VHS
stephan73
-
- 6269 messages
- 14443 votes
Ik ben altijd al een verzamelaar geweest.
Zo koop ik liever tweedehands LPs dan CDs (ik draai alleen nog CDs in mijn auto, maar als het kon draai ik daar liever ook LPs). Voor mij komt erbij dat het films zijn die ik niet zo snel op DVD hoef te hebben. Een supermooie versie van Hamburger: The Motion Picture, ik moet er niet aan denken. Nee, dan liever volbeeld! 
En wat ruimte betreft, ik kan nog wel doorgaan zoals ik nu bezig ben. Mocht de ruimte in mijn appartement op zijn, dan heb ik altijd nog een ruime berging, waar ik aardig wat kwijt kan. Maar ja, is dat vol... 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Natuurlijk houdt de ruimte een keer op. Ik heb gelukkig een zolder waar ik nog een hoop kwijt kan en waar het ook gewoon leuk staat, zo opgestapeld tegen de muur. De kamer was wat kaal en daar komt nu wat leven in. En dan liever wat toffe banden dan een nietszeggend schilderijtje ofzo. Film is niet voor niets mijn hobby. Ik zie de charme hier zeker van in. Je beleeft de film zoals die beleefd dienen te worden. Op een beeldbuis tv en niet meer dan stereo geluid. Wat Reinbo al zei, bepaalde films staan te ver af van de originele beleving op een vergevorderd medium. En dan heb ik het natuurlijk over het foute jaren '80 spul. Net als dat een jazzplaat op lp gewoon stukken 'echter' klinkt. Ik ga nog wel even door met het verzamelen van vhs-banden, maar of ik nog zo'n geluk als brucecampbell ga hebben....!? Wat een vangst! Wat een toffe titels zitten ertussen man! Zo'n Cannibal Holocaust bv! Het is toch veel toffer om zo'n authentieke 'video nasty' in je handen te hebben, dan de zoveelse uitgave op dvd?
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik heb hier nog 3 films van Paradjanov, 1 film van Mizoguchi en de originele Apocalypse Now op tape liggen.
Die film van Mizoguchi (Sansho Dayu) mag de liefhebber ook gratis meenemen. 
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
De meeste films komen wel op DVD, het meeste is al op DVD. Als ik zo even door mijn collectie kijk en ik zie films als Over-Sexed Rugsuckers From Mars staan denk ik dat er niet veel films over blijven die niet op DVD zijn. Alhoewel sommige films die nog niet uitgebracht zijn gewoon een release moeten krijgen. Denk aan: Mattei's Robowar en Terminator 2.
Zelf vind ik VHS gewoon mooi en leuk om te verzamelen. Alhoewel ik alle genrefilms ook gewoon op DVD wil hebben. Heb heel wat films op DVD en VHS. Bijvoorbeeld: Killer Nun, Chopping Mall, Mad Dog Killer, Basket Case, Axe etc. etc.
Wegdoen doe ik ze dan ook niet graag, eenmaal in de collectie gaan ze ook bijna nooit meer weg.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14443 votes
Tegen beter weten in ook de laatste dag van mijn vakantie maar wat tapes gezocht. Toch weer een klein stapeltje! 

hellboy.ray
-
- 2056 messages
- 2100 votes
Altijd leuk die VHS-jes!
Ik koop ze niet meer, maar heb er nog wel een paar staan (waaronder 2 van Dolph Lundgren die ik nog niet op dvd heb).
Zal binnenkort wel een paar foto's maken.
FatMike
-
- 631 messages
- 1976 votes
Fantastisch Bruce!
Je hebt me net goed ziek gemaakt! 
Een pakket om van te 
Stephan73 voelt zich juist nog meer aangemoedigd,
maar ik sta op punt de hele bende weg te doen.......... 
....of misschien toch maar verder gaan met verzamelen....
Wat een een titels en wat een prachtige hoezen.
Dat er op MovieMeter filmliefhebbers zijn die
niet begrijpen waarom er tapes verzameld worden......?
Dat begrijp ik nou niet!
Stephan73 ook weer fijne tapes!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Stephan73 voelt zich juist nog meer aangemoedigd,
maar ik sta op punt de hele bende weg te doen.......... 
.
Misschien dat je ze voor een goede prijs aan Stephan73 kan verkopen. 
brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7366 votes
Je gelooft het of niet, maar de man waar ik vorige week 200 tapes van heb gekocht had nog meer dozen in een magazijn staan waar ik er weer 232 van heb gekocht! En er zitten weer enkele fantastische tussen!

Nu krijg ik pas echt plaats tekort!!
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Hier krijgt elke liefhebber het stil van. Er zitten echt weer een hoop pareltjes tussen en ook een hoop behoorlijk moeilijk te vinden spul. Veel zou ik echt dolgraag willen zien, laat staan op authentieke tape bezitten. Vangst van de eeuw, denk ik wel!
Je hebt dus in een klap 400+ tapes van die kerel gekocht? Hoeveel vroeg hij ervoor, als ik het vragen mag?
brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7366 votes
De prijs was 8 tapes voor 10€, dus echt geen geld.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Arme FatMike, dit is vast de druppel....
Hehe dit valt niet te overtreffen denk ik. Of je moet alle videotheken in het land langsgaan. Je zult er dan heus wel een paar vinden die nog wat tapes hebben liggen...
brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7366 votes
Dit is echt wel once in a lifetime. Ik denk niet dat ik dit nog eens zal tegenkomen ergens.
FatMike
-
- 631 messages
- 1976 votes
Arme FatMike, dit is vast de druppel....

Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
De prijs was 8 tapes voor 10€, dus echt geen geld.
Mwah, 't is dat er vast een hoop collector items tussen zitten, maar meer dan een euro zou ik een oude vhs niet snel waard vinden.
Heb zelf net mijn hand weten te leggen op deze drie SE box sets voor 5 euro per stuk.

dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Mwah, 't is dat er vast een hoop collector items tussen zitten, maar meer dan een euro zou ik een oude vhs niet snel waard vinden.
Nou, ik zou voor bijvoorbeeld een vintage Cannibal Holocaust wel wat meer euro's op tafel leggen. Is mij net wat meer dan gewoon een oude tape.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ja, maar je weet wat ik van CH vind. Bovendien heb ik de al op laserdisc. 
ik probeer overigens voor een laserdisc ook niet meer dan 1 euro te betalen en misschien hooguit 5 voor iets bijzonders. Had de bovenstaande eigenlijk voor 10 euro willen hebben....
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ja, maar je weet wat ik van CH vind.
Het gaat ook niet zozeer om wat je van de film vindt. Ik gebruik CH meer als voorbeeld omdat dat jarenlang een video nasty is geweest en zo'n authentieke schandaal tape is natuurlijk altijd net wat meer waard dan een doorsnee tape of de zoveelste uitgave van de film op dvd, hoe uitgebreid de uitgave ook moge zijn.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik snapte wel wat je bedoelde.
Er zit inderdaad heel veel moois tussen: The Beyond, C.H.U.D. en Class of 1984. Maar ik hen nu eenmaal niet veel met gebruikte VHS tapes. Leek me dat je die voor minder zou moeten kunnen opkopen.
Wat is eigenlijk de Ninja Tape met 265 op de hoes. Als dat the Ninja Mission is was ik daar vroeger wel fan van...
Volgens mij is 't 'm 
The Ninja Mission (1984) - The AV Maniacs - Forum - dvdmaniacs.net
Hier de duitste trailer
YouTube - The Ninja Mission (Swedish) (German Trailer: Ninja in Geheimer Mission)
brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7366 votes
Voor sommige zou ik ook veel meer durven geven hoor!
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Haha die Ninja Mission ziet er fantastisch uit. Vette screenshots voorzien van leuk commentaar
.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik heb 'm maar besteld ( D&T Mailorder Shop - shop.dtm.at ) Triple pak, samen met Dellamorte Dellamore die ook al jaren op mijn too see lijst staat. 
Geweldige site voor cult en horror liefhebbers.
Hij is er overigens ook op laserdisc in Japan.... LaserDisc Database - Ninja Mission, The [LVB-1021] - lddb.com
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Verkopen jullie ook een aantal van jullie VHS banden? Het gaat mij om de oorlogsfilms, die heb ik nooit gezien op dvd (ook niet op buitenlandse sites!). Weet iemand waarom?
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
ones in a lifetime kan je wel zeggen ja! Ik wist niet dat er nog videotheken waren met dergelijke banden in voorraad!!!
zeer zeer zeer cool!!!
heb zelf 1x zo'n 80 banden uit een videotheek gehaald in de jaren 90... maar dat was toen nog a 15 gulden per stuk!!
hopelijk kunnen we ook weer wat zaken doen want er zit uiteraard wel weer spul tussen dat ik ook wel zou willen hebben 
van veel van deze tapes zou het iig zeer cool zijn om scans van de hele sleeve te hebben. Die ene Ilsa tape bijvoorbeeld lijkt me een behoorlijk zelfdzame (nooit eerder gezien en had in Nederland een andere release, dus zowiezo een kleine Belgische oplage), daar moet je iig een plaatje van maken voor in de archieven van alle Nederlandse verzamelaars 
vraagje: welke zijn de volgende tapes:
WorldwideVideo tape naast Hellgate
IVC tape naast dobermann patrol
... ze zien er interessant uit maar onduidelijk
hoedanook, gefeliciteerd met deze meesterlijke score(s)!
brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7366 votes
vraagje: welke zijn de volgende tapes:
WorldwideVideo tape naast Hellgate
IVC tape naast dobermann patrol
... ze zien er interessant uit maar onduidelijk
stephan73
-
- 6269 messages
- 14443 votes
Wow!
Wat een toptapes! Heeft die vent nog meer, of was dit eindelijk alles? Je begint ons namelijk erg jaloers te maken! 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
thanks
brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7366 votes
Wow!
Wat een toptapes! Heeft die vent nog meer, of was dit eindelijk alles? Je begint ons namelijk erg jaloers te maken!
Hij had nog veeeeeel meer, maar niet meer zoals deze!
Wel nog veel interessante titels, maar als ik alles zou gekocht hebben mocht ik niet meer binnen van mijn vrouw! Het verwondert me eigenlijk dat ik nu nog binnen mocht
.