• 178.229 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.386 actors
  • 9.375.261 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

Jo1990

• 121 messages
  • 630 votes

De ene aflevering is duidelijk beter dan de andere in seizoen 4. Tot nu toe valt de tweede helft van seizoen 4 tegen. Ik heb het gevoel dat ze niet precies weten waar ze met deze serie naar toe moeten. Tempo was wat te laag maar Abraham brengt weer wat meer leven in de brouwerij. Benieuwd naar het vervolg, blijft een topserie!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ja, heerlijke aflevering, serie moet het van dit soort looting and hoarding afleveringen hebben. Abraham en vooral Rosita Espinosa (Christian Serratos . Ik zal er bijna Twilight voor gaan kijken) is een enorme aanwinst. Toegegeven, bij wat Zuid-Amerikaanse furia zit ik al snel op mijn knieën maar ben hier zo intersubjectief mogelijk. Sterke spanningsopbouw mbt Rick en some scavenging. Pretty fucking sweet.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Trouwens tof om te zien hoe ze bepaalde karaktertrekjes hebben overgenomen uit de comics.

Zoals de karakteristieke pose van Rosita:

https://31.media.tumblr.com/122ae2a3b9f2e674112680a4a4726e9f/tumblr_inline_n1hncsMQJm1srkju2.gif

https://31.media.tumblr.com/cde6e00203bd4a19c40dda2b4049574e/tumblr_inline_n1hndy61ky1srkju2.png

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Doet Christian toch beter .

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Eens, was blij verrast met de aflevering van gisteren. Erg veel spannende momenten en dan vooral van Rick onder dat bed haha. Heerlijk trouwens die Zuid-Amerikaanse dames erbij.

Waren de zombies maar wat sneller denk ik soms. Snap dat ze er dood niet bij kunnen rennen, maar nu krijgen ze elke keer zo lang de tijd om ze af te knallen dat het wat voorspelbaar wordt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eens. Weet niet hoe het zit in de comics maar Walkers zijn prima maar "snellere" soorten lijken me wel een aanwinst.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ik loop nog een klein beetje achter, maar wat is S04E06 ("Live bait") een verademing zeg. Op het einde na even minder zombies, en een stel frisse hoofden en een intieme sfeer. Ook vond ik dit specifieke drama een stuk beter werken dan gewoonlijk bij TWD - meer rust, iets meer bezieling. Einde is dan weer traditioneel massas zombies en lomp hakken, maar soit.

Vond de afgelopen 2 afleveringen van een prima niveau. Zeker nu er 3 personages uit de comics bijgekomen zijn! Komen steeds meer te weten over het verleden van Michonne, en de manier waarop ze dit met Carl bespreekt vind ik wel mooi. Ze vertrouwt die jongen, en ze ziet iets in hem waardoor ze dit wilt vertellen aan hem.

Voor de volgende aflevering hoop ik dat we door middel van flashbacks zien wat er met Carol is gebeurt nadat zij achter gelaten is in die woonwijk. En hoe ze die kids samen met Tyrese weer gevonden heeft.

Ik hoop dat dit niveau blijft de resterende afleveringen, ik geniet er in ieder geval elke week van.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

The Walking Dead begon met een 9 bij mij in seizoen 1, zakte daarna gradueel in, leefde op na de komst van Glen Mazzara als showrunner, maar zakte daarna toch weer verder in met the Governor plotline als dieptepunt. Nu met Gimple aan het roer zie ik vooralsnog geen echte verbetering. De meeste afleveringen zijn zevens en achtjes en ik zie nog steeds die 9 dus niet zo snel terugkomen.

Ik kijk het graag, het is zeer vermakelijk, maar het script laat soms nogal te wensen over en de effecten zijn me soms net even te CGI.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Season 4 episodes 09, 10 en 11: . Dat de groep uit elkaar is gevallen is echt een blessing in disguise - voor de kijker dan toch (sowieso blij eindelijk van de Governer af te zijn! Wat een verschrikkelijke man was dat in de laatste aflevering..). Dat on the road gevoel, meer op het individu of kleine groepjes gericht, met af en toe een sprankje hoop/luchtigheid (Carl op de jongenskamer, de grapjes van Michonne richting Carl) werkt voor mij écht goed. Ook het drama lijkt hier ineens te werken. Dit is het beste wat de serie heeft voortgebracht wat mij betreft!

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Ik zou mezelf geen fanboy noemen, maar ik luister wel al vanaf het begin de podcast en heb de hardbook comics ook in de kast staan (moet er wel nog een paar).

nog meer mensen die de Talking Dead Podcast luisteren? heb daar altijd veel lol aan, twee droge, amicale Canadezen die al vanaf voor de serie begonnen was deze podcast doen. Voor iPhone/iPod/iPad bezitters helemaal makkelijk te luisteren.

huiguh

• 429 messages
  • 2403 votes

saaie aflevering, vond de karakter uitdieping van Darryl en Beth maar magertjes.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Inderdaad erg saai, ik ben er zelf tegen het einde aan bij in slaap gevallen. Jammer dat het zo wisselend is, van een sterke aflevering naar een zeer matige. Ik zie Darryl doodgraag maar dit was 't hem niet.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Heel saai inderdaad. Op deze wijze kunnen ze nog wel 100 afleveringen vullen, maar dan haak ik af. Ze werken vast weer toe naar een heftige cliffhanger, maar tot die tijd zal het wel weer saai zijn. Van de 3 nieuwe afleveringen was alleen die van vorige week prima.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Geweldige aflevering. Dit is eigenlijk hoe je het op voorhand wil zien. Vooral de world of decay constant voelbaar te laten maken, zeer menselijke dilemma's en mentale druk en ook nog eens heel erg goed geacteerd. Vooral van Reedus. Character development is uitermate sterk, zonder meer één van de betere episodes. De opsplitsing van de core group is trouwens echt een verademing.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Geweldige aflevering. Dit is eigenlijk hoe je het op voorhand wil zien. Vooral de world of decay constant voelbaar te laten maken, zeer menselijke dilemma's en mentale druk en ook nog eens heel erg goed geacteerd. Vooral van Reedus. Character development is uitermate sterk, zonder meer één van de betere episodes. De opsplitsing van de core group is trouwens echt een verademing.

Nou vond ik dit een iets mindere aflevering dan de voorgaande (komt waarschijnlijk omdat ik Reedus' stoicijnse redneck-atitude soms ook wat te ver vind gaan), maar het concept van de meer persoonlijke survival aflevering is inderdaad - zoals ik eerder aangaf - wat mij betreft echt het sterkste wat TWD kan brengen! De state of decay wordt nu echt voelbaar, en bovendien meer inleefbaar.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik snap wat je bedoelt. Qua toon en concept inderdaad hoe het moet zijn, al snap ik dat het niet helemaal werkte. Dit soort afleveringen en scavenging episodes zijn voor mij ook de mealticket van de show. Daarvoor kijk je post-apocalyptische shows.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Jazeker, alhoewel ik ook nog hoop op een goede opbouw-episode reeks. Lijkt me heel interessant, maar tot nu toe in TWD blijkt het toch wat saai (plus ze bouwen nooit écht iets op, doordat de show constant wil climaxen met grote zombie-hordes of een Governer die roet in het eten gooit).

En grote groepen worden toch te snel enorm cliché in TWD, haantjesgedrag viert dan hoogtij. De wat intiemere gesprekken, het looten werkt toch het best hier.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Ik had er dubbele gevoelens over, de laatste epi, al was de extra karakteruitdieping en verkenning van de emoties zeker interessant.

Ik vind het karakter Beth gewoon niet zo interessant en de actrice ook wat zwak. Vergelijk haar huilscene van vorige week (bij de human remains scene bij het spoor) met die van Lauren Cohan (Maggie)... Nee Beth doet mij niets.

Dubbele gevoelens dus.

Conspiracy

• 99 messages
  • 144 votes

Ik vind de laatste paar afleveringen niet zo heel sterk, voornamelijk omdat het nergens naar toe leidt.

Opzich is het mooi om wat karakteruitdieping te zien, maar zoals afgelopen aflevering gebeurt dat in een volkomen inwisselbare afleveringen die niets toevoegt. Als je deze niet had gezien hed je verhaaltechnisch niets gemist.

Nu vind ik het wel een goede aanpak om de groep te verdelen, maar dit houd ook in dat telkens dezelfde storyline zich herhaald maar dan per groep. Nieuwe plek-paar zombies verstopt en weer weg wezen. Want waar verschilt deze aflevering bijvoorbeeld van de aflevering waar carl op zoektocht is naar eten. In elk huis/gebouw gebeurt telkens hetzelfde.

Waar de Walking Dead eerst elke week prioriteit was, zakt dat nu een beetje weg. Het heeft wat mij betreft iets fris nodig.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik vind het karakter Beth gewoon niet zo interessant en de actrice ook wat zwak. Vergelijk haar huilscene van vorige week (bij de human remains scene bij het spoor) met die van Lauren Cohan (Maggie)... Nee Beth doet mij niets.

Vind dat nog niet zo'n punt omdat Beth emotioneel onvolwassen is. Zie idd hoe ze reageerde op het verlies van haar vriendje. Ik vind daarom de pairing van Beth en Darryl ook zo sterk, willen beiden geen enkele emotie tonen omdat ze vinden dat dat van ze verwacht wordt. Ik vond de uitbarsting heel ontroerend en geloofwaardig.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Conspiracy wrote:

Waar de Walking Dead eerst elke week prioriteit was, zakt dat nu een beetje weg. Het heeft wat mij betreft iets fris nodig.

Grappig, ik vind juist precies dit fris

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Ik heb gemengde gevoelens over de laatste aflevering. Aan de ene kant wordt er de tijd genomen voor karakterontwikkeling en wordt er ook daadwerkelijk eens een keer getoond hoe ze moeten overleven met de spullen voorhanden.

Maar het was net iets te langzaam op momenten, waardoor mijn aandacht soms verslapte.

eppo349

• 874 messages
  • 4065 votes

I need a drink ???? Vreselijke aflevering!

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Naomi Watts wrote:

Ik snap wat je bedoelt. Qua toon en concept inderdaad hoe het moet zijn, al snap ik dat het niet helemaal werkte. Dit soort afleveringen en scavenging episodes zijn voor mij ook de mealticket van de show. Daarvoor kijk je post-apocalyptische shows.

Ik ben het hier wel mee eens.

Maar...

Ik ben alleen bang dat de groep teveel uiteen gedreven is, waardoor er elke aflevering een ander groepje aan bod komt en uiteindelijk doet elk groepje exact hetzelfde. Alleen reageert elk groepje er anders op en krijgen we een soort van karakter uitdieping van elke personage . Het moet niet repetitief worden.

Ondanks dat je het onmogelijk kan verwachten in een setting mis je nu wel een bepaald doel waar de serie heen wilt gaan de laatste eps. Maar ik vind het vooralsnog wel prima, maar zoiets als dit kan moeilijk een heel/half seizoen fillen. Het blijft een serie en de eisen zijn dan net iets anders dan bij een film.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

rep_robert wrote:

Ik ben het hier wel mee eens.

Maar...

Ik was er al bang voor dat er een maar zou volgen .

Ik ben alleen bang dat de groep teveel uiteen gedreven is, waardoor er elke aflevering een ander groepje aan bod komt en uiteindelijk doet elk groepje exact hetzelfde. Alleen reageert elk groepje er anders op en krijgen we een soort van karakter uitdieping van elke personage . Het moet niet repetitief worden.

Ondanks dat je het onmogelijk kan verwachten in een setting mis je nu wel een bepaald doel waar de serie heen wilt gaan de laatste eps. Maar ik vind het vooralsnog wel prima, maar zoiets als dit kan moeilijk een heel/half seizoen fillen. Het blijft een serie en de eisen zijn dan net iets anders dan bij een film.

Ik ben wel benieuwd hoe dat over een heel seizoen zou werken, maar denk wel dat de focus per episode weerleggen beter werkt, dan verschillende groepen allemaal belichten in één episode (hebben we al fout zien gaan vorig seizoen), nu heb je een toch wat uitgebalanceerder en zorgvuldiger uitgewerkt geheel.

Je moet inderdaad wel repetitiviteit uit de weg gaan maar vind dat hier juist wel goed werken. Beth/Darryl doen weer iets totaal anders dan dat Glenn en de groep van Abraham doet, en dat verschilde ook wel weer met Rick/Michonne. Ik vind het qua diversiteit wel in orde. Ik hoop alleen dat ze dit langer durven te doen, ben toch bang dat ze de groep te snel weer bij elkaar laten komen. Het liefst zie ik ze helemaal niet meer bij elkaar, in ieder geval niet compleet.

Jo1990

• 121 messages
  • 630 votes

Toen ik de laatste aflevering had afgekeken dacht ik, was dit het alweer? Leek bij vlagen op een aflevering van ultimate survival.

De karakterontwikkeling hebben we nu wel genoeg gezien. Ze leven nu al zo lang in deze zombiewereld dat het karakter nu wel eens uitgediept mag zijn van iedereen. Hoop dat ze het over een andere boeg gaan gooien en dat we meer te weten komen over de oorzaak van de apocalypse. Abraham gaf in de vorige aflevering al een hint hierover. Matige aflevering, teveel van hetzelfde. Komt ook doordat je een week uitkijkt naar de volgende aflevering en dan een relatief rustige aflevering krijgt. Dit is even een fase denk ik tot de groep weer bij elkaar komt. Hoop dat het niet lang meer gaat duren

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

Geen beste aflevering. Ze proberen wel overduidelijk Daryl en Beth te introduceren als het nieuwe koppel naast Glenn en Maggie.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Spartaan1986 wrote:

Geen beste aflevering. Ze proberen wel overduidelijk Daryl en Beth te introduceren als het nieuwe koppel naast Glenn en Maggie.

as in a romantic involvement? Misschien vanuit Beth, maar ik heb dit geen moment als opbloeiende liefde ervaren, zelfs weinig seksuele spanning.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.