- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Laserdiscs
Laserdiscs
lindastuurman
-
- 1006 messages
- 0 votes
Ik heb met m´n stomme kop Laserdiscs gekocht (geheel bewust hoor), maar ik heb geen speler. Is er iemand die er 1 heeft, of 1tje weet te vinden, voor een zacht prijsje?
lindastuurman
-
- 1006 messages
- 0 votes
Ik heb ze gekocht omdat ik ze wilde hebben. Alleen een speler erbij zou wel handig zijn natuurlijk. Als ik geen speler te pakken kan krijgen, heb ik iig mooie hoezen staan
(Waar het me eigenlijk ook om gaat, maar goed, das een ander verhaal)
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Zijn ze PAL of NTSC?
Een PAL speler heb ik voor je, gratis als je wil.
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
In DVD en VHS > Algemeen > criterion laserdisc's:
Weet niet zeker of dit het goed topic is, maar had een vraag.
Heb laatst bij rodisc een 3 tal criterion laserdiscs gekocht vroeg me af hoeveel die dingen nou waard zijn, aangezien ze niet meer gemaakt worden.
RWL
-
- 872 messages
- 832 votes
Op IMDB kun je vaak wel vinden wat de waarde van Laserdiscs zijn...
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
Ja maar die criterions zijn allemaal oop (out of stock)
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
Ik vroeg me af of iemand hier nog een speler had waar hij vanaf wil....
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik heb er nog wel eentje over... stuur maar pm.
heb ook nog veel criterion laserdisc, zijn helaas niet meer zo veel waard, hou ze daarom maar.
Kijk eens op ebay.com voor de prijsstelling. Op imdb staat slechts de SRP.
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
Je hebt een pm 
Die laserdiscs zijn echt schitterend, vooral die van the killer (3 disc) die ik zelf in mijn bezit heb.
Welke heb jij zoals ??
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
Heb je mijn pm's al ontvangen reinbo ??
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Je hebt een pm 
Die laserdiscs zijn echt schitterend, vooral die van the killer (3 disc) die ik zelf in mijn bezit heb.
Welke heb jij zoals ??
Je hebt pm, ik heb een stuk of 50 Criterions (maar ik heb niet The Killer) en nog 250 andere waar onder veel mooie SE's en boxen.. Die gatefold hoezen zijn coooooooool!
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
Heb zelf deze deze drie,
- http://www.dvduell.de/criterion_website/criterion/catalogpage-140.html (the killer)
- http://www.dvduell.de/criterion_website/criterion/catalogpage-257.html (supercop)
- http://www.dvduell.de/criterion_website/criterion/catalogpage-64.html (crash)
Zou ze ook niet wegdoen ook, daar vind ik ze te mooi voor, rodisc heeft er nog een paar voor een tientje in de aanbieding staan ga daar nog een keer naar toe en neem er een paar mee, voordat ze dicht gaan...
En wat bedoel je precies met gatefold ??
EVIL '84
-
- 415 messages
- 294 votes
Ik ben net begonnen met laserdiscs sparen. Ik kom ze vaak tegen op marktplaats of in de kringloop voor een prikkie. Het heeft wel iets speciaals...het is de voorganger van de dvd. Vind die grote hoezen ook mooi. Ik heb nog een verhuisdoor vol dubbele exemplaren staan. Dus als er mensen interesse hebben, stuur maar een bericht en ik kan een lijst doorsturen 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Zijn hier eigenlijk nog meer laserdisc liefhebbers? Ik kijk ze de laatste tijd weer veelvuldig en de kwaliteit bevalt me prima. Minder scherp dan DVD, maar ook een meer natuurlijke filmlook. En het voordeel is dat je e tegenwoordig voor ongeveer een euro per stuk kan aanschaffen. Enkel het hoes ontwerp is mij die euro al waard.
EVIL '84
-
- 415 messages
- 294 votes
Ik heb de dubbele laserdiscs een tijdje geleden verkocht. Er is en blijft genoeg vraag naar omdat zo nog moeilijk te krijgen zijn en interessant zijn voor verzamelaars.
Ik ben wel geïnteresseerd in Laserdiscs, als er mensen vanaf willen, mail me dan de titels maar ff. Als er wat tussen zit wil ik ze misschien wel overnemen voor n leuk prijsje
Zoek vooral horror en SF.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Volgens mij val het met die vraag wel mee. r staan er zat op Marktplaats die ze gezien hun vraagprijs aan de straatstenen niet kwijt kunnen. Maar dat zijn dan ook vooral de bekende titels. Daarvan is een overschot. De minder bekende titels (cult e.d.) worden helaas veel minder aangeboden. Kan me wel voorstellen dat dat met meerdere kapers op de kust een leuke prijsopdrijving tot gevolg kan hebben...
Zoek zelf nog wat box sets: o.a. The Doors, Platoon, Amadeus, Nightmare Before Christmas, Twin Peaks box 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Als iemand nog wil beginnen met verzamelen...
klik hier
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Iemand anders die ze spaart? Hier mijn laatste aanwinsten.
Staan ook in de VHS forum, maar horen eigenlijk hier thuis

Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Vandaag een kwalitatieve boost aan mijn collectie gegeven.

I Am Cuba en Armageddon zijn nog nieuw. Op die laatste zie je nog het oude prijskaartje zitten van 259 gulden. 
Hard Boiled is de CAV versie (drie discs versie met extra's)
EVIL '84
-
- 415 messages
- 294 votes
Ziet er goed uit! mooie verzameling!
Heb zelf ook n aantal zeldzame discs, hou vooral je ogen open voor Japanse export laserdiscs. Deze zijn erg veel waard. ik heb Taxidriver en een doku/concert van Bob Marley uit Japan. Erg zeldzaam! Ben zelf nog op zoek naar:
# Critters II en III
# Alien, Aliens enz...
# Poltergeist III
# A Nightmare on Elmstreet 2 Freddy's revenge
# Friday the 13th
# Return of the living dead I & II
# Hellraiser II
# Creepshow II
# Zombi 2 (van Lucio Fulci)
# The house by the cemetery (Lucio Fulci)
# IT (Stephen King)
# Cat's Eye (stephen King)
# Necronomicon
# Sleepwalkers (Stephen King)
# Four Rooms (Quentin Tarantino)
# Easy Rider
# The Blues Brothers
# The Truman Show
# As Good As It Gets (Jack Nicholson)
Als iemand mij hieraan kan helpen ben ik zeeeer dankbaar!!!! 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Zombi 2 wil ik ook nog wel hebben. Gruwelijk gave hoes.
Heb zelf de Alien reeks, Easy rider, Blues Brothers, Truman Show en Friday the 13th, maar wil die niet kwijt. 
Kijk hier eens: Zit in Rotterdam
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wil hier eigenlijk elke dag een mooie uitgave plaatsten. Te beginnen met Adventures of the Baron Munchaussen van Criterion. Het mooie aan Criterion is dat ze vrijwel altijd met schitterend alternatief artwork op de proppen komen. Een geweldige 3 disc CAV uitgaven met audio commentaar en een geweldige docu.

Morgen Akira.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Vandaag dus Akira, de film die de doorbraak van de anime inluidde buiten Japan, en wat mij betreft nog steeds onovertroffen. Ook dit is een schitterende 3 disc CAV uitgaven, boordevol extra's:
- Original Japanese soundtrack on analog sound
- Major chunks of the Akira Production Report
- The entire [English] comic book version in still frame.
Kant 6 is leeg.

Morgen: Armageddon
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Leuk om jou zelf ook eens te zien 
Net als LP's de voorkeur genieten boven CD's vind ik dit er wel heel mooi uitzien. Maar moet je voro een film ook de disc omdraaien, vanwege de lengte? Lijkt me toch wel weer een groot bezwaar.
Ziet er heel fraai uit allemaal.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
De meeste spelers zijn auto reverse, dus je kan bij CAV discs een uur blijven zitten en bij CLV discs (long play) zelfs bijna twee uur kijken. Het reversen duurt nog geen 6 seconden, dus dat valt erg mee.
En ik moet zeggen op zich is het juist wel leuk dat je een schijf moet verwisselen. Heeft een beetje hetzelfde gevoel als met een LP, die moet je ook omdraaien.
Bovendien, prima tijd voor een plaspauze.
Maar zoals gezegd ze zijn vooral aantrekkelijk vanwege de hoezen, want met Blu ray zijn ze ook qua geluid ge-evenaard en het beeld is stukken beter. (Hoewel het ook verre van slecht is op LD).
Ik heb gisteren nog als soort van experiment naar Armageddon gekeken met het beeld van de Criterion DVD en het geluid van de gewone laserdisc. Bij een een op een vergelijk werd het geluid van de dvd compleet weg geblazen, een enorm verschil in power.... erg belangrijk bij een actiefilm. Het liep prima synchroon, moest alleen even bijstellen bij de kant wissel en enkele scenes die wel op de director's cut dvd stonden, maar niet op de LD. Was meestal binnen de minuut weer synchroon.
Maar zoals gezegd, met blu ray zijn beide weer optimaal.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Vandaag dus Armageddon. Sommigen zullen zich afvragen waarom Criterion in godsnaam Armageddon (en The Rock) heeft uitgebracht.
Dat wordt hier uitgelegd. Ik vind het in ieder geval prima dat ze ook actiefilms waarderen voor wat het zijn. Onderstaand twee uitgaves. Die van Criterion dus met een prijskaartje van 259,95 gulden en de 'gewone' die ooit voor 99,95 de deur uit ging.
De Criterion was de laatste release op laserdisc van Criterion, ergens half 1999. Mijne heb ik pas gekocht en is nog nieuw en in cellofaan. Dat blijft die ook, dus geen idee hoe de binnenkant er uit zien. Is vast erg mooi. 
LD heeft de volgende extra's (gelijk aan de dvd):
- Audio commentary by director Michael Bay, producer Jerry Bruckheimer, actor Ben Affleck, cinematographer John Schwartzman, former astronaut "Dr. Joe Allen", and NASA's director of Advanced Programs "Ivan Bekey"
- Analysis of the special effects by visual effects supervisors 'Richard Hoover' , Pat McClung and Hoyt Yeatman
- Trailers and TV spots
- Storyboards and production design drawings
- Behind-the-scenes footage.

Morgen: Blade Runner
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ietsje eerder, want ik heb morgenochtend geen tijd:Blade Runner. Lang was dit de enige manier om de originele bioscooprelease te bezitten. het was dan ook een veel gezocht collector's item, met dito prijs. Maar nu de 5 disc editie met daarop drie versies uit is op dvd en een schitterende blu ray, is die tijd voorbij en de prijs flink gezakt. Blijft over de coole gatefold hoes. Geen extra's.

Morgenavond: Blood for Dracula & Flesh for Frankenstein
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Leuk, deze besprekingen!
Ik zal met smart op de besprekingen van The Thing en wat Fulci's wachten
.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
The Thing is onderweg, maar de schitterende Fulci's zijn me toch te prijzig.