- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lol. Misschien geen alcoholpralines meer eten tijdens The Walking Dead.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2168 votes
as in a romantic involvement? Misschien vanuit Beth, maar ik heb dit geen moment
als opbloeiende liefde ervaren, zelfs weinig seksuele spanning.
Ik zou anders niet weten wat de bedoeling van deze aflevering was. Maar zie er ook geen liefdeskoppel in. Leeftijdsverschil is ook wel erg groot en de chemie was er ook niet echt.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Ik zou anders niet weten wat de bedoeling van deze aflevering was. Maar zie er ook geen liefdeskoppel in. Leeftijdsverschil is ook wel erg groot en de chemie was er ook niet echt.
uitdieping van beide personages sowieso vermoed ik, wellicht tonen van de psychologische druk waar de karakters aan bloot staan, de beslissingen die ze soms nemen, conflict tussen rationaliteit, pragmatisme en roekeloos gedrag, uitdieping van de band tussen twee karakters die nooit veel omgang met elkaar hebben gehad ( on screen), totaal anders zijn en nu op elkaar zijn aangewezen?
Ik roep maar wat hoor, hoe dan ook, ook ik vond deze epi niet geheel geslaagd. Maar ik vind Emily Kinney geen erg goede actrice en Beth een saai karakter, dat helpt ook al niet echt.
Daarbuiten zaten er veel dingen in die ik totaal onlogisch vond, zoals het binnengaan van die Country Club terwijl er buiten een groep Walkers aankomt, waarvan je weet dat ze waarschijnlijk achter je aan naar binnenkomen, terwijl er binnen misschien ook wel veel zijn en je niet weet of er andere deuren naar buiten zijn en in wat voor situatie je jezelf dus plaatst. Just didn't make any sense, net als het verbranden van al die moonshine. Behalve dat een borrel op zijn tijd (als de veiligheid er niet door in het geding komt) mij een welkome ontspanning lijkt, kan het ook gebruikt worden om wonden te ontsmetten. Zonde om er een Hillbilly huisje mee in de fik te zetten.
Lol. Misschien geen alcoholpralines meer eten tijdens The Walking Dead.
Ik volg het even niet Naomi Watts ? eet ik die omdat het me ontgaan is of eet Spartaan1986 die omdat hij het er wèl inzag? I hope the latter... 
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2168 votes
Ze proberen in ieder geval de 2 een (intieme) band te laten krijgen. Uitdieping van de karakters lijkt me zowiezo bij meerdere personages wel nodig. We weten nog helemaal niets van Sasha, Bob en in mindere mate Glenn.
Ik vind overigens het 2e deel van seizoen 4
zowiezo minder dan de eerste 8
afleveringen. Zelfs met alle personages bij elkaar was het nog spannender dan nu. Teveel opvullers tot aan de seizoensfinale die weinig tot niets toevoegen.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Daarbuiten zaten er veel dingen in die ik totaal onlogisch vond, zoals het binnengaan van die Country Club terwijl er buiten een groep Walkers aankomt, waarvan je weet dat ze waarschijnlijk achter je aan naar binnenkomen, terwijl er binnen misschien ook wel veel zijn en je niet weet of er andere deuren naar buiten zijn en in wat voor situatie je jezelf dus plaatst. Just didn't make any sense, net als het verbranden van al die moonshine. Behalve dat een borrel op zijn tijd (als de veiligheid er niet door in het geding komt) mij een welkome ontspanning lijkt, kan het ook gebruikt worden om wonden te ontsmetten. Zonde om er een Hillbilly huisje mee in de fik te zetten.
Op dat moment hadden ze wel andere dingen aan hun hoofd dan denken aan de toekomst. Dat hele overleven liet hen tevens ook koud in het begin van de episode, omdat ze even niet wilden denken aan de wereld waarin zij zich nu bevinden. Ze weten ook niet dat hun vrienden nog leven waardoor ze ook met die gedachte rondzwerven dat zij waarschijnlijk de enige zijn die het hebben overleefd. Een mens zou voor minder gewoon een leuke tijd willen hebben. Als zelfs Daryl verdrietig is, dan weet je wel hoe diep het zit.
MikeBrouwer87
-
- 19 messages
- 1 votes
Zojuist de nieuwe aflevering weer gezien, en het was smullen geblazen. De personages zijn weer wat verder uitgediept, en er is genoeg actie geweest. Het stuk met Bob, Maggie en Sasha had iets korter mogen zijn, maar goed dat neem ik voor lief.
Begin van de aflevering vond ik tof, ook wel ok met de muziek.
Je merkt dat er wordt toegewerkt naar het einde van het seizoen, waarvan ik denk dat die zich zal afspelen in "Terminus". Mensen zoals ik die de strip hebben gelezen, hinken op meerdere gedachtes wat zich in deze aflevering afspeelt, over de oprechtheid van sommige mensen. Ik zal niks verklappen uiteraard, maar ik vind dit wel spannend, omdat ik nu ook niet weet wat er gaat gebeuren.
Acteerprestaties van Beth maar ook Bob vind ik nou nog niet echt geweldig, in tegenstelling tot Daryl en Maggie. Wat vinden jullie?
Het mag van mij wel iets sneller gaan, maar omdat ik denk dat de Terminus in de laatste aflevering zit, zullen we nog 2 afleveringen zien hoe de groepen daar terecht komen denk ik.
Ben zeer benieuwd naar volgende week!!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Smullen geblazen? Net als vorige week weer een lang gerekte aflevering met een redelijk slot, maar meer ook niet. Deze nieuwe wijze van het seizoen brengen bevalt me slecht. Door personages een hele aflevering te geven wordt dit seizoen weer overdreven gerekt (daar zijn de makers helaas al seizoenenlang bedreven in) en komen personages soms wekenlang niet in beeld. Dit schiet niet op.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ik vind het persoonlijk het beste seizoen van deze serie, smaken verschillen.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Smullen geblazen? Net als vorige week weer een lang gerekte aflevering met een redelijk slot, maar meer ook niet. Deze nieuwe wijze van het seizoen brengen bevalt me slecht. Door personages een hele aflevering te geven wordt dit seizoen weer overdreven gerekt (daar zijn de makers helaas al seizoenenlang bedreven in) en komen personages soms wekenlang niet in beeld. Dit schiet niet op.
Dit tweede deel van het seizoen valt me ook nogal tegen. Het is puur rekken, om vervolgens de kijker te laten wachten op die cliffhanger die zich rond Terminus zal afspelen. Het geeft de impressie dat er tot die tijd niets belangrijks gaat gebeuren en er alleen maar naar dat ene moment wordt toegewerkt. Een soort zoethoudertje bij gebrek aan een werkelijk verhaal/ontwikkeling. Een half seizoen toewerken naar een enkele cliffhanger (finale) vind ik behoorlijk slap. Een erge lange aanloop om slechts het volgende seizoen aan te kondigen.
huiguh
-
- 429 messages
- 2403 votes
Goede aflevering, in tegenstelling tot vorige week.
Fijn dat er nu geswitcht wordt tussen de groepjes.
Mad-Max
-
- 2 messages
- 0 votes
Ik verwacht niet dat ze dit seizoen, of uberhaupt het begin van seizoen 5, uitkomen bij Terminus. Volgens mij zei Sacha (?) afgelopen aflevering dat het nog ontzettend ver was om tot Terminus te komen. Daarnaast hebben we nu nieuwe badguys; diegene die Beth hebben meegenomen/ en de groep waar Daryl momenteel mee rondloopt. Ik verwacht dat hier ook nog wat spannende dingen mee gaan gebeuren.. It's a long road to Terminus 
Nierika
-
- 39 messages
- 262 votes
Nou, Mad-Max, ik ga het zelf niet spoilen, maar op imdb geven ze al een beknopte samenvatting van wat er zich de eerste aflevering van seizoen 5 afspeelt. Dit terwijl ze dat voor de resterende afleveringen van seizoen 4 niet meer doen (stond er een tijdje geleden wel op, maar werd weer gewist).
Mad-Max
-
- 2 messages
- 0 votes
Nierika, ik heb dit inderdaad gezien. Maar ik dacht ook dat er meerdere mensen teksten kunnen aanpassen op IMDB.. Dus dit neem ik met een korreltje zout. Overigens wil Eugene hier wel graag naar toe. Dus het is twijfelachtig of het een spoiler is.. Maar toch 
Het is mogelijk, maar dat ze hierna ( de weg naar Washington wordt onderbroken en) naar Terminus gaan.. Ik wacht even af, maar denk dat ze uiteindelijk wel naar Terminus gaan ( mid season 5 )
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
In de comic kwam de groep ook een stel kannibalen tegen. Ik weet niet meer exact wanneer maar bij mijn weten in ieder geval nadat ze uit de gevangenis waren vertrokken. Het zou mij niet verbazen als dit in (één van de) komende afleringen ook nog aan bod komt (allicht dat het zelfs verband heeft met de ontvoering van Beth).
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Op zichzelf staan de afleveringen stuk voor stuk als een huis.
Maar zoals Ajax&Litmanen1 ook al aangeeft komen een aantal personages op deze manier wekenlang niet in beeld. Rick, Carl en Michonne zijn zo met de volgende episode dan al 3 weken niet meer op de buis geweest. Glenn en zijn gevolg dan al 4 episodes. Tyreese, Carol en de meiden nu ook al 3 afleveringen niet meer, maar die zijn volgende week weer aan de beurt.
Er moet een betere balans komen in het uitdiepen van elk groepje. Op zich ging het deze aflevering wel goed met twee groepjes, dat hadden ze eigenlijk elke episode moeten doen. Elk groepje een kwartier screentime per episode geven lijkt me ook meer dan voldoende uiteindelijk.
Het enige dat je wel weet is dat de groep Rick, de groep Glenn en de groep van Maggie het treinspoor hebben gevonden en Terminus tegemoet lopen. Houd je alleen nog Darryll(en de ontvoerde Beth) en Tyreese+Carol over die waarschijnlijk de komende episodes op het goede spoor terecht zullen komen.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Op zichzelf staan de afleveringen stuk voor stuk als een huis.
Maar zoals Ajax&Litmanen1 ook al aangeeft komen een aantal personages op deze manier wekenlang niet in beeld. Rick, Carl en Michonne zijn zo met de volgende episode dan al 3 weken niet meer op de buis geweest. Glenn en zijn gevolg dan al 4 episodes. Tyreese, Carol en de meiden nu ook al 3 afleveringen niet meer, maar die zijn volgende week weer aan de beurt.
Er moet een betere balans komen in het uitdiepen van elk groepje. Op zich ging het deze aflevering wel goed met twee groepjes, dat hadden ze eigenlijk elke episode moeten doen. Elk groepje een kwartier screentime per episode geven lijkt me ook meer dan voldoende uiteindelijk.
Het enige dat je wel weet is dat de groep Rick, de groep Glenn en de groep van Maggie het treinspoor hebben gevonden en Terminus tegemoet lopen. Houd je alleen nog Darryll(en de ontvoerde Beth) en Tyreese+Carol over die waarschijnlijk de komende episodes op het goede spoor terecht zullen komen.
Ik meen me te herinneren dat Tyreese en Carol de eerste waren die het spoor gevonden hebben.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
IK vond deze episode gelukkig ook weer wat beter! als je kijkt naar de cijfers op IMDb die de individuele episodes halen, dan was vorige week (Daryl en Beth) een opvallend dieptepunt.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Ik meen me te herinneren dat Tyreese en Carol de eerste waren die het spoor gevonden hebben.
Dat bedoel ik dus, wanneer dit zo is kan je alleen maar concluderen dat het te lang geleden is
Beun de Haas BV
-
- 918 messages
- 519 votes
Wat is de tweede helft van S4 tot dusver matig zeg. Ik krijg steeds meer het idee dat ik naar GTST in een post-apocalyptische setting aan het kijken ben. Veel te veel moralistisch geleuter over 'je angsten durven omarmen' en 'lichtpuntjes in de duisternis zien'. Zoals hierboven iemand ergens heeft vermeld, is het waarschijnlijk weer tergend langzaam rekken naar de grote cliffhanger.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Prima aflevering weer. Niet zo sterk als vorige week (mede omdat ze het toch niet kunnen laten verhaallijnen te combineren) maar gelukkig voeren ze dat niet te ver door, erg acceptabel hier. Er wordt duidelijk naar Terminus toegewerkt en itt vorige week vind ik wel dat je hier erg duidelijk voelt dat het om filler gaat. Al blijft de pacing zo wel lekker, zonder te overdreven veel sensatie. Dat ze nu weer door de wastelands trekken doet de serie ook geen kwaad. De prison was iig één grote valkuil voor de serie.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Maar je bent het toch wel eens dat het wel erg lang duurt en dat bepaalde personages afleveringen lang niet aan bod komen iets is dat eigenlijk niet kan in een serie? Juist daarom is het wel belangrijk dat verhaallijnen gecombineerd worden..
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ben ik met je eens. Moet toch weer Game of Thrones noemen die dat qua dosering zo goed kan (en dat zijn nog wel tien keer zoveel personages), en dat mis je nog wel eens bij The Walking Dead. Probleem is bij TWD is dat ze veel tijd nodig hebben om iets te zeggen en meerdere verhaallijnen worden dan vaak problematisch. Als een aantal personages meerdere afleveringen achter elkaar niet aan bod komen doe je iets niet goed (Daenerys komt ook niet elke week aan bod, en soms had ze hele kleine scenes maar significant waren ze wel [ over 3 seizoenen heeft ze in 5 eps niet gezeten]). Wat ze juist moeten leren is hun tijd goed benutten en je merkt toch wel dat de schrijvers hun tijd wel eens 'verdoen'. Waarom ze n$u weer met Darryl en Beth komen bvb, had dan nou juist Rick of Tyreese erbij gepakt, en die andere vorige week gebruikt. Het meest ideale zou zijn dat ze beter gaan schrijven (misschien moeten ze D&D eens gaan bellen
) en anders is deze manier een degelijke oplossing, maar verre van ideaal.
MikeBrouwer87
-
- 19 messages
- 1 votes
Zojuist de nieuwe "The Walking Dead"gezien.... en ik viel even stil aan t eind van de aflevering.
Flabbergasted, shocked, confused, dat waren beetje de termen die door mn hoofd spookte.
Het jammere vond ik de snelheid van de aflevering, die vond ik te traag. Gaandeweg de aflevering merkte je dat er iets ging gebeuren op de plek waar ze zaten, en dat moest aan t einde van de aflevering zijn. Dat punt werd bereikt, maar in mijn ogen te langzaam.
Ik vond dit wel een aflevering met belangrijke gebeurtenissen, emotionele gebeurtenissen. En het draagt zeker bij aan het verhaal.
Al met al een prima aflevering alleen zijn er nu nog maar 2 afleveringen te gaan. Ben zeer benieuwd hoe ze alles gaan oplossen deze 2 afleveringen, want zo langzaam als de afgelopen afleveringen kunnen ze niet gaan. Wordt dan alles nog gauw in 2 afleveringen gepropt of toch een aantal verhalen doorgetrokken naar Seizoen 5..
Ataloona
-
- 734 messages
- 4261 votes
Voor de comiclezers zal de laatste ep wel een major upset zijn. Mijn god, hoe kunnen ze nou zo één van de meest schokkende gebeurtenissen verpesten en er zo snel ''klaar'' mee zijn
Weg met de geweldige karaktergroei van Carl uit de comics. Nu moeten de makers van de serie echt met een goeie gebeurtenis komen die Carl gaat ''vormen''. Waar de vorige eps nog wel oké waren qua dosering, begint het nu wel heel irritant te worden. Hoop filler materiaal de laatste 3 eps waarin Rick's groep prima qua tijd had ingepast. Matige dosering en daarmee kun je de serie echt geweldig maken, want de stijl en sfeer bevalt me wel. Lekker desolaat en ieder character is nog rauwend, ontdaan enz. Hopelijk vinden ze qua dosering nog een goede oplossing, want nu begint het wel genoeg te worden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat een vreselijk kut kind zeg. Verknalde mijn hele aflevering. Maar gelukkig loste het probleem zichzelf op.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Ik vond dit anders een behoorlijk sterke aflevering. Beste aflevering van dit seizoen sinds de midseason stop.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1944 votes
Eens. Sterkste aflevering van 2014 tot nu toe. Dat wil nog niet zeggen dat ik TWD een sterke serie vind. Na de eerste aflevering buiten de gevangenis (wat een regelrechte opluchting was) vreesde ik toch het ergste; tot het einde van het seizoen zal iedereen op eigen houtje hun weg gaan. Wat sowieso nogal sterk was aangezien je elkaar in een straal van 500 meter rond de gevangenis snel zou moeten terugvinden. En dat staat nu toch echt te gebeuren. Het maakt dit tweede deel helaas niet diverser of spannender dan tijdens de capriolen in en rond de gevangenis. De makers vinden het natuurlijk heerlijk. Makkelijke shots in bossen, veel, vééél drama, weer genoeg te vertellen (ouwehoeren) en lekker goedkoop in kosten. Ik ben het daarom compleet eens met de opmerking van Glacius (geplaatst op 10 maart 2014, 22:51 uur).
Ik verlang al zo lang naar de kwaliteit van S1. Mooie plaatjes van lege steden en dorpen. Niet een heel seizoen in een boerderij, gevangenis of in de bosjes. En de vraag blijft, zal er ooit antwoord komen over de uitbraak van het zombiewezen en hoe deze trage maar agressieve mondjes het Amerikaanse leger van 2,5 miljoen man tot de tanden bewapend kunnen overtroeven? Het gaat personen met simpele hand- en kruisbogen namelijk maar goed af. Het is misschien "te nuchter" om daar over na te denken bij een serie over zombies, maar elke aflevering na S1 biedt nu eenmaal genoeg momenten om daar lang stil bij te staan.
Vanwege een lange afwezigheid eind vorig jaar kon ik het gehele eerste deel van S4 in één keer achter elkaar kijken. Als zelfs in dat geval de serie op sommige momenten gaat vervelen, totaal niet overtuigend over komt en overspoeld wordt door drama, dan doen de makers toch iets mis. De serie verandert langzaam maar zeker van actie- en sfeervolle horrorserie naar een depressieve horrorsoap. Erg jammer.