• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.453 votes
Profile

Laserdiscs

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Het lijkt wel of je iedere dag laserdiscs koopt en binnen krijgt.

Of heb je deze allemaal al thuis liggen?

Mooie verzameling, man!

Ik neem aan dat je dus ook zo'n speler bezit.

Er schijnt ook verschil te wezen dus bv Europese en Japanse schijven, qua afspelen bedoel ik.

Hoe is eigenlijk de kwaliteit van laserdiscs?

Ik neem aan veel beter dan video en hoe is dat in vergelijking met dvd?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik heb heb ze allemaal in de kast staan, maar de afgelopen week ben ik bezig mijn aankopen van vorige week te plaatsten. Heb ook nog een geweldige collectie op het oog op ebay, mocht ik die winnen dan kan ik weer even vooruit. (Al kan ik dat sowieso wel )

Japanse en USA Laserdiscs zijn NTSC, de Europeese PAL. In principe is PAL een beter systeem, maar meestal werden de NITSC masters gebruikt, dus was het beeld niet beter. Verder zijn de europese editie altijd karig in de extra's en daarom minder geliefd. De USA discs hebben de mooiste extra's. Die uit Japan (net als bij Vinyl) hebben de beste kwaliteit. Al is een laserdisc uit 1998 altijd beter dan eenje uit 1992. Ook daar werden de masters steeds beter.

Japanse discs zijn zeer geliefd vanwege de mooie ontwerpen en kwaliteit van de hoezen. Helemaal als ook de obi (papiertje met verkoop informatie) nog in tact is. Zijn wat dat betreft net prostzegels.

Het beeld is een stuk beter (strakker en kleurrijker) dan vhs, maar minder scherp dan anamorphische dvd's. Laat staan blu-ray. Wel heeft het omdat het analoog is een lekkere filmische look en oogt 't minder digitaal. Al met al kijkt het nog prima weg. En qua geluid (zeker bij AC-3) blaast het dvd van tafel.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nog maar eentje vandaag. Een disc die ik al langer in bezit had. Short Cuts. Het meesterwerk van Altman en wat mij betreft beter dan de kloon/zoon Magnolia. Ook een van de allermooiste edities met schitterende extra's, waaronder een geweldige docu:

The supplement section begins on CAV side 4, including 10 stories by Raymond Carver (which the film is loosely based on), production photos and notes, cast portrait by artist Don Bacbardy, publicity notes and materials, film reviews, and a massive dose of trailers (teaser, theatrical, and 6 TV spots). Included on CLV side 5 are three deleted scenes, including Anne Archer's clown scene and an extended version of Lyle Lovette's apology scene. Finishing up CLV sides 5 and 6 is a revealing documentary "Luck, Trust, and Ketchup", featuring juicy behind-the-scenes footage of Short Cuts and interviews with the entire cast members, director, and Raymond Carver's window "Tess Gallagher". Documentary feature multi-audio soundtrack: Occupying the left analog audio track is an audio essay by Michael Wilmington and on the right analog track is an interview with Pauline Kael.

(afbeelding)

(afbeelding)

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Ok, bedankt voor je uitleg.

Mss ga ik ze ook wel een beetje sparen, om te beginnen dan James Bond en Rolling Stonesstuff.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Singin' in the Rain. Leuke musical met de volgende extra's:

- Audio commentary by Ronald Haver

- A trailer

- A fairly good outtake

- Original versions of the songs (virtually everything was lifted from MGM musicals of the late 20s and early 30s)

- and the original version of "The voice from behind the screen", the technical short which introduced talkies.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Some Like it Hot van Billy Wilder. Best aardige komedie. Dit is de CLV versie (CAV versie heeft dezelfde foto op de hoes, maar dan in kleur. Heeft ook geen andere extra's.

Extra's: Audio commentary by film historian Howard Suber.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Als je mij vraagt: Wat vind je de beste SE laserdisc of DVD. Dan zal ik 9 van de 10 keer zeggen: Spartacus.

Een geweldige 3 disc editie die met name boven de rest uitstijgt vanwege de twee geweldige audio commentaar tracks. Niet alleen valt er natuurlijk ongelooflijk veel te vertellen over deze epische film met all star cast waar na 10 dagen de regisseur werd ontslagen en een zeer jonge Kubrick het roer over nam. (Op aanraden van Douglas, die 'm na het maken film haat. (Kubrick had nog grotere ballen) ), Maar Douglas, Ustinov, schrijver Fast (Die heel eerlijk is over de wijzigingen die Kubrick aanbracht en meestal tot verbetering leidde) en producer Lewis zijn prima vertellers. Maar het beste is het andere audio commentaar, waarbij de aantekeningen worden voorgelezen die schrijver Dalton Trumbo had gemaakt naar aanleiding van de rough cut. Bij elke scene worden de keuzes van Kubrick duidelijk gemaakt.

Kan iedereen die niet van grote zilveren schijven houdt de dvd van harte aanbevelen.

Extra's:

- Screenwriter Dalton Trumbo's scene-by-scene analysis

- Additional Alex North score compositions

- Restoration demonstration

- Rare deleted scenes

- Vintage newsreel footage

- 1960 promotional interviews with Jean Simmons and Peter Ustinov

- 1992 video interview with Peter Ustinov

- Behind-the-scenes "gladitorial school" footage

- The 1960 documentary The Hollywood Ten, plus archival documents about the blacklist

- Original storyboards by Saul Bass

- Hundreds of production stills, lobby cards, posters, print ads, and a comic book

- Sketches by director Stanley Kubrick

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Supercop. Een van de leukste films van Jackie Chan. Tercjt dat Criterion deze heeft opgenomen in de collectie. Drunken Master 2 had er ook nog wel in gemogen.

Heb 'm ook nog door Jackie laen signeren toen ik aan Who Am I mee werkte. Hij was zelf ligt teleurgesteld dat het om de Amerikaanse versie ging. De scenes die er uit gehaald zijn staan er op als extra.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Sweet Sweetback's Baad Asssss Song van Melvin van Peebles (vader van Mario)

Ik ken 'm niet en omdat de disc nieuw in seal is, zal dat ook nog wel even zo blijven. ben wel benieuwd naar wat (een van ) de eerste blaxploitation film (samen met Shaft) te bieden heeft.

Extra's: introductie en audio commentaar van Melvin van Peebles.

En hier nog een leuk weetje van de imdb.

Melvin Van Peebles contracted gonorrhea from one of the actresses during filming of one of the sex scenes in the movie. He applied for compensation from the Directors Guild because he "got hurt on the job" and used the money to buy more film.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Taxi Driver van Martin Scorsese. Een prachtige disc met geweldig audio commentaar van Scorsese en Schrader. Daarnaast een analyse van de geweldige score van Bernard Herrmann's door Herrmann's biografie schrijver, Steven C. Smith. Verder bevat de disc nog een first draft van het script en diverse story boards. Tot slot is er nog een geluidsspoor waar je enkel de muziek hoort.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Een van Criterion's lieverdjes is Terry Gilliam, dus ook Time Bandits is uitgebracht. Met audio commentaar, en dat is maar goed ook , want Gilliam is een zeer amusant verteller. Bovendien wordt hij ook nog eens ter zijde gestaan door o.a. Michael Palin en John Cleese....

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Tootsie van Sidney Pollack. Niet echt een favoriet van mij, maar heb deze ooit voor zeer weinig bij Ruad op de kop getikt. Bevat Audio commentaar en een hele uitgebreide making of. (Misschien moet ik die maar eens gaan kijken. )

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Morgen ochtend weinig tijd, dus nu alvast de Volgende: Trainspotting, de doorbraak van Danny Boyle. Geweldige film met leuk audio commentaar en een insert sheet met de vertalingen van het Engelse en Schotse slang voor de Amerikanen. Mooie klaphoes ook al is het een single disc.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Zijn er eigenlijk ook Nederlandse films op Laserdisc verschenen?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik heb enkel Spoorloos, maar die is deels frans. In Nederland is Flodder uitgebracht en ik weet dat er laserdiscs zijn van Spetters, Soldaat van Oranje, De Wisselwachter (een Japanse) en waarschijnlijk nog wat andere Verhoevens... Dus ja.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Umberto D van Vittorio De Sica, een film die ik niet ken en aangezien de disc nog verzegeld is, blijft dat nog wel even. Ben ook niet zo'n fan van Italiaans neo realisme.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Had eigenlijk vandaag weer bij de A willen beginnen, omdat ik van de week een mooie partij laserdiscs op de kop heb getikt, maar ik heb nog niet de tijd gevonden ze te fotograferen.

De Wizard of Oz dan maar. Een geweldige musical uit het top jaar 1939. Geweldige yellowbrick hoes ook. En de rode schoentjes.

Extra's:

- Audio commentary by film historian Ron Haver

- Excerpts from the 1903 stage production and 1925 silent film version

- Publicity and advertising footage

- 1956 re-release trailer

- Production materials from director Victor Fleming's notebook

- The deleted "Jetterbug" scene featuring Buddy Ebsen as the "Tin Man"

- Behind-the-scenes footage, including costume and make-up tests.

(afbeelding)

(afbeelding)

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Is dit om te verzamelen?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik vind van wel. Films zullen nooit mooier verpakt worden, bovendien is de kwaliteit nog goed genoeg om ervan te kunnen genieten. Bovendien zijn dit veelal de edities waar ooit het audio commentaar speciaal voor werd opgenomen en ook technieken en begrippen als letterboxed, dolby digital en director approved, etc hun entree maakten. En sommige edities gaan voor behoorlijke bedragen (met name muziek discs) van hand tot hand. Vergelijkbaar met de elpee handel, maar er zitten natuurlijk ook veel films/edities tussen waarbij het aanbod groter is dan de vraag.

Laserdiscs zijn gewoon nog altijd erg cool. Kijk zelf maar zou ik zeggen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Z, goede film va Costa Gravas, Nog nieuw in seal.

Geen extra's.

(afbeelding)

(afbeelding)

Morgen gaan we weer verder bij de A.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Arsenic and Old Lace, een film die mij weinig zegt. Schijnt een klucht te zijn, niet echt mijn genre. Geen extra's, misschien maar eens kijken in de kerstvakantie.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The Blob, ken enkel de remake, ben erg benieuwd naar dit 50's scifi werkje. Extra's: Interview with Steve McQueen and trailers for both the 1958 and 1988 versions.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Boyz N the Hood van John Singleton, de jongste regisseur die ooit een Oscar nominatie kreeg. Aardige film, moet 'm nog eens zien, want hij heeft me nooit echt overtuigd. Met Singleton ging het hierna ook berg afwaarts. Heeft nooit de belofte van zijn talent weten waar te maken.

Extra's: Audio commentaar, 2 deleted scenes en auditie tapes van o.a. Ice T.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

'Breaker' Morant, een Australische film die ik niet ken. Schijnt een goed militair rechtbankdrama te zijn a la Paths of Glory, dus mijn interesse is gewekt.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

La Cage Aux Folies, een bekende Franse klucht waarvan in enkel de zwakke remake ken. (Birdcage). Hoes is nog nieuw in seal en dat zij hij ook wel blijven, omdat ik ook niet erg benieuwd ben naar deze film. Nog eentje en dan komen er weer wat titels aan waar ik wat enthousiaster over ben.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Carnal Knowledge van Mike Nichols met Jack Nicholson en Art Garfunkel. Moet 'm nog kijken.

Extra: Music and sound effects track on the right analog channel.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Chasing Amy van Kevin Smith, een hele leuke komedie met tal van extra's en hele leuke informatie aan de binnenzijde van de hoes over alle personen uit het Askewiniverse. Ook over Mallrats, mijn favoriete Kevin Smith Movie.

Extra's:

- Audio Commentary by 'Kevin Smith' , Scott Mosier and Ben Affleck

- Ten deleted scenes

- Outtakes

- Theatrical Trailer

- Special video introductions from the cast and crew

- "The Akewniverse Legend", a guide to the characters in the "New Jersey trilogy".

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Dead Presidents, de tweede voortreffelijke film van de Hughes Brothers. Heb 'm gister avond nog gekeken en het is een aanrader voor een ieder die m nog niet kent. Geweldige all star cast ook en prachtige hoes.

Extra's:

- Audio Commentaar

- AC-3

- Deleted Scenes

- Trailers

- Electronic Press kit

- Dr. Boyles guide o exploitation movies

- Epilogue to the story

- Music video

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Omdat de laserdiscs soms sneller binnenstromen dan ik ze hier kan plaatsen, vandaag nog maar eentje.

Adventures of Robin Hood met Errol Flynn. Heb 'm vroeger vast wel eens gezien, maar kan me er niet veel van herinneren. Leuk voor een middag in de kerstvakantie.

Extra's: Audio commentary by Rudy Behlmer.

(afbeelding)

(afbeelding)

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Prachtige laserdiscs weer.

Ik kan moeilijk iedere keer dit gaan roepen, maar ik kijk wel iedere keer wanneer ik zie dat je weer een bericht in dit topic hebt geplaatst. Robin Hood met Errol Flynn is idd de ideale Kerstvakantie film. Ga je zeker van genieten.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.