• 178.221 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.385 actors
  • 9.375.198 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Ataloona wrote:
Voor de comiclezers zal de laatste ep wel een major upset zijn. Mijn god, hoe kunnen ze nou zo één van de meest schokkende gebeurtenissen verpesten en er zo snel ''klaar'' mee zijn Weg met de geweldige karaktergroei van Carl uit de comics. Nu moeten de makers van de serie echt met een goeie gebeurtenis komen die Carl gaat ''vormen''.

Eens, wat dat betreft een gemiste kans.

Gelukkig zijn we nu wel af van die twee kutkinderen.

Conspiracy

• 99 messages
  • 144 votes

Ondanks dat het wel een sterke aflevering was vind ik het toch een gemiste kans. Puur op basis van karakterontwikkeling en spanning. Maar ook qua uitwerking had hier veel meer mee gedaan kunnen worden. Het werd nou toch wel erg snel afafgeraffeld, wat toch wel zonde is.
karakteropbouw van de meisjes had veel beter uitgewerkt kunnen worden. Ze werd ineens wel heel snel psycho. Ook voor een serie die spanning en gore niet schuwt hadden ze best iets meer kunnen laten zien.
Carol komt ook vrij makkelijk weg met haar bekentenis, maakt voorafgaande gebeurtenissen ook een beetje overbodig. Beetje anti-climax.
En waar is Judith op het einde als ze weglopen van het huis?

Nog twee afleveringen over van een vrij matige tweede helft van seizoen 4. Veel herhalende factoren en uiteindelijk een doelloos gebeuren. Het voelt aan als een grote filler tot seizoen 5.
De allerlaatste aflevering zal vast nog wel iets spannends met zich mee brengen.

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

Judith zat in één van de tassen

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Dat is inderdaad wel een enorm grote fout. manman.

Wat de aflevering betreft, ik heb hem gisteren pas gezien, nadat ik abusievelijk dacht dat al gedaan te hebben en me hier lekker had laten spoilen over wat er ging gebeuren.

Ik vond de dialogen met name in de eerste helft van de aflevering pijnlijk slecht, vooral die van de kinderen. Natuurlijk moeten ze versneld volwassen zijn geworden door de gebeurtenissen in de serie, maar ik kon me niet aan de gedachte onttrekken dat de meeste zinnen klonken zoals een volwassene ze zou zeggen, en dat er te volwassen gediscussieerd werd voor de leeftijd van die twee meiden.

Pittige aflevering voor Melissa McBride, die moest heel wat traantjes laten deze aflevering. Zware keus (of handeling eigenlijk) waar ze voor stond, but it had to be done. Right?

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Judith hing achterop Tyrese zijn rug.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Rianneke_Dan wrote:

Judith hing achterop Tyrese zijn rug.

als een apie of hadden ze zo'n hangzak gescoord?

deLeeuw

• 678 messages
  • 1944 votes

Ze hing geloof ik eerder in de aflevering al in zo'n rugtas. Tegenwoordig helemaal hip.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

Beetje geforceerd de moord van Lizzie op zusje Mika Goed gespeeld, maar kwam iets teveel uit de lucht vallen. Zo van, bam laten we deze trage aflevering eens opleuken door uit het niets te shockeren. Wel een geweldige laatste scene van Carol en Tyrese aan tafel waar Carol alles op biecht en Tyrese haar gezien de omstandigheden vergeeft

8/10

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Is het jullie trouwens opgevallen dat Lizzie (Brighton Sharbino) ook de dochter speelt van Woody Harrelson in True Detective?

Ik heb daar nog niemand over gehoord. Paar aardige scènes in TWD, zoals die waarin ze de afgelopen aflevering emotioneel wordt tegen Carol en spijt heeft, maar in de meeste scènes vond ik haar niet zo denderend.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat heb je wel vaker met actrices he, dat ze in meerdere dingen te zien zijn .

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

That's right smartypants , lol

Ik ging er ook niet vanuit dat mijn ontdekking tot luid applaus en MovieMeter badges of honor zou leiden, hoor. ik vond het gewoon grappig, want het was me niet meteen opgevallen, pas tijdens die scène dat Woody zijn tafelmanieren losliet op een bord pasta.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Volgende maand volgen de lintjes, het kon toch dat je nadrukkelijk aan het solliciteren was? .

YAH87

• 230 messages
  • 0 votes

Aflevering kon mij niet de volle 40 minuten bekoren, met name het begin, maar door enkele interessante en verassende ontwikkelingen werd het nog een aardige aflevering. We weten nu eindelijk dat Lizzie de rattenvoerende zombievriend bleek te zijn. Duidelijk van het padje en blij dat we haar niet meer terugzien vanwege de tenenkrommende kindactrice en de moord op haar zusje. Not cool. Ondanks dat we de Jamie Lee Curtis lookalike niet in beeld de trekker zien overhalen, was het toch nog vrij heftig om een kind te doden.

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Ik moet eigenlijk ook zeggen dat de laatste aflevering me niet kon boeien. Dat komt niet enkel doordat de traagheid niet altijd werkte, maar ook omdat de groepsleden van Tyreese de grootste idioten van de serie zijn. Gelukkig dat er daarvan twee weg zijn, al vond ik het jammer dat de jongere zus dood was. Het seizoen duurt nog twee afleveringen, dus is het duidelijk waar de seizoensfinale zich gaat afspelen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

The Grove

Aflevering was niet zo sterk maar het einde maakt natuurlijk veel goed. Dergelijke morele dilemma's zijn natuurlijk essentieel voor een serie als The Walking Dead, en wordt toch zeer zelden gebruikt dus dit is wel erg welkom. Moeten ze vaker doen. Ik snap alleen niet waarom Lizzie niet humaner om het leven gebracht had kunnen worden. Het komt nu wel harder aan maar waarop blijft twijfelachtig. Op zo'n manier lijkt het om shockvalue te gaan. Desalniettemin is het emotionele geladen einde wel erg sterk van een verder wat tamme bedoeling.

Us

Helaas weer te veel geswitch tussen storylines. Aflevering is verder wel aardig, vooral het Glenn subplotje maar die Eugene voelt toch wel erg out of place zeg. Geen flauw idee wat ik van Terminus moet maken maar dat zien we snel genoeg.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Naomi Watts wrote:

Us

Helaas weer te veel geswitch tussen storylines. Aflevering is verder wel aardig, vooral het Glenn subplotje maar die Eugene voelt toch wel erg out of place zeg. Geen flauw idee wat ik van Terminus moet maken maar dat zien we snel genoeg.

Was er ook niet kapot van, deze epi. Wat Eugene betreft, als dat een scientist is, ben ik een houthakker. Komt volledig over als een gamer die af en toe probeert een wetenschappelijk getint zinnetje te spuien, wat meestal niet erg geloofwaardig overkomt. Vond acteerwerk van hem en met name Christian Serratos (Rosita) niet zo heel geweldig. Ik vond de scène met Glenn en zijn metgezellin in die tunnel dan weer wel erg creepy, deed me een klein beetje denken aan
http://www.danshort.com/dc/b/Dante0067.jpg

Gustave Doré's illustratie van de ninth circle van de hel, voor Dante Alighieri's Inferno, met al die hoofden en ledematen die uit die berg staken, waar zij dan voorzichtig een weg door moesten banen. Ok, er waren iets meer grijpgrage handjes, dus er zat ook een beetje een beetje Repulsion in

Wat Terminus betreft, wanneer iets zo'n build-up kent als zijnde een safe haven, dan ligt het voor de hand dat het tegenovergestelde waar is. De sereniteit van het welkom en de grill lady gaven mij in elk geval de kriebels. En in de next weeeeek.....on ...The waaaaalking Deaaaad....' Kregen we volgens mij als zoiets te zien

p.s. zagen jullie hoe lang die grill was? beetje formaat volwassen mensenlichaam, al kun je een mens volgens mij niet zo op de grill gooien, ik vond dit een verwijzing naar kannibalisme. Maar misschien zit er wel volkomen naast hoor.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Hoop wel dat er weer wat loot episodes komen hier. Serratos is acterend best zwak maar ze heeft andere kwaliteiten . Eugene is echt een farce.

eppo349

• 874 messages
  • 4065 votes

Ik vind het best zoals het verhaal nu loopt. Alleen maar kansloze walkers afslachten gaat mij vervelen.

Wanneer komen ze de walkers tegen waardoor de wereld ten gronde is gericht? Die ze nu al seizoenen lang tegen komen maken dat juist ongeloofwaardig. Enfin de verhaallijntjes beginnen goed samen te komen richting de finale.

JR30GP

• 23 messages
  • 640 votes

Die plaatjes van zo'n spookstad uit seizoen 1 spraken echt tot de verbeelding, maar vanaf seizoen 2 is daar al niets meer vanover. Het is zo'n heerlijk concept waar je de wildste fantasieën over kunt hebben, maar de uitwerking stelt me nu als sinds e01s02 teleur. Het zal wel aan het geld liggen, maar een seizoen lang op een farm, anderhalf seizoen in een gevangenis en nu een half seizoen op een treinrails... ik vind het allemaal erg weinig tot de verbeelding spreken. De keren dat de groep naar buiten gaat, struinen ze door de bossen en komen ze zo nu en dan een veruiieneerde hut tegen.

Toen Carl (in een van die eerste afleveringen na de mid season break) in zo'n dorpje op onderzoek uit ging had ik even het idee dat 't nog wat ging worden in de tweede seizoenshelft van seizoen 4, maar helaas.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

ik mis dat ook wel moet ik zeggen, dat desolate, post apocalyptische. Het is er wel sporadisch, maar er zou meer gedaan mee kunnen worden

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat sowieso, wat dat betreft is TWD weinig enerverend en eentonig qua environment. Wat wel zou moeten. Al helpt het ook niet dat AMC enorme centenneukers bleken (en dat met die kijkcijfers) en dat je de show schiet in 16mm. Ook al had je veel diversiteit in environment ziet het er nog niet uit.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Erg fijne opbouw naar de season finale hoor! Vind dit toch zeker het beste seizoen tot nu toe. Het nomadische geslenter, met altijd een einddoel aan de horizon geeft de juiste suspense en spanning aan de serie die in de andere seizoenen vaak ontbrak. Begin het zowaar een goede serie te vinden.

Als serie geheel zit ik tussen de 3.0 en 3.5* trouwens geloof ik.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Oh, als er iets blijkt uit de Podcasts van The Talking Dead (waarbij ook diep op de productie en achtergronjd van de serie wordt ingegaan) dan is het dat er bij AMC een aantal enorme 'directeurs' verkeerde creatieve (hun houding t.o.v. showrunners) en financiële beslissingen (budgettering van Mad Men en TWD) nemen. Ook met kabelrechten is het om de haverklap weer raak

Ik kan ze niet echt haten na Breaking Bad, Mad Men en bepaalde (delen van) seizoenen van TWD, maar als ik aan de directie van AMC denk wil ik meteen al nare dingen gaan roepen, terwijl ik die associatie met HBO helemaal niet heb. Dan doe je wel iets fout als zender

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

[quote]John Milton wrote:

(quote)

In bepaalde delen van Amerika is dat gewoon een doodnormale BBQ naar mijn idee. Maargoed, in de comic kwamen ze ook een groep kannibalen tegen toen ze vluchtten uit de prison onderweg naar Washington.
De kans is dik aanwezig dat dat zijplotje hier gebruikt word als seizoensfinale en - opener (van S5).

Er klopt in ieder geval sowieso iets niet aan het hele Terminus verhaal, en wat ik helemaal bijzonder vind is dat ze daar dan meerdere degelijke stalen hekken/poorten hebben met daarachter een eigen groentetuin en dan laat je de heleboel onbewaakt open staan Doet vermoeden dat de ingang nauwlettend in de gaten gehouden word.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Wat een season finale zeg Vooral het laatste zinnetje van Rick...poepoe echt zin in het volgende seizoen. Enige toffe was de kill van Rick.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Nou alle voorgevoelens over Terminus komen uiteindelijk uit. Het deugt van geen kanten, stelletje kannibalen Jammer dat dit inderdaad niet echt een season final waardig is. Ik vind het vooral jammer dat Beth's waarschijnlijke ontvoering verder onderbelicht blijft. Ze staat i.i.g. niet met haar naam op de vloer in die rituelenkamer in Terminus

Toegegeven, uiteindelijk smaakt ook dit stiekem toch wel een beetje naar meer. Maar puur omdat ze een aantal lijntjes hebben uitgegooid en er heel lang mee wachten om ze weer binnen te halen.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1944 votes

rep_robert wrote:

Toegegeven, uiteindelijk smaakt ook dit stiekem toch wel een beetje naar meer. Maar puur omdat ze een aantal lijntjes hebben uitgegooid en er heel lang mee wachten om ze weer binnen te halen.

Ja maar dat maakt de serie als je het mij vraagt ook zo voorspelbaar als wat. Je weet toch al dat ze volgend seizoen in pakweg aflevering 4 weer zal opduiken. Ook schuwen de makers niet zowat alles te verklappen voor een aflevering ook maar begint. Dat Terminus foute boel - een kannibalenkamp - was dat wist 60% van de kijkers al na de aflevering daar voorafgaand. 95% zal het wel hebben geweten bij de teaser voor de laatste aflevering.
Als ik een seriemaker was in dit genre zou ik juist de kijker tot 4/5 van de laatste aflevering volledig voor de gek hebben gehouden. Een heerlijk veilig en vriendelijk gevoel geven - niet creepy, spooky of wat argwanend - om dan volledig onvoorspelbaar twee mensen levend te rijgen aan het spit boven een ritueel vuur - de groep van Rick doodsbang in een donkere wagon, huilend, bang. Kijkend naar hun (voormalige) leider, hem bestoken met vragen. En een ietwat angstige Rick zegt niets en kijkt hopeloos in de laatste 50ms recht in de camera BAM! Drie keer bas [END].
Beetje het Red Wedding idee uit GoT.
.
Maar ach.. dat ben ik dan weer. Heb ik nu ongelooflijk zin in het volgende seizoen? Nee. Het is en blijft te voorspellen. En met de piepkleine lijntjes die nog uitstaan kun je mij echt niet triggeren om het volgende seizoen in spanning af te laten wachten. Ze zullen wel wat nieuwe 'goede' mensen in Terminus ontmoeten. Daar 3 afleveringen besteden. Of misschien (eerder waarschijnlijk) nog erger: tot aan de midseason! En dan met z'n allen richting D.C. gaan in een reis door de natuur (wederom) vol domme foutjes van mensen. Laat het s.v.p. weer wat stedelijker worden, en creëer een klein deel superzombies á la 28 days later om ze weer angstaanjagend te maken..

deLeeuw

• 678 messages
  • 1944 votes

Walking Dead Go Too Far?

Stukje van twee afleveringen geleden. Toch mooi hoe Amerikanen werkelijk tenenkrommend over zaken nadenken. Zombies, prima. Een oude man onthoofden (volop in beeld) prima. Noem nog maar 10 "not done"-voorbeelden. Twee (gedeeltelijk) off screen kindermoorden (dé realiteit), "hey, dat kan toch niet?!".
Het doet me weer denken aan een GTA-game waarbij je alles en iedereen op wat voor manier kon vermoorden. Maar met een hack installeren was seks hebben ook mogelijk. God wat waren de ouders van spelende 12-jarigen boos en ongerust voor wat voor impact dat kon hebben op hun kinderen..

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

ze stelt meer de vraag om discussie aan te zwengelen dan dat ze het echt vindt, heb ik het idee.

Ik vond het overigens de enige juiste keus, gezien de extreme situatie (de zombie-apocalypse in het algemeen). Moeilijk, maar je kan niet meer slapen als dat gestoorde kind ieder moment een mes in je keel kan tjoepen.

Ataloona

• 734 messages
  • 4261 votes

Vond het wel een coole aflevering in ieder geval. Niet zo'n spectaculaire finale als de afgelopen seizoenen, maar wel een stuk effectiever en best spannend. Baalde behoorlijk dat de episode al afgelopen was en heb ook gewoon een hoop zin in het volgende seizoen. Voor de lezers van de comics ook wel een erg herkenbare (en daarom ook gewoon een coole episode) met Carl die bijna verkracht wordt, steeds weer harder wordt - en dat houdt ook de optie open dat Carl een psychopaat wordt zoals Negan al aangaf in de comics -, zijn band met Michonne, Rick's woede en harde kills en de Terminus cannibalen. Ik hoop overigens wel dat ze die verhaallijn, net als in de comics snel oplossen en on-the-road naar D.C. en Alexandria gaan. Is toch wel het effectiefst om deze arc niet 8 eps uit te spelen, zou erg onnodig zijn.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.