- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vrij tamme finale. Niet eens vervelend of saai, maar wel plotseling voorbij. Ik had wel op een shockmoment gehoopt in de slotminuut. Ik ken de comics niet, maar ik lees wel eens spoilers en dan begrijp ik dat dit een kannibalenkamp is en dat Beth misschien wel daar opgegeten is? Of zit ik er dan naast? Dat eten dat ze in deze aflevering aangeboden kregen zal dus mensenvlees zijn? Kan niet echt zeggen dat het slot me nou enorm doet verheugen op komend seizoen. Het is een beetje als met die gevangenis. Ik vrees dat ze nu weer hier lang gaan rondhangen.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Ik ben er niet aan toe gekomen gisteren... Hopelijk vanavond. Ben benieuwd!
Met 15,7 miljoen kijkers is het in elk geval onverminderd populair...
huiguh
-
- 429 messages
- 2403 votes
Teleurstellende season finale 
Had een spetterend eind verwacht, maar toen kwan plots de aftiteling.
Dat laatste zinnetje van Rick was het dieptepunt...
eppo349
-
- 874 messages
- 4065 votes
Teleurstellende season finale 
Had een spetterend eind verwacht, maar toen kwam plots de aftiteling.
Dat laatste zinnetje van Rick was het dieptepunt...
Had ik ook! Zo maak je er een geforceerde clifhanger van. Volgens mij zijn de scenario schrijvers in staking geweest! Al die nietszeggende terugblikken waren er alleen maar voor de vulling.....
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Niet alle flashbacks waren nutteloos.
Enkel die van hem en Hershell leek nut te hebben. Vanwege dat horloge dat Hershell aan Glenn had gegeven en Rick dus in de broekzak zag hangen van die Terminus dude.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Vond het toch een prima afsluiter hoor, met een passende cliffhanger ook. Misschien niet zo 'groots' als het einde van het vorige seizoen, maar toch.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Niet alle flashbacks waren nutteloos.
Enkel die van hem en Hershell leek nut te hebben. Vanwege dat horloge dat Hershell aan Glenn had gegeven en Rick dus in de broekzak zag hangen van die Terminus dude.
Niet alleen dat, maar ook het streven van Rick om een goed voorbeeld te zijn voor zijn zoon, om hem te beschermen voor al de gruwelijkheden en hem niet te laten veranderen in een monster. In tegenstelling tot die situatie liet Rick nu zien dat ook hij een beest is geworden, en dat alle hoop voor een rustig, veilig leventje nu volledig verdwenen is.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2410 votes
Ik vind het echt wel een goede aflevering, goede regie, gelukkig weer veel screentijd voor Rick. En die kannibalen lijken me ook wel cool. Ik denk alleen dat Beth nog weer ergens anders is, iets gelovigs ofzo
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3815 votes
Vond het volgende filmpje van ''Honest Trailers'' wel goed weergeven hoe ik over deze serie denk, en toch stug blijven kijken!!
(Spoilers eerste 3 seizoenen)
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Een bittere teleurstelling.
Wanneer de season finale je compleet onaangedaan laat, dan is er toch echt iets aan de hand. Ik vond het nergens spannend en merkte dat het me eigenlijk niet zoveel uitmaakte wat er ging gebeuren. De flashbacks vond ik niet direct van toegevoegde waarde en met name het einde in die container, het leek alsof er een big reveal ging komen vanuit Rick, maar nee they're messing with the wrong people. Wow. Great way to end a season.[\spoiler]
Deze aflevering is geschreven door de showmannen zelf, dat vult me wederom niet met hoop.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
ik bedoelde uiteraard showrunner (dyac), Scott M. Gimple. Tot nog toe haalt hij het voor mij niet bij Darabont en Mazzara's afleveringen, al weet ik niet in hoeverre verzadiging daar debet aan is.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Op zich een prima afsluiter, maar dan moeten ze echt goed losgaan in seizoen vijf. Hopelijk geen zelfreflectie afleveringen meer van Rick, dat heb ik ondertussen wel gezien.
De productiewaarde mag trouwens omhoog geschroefd worden. Wederom een kijkrecord gebroken, dan verwacht ik wel betere kwaliteit. Hopelijk blijven ze niet ellenlang hangen bij Terminus.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2410 votes
ik bedoelde uiteraard showrunner (dyac), Scott M. Gimple. Tot nog toe haalt hij het voor mij niet bij Darabont en Mazzara's afleveringen, al weet ik niet in hoeverre verzadiging daar debet aan is.
Grappig, ik vind het juist met Gimple echt stukken beter worden dan zijn voorganger. Afgezien van een paar afleveringen vond ik ze allemaal beter.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Grappig, ik vind het juist met Gimple echt stukken beter worden dan zijn voorganger. Afgezien van een paar afleveringen vond ik ze allemaal beter.
Ik moet zeggen dat ook Darabont en Mzzara niet compleet consistent waren in kwaliteit, pacing en storytelling.
Maar voor mijn gevoel is het echt een neergaande lijn geweest, met een lichte piek toen Mazzara net aantrad om daarna weer langzaamaan verder te dalen.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2410 votes
Ik moet zeggen dat ook Darabont en Mzzara niet compleet consistent waren in kwaliteit, pacing en storytelling.
Maar voor mijn gevoel is het echt een neergaande lijn geweest, met een lichte piek toen Mazzara net aantrad om daarna weer langzaamaan verder te dalen.
ja oke de eerste paar afleveringen toen The Governor nog leefde waren inderdaad het beste. Maar goed dat kwam ook gewoon door The Governor zelf
huiguh
-
- 429 messages
- 2403 votes
ja oke de eerste paar afleveringen toen The Governor nog leefde waren inderdaad het beste. Maar goed dat kwam ook gewoon door The Governor zelf
Ben juist blij dat we eindelijk van de Governor af zijn
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Ik vond de Governor plotline ook behoorlijk opgeprutst. Morrissey was charismatisch, maar nee. Bleef maar slepen...
MikeBrouwer87
-
- 19 messages
- 1 votes
Gister met enige vertraging de Finale kunnen zien van TWD. Het was moeilijk maar heb alle social media kunnen ontwijken zodat ik er volledig blanco in kon gaan. Ik ga geen spoilers meer wegwerken, want ik mag toch aannemen dat iedereen het nu wel gezien heeft, en dat je anders niet op deze pagina komt kijken als je t nog niet gedaan hebt.
Ik lees veel wisselende reacties, van "Super Vet" tot "Saai". Zelf vond ik het een belangrijke finale, wat echt iets toevoegde aan het hele verhaal, en belangrijker nog voor het verhaal in de toekomst.
Het klopt als er gezegd wordt dat deze finale minder bombastisch was dan de vorige finale, en zelfs iets minder dan de mid season finale.
In deze aflevering staat naar mijn mening 1 onderwerp pas echt centraal, de transformatie van Rick. Het begint met Flashbacks samen met Hershell in de gevangenis, en die zijn zeker van waarde voor de aflevering. Alles wat je ziet en wat er gezegd wordt maakt zijn daad bij Joe alleen maar meer schokkender. Voeg daarbij toe hoe hij ontdekt dat het niet pluis is bij Terminus en hij weet het, niks wordt meer het zelfde. Rick is veranderd van iemand die met iedereen in gesprek wilde gaan, iedereen altijd toe wilde laten tot zijn "community", tot iemand die niemand meer vertrouwt, en werkelijk alles doet om zijn zoon te beschermen. Na 4 seizoenen doet hij nu alles wat nodig is om te overleven...
Wat er gaat gebeuren in Seizoen 5 is niet makkelijk te voorspellen. De makers kunnen ervoor kiezen een half seizoen in Terminus te blijven, omdat het toch redelijk groot opgezet is. Misschien zelfs een heel seizoen maar daar zit ik persoonlijk niet op te wachten en ik denk veel fans ook niet.
Ik zelf vind het ontzettend jammer te moeten wachten tot Oktober, want ondanks een hoop minder goede afleveringen dit seizoen, blijf ik trouw aan TWD. Dit moet iedereen natuurlijk zelf weten omdat ik toch wat meer negativiteit over de serie proef..Onthoud mensen er zit een knop op je tv 
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1944 votes
Dit moet iedereen natuurlijk zelf weten omdat ik toch wat meer negativiteit over de serie proef..Onthoud mensen er zit een knop op je tv
Er zijn veel kijkers die dit seizoen hebben "bereikt". Dat was onmogelijk geweest wanneer de eerdere seizoenen van dezelfde kwaliteit waren geweest. MM en vele andere fora zijn er juist om films en series (kritisch) te beoordelen. Trouwe fans - niet alleen hier, maar ook in mijn omgeving en gewoonweg wereldwijd - zijn vrij negatief gestemd over het laatste werk van TWD. Laat dat dan vooral goede feedback zijn voor de makers die dat zeker mee zullen krijgen. Het motiveert hen alleen maar om de serie weer te beteren. Als we allemaal gewoon aan die knop zouden zitten dan wordt een serie simpelweg uit de lucht gehaald. En in dat geval ondervinden ook de positief gestemde kijkers zoals jij de gevolgen. Dus zeg maar dankjewel. 
MikeBrouwer87
-
- 19 messages
- 1 votes
[/quote] Als we allemaal gewoon aan die knop zouden zitten dan wordt een serie simpelweg uit de lucht gehaald. En in dat geval ondervinden ook de positief gestemde kijkers zoals jij de gevolgen. Dus zeg maar dankjewel.
[/quote]
Dankjewel 
Sorry ik had het iets duidelijker moeten vermelden dat het vooral ging om de mensen ie ermee dreigden na elke aflevering te stoppen. Daar wordt ik langzamerhand een beetje moe van...
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1944 votes
Klopt. Dat soort bluf is vermoeiend. Het blijft hoe dan ook bij iedereen kriebelen. Hopelijk maakt het komende seizoen weer veel goed.
Jo1990
-
- 121 messages
- 630 votes
Dit laat ook zien hoe belangrijk
het is dat een serie sterk begint en je meteen pakt. Dan vergeef je ze de slechtere afleveringen en blijf je kijken. Ik kan minder objectief kijken naar dit laatste seizoen omdat de eerste drie vooral zo goed waren. Vond het seizoenseinde jammer. De aflevering begon goed met de flashbacks die weergeven dat Rick nog hoop
heeft op een fatsoenlijk leven binnen de gevangenishekken. Ze raffelen het einde af. Alles gaat in een stroomversnelling en
het kamp deugd ineens van wel naar niet meer binnen een tijdsbestek van 20 sec. Hier hadden ze meer tijd voor moeten nemen. Cliffhanger is
nu dat alles vaag is en je benieuwd bent naar het vervolg.
MikeBrouwer87
-
- 19 messages
- 1 votes
Helemaal mee eens Jo1990 Ben zelf al jaren fan van de comic dus wat dat betreft ook niet helemaal objectief op sommige vlakken!
Wel vind ik dat het laatste kwart van de aflevering zoveel beter had gekund, trager in ieder geval wel. Op het moment dat Rick al die voorwerpen ziet gaat het snel, te snel. In vogelvlucht door Terminus heen, maar wat goed te zien was was toch wel de "dood" daar.
De makers zullen vast gedacht hebben om nu zo weinig mogelijk te laten zien, zodat het begin van seizoen 5 ons echt gaat verassen. Want gaan ze verder waar ze gebleven zijn, is er een tijd verstreken en zijn ze inmiddels van A naar B verhuisd? Het speculeren gaat beginnen!
deLeeuw dat bedoelde ik inderdaad, dat hoef ik allemaal niet te lezen. Kritiek is prima om te lezen, maar 5 keer achter elkaar dat seizoen 5 niet hoeft voor diegene, daar ben ik wel een beetje klaar mee.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat was dit slecht zeg. En dan die flashbacks, alsof de kijkers een stelletje randdebielen zijn die zelf het optelsommetje kunnen maken. Daar naast ook wel heel slecht allemaal. Erg slecht geschreven en dito geregisseerd. Ook onaangenaam opvallend dat ze zonodig een substitutie voor de Governor nodig hebben. Ik mag toch hopen dat ze deze verhaallijn snel afsluiten en weer zoals het hoort on the road te gaan. Hier zit niemand op te wachten na vele afleveringen verkloot te hebben aan de Governor. Voor de zogenaamde karakterontwikkeling die ze Rick en Carl willen geven maar daar in de uitwerking pijnlijk tekort schieten is niet hoopgevend.
Verbaas me naast het lelijke 16mm er ook elke keer weer over hoe inconsistent de serie is qua niveau. Goede afleveringen die worden afgewisseld met hele slechte, en de meeste afleveringen zijn niet om over naar huis te schrijven. Oh boy..
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
inderdaad o snel zo veel kwaliteitsverschil is echt kenmerkend voor the Walking Dead
Beun de Haas BV
-
- 918 messages
- 519 votes
Al met al een teleurstellend seizoen.
Het probleem is dat het voor mij een beetje eentonig begint te worden. Het eeuwige rondstruinen in de bosjes, met hier en daar een verlaten dorpje, komt behoorlijk inspiratieloos over. Ook de rondzwalkende zombies afmaken is inmiddels een hersenloos routineklusje geworden. (Het is dan ook tenenkrommend hoe sommige mensen zich nog steeds in een open veld laten insluiten door een groepje zombies)
Ik heb na vier seizoenen onderhand wel behoefte aan het grotere plaatje. Waar komt het 'zombie virus' vandaan? Hoe heeft het zo hard kunnen toeslaan? Is er nog iets van een overheid die meer weet? Ik hoop dat ze in het komende seizoen hier eindelijk eens naartoe gaan werken.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Kan ik me wel in vinden. Dit soort series moeten niet 10 seizoenen lang gaan lopen rekken vanwege de kijkcijfers. Wanneer je alles gewoon goed in een aantal seizoenen verteld ben je klaar en heb je een legendarische serie. Je mist inderdaad een rode draad door de hele serie heen. Waar is de zoektocht naar antwoorden? Nu hebben ze in seizoen 4 een heel klein lijntje uitgegooid, maar er verder nog bar weinig mee gedaan.
Wat dat betreft staat seizoen 1 nog eenzaam bovenaan. Gevolgd door seizoen 3, 4 en 2.
MikeBrouwer87
-
- 19 messages
- 1 votes
Het probleem denk ik is dat een hoop mensen willen dat het wat sneller gaat. Het probleem is echter dat dat niet kan ivm de comics. Die zijn ondertussen aanbeland bij nr 124 en daarin is ook nog niet duidelijk wat het Zombie Virus heeft veroorzaakt. Dus dat de serie in 4/5 seizoenen dat antwoord gaat geven lijkt me niet. Dat zou het einde betekenen van de comic reeks.
Het is daarbij onmogelijk om dezelfde snelheid aan te houden als de comic, dat zou alleen maar meer verwarrend zijn, vandaar dat er wordt gekozen om iets langer te blijven op locaties,hoe frustrerend dat soms ook kan zijn.. rep_robert Beun de Haas BV
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Probleem is dat je een serie maakt van een comic die nog lopende is en dat je daardoor continu moet gaan rekken.
Misschien moet je de comic en de serie dan toch echt compleet los van elkaar moeten gaan maken. Heeft de comic dan ook helemaal geen rode draad door de reeks heen? Of is dat ook zo fragmentarisch?
Nog vier seizoenen dit gerek trekt natuurlijk geen mens. Er moet ten aller tijde een rode draad in een serie(=meerdere seizoenen) zitten om het langer vol te houden en die mist er nu gewoon.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4261 votes
Mja, de rode draad in de comics is gewoon het vinden van een safe haven en overleven. Ondertussen zijn we in de comics wel al een tijdje in een behoorlijk coole (en harde) arc bezig, waarin de serie hopelijk toch wel volgend seizoen naartoe gaat werken. Volgend seizoen on the road naar D.C. en de Alexandria Safe Zone