotere rol dan die twee afleveringen tot nu toe. Zonde om iemand als Lennie James zo weinig screentime te geven. Zal instantly de beste acteur van de serie zijn mocht hij een wat grotere rol krijgen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Ik weet het niet man. Ik kan er niet verschrikkelijk veel mee.

eerste minuut is opening titles met acteurs die er al lang niet meer inzitten. Wel fijn dat wanneer de trailer daadwerkelijk begint, dit zonder dialoog is. Geen coole lines, geen geforceerd opgebouwde spanning, maar gewoon een beetje teasen. Mag van mij.

Dat gezegd hebbende, TWD moet bij mij een beetje terugkrabbelen uit een gat waar het zich de afgelopen seizoenen geleidelijk aan steeds hardnekkiger in heeft genesteld. Sommige afleveringen waren zo slecht geschreven dat ik me bijna zorgen ging maken. Maar dan nog bleef het altijd de moeite waard. Heb de podcast voor het eerst in jaren ook niet bijgehouden in de 'stop', dat zegt ook wel wat. Leuke podcast dit overigens, predates the show en twee lekker droge hosts.

wat is jouw mening over het kwaliteitsverloop van de show, showrunner wisselen en je verwachting voor de toekomst van deze serie? Ik hoop, but it might be forsaken in these lands.

happie

• 6236 messages
  • 426 votes

Walking dead trailer seizoen 5

Ik zou op deze link kijken, dat is de echte trailer van aankomend seizoen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

John Milton Nog maar eens kijken, YT is een beetje bezweken onder de comic-con drukte. TWD blijft een zorgenkindje. Wisselende showrunners, perfect bronmateriaal wat nooit volledig benut wordt en vooral het gebrek aan constante factoren. Het wordt goed bekeken dat scheelt, maar qua kwaliteit verwacht ik er niet veel van.

Ataloona

• 734 messages
  • 4261 votes

Even aan de comiclezers over S5: Was dat het ''Lucille-incident'' met Glenn in de trailer? Lijkt me nogal vroeg voor Negan, tenzij ze ook die verhaallijn weer gaan mixen met andere.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Trailer doet me helemaal niks. Zoals de serie me nog weinig doet. Maar ik schakel in oktober wel in, die 3 kwartier per week kunnen er wel vanaf. Hoop dat ze de groep eens bij elkaar houden en het tempo gaan verhogen.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Je zou zeggen van wel Ataloona. Het lijkt er verdacht veel op. Nu maar hopen dat het niet zo is. Het is inderdaad te vroeg om Negan te introduceren.

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Als ze de lijn van het vierde seizoen verderzetten, dan wordt het misschien alsnog een kwalitatieve serie. En nu hebben ze wel een goede verhaallijn, namelijk de trip (en hopelijk ook een stukje Washington) naar Washington.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.