• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.851 votes
Profile

Laserdiscs

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Heb de Criterion versie dubbel binnen gekregen maar wat bleek het had een uitvouwhoes ipv een box. Wel zo mooi. Blijkt dat latere persingen in een uitklaphoes zin uitgebracht. Plaats voor het overzicht even alle CEOT3K discs di ik in bezit heb.

Close Encounters of the Third Kind. Criterion editie (2x) & Collector's edition.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

thunderball wrote:

Prachtige laserdiscs weer.

Ik kan moeilijk iedere keer dit gaan roepen, maar ik kijk wel iedere keer wanneer ik zie dat je weer een bericht in dit topic hebt geplaatst. Robin Hood met Errol Flynn is idd de ideale Kerstvakantie film. Ga je zeker van genieten.

Thanks, altijd leuk om wat feedback te krijgen.

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Had je Close Encounters al gezien? Voor mij de beste Spielberg (met Jaws).

Erg mooie uitgave, die Laserdisc. Kosten zulke Laserdiscs (en spelers) eigenlijk nog veel?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Spelers kan je op marktplaats voor een euro ongeveer 50-75 kopen (Staan er nu twee te koop voor 120 euro incl 60 discs).

Discs kosten nu meestal tussen de 2 - 25 euro afhankelijk van de zeldzaamheid en staat van de titel. En natuurlijk zijn er ook discs die voor over de 100den euro's verkopen. CEOT3K is inderdaad een sterke film, vooral de 3 disc Blu ray (heb ik ook ) is erg mooi.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The films of Ray & Charles Eames - Volume 1. Zegt me helemaal niets dit, maar het is uitgebracht op Criterion, dus er moet wel iets bijzonders mee zijn. Is ook nog een volume 2. Binnenkort maar eens kijken.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

En voor vandaag Evita van Alan Parker. heb 'm gister gezien en was best aardig, maar hij haalt het niet bij zijn muzikale meesterwerk Pink Floyd; The Wall

Extra's:

- Audio commentary by director 'Alan Parker'

- Trailers

- Television spots

- The music video "You Must Love Me"

- Documentary "The Making of Evita"

- Parker's shooting script, illustrated with his sketches and production stills

- archival footage with stills and articles on the Perons and Argentina.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The Great Escape. Excuus voor de foto, die is wat wazig. Redelijke film IMO, beetje te veel het 10 kleine negertjes verhaal. Wel heel veel extra's:

- Audio commentary by director 'John Stuges'

- Original theatrical trailer

- Planning an escape

- Publicity photos

- Production photo gallery

- From script to screen

- Continuity photos

- The real Stalag Luft III

- Color bars.

(afbeelding)

(afbeelding)

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Mooie aanwinst weer! Je krijgt echt een mooie verzameling.

Een bepaalde user die geband is zou van deze disc-titel spontaan klaarkomen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Tja, 't is jammer dat Bart er niet meer is, had 'm graag de hoofdprijs hiervoor laten neertellen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Gister niets gepost, omdat ik de foto's nog moest maken. Vandaag dus 2.

Twee maal Laurence Olivier en Shakespeare. Hamlet en Henry V. Beide nieuw en verzegeld en beide zonder extra's. Ik ken enkel Henry V, die ik persoonlijk minder goed vind dan de versie van Brannagh. Zijn volgens mij niet door Criterion op dvd uitgebracht.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

How to get ahead in Advertising, heb deze film gisteren gekeken en het bleek een hilarische komedie met een glansrol van Richard E Grant. Raadselachtig dat deze film in de vergetelheid dreigt te raken. Absolute aanrader.

(afbeelding)

(afbeelding)

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, even kijken of ie op Moviemeter hier staat en wat er bij vermeld wordt. Benieuwd!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Jason and The Argonauts, een film waar ik veel stukjes van gezien heb, maar nooit helemaal. Moet 'm binnenkort maar eens gaan kijken, want het is wel een bijzondere productie.

Extra's:

Audio commentary by Harryhausen and Bruce Eder.

Many special disc features.

This movie was filmed full frame and protected to 1.85:1 for the cinema. The disc is full frame at the request of Harryhausen.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Mijn laatste aanwinst: The Killer van John Woo. Geweldige film, prachtige hoes en met een hele berg extra's waaronder 11 trailers van John Woo films.

Extra's:

- Audio commentary by 'John Woo'

- Complete bio-filmography of John Woo, including a student film

- A "bluffer's guide" to the best of Hong Kong cinema

- Trailers from eleven John Woo films, including _Killer, The (1989)

(afbeelding)

(afbeelding)

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The Last Picture Show van Peter Bogdanovich. Ik vond 'm best aardig, maar heb ook niet zo veel met opgroeien in de jaren 50. Wel verpakt in een mooie CAV box.

Extra's:

- Audio commentary

- production notes

- trailers.

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The Last Temptation of Christ, een van de Scorsese's die mij niet wist te bekoren, wellicht ooit nog eens het audio commentaar beluisteren. Dat is altijd erg prettig en inzichtelijk bij Scorsese. Wie weet dat de waardering nog eens komt. Maar Kerst is net voorbij, dus misschien met Pasen.

Extra's:

- Audio commentary by director Martin Scorsese, actor Willem Dafoe, screenwriters 'Paul Schrader' and Jay Cocks

- Productions stills

- Locaction production footage and a video interview with composer Peter Gabriel.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Man Bites dog, aka C'est Arrivé près de chez Vous. Geweldige git zwarte komedie uit Belgie. Op de disc staat ook nog en interview en een korte film

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

De laatste van dit jaar: Midnight Cowboy, een film die ik hoognodig eens moet herzien.

Extra's: audio commentaar van John Schlesinger.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Gisteren vergeten te posten, dus vandaag maar twee. Beide Monty Python: The Holy Grail en Life of Brian. Ben niet zo'n fan van Python en al zeker niet van het flauwe Holy Grail (Maar misschien moet ik die eens in de herkansing gooien) Vind de acteur individueel wel erg goed en Gilliam een briljant regisseur, maat in de mix te flauw en te stupide.

Beide discs bevatten audio commentaar van de Pythons, dat is dan weer wel leuk. LoB zelfs 2

- Two audio commentary tracks by John Cleese, Terry Gilliam, Eric Idle, 'Terry Jones' , and Michael Palin

- The original theatrical trailer

- Five deleted scenes

and "The Pythons" documentary shot on location during the shooting of "Life of Brian".

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

EVIL '84

• 415 messages
  • 294 votes

Geniaal die discs van Monty Python!!!! Keep on going!!!!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The Producers van Mel Brooks, een komedie met Gene Wilder, lijkt me niet heel erg leuk, dus hij kan lekker ingepakt blijven.

(afbeelding)

(afbeelding)

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Tuurlijk wel, kijken man. Vind je vast leuk.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Richard III, van Laurence Olivier. Ken enkel de versie uit 1995, ben wel benieuwd hier naar.

Extra's: audio commentaar van Russel Lees en diverse interviews.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Paar dagen geen tijd gehad nieuwe te posten,

Secret Honor, van Robert Altman. Schijnt een erg goede film te zijn, helaas is die nog nieuw en verzegeld.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

A Night at The Opera van de Marx Brothers. Moet de film eens in zijn geheel zien, ken enkel flarden. Volgens mij best leuk. Laserdisc bevat een audio essay en wat promotie materiaal.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The Princess Bride van Rob Reiner.

Extreem hoog gewaardeerd op IMDB, ik vond het niet erg bijzonder allemaal.

Geen extra's

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Robinson Crusoe on Mars was lange tijd de Holy Grail van de Criterion Laserdiscs. De film was immers op geen enkel ander format te krijgen en ging voor boven de 200 euro op ebay. Totdat Criterion zelf de film op dvd uitbracht. Nu is de film voor een heel wat schappelijkere prijs te krijgen (waar ik 'm ook voor heb) maar het blijft wel een van de meest gewilde discs.

Extra's:

- Audio commentary by screenwriter Ib Melchior, actors Paul Mantee and Vic Lundin, production designer Al Nozaki and special effects designer Robert Skotak

- excerpts from a rare interview with director Byron Haskin

- excerpts from Ib Melchior's original, illustrated screenplay

- production design sketch book

- Robert Skotak's article on the history and making of the film

- trailers.

Ik ga 'm zeer binnenkort eens kijken.

(afbeelding)

(afbeelding)

stephan73

• 6269 messages
  • 14441 votes

Blijft mooi hoor, die Laserdiscs! Het is dat ik mijn speler jaren geleden weg heb gedaan, anders was ik ook hier weer begonnen met het (opnieuw) verzamelen!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik heb nog wel een speler over en sta op het punt een hele mooie verzameling over te nemen met veel dubbele titels, dus als je een vliegende start wilt maken...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.